/fotboll/osk/forum/8049.aspx/fotboll/osk/forum/8049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leksands IF
2007-07-29 16:33
Detta måste handla om något slags hat mot allt vad Örebro heter från Expressens reportrar Johanna och Mathias,någon annan förklaring finns ej!

Två st totalt odugliga icke pålästa "reportrar" som gör stor sak av ..ehh..ingenting!..

Hur man kan få något som aldrig har hänt till att ha hänt och dessutom på samma gång "glömma bort" att i tex AIK,Väsby och Asyriska HAR det redan hänt?..
Där har dom enligt uppgift redan handlat spelare via denna "agent,denna "agent" som nu inte är agent utan används som tolk (för femtielfte gången..),sedan görs det ev köpet upp mellan berörda spelare och klubbar utan iblandning av någon agent!

Ska det vara så frb svårt att ta reda på fakta innan man tydligen får skriva vilken jävla dynga som helst i en "stor" tidning som tydligen en del läser?

Det borde fn i mig vara straffbart!
Örebro joth
2007-07-29 16:25
Na.se är en annan avdelning jämfört med den vanliga sportredaktionen. NA.se har som uppgift att vara snabba på webben och reagerar på minsta lilla telegram. Tur att Wirström och övriga på sporten är snabba på att fixa till Na.se snedsteg.
Örebro joth
2007-07-29 16:20
EbooT//Aha... såg inte den först. Tycker i alla fall att det var bra av NA att klargöra med hjälp av Sjögren.
Om någon nu skulle bry sig om detta så skulle det nog i värsta fall sluta med att ÖSK får en varning med meddelandet att vara försiktigare med vem man pratar med. Att expressen blåser på med att ÖSK skulle riskera att åka ut är ju riktigt patetiskt... men å andra sidan är det väl typiskt för den pajastidningen.

Verkar som att Jaime tror att han är någon annan än han egentligen är... med hans uttalande så får han nog svårt att få en agentlicens.

För övrigt trodde jag att expressen lokala journalister skulle förse oss med lokala nyheter, men nu förstår jag att det bara är ett sätt att förse 08:orna med smaskiga landsortsnyheter.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-29 16:17
Joth//

Den här artikeln kom upp först. Wirström skriver i princip i sin blogg att det inte var sportredaktionen som låg bakom den artikeln.
Örebro EbooT
2007-07-29 16:10
Joth; NU ja... men läs den artikell de la upp på siten först.
Örebro joth
2007-07-29 16:09
Är jag helt ute och cyklar... men har inte NA tagit ÖSK:s parti i denna anka?

Tycker det verkar som att NA har sett till att rätt uppgifter kommit ut på nätet.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-29 15:46
Nu måste Lagrell vara jäkligt glad, som de har letat efter fel i ÖSK! JAg kan ge mig faaan på att de även har mutat Halilovic och Rodevåg för att de inte ska göra fler mål.

Det är ju bara pinsamt, varför endast nämna ÖSK när det är fler föreningar som sitter i en liknande position?
Örebro EbooT
2007-07-29 15:45
rirobban: Självklart inte.. hur nu Expressen kan få en tolkande busschaufför till agent är ju en fråga man ställer sej :)
Örebro rirobban
2007-07-29 15:43
Och om alla de klubbarna skulle straffas så blir det en rolig Allsvenska:) Då är det nästan bättre att vara i Superettan då den serien blir bra mycket bättre... haha. Med andra ord, inget av den här skiten kommer att ske!
Örebro EbooT
2007-07-29 15:43
Ämne: Anklagelserna om att....
Du måste ju källhänvisa om du ska saxa av en tidning rakt av.
Örebro EbooT
2007-07-29 15:42
Undra varför NA inte kollar upp sådant innan de skriver massa osanningar. NA är måste ju iaf. ses som aningen mer seriösa än expressen.
Örebro Sogen
2007-07-29 15:42
Anklagelserna om att ÖSK skulle ha använt sig av en olicensierad agent för att ta hit den brasilianske anfallaren Patrick da Silva, är felaktiga.

- Det är helt taget ur luften, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren.
Det är Örebroaren och busschauffören Jaime Mercado som i en av kvällstidningarna utpekas som falsk agent som förmedlar spelare till ÖSK.
- Det har aldrig skett och kommer inte heller att ske. Jaime hjälper oss att tolka åt sydamerikanska spelare och tar hand om dem när de är här på provspel, säger Sjögren.

Hur är Jaime Mercado inblandad i Patrick da Silvas provspel?
- Han fungerar som kontakt för en del agenter i Brasilien när det gäller kontakt med svenska klubbar, och hade en dvd med Da Silva som vi fick se. När han sen kom till Frankrike för att provspela så ville vi ta hit honom och testa. Han pratar ganska lite engelska, så Jaime hjälper till att tolka om det behövs

Och om ni vill skriva kontrakt med da Silva?
- Han har ingen egen agent så då pratar vi direkt med honom så klart.
Örebro EbooT
2007-07-29 15:40
Vanligtvis skiter jag i agenternas namn men ok. såklart vet jag oxå att det inte är spelaren, orkade bara inte skriva.. MEN lustigt att tidningarna endast nämner Da Silvas namn. Men ok, är det samma agent så ska ju självklart alla klubbar som haft sammarbete med honom "straffas" på samma sätt.
Örebro rirobban
2007-07-29 15:36
EbooT//
Läs lite bättre nu... det är agenten som är anledningen. Leandrinho togs hit av samma agent. Så det är inte spelaren som avgör. Utan agenten. Därför är AIK, Assyriska, Hammarby och Väsby klubbar som också riskera åka ned ifall ÖSK ska göra det!
Örebro EbooT
2007-07-29 15:27
Btw, tror personligen detta är storm i ett litet jävla glas. Vi bör nog koncentrera oss på den sportsliga biten och se till att lösa de problemen.
Örebro EbooT
2007-07-29 15:24
Ok att detta om falksa agenter inte är så kul men att hävda att Assyriska å AIK ska behandlas likadant som ÖSK nu känns ju lite galet va? Läs igenom igen.. det är inte Leandrinho som orsakat detta.. det är ju den brassen som är här nu; Da Silva som kan skapa problem..
Örebro Kronblom
2007-07-29 15:18
Låter väldigt skevt men ÖSK har väl knappast fått ngn bra behandling av förbundet förr,många klubbar får ju dispans både till höger och vänster men inte lilla ÖSK;nej kicka ut dem bara enligt förbundet,är så jädra trött på den här mobbingen som riktas mot ÖSK i fotbollsverige!
Örebro rirobban
2007-07-29 14:59
Nu tror NA också att dom hittat en sann nyhet. Om ÖSK skulle kastas ur igen så ska jag personligen göra ett besök hos Lagrell och hans armé av idioter!

EDIT: Jag som började få lite förtroende för NA. Men detta var verkligen inte bra från deras sida. Expressen är en skittidning sen tidigare...
Örebro Chipset
2007-07-29 14:59
Synd att NA hakat på denna tidningsanka...
Örebro rirobban
2007-07-29 14:52
kribba//
anledningen är den att AIK har gjort samma fel som ÖSK. Men som vanligt är det ÖSK som media hackar på.
AIK kribba
2007-07-29 14:43
varfor blanda in AIK i era affarer? Det galler Orebro inte AIK. Tror inte det blir nagon affar av det i huvudtaget iofs. Ni har storre problem med ert tabelllage.
Örebro rirobban
2007-07-29 14:34
Chipset//
Walter Gigena kom genom honom om jag minns rätt. Hur som helst lär inget hända inom det här.
Örebro Da_öSk
2007-07-29 13:49
Haha, så jädra löjligt så det inte är sant... Expressen måste va väldigt desperata att få läsare till sin sida.

Behöver inte ens kommentera mer om denna fjantsak.
Örebro Chipset
2007-07-29 13:37
Om jag fattat det rätt så måste klubben avsluta en affär med en olicensierad agent för att man ska straffas. Har ÖSK gjort några affärer med denna Mercado överhuvudtaget? Det är nog snarare Väsby/AIK som bör vara oroliga. Men även ett straff till de klubbarna vore löjligt tycker jag.
B.A. Baracus
2007-07-29 13:27
om Ösk blir fällda så ska Aik och Assyriska också bli det.dom har ju haft Leandrinho på provspel dom med.
Örebro rirobban
2007-07-29 13:02
IFK gör sig skyldiga till grova skattebrott och HIF hade över 20 miljoner kr i negativt kapital. Ändå skulle det inte förvåna mig om förbundet blundar för dom två stora brotten och istället straffar ÖSK för en sådan skitsak som att man andvänder sig av en olicenserad agent! Och helt säkert straffar man inte AIK då, trots att de andvänt sig av samma agent. Förbundet har nog falkögon på ÖSK och gör allt för att hitta en punkt som gör att de kan flytta ned oss. Vi är Sveriges hackkyckling nummer 1!

Men nu lär inget hända trots allt. För det skulle bli för svårt att förklara varför inte AIK får något straff...
Djurgården GDkmD
2007-07-29 12:46
Det vore verkligen coolt, men illa, om ni blev utskickade ur Allsvenskan igen.
Ljungskile Ricia
2007-07-29 12:17
Ni stannar kvar i Allsvenskan, något annat vore löjligt.
(bortsätt från en sistaplats då, men där tror jag tror jag inte heller att ni hamnar ;))
Örebro DaSa
2007-07-29 11:41
Kul när man läser inledningen till artikeln med HBKs ordförande.

"HBK:s styrelseordförande Arne Ekstrand reder ut begreppen"

Hur mycket reder han ut i intervjun? Varför har de publicerat intervjun, han svarar ju inte på en fråga.
Örebro DaSa
2007-07-29 11:34
Grixx//
Det är ingen tidningshype att Larsen har tappat allt. Att han lyckas få fram ett par bra pass på en match det är väl inget att hänga i granen. Nordin brukar ju hinna med minst lika många öppnande pass på de få minuterna han spelar. Larsen har ju börjat tappa bollen på mittplan och slå bort enkla pass även hans beryktad skott har försvunnit. Nej, jag tror inte det är ngn "hype" att han är slut som kvalitetsspelare att bygga ett lag runt.

Men lite till hans försvar så tycker jag alldeles för mycket av vårat spel går via kanterna och sen en långboll in mot mitten så han har ju helt klart fått mindra boll att jobba med på sistone. Undrar om det är medevetet från Walker att han har tappat förtroendet för Larsen?!
Annons: