/fotboll/osk/forum/8048.aspx/fotboll/osk/forum/8048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-28 10:18
Walker måste ge Nordin mer speltid,han kan förändra matchbilden rejält om det behövs.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-28 10:07
Låt Johan Pettersson slå hörnor i fortsättningen.
Örebro Aspen
2007-06-28 10:02
Man får väl räkna med att Jeff saga i ÖSK är slut. Island är inget bra skyltfönster mot Sverige. Walker har satsat på Walker + Johan P i stället för Jeffs. 2*Walker är betydligt yngre än Jeffs. Kanske rätt att välja Johan före Jeffs.
Örebro Mittåt
2007-06-28 09:55
ÖSKÖSK// Han är utlånad säsongen ut. Om han kommer tillbaka eller ej vet nog ingen än. Det beror, så att säga, på. Om jag kommer ihåg rätt, så skrev han ett treårskontrakt med ÖSK och om inget annat kommer upp så är han tillbaka inför nästa säsong.

Innan vi vet vad som händer med Patricks kontrakt (som går ut i år), så vet vi nog inte heller vad som händer med Jeffs.

Att påstå att Jeffs får vika ner sig till förmån för Robert och Kevin är väl att ta i. De spelar ju inte ens på samma positioner. Om det är några spelare som har tagit platsen av Jeffs så är det i första hand Sebastian och Johan.
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-28 09:48
Är Jeffs bara utlånad säsongen ut eller kommer han inte tillbaka? Tråkigt att Walker väljer sina söner framför en spelare som nästan dominerade i Superettan..
Örebro jappel
2007-06-28 09:27
Trist på Jeffs.
Jag hade gärna sett honom få chansen i AS.
Men men, kul om han får vara med och ta tillbaka sitt gamla lag en division.
Örebro jappel
2007-06-28 09:25
Ja han är ståndaktig i alla fall.
Och på något sätt lyckas han lyfta lagen han tränar.
Bajen är inte så bra som dom spelar under hans ledning.
Eller så är det bara nybörjartur :-)
Örebro Mittåt
2007-06-28 08:19
Det är inte utan att jag kan känna en viss beundran för Tony Gustavsson. Först klarade han av att leda Degerfors i två säsonger utan att inkassera några dödshot. Trots att en av hans första tjänstehandlingar var att göra sig av med Mål-Otto.

Och nu verkar han att vara på väg att få en Norling-liknande status hos Hammarby. Efter det att man på försäsongen så smått spekulerade i om han ens skulle hinna uppleva sin första allsvenska avspark innan bilan föll.

Efter det här finns det väl bara en utmaning kvar för honom i svensk fotboll. Att få Malmö FF att spela fotboll. Men det är än så länge en annan historia.

Kul hur som helst för Tony, som den här säsongen verkar ha hunnit med att träna både försvarsspel och anfallsspel med sitt lag.
Örebro EbooT
2007-06-28 07:31
Ang. hörnor. Håller med om att nått måste göras på de offensiva. MEN även de defensiva. Tycker Walker gör fel som tar ner alla i eget straffområde, utom Nedim som står två meter utanför. Detta gör att motståndarna kan sätta sån press på ÖSK att deras backar som täcker hemmåt står på mitten av vår planhalva. Om man bara vågar ha en spelare på mittplan tvingas de ha två spelare där och även flytta bak en ev. två för att samla upp andrabollar utanför vårt straffområde. Konstigt. Vad är ännu konstigare är att vi fortsatte ha allt manskap i eget straffområde även EFTER att DIF fått en spelare utvisad. Jag förespråkade ju grisfotboll längre ner, men en spelare måste ligga längre fram och iaf dra lite uppmärksamhet till sej.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-28 06:53
Fiedler//

Saken är som så att ÖSKs hörnor i tidigare matcher varit grymt lättlästa med undantag för matchen mot BP. Ingen väntade sig en sådan variant, eller hur? Därför är det en bra variant ibland, men inlägget höll inte tillräckligt bra klass bara.

Orsaken till det dåliga intresset till AIK-matchen är knappast rädsla. Utan det handlar väl mer om att Örebroare är väldigt bekväma av sig. Om man istället för att sitta i en buss i flera timmar kan se samma match på TV på nån pub eller hemma så är det många som tyvärr väljer de senare alternativen. Själv har jag inte haft råd att åka på så många bortaresor men till hösten blir det förhoppningsvis fler.

Sedan är det ju bara att inse att resultaten även har varit en betydande del för det svaga intresset. Sorgligt men sant.
B.A. Baracus
2007-06-28 00:06
Jefs utlånad till IB Vestmannaeyjar
Örebro Fiedler
2007-06-27 23:52
Såg att ök försökte göra en sådan variant som ManUtd gjort ett antal ggr, lägg upp den högt i luften en bit utanför straffområdet där någon skall stå och dunka på vplley, den har lyckats förr=D

Men vakna lite?
Paul Scholes har något bättre krut i pipan än va alla ÖSK-spelare har tsm, försök med någonting enklare, som bollar mot främre stolpen och alla springer dit, eller bara en boll in i mitten?
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-27 23:48
Som flera redan konstaterat känns våra hörnor meningslösa. Jag förstår inte taktiken på dom. Dessutom blir jag skraj när Haginge går upp varje gång vi har hörna. Eftersom de ändå är ofarliga (utan RR) så är det bättre att han har täckning hemåt.
Örebro Fiedler
2007-06-27 23:44
Filip nyängen verkar inte vara en sådan insatt supporter över huvudtaget?

Lever nog på sitt "kändisskap" och får därför skriva krönika, något som flera andra hade klarat bättre på det här forumet...
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-27 23:41
Filip Nyängen//

Angående din krönika om AIK-matchen borta. Jag tror inte det handlar om medgångssupportrar. Saken är nog snarare den att till Stockholm vågar sig nog de flesta enbart när vi möter Bp. Själv åker jag och mina kompisar på en hel del bortamatcher, men Stockholm, icke. Vi har även familjer att tänka på.
Örebro Fiedler
2007-06-27 23:35
Ämne: Fiedler//

Tycker ....
Kanske det kanske;P
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-27 23:25
Fiedler//

Tycker man kan läsa mellan raderna att du egentligen håller på ÖSK. Dax att byta tröja kanske ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-27 23:24
EbooT//

Håller med dig om att vi gärna kan spela grisfotboll mot Kalmar om det ger poäng. De imponerade oerhört mot MFF. Brassarna kommer att vända ut och in på Wikström, så jag hoppas Holgersson är tillbaka på måndag. Vill se samma startelva som mot Bp. Ändra aldrig ett vinnande lag om man inte av någon anledning måste.
Örebro Fiedler
2007-06-27 23:09
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej dif har defenitivt inte imponerat, dom spelar helt utan hjärta(hjärna också för den delen) sen så spelar dom inte roligt heller, alla hänger med huvudet utom min favvo Jan Tauer, ÖSK spelar underhållande fotboll där näfver vågar utmana, nordback sliter som bara faan och så har ni allsvenskans bästa ytterback...
tror endå inte att det håller, tyvärr blir en 5:a från slutet på sin höjd=( tåkit men så är det

Väl Mött!
Örebro EbooT
2007-06-27 23:01
Ja, jo. den är ju det :D
Men visst, ska man vara ärlig så har väl inte DIF övertygat jättemycket. Tror ändå ni slutar i top-3.
Örebro Fiedler
2007-06-27 22:56
Grisfotbollen är grymt underskattad;P
Det är åtminstone en spelstil, något som flera lag saknar t ex dif som inte har ågon spelstil alls för nuvarande...
Örebro EbooT
2007-06-27 22:52
Ämne: Ämne: Självkl....
Ja, men visst. Kalmar imponerade dock som fan på mej när de gjorde sina omställningar igår. Tror ärligt talat man måste vara väldigt försiktig mot dem. Hade "vi", ÖSK, spelat för en topplacering hade jag naturligtvis resonerat annorlunda.
Örebro Fiedler
2007-06-27 22:49
Ämne: Självklart ska vi åk....
Instämmer till stora delar i ditt inlägg, antingen grisfotboll eller chocker med en jätteoffensiv? grisfotboll ligger dock närmast till hands ;P
Örebro Fiedler
2007-06-27 22:44
Mittåt//
Sagt o gjort;)
Örebro EbooT
2007-06-27 22:43
Självklart ska vi åka å spela grisfotboll borta mot Kalmar. De trasade ju sönder MFF borta i första. Nu ska det inte spelas rolig eller kreativ fotboll utan destruktiv och vinnande. Skiter i hur "expertisen" i media uppfattar ÖSK. Poängen är det som räknas när vi i höst summerar tabellen. Inte hedersamma "snygga" förluster. Kalmar är allt för bra för att vi på bortaplan ska kunna med snyggt spel ta poäng. Ska sen Larsen vara så förbannat usel som han var mot DIF har vi inte så många kreatörer att använda oss av. Nordin säger vissa då. Fair, OM han kunde iaf blir medelmåtta i allsvenskan i sitt löptempo. Maken till långsam allsvensk spelare har jag aldrig sett. Nästan, nästan så Dala var snabbare även i slutet av sin karriär. Poäng borta mot Kalmar så är iaf. jag skitnöjd.
Örebro Mittåt
2007-06-27 22:36
Fiedler// Du skrev ett inlägg med bindestreck mellan varje ord. Det gör att vi som använder Firefox får en vädligt underlig skärmbild eftersom Firefox så att säger töjer ut textfälet så att hela ditt långa ord får plats.

För att rätta till detta skall du editera ditt inlägg genom att trycka in några blanksteg på lämpliga ställen i ditt bindestrecksord.
Örebro Fiedler
2007-06-27 22:28
Ämne: Fiedler// Tycker din....
Det gör jag gärna, förklara bar hu du menar, förstår inte riktigt? ;D
Örebro Ericson
2007-06-27 22:21
Fiedler// Tycker dina inlägg är vettiga, men kan du inte dela av ditt långa ord med alla bindestreck, snälla? Det sabbar hela forumet.
Örebro One¨touch
2007-06-27 21:43
In med Boniek// Lägg ner..
Fiedlers inlägg är bra inlägg. Till skillnad från dina som är som tagna från en obstinat tonårstid.

Var med i debatten, eller skit i den.
Örebro in med Boniek
2007-06-27 21:27
Fiedler skulle inte du skita i laget som skiter i alla andra och det är synd om??
Annons: