/fotboll/osk/forum/8047.aspx/fotboll/osk/forum/8047.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-26 22:28
Var det någon mer än mig och mina kompisar som inte hörde vad de sjöng på bortaläktaren igår. Med den blandningen av olika dialekter hördes det bara ett högt gurglande. Skall landsortsbor hålla på Fjollträsk-lag bör de lära sig dialekten därifrån.
Örebro Tilly_79
2007-06-26 22:24
Men lägg ner, låt folk heja på vilket lag dom vill..vare sig de är födda i Örebro eller inte.

Jag håller på svartvitt för halva närke så ni kan vara lugna.. ;)

..stavfel..
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-26 22:23
Kalmar imponerade enormt borta mot MFF. Segern borde varit minst tre mål. Så det är ingen lätt match vi har på måndag. Hoppas Holgersson är tillbaks då, för jag tror inte Wikström hänger med brassarna.

Extremt försvarspel och förhoppningsvis toffla in en boll framåt är vad vi kan hoppas på.
Örebro Storm_90
2007-06-26 22:19
Ämne: Fiedler//

Du bord....
Om ens far håller på ett annat lag kan jag acceptera det. Men såna jävlar som håller på 08 lagen bara för att vara tuffa vad trött jag blir!
Örebro Tilly_79
2007-06-26 22:19

//Fiedler

Du är såklart väldigt välkommen på Ösk´s matcher, ju mer folk desto bättre..

Tycker lätt Riddez är allsvenskans bästa ytterback just nu, han har växt ytterligare i år som lagkapten och spelar med stort hjärta.
Henriksson har inte kommit helt till sin rätt, tror han är bäst på topp faktiskt.. men Rodevåg och Halilovic är inte så lätt att peta, även fast den sistnämnda gärna får prestera bättre. Rodevåg har dock höjt sig rejält efter målet mot AIK..underbart.

Örebro ÖSK-Karl
2007-06-26 22:16
Fiedler//

Du borde skämmas om du är född och uppväxt i Örebro och håller på ett annat AS-lag än ÖSK. Sedan är det strunt samma varifrån din Far kommer. Detta verkar vara ett vanligt fenomen bland 20-25 åringar.

Igår var det flera som gick in i portar bärandes tröjor med Stockholms stolthet. Det du och övriga Närkebor som håller på andra svenska lag lider av är mindervärdskomlex. Sök hjälp.
Örebro Ropesin
2007-06-26 22:13
Ämne: Ämne:
Vi ha....
Dikussionen har hamnat snett eller vad man kan kalla det. Den handlade från början inte om dig, fiedler, utan den stora mängd Örebroare som håller på Stockholmslagen. En liten wannabe-08 får vi väl acceptera, men inte halva stan, det är det som gör mig irriterad.

För övrigt kommer Hagge och Wikström/Glenn få ett helvete med att sätta stopp för Ari och Santin i Kalmar i nästa omgång, det vill jag lova!
Örebro Fiedler
2007-06-26 22:09
Rättsavelser; Hagninge, Backplats.

Jag är bosatt i Örebro för övrigt...
Örebro Fiedler
2007-06-26 22:07
Ämne:
Vi har faktiskt le....
Tack, eftersom jag inte har så där mkt pengar kan jag inte ofta följa DIF på plats och går därför ofta på ÖSKs hemma matcher...

Där ser jag en hel del mycket bra spelare, t ex som du nämner, Joel Riddez...
Frågan är om han inte är allsvenskans bästa ytterback just nu? samma sak antonen, även fast han kanske inte var nogån gigant igår tycker jag han har utvecklats enormt på sin bacplats, bra med i offensiven, slår inte långbollar och att ÖSK är ett tråklag är bara rent skitsnack! ni bygger upp ett stabilt försvar, nu har faktiskt Wikström börjat funka ganska bra, hagingen är troligtvis bland de snabbaste i sverige...

Sen kanske larsen börjar bli lite gammal och gaggig men ingen klar ersättare, gerzic har ett lite för stort ego frör den platsen, kanske man skulle kunna pröva me Sebastian Henriksson Där?
Örebro Tilly_79
2007-06-26 22:00

Vi har faktiskt legat i superettan i 2 säsonger, klart man vill komma högt upp i tabellen men huvudsaken är väl ändå att vi inte kommer sist i år..

Håller helt med Zorro1, Riddez var grym igår så förstår inte kritiken.. eller måste man spela perfekt utan en enda felpass både i försvar o anfall för att duga?

Vill Fiedler vara djurgårdare så låt han vara det, han kom inte in hit o hacka på oss som rätt många andra gör.. tycker det är kul du har lite hjärta kvar för Ösk!
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:54
Ämne: jo för all del.men h....
Låt oss sluta fred nu och diskutera fotboll, något som du verkar kunna väldigt väL?

Väl mött=D
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:51
jo för all del.men han har inget här o göra
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:51
Ämne: Fiedler// Detta är k....
Nog fan är det så xD

Nej men du kanske vill diskutera gårdagens match med mig, så jag slipper bråk? =D

Väl mött =)
Örebro One¨touch
2007-06-26 21:50
in med Boniek// Värre har vi väl varit med om?
Örebro Gäddhäng
2007-06-26 21:50
Dagisvarning här nu..
Låt folks hjärtan klappa för va de vill, det har ingen annan med att göra.
Sen är det givetvis fritt fram att diskutera de olika lagen, men det kan la göras lite mera moget?!?

Det är ju bara min åsikt..

Have fun..!!
Örebro One¨touch
2007-06-26 21:49
Fiedler// Detta är kvällen du kommer att minnas som den då du dominerade på svenskafans Örebroforum Svartvitt! ;-)
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:48
snälla red stäng av den här pojken
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:46
Ämne: fiedler lämna forume....
bråk?! WTF, kolla lite längre ner på sidan så ska du se att allt jag sagt var att jag höll på DIF men att jag hade hjärta för ÖSK, sen kom det nått jävla surkart o påpekade att jag inte får ha hjärta för ÖSK...
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:45
Ämne: fiedler lämna forume....
bråk?! WTF, kolla lite längre ner på sidan så ska du se att allt jag sagt var att jag höll på DIF men att jag hade hjärta för ÖSK, sen kom det nått jävla surkart o påpekade att jag inte får ha hjärta för ÖSK...
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:44
Världen är otroligt stor för en 11-åring, då tar man till det tryggaste och det närmaste, ÖSK... när ens världssyn ändras kan man byta lag, men att jag buade yt kim källström som 11-åring fördömde jag ett år efter då jag inte helt uhx flux bytte lag... inte därför att ÖSK tvångsdegrades, snarare tvärtom vart jag änn mer kritisk till Förubendet men jag minns helt enkelt inte varför jag bytte lag... Men jag har alltid så länge ja kan minnas haft hjärta för två lag, något som man kan ha då det är fotbollen man är ute efter, inte att upptäcka sätt att försöka tävla om vem som har bäst klack, då det inte alls har med själva fobollen att göra?!
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:40
fiedler lämna forumet.då eftersom du verkar bara vilja bråka
Örebro go_osk
2007-06-26 21:37
Ämne: Ämne: Uppenba....
Om du inte har lagt märke till det än så anmärker jag på hur smaklöst det är att bara byta lag sådär. Då har åldern i fråga mindre betydelse.

Lägger till min startelva mot Kalmar så att inlägget blir någorlunda relevant:

PeWe
PaAn, MaWi, PaHa, JoRi
NoGe, FrNo, LaLa, KrNä
NeHa, StRo
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:36
Ämne: Tror knappast Ösk fö....
jag håller inte på två lag, jag sa att jag har lite hjärt kvar för ÖSK eftersom jag bor i örebro och är uppväxt med alla gammla stjärnor, men att jag skulle hålla på ÖSK, inte en chans, titta på mina tidagere inlägg från i början av säsongen...
Örebro One¨touch
2007-06-26 21:35
Ska det vara en trist mellansäsong där målsättningen är att "etablera laget i AS"?

Finns det inga resurser för förstärkningar (både för köp och därefter den löpande kostnaden för spelaren)?

Mot DIF senast borde bytena skett mycket tidigare. Men de skedde inte. Varför?

Jo, därför att startelvan är så pass mycket starkare än vad som kan bytas in från bänken.

En långsam dansk som inte kommer någonstans.
En alltmer nerkörd Näfver som stoppade upp flera tänkbara anfall.. (för övrigt är Näfvers filmningar tråkiga att se för en ÖSK-supporter).
En oinspirerad Halilovic som såg ut att ha tankarna på annat än mål och fotboll.

Även om man inte håller med om ovanstående kan man väl inte förneka att ÖSK-spelet efter utvisningen gick i stå, och det rejält.

Då behöver laget få in nya fräscha ben på mittfältet eller i anfallet.

Jag hade i det läget bytt ut Näfver och Halilovic. Bytt in Nordin på innermitten och skickat ut Larsen på vänsterkanten.
Lyft upp Joppe på topp och låtit Jeffs ta högermitten.

Jo jag vet att inte Jeffs satt på bänken.

Jag började inlägget med att surra om förstärkningar...
Antingen fiskar vi upp någon virvelvind till högermitten, eller så låter vi Anttonen lira där och värvar istället en högerback.

Till sist... Spelar Joppe från start bör han slå hörnorna. Han har ett underbart tillslag, och det är för mig en gåta varför inte karln för förtroendet vid hörnflaggan.
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:34
fiedler// Man kan inte hålla på två lag..det är som att hålla på sverige och danmark. uppenbarligen verkar du bara ställa till bråk här.så jag skulle bara bara ''uppmana dig till ditt lags fans''
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:32
Eller vill du ta det tsm med dom andra pojkarna?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:31
Ämne: Tror knappast Ösk fö....
påtal om pojkar, jämför du Järnkaminernas medelålder med, kubanernas, dessutom börjar diskutionen urarta, jag har fortfarande hjärta för ÖSK men man måsste vara realistisk, dessutom går du gång på gång in i diskutioner som inte har med fotboll att göra...
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:29
Ämne: Uppenbarligen så var....
Man är alldrig för ung för att fatta tycke för något... men ja fattar inte vad som är problemet med dig, du sitter fortfarande och säger att en 11-åring kan lika mycket om fotboll som en vuxen människa?
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:27
Tror knappast Ösk förlorade för att de hade straff sitatuionen i tankarna hela tiden.men stick över till djurgårdens forum nu och skriv (med de andra pojkarna :)
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:26
Ämne: du växte väl upp med....
jo dom var riktigt fotbollskuniga dom, när jag och min lillebror diskuterade förra omgången tyckte dom att vi var fotbollsnördar, frågade man om vilket lag dom höll på var det sportklubben...
Annons: