/fotboll/osk/forum/804.aspx/fotboll/osk/forum/804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AnteT
2016-01-29 09:23
@Örebro Center:
Min första bortaresa :) Efter tre månader utan lön får man väl bryta sitt kontrakt, är det inte så? Om Ayaz hade kunnat göra det så hoppas jag att ÖSK har möjlighet att värva honom. Våra kontringar hade blivit ännu mer livsfarliga med Ayaz. Kanske inte så troligt att han får plats nu när Sema är här, kanske om Axén ser Sema mer som anfallare?
Örebro Snö
2016-01-29 08:54
Första skadan "Nyförvärvet Maic Sema tvingades däremot avbryta med smärta i höger lår" från NA
Örebro Sörebro
2016-01-29 08:15
Matchen innan hade ju Örebro vunnit mot Syrianska inför storpublik. Bedoya slog in målet. Rysningar när man ser publiken vid målet. @Örebro Center:
¨
Örebro jpsvartvitt
2016-01-29 01:49
Eyravallen Örebro: Detta finns på youtube som jag kan finna i alla fall! Sök på: Örebro Tifo: IFK Norrköping - Örebro SK Användaren som lagt upp klippet heter FromHeavenWeFalls Där har du ett klackklipp från Norrköping borta i sc.. Man ser dock inga mål men man ser när spelarna firar med klacken :). Och en viss Erik W som klackledare.. Den bortamatchen ger en rysningar :).
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 23:54
@Örebro Center:

Alhaji Kamara skulle inte följa med till Portugal pga medicinska skäl. Synd kan man ju tycka. Hade varit kul att få se Hulk jämföra sig med "The Kamaras".

Kujo har man ju räknat med ska lämna sen säsongen slutade. Nog borde det finnas erbjudanden när man gjorde 20+ mål och var uttagen i truppen till play off mot Danmark.
Eyravallen Örebro
2016-01-28 23:53
@Örebro Center:

Skulle göra vad som helst för att få se klippet när Robin Staaf gjorde 1-0 mot Norrköping i svenska cupen på förlängning och firar med fansen. Letat över 1h för hitta klippet, vet att det fanns ett reportage om det som ger en gåshud över hela kroppen.
Örebro Asbjörn#10
2016-01-28 23:26
@Nicknamn i ribban:

Kan inte stämma, MFF-fansen har ju källor som säger att han har tjurat ihop för att han inte släpptes till Sveriges Barcelona för 150 tkr och ett åttapack mazariner.........
Örebro Center
2016-01-28 23:14
Peking nära att tappa Kujovic Frosinone har erbjuit 500 000 euro men IFK Norrköping har bett om 1 000 000 euro.
Örebro Center
2016-01-28 22:39
@KalleTeodor:

Jag var på O'Learys också så vi jublade nog ihop ;0)
Örebro KalleTeodor
2016-01-28 22:01
@Örebro Center Vilka minnen. Jag var inte på plats men väl på ett knökfyllt O'Learys och jublet när Haddad pangade in målet var ljuvligt! Dessutom är det ju Logi som missar på slutet av klippet. Men då i Blåvitt.
Örebro Vinnartradition
2016-01-28 21:48
@Bastard on Parade:

Helt klart. Lägg dessutom till att folk drar folk. Betänk att de som köpt säsongskort bjuder med någon som inte har det och som annars inte skulle gått. Det ena ger det andra.

Det här året kommer bli riktigt bra!
Örebro Center
2016-01-28 21:40
Kommer ni ihåg den här matchen? Premiär 2011 borta mot IFKG och ÖSK med Andreas Haddad ansågs vara guldaspiranter inför säsongen. Hur kunde det gå så fel sedan?
Örebro Erik Wärlegård
2016-01-28 20:44
Jpsvartvitt // Tack!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 20:42
@Örebro Center:

Han är EXTREMT skön!

Han älskar alla och alla älskar honom tillbaka. En glädjespridare som gör skäl för titeln.
Örebro Center
2016-01-28 20:31
@Nicknamn i ribban:
Fast han är rätt skön :0) -Har du betalt medlemsavgiften till Kubanerna? -Ja! -Hur mycket då? - 50 000! ;0)
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 20:25
Crespo alltså! :D Går han på något?
Örebro Center
2016-01-28 19:38
@Chris P. Bacon:

Resurserna
Örebro jpsvartvitt
2016-01-28 19:24
Fasiken, man blir så glad av sammanhållningen i laget! Erik W ännu en gång stort tack för allt bakom kulisserna :).
Örebro Returen
2016-01-28 18:53
Fick 170 ggr pengarna på Ösk på unibet i går. 25 ggr på topp3??
Örebro Hagge till landslaget
2016-01-28 17:22
@Chris P. Bacon:

Tror det snarare är så att det är så många som tippar på hammarby att om de skulle vinna smguld så skulle Unibet gå i konkurs om oddsen är för höga.
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-28 17:17
Hammarby 31 ggr pengarna
ÖSK 101 ggr pengarna

Vad är det som rättfärdigar den skillnaden? Att Hammarby var ett bättre fotbollslag än oss 2007 kanske.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 17:05
101 gånger pengarna för vinst.

15 gånger pengarna på topp 3!!

Jag har aldrig spelat tidigare i mitt liv, men de här oddsen alltså...
Örebro Bastard on Parade
2016-01-28 16:50
Hagge till landslaget och Örebro Center//

Absolut. Menade främst att man kan tappa lite i biljettintäkter jämfört med att sälja säsongsabonnemangen till ordinarie priser och fler lösbiljetter, men tror inte det blir ett tapp när man slår ihop allt. ÖSK har ett gyllene tillfälle att öka matchintäkterna från kringförsäljning om det finns vettiga souvenirer och rimliga kötider för att köpa något att dricka/äta.

En fördel med fler årskort på Västra är att det nog blir mindre köer vid mötesplats ÖSK då jag antar att det är rätt många ståplatsbesökare som fixar biljett där.
Örebro rirobban
2016-01-28 16:46
Dom hade väl billigare årskort på västra även förra året, för kubanmedlemmar. Jag hann inte utnyttja det då det var fram till nyår. Men har för mig att det var på 1200 kr?

I år har man alltså sålt 507 biljetter hittills

507 * 800 = 405 600 kr

Om man leker med tanken att man förra året sålde ca 100 biljetter för det billiga priset (1200*100= 120 000) och ca 75 för det dyrare (1700*75= 127 500 kr), så blir det totalt 247 500 kr.

Nu leker jag väldigt mycket med tankarna här, men om siffrorna skulle stämma något sånär så har vi alltså redan dragit in ungefär 158 100 kr mer än i fjol. Jag anser utan tvekan att det är bättre att sänka priserna och få fler att köpa årskortet. Vi tjänar på det ekonomiskt och även sportsligt (förhoppningsvis).

Västra läktaren har i många matcher sett väldigt ödsligt ut. Vore kul om vi kan få upp en respektabel nivå på den läktaren denna säsong!
Örebro Hagge till landslaget
2016-01-28 16:42
@Örebro Center:

Tänk även på Kioskverksamhet, man tjänar sjukt mycket på läsk, öl, korv och kaffe!
Örebro Center
2016-01-28 16:35
@Bastard on Parade:
Inte säkert de tappar pengar. Om de mer än fördubblar antal sålda (vilket de redan gjort med råge) för halva priset så tjänar de på det jämfört med föregående år. Det svåra är ju att veta hur många man skulle ha sålt till ordinarie pris i år. Gissar på det skulle vart lite mer än i fjol. Men jag tror man tjänat ekonomiskt ändå. Sedan tillkommer det du skriver. Men också förmodligen fler åskådare på västra vilket ger en bättre inramning. Vore kul som någon skrev om man kunde skapa kampanjpris på någon sektion på södra också. Kanske Havanna-sektionen?
Örebro Bastard on Parade
2016-01-28 16:29
Kul att se att kampanjen på Västra Stå även får uppmärksamhet av NA. ÖSK kanske tappar lite pengar kortsiktigt på att subventionera priserna, men jag är övertygad om att det kommer ha fina effekter under många år framöver. Det har ju redan gett några artiklar på NA. Den exponeringen är inte billig om ÖSK istället hade valt att annonsera på motsvarande yta i tidningen och på webben.

Nu behöver de inte sälja halva arenan till motståndarfansen flera veckor innan matchen när det redan finns tryck på biljetter till Västra.
Örebro T8
2016-01-28 16:01
Tack för svar BoP.
Örebro Pedretti
2016-01-28 16:00
Här har ni truppen till Portugal!
Örebro Bastard on Parade
2016-01-28 14:33
@TommyS:

Jag har bara sett Kevin några gånger. Senast i U19-matchen häromdagen. Han ser absolut intressant ut. Fina passningar och han är bra på att vända spelet. Jag vet inte hur hans defensiv är då ÖSK har varit överlägsna i de matcher jag sett honom spela.

Jag vet inte riktigt hur ÖSK planerar för innermittfältet ifall RÅP inte kan spela. Vi har flera alternativ som kan spela bredvid RÅP, men det känns felbalanserat att spela t.ex. Gerzic - Nordmark eller Gerzic - Ajdarevic. På yttermittfältet så har Walldén sett intressant ut, men jag tycker även att Yanez Hernandez utvecklades otroligt mycket under förra säsongen. Den sistnämnde kan ju även spela ytterback, även om hans styrkor finns i offensiven.

T8/

Jag såg träningen i tisdags innan presskonferensen. Sema såg bolltrygg ut och körde en del övningar med Jimmy. Svårt att bedöma Almebäck efter en träning, men han har ju garanterat inte tappat farten i alla fall.
Annons: