/fotboll/osk/forum/8033.aspx/fotboll/osk/forum/8033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 23:42
rirobban//

Var inne på hans blogg, snacka om bitter människa.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 23:37
Pihlbaoge//

Jo, vi känner till ert våldsamma beteende. Redan 1970 när ni intog "Vallen". Det hjälpte inte då, vi såg till att ni åkte ur och det hjälper inte nu. Tro inte att du kommer någonstans med hot.
Örebro rirobban
2007-06-30 23:35
Kolla in hans blogg om ni vill...

Det är inte Lagrell som tar beslutet (även om man kan tro det) utan licensnämnden. Jag tror inte heller att ni flyttas ned, men ett par miljoner kr i böter som betalas ut till de andra klubbarna skulle sitta på sin plats!
IFK Göteborg Pihlbaoge
2007-06-30 23:33
Bastard// Det finns en viss skilnad, AIK åkte ur för egen maskin, och Hamarbyarna fick ju sitt straff eftersom de redan tömt sin ilska, här däremot så skulle man få en specifik person att skylla allt på, dvs Lagrell... men men, vi får la se hur det blir, jag är i alla fall helt övertygad om att det aldrig blir tal om någon nedflyttning... ni får ha det gött på åkern imorn... jag har ett patetiskt liv förvisso men jag tänker inte sitta och hänga på ÖSK forumet hela kvällen.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 23:33
Bastard on Parade//

Och just farten på Kalmars brassar är det jag är mest rädd för. Därför tror jag Holgersson borde spela.
Örebro rirobban
2007-06-30 23:30
Pihlbaoge//
Haha säg att du inte finns!
Du är ett stort jävla skämt hela du...
Örebro Bastard on Parade
2007-06-30 23:30
Pihlbaoge//

Du kan ju inte mena allvar? Om SvFF ens skulle ta det i beaktning skulle ju knappas AIK och Hammarmy någonsin råka ut för bestraffningar och än mindre skulle AIK fått spendera ett år i Superettan.

Kom tillbaka när du kan tillföra något vettigt till debatten så vi slipper dina mindre kloka ord.

Angående skadeläget har jag inte hört något men hoppas naturligtvis att alla är tillgängliga. Frågan är vem som passar bäst som mittback tillsammans med Haginge? Wikström gjorde det bra sist och han är en jätte i luftrummet men han saknar ju farten.
IFK Göteborg Pihlbaoge
2007-06-30 23:24
Ni får se det som vad ni vill, men SvFF måste ta det i beaktning att skulle IFK Göteborg flyttas ner finns det många individer som kommer att på våldsamma sätt protestera, och SvFF måste värna om folks säkerhet, även om det är fel beslut.
Örebro rirobban
2007-06-30 23:19
Ämne: ÖSK-Karl// Lagrell ä....
"Lagrell är nog mycket medvetten om att vi, till skilnad mot er, har supportrar som inte har problem med att bränna ner hans hus till exempel."

Det citatet kanske vi skulle ta och skicka till självaste Lagrell. Mycket idiotiskt inlägg som gör dig till en ännu större idiot!
Örebro go_osk
2007-06-30 23:19
Ämne: ÖSK-Karl// Lagrell ä....
Så du tycker att hot ska påverka beslutet? Det här blir bara värre och värre. Jag nöjer mig med att det ska bli intressant att se om SvFF tar till några åtaganden samt hur man väljer att motivera sig.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 23:18
Pihlbaoge//

Så du räknar med att behöva ta till maffiametoder för att ett maffiaförbund skall hålla er kvar.

Dessutom är jag glad för att våra supportrar i ÖSK har problem med att bränna ner hus.
Örebro One¨touch
2007-06-30 23:18
....Undrar hur länge den här debatten ska äga rum i detta forum?

Kan ingen skriva om lite fotboll istället?
Hur ser träningarna ut inför bortamatchen mot Kalmar? Skadeläget.. Holger frisk? Någon annan som är förkyld?

Ge mig lite ÖSK istället för den här förbenat tråkiga debatten om "änglarna" vs ÖSK vs SVFF vs...
Örebro Bastard on Parade
2007-06-30 23:17
Pihlbaoge//

Intressant att läsa dina expertuttalanden om ÖSK:s tvångsdegradering. Synd bara att du inte är insatt i ämnet för fem öre. Läs på innan du kommer in hit och predikar!

Kan du inte förstå hur vi känner det? Den största anledningen till våran usla ekonomi som resulterade i tvångsdegraderingen är Ove Lindqvist. Han agerade på eget bevåg när det gällde det mesta. Han lovade bra ekonomiska resultat, han lovade sportsliga satsningar men vad fick vi? En halvfördig arena, usel ekonomi och ständigt återkommande mittenplaceringar i Allsvenskan.

Ni däremot, genom två personer, kan fiffla till er större summor pengar. Eller snarare spara in större summor pengar och på detta sätt möjliggöra nyförvärv av profiler. Förbundet blundar och vill gärna gå på linjen att IFK Göteborg är offret fastän det är NI som varit vinnarna i det hela tills det avslöjades.
IFK Göteborg Pihlbaoge
2007-06-30 23:14
ÖSK-Karl// Lagrell är nog mycket medvetten om att vi, till skilnad mot er, har supportrar som inte har problem med att bränna ner hans hus till exempel.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 23:11
Pihlbaoge//

"Du fattar att Lagrells utalanden refererar till Tingsrättens dom mot MP och Plånbok och inte vad SvFF kommer göra va?"

Tvärtom, vi vet hur Lagrell låter innan han slår till, vänta och se efter säsongen du.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-06-30 23:09
Det påstås att henriksson ska värvas till Ifk Göteborg!
Det står så på ifk:s forum!
Skulle inte tro det!
IFK Göteborg Pihlbaoge
2007-06-30 23:05
B.A. Marcus//

Det är ett lag som består av slavar. Vad trodde du?
En simpel felstavning från en kille med dyslexi som stavar fel i typ varannan mening? Nej inte fan är det så i alla fall.
B.A. Baracus
2007-06-30 23:02
Pihlbaoge//

vad är ett Slavakiskt lag?
IFK Göteborg Pihlbaoge
2007-06-30 22:55
ÖSK-Karl//
Du fattar att Lagrells utalanden refererar till Tingsrättens dom mot MP och Plånbok och inte vad SvFF kommer göra va?

Just utalandet "Jag tycker det var hårda bud" antyder ju att han snarare känner att ded fått mer än de verklgien förtjänar, och inte tvärt om som du verkar tro.
Örebro Mattias69
2007-06-30 22:55
Brottsoffer eller inte, trolöshet mot huvudman eller inte. Ett faktum kvarstår dock och det är att IFK Göteborg har skaffat sig fördelar på ett felaktigt sätt och det har i sin tur drabbat klubbar som Halmstad, Kalmar, Malmö, AIK osv...

Och det är för att man fått fördelar gentemot andra klubbar på ett felaktigt sätt som man ska få någon form av bestraffning.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 22:51
Undrar varför Göteborg haft sitt forum stängt under så lång tid ;) Verkar som de tror de skall klara sig genom att köra huvudet i sanden.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 22:48
Saywee//

Inte så säker på att det hjälper, då borde inte Lagrell uttalat sig som han gör enligt nedan.

"Svenska Fotbollförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell säger till Göteborgs-Posten:
– Jag tycker det var hårda bud och en tydlig markering.
– Jag tror inte domen sänder någon annan signal än att det inte finns några genvägar utan man måste följa de regelverk som finns."
AIK Saywee
2007-06-30 22:42
Jag ville bara skriva att SvFF har en ledning som för länge sedan bestämt sig i frågan om IFiffelK Göteborg, det gör de som oftast med några ryggdunkar eller något annan godtycklig rörelse! Det är som tidigare skrivet skillnad på lag och lag och lag och ordning!

Ibland vill de statuera exempel och ibland vill de inte statuera exempel.
AIK Höger fot
2007-06-30 22:41
Ämne: Ämne: Ämne....
...duger till vinterträning,inte till match på elitnivå! Men låt oss slippa den diskussionen...
IFK Göteborg Pihlbaoge
2007-06-30 22:40
Rirobban//

Du är medveten om att Ullevi är våran RESERV arena va? På varan hemma arena har vi inga löparbanor, och vi har jätte fint grönt gräs, med jord under.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 22:40
Höger fot//

Ja, modernt gräs, inte gammaldags som kan förvandlas till hö.
Örebro rirobban
2007-06-30 22:38
Ämne: Ämne: Fotboll....
eller konstgräs...
AIK Höger fot
2007-06-30 22:36
Ämne: Fotboll ska spelas p....
...och på gräs!
Örebro rirobban
2007-06-30 22:36
Fotboll ska spelas på arenor utan löparbanor!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-30 22:32
Pihlbaoge//

Ha,ha. Tänkte inte på att ni har så fint gräs.
Annons: