/fotboll/osk/forum/8024.aspx/fotboll/osk/forum/8024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2007-07-05 09:52
BBB //

Usch nej tack! Jag var oskyldig till det. :o)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-07-05 09:46
Ämne: Vad jobbigt det måst....
//# brorzan
Vad jag minns var det många på det här forumet som förordade en värvning av E Hellström till ÖSK så sent som förra sommaren! Men, men, du kanske inte var en av dem... ;-)
Örebro # brorzan
2007-07-05 09:26
Vad jobbigt det måste vara för Hammarby att ha förlorat allsvenskans kanske bästa målvakt och ersatt honom med allsvenskans förmodligen sämsta målvakt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-05 09:25
Ämne: Sektion-e.se har fle....
Kort men mycket bra krönika,keep up the good work Sektion E.
Örebro GT
2007-07-04 23:08
1908 //

Bra skrivit, MERA !!

Matchen -98 mot Ellos är en klassiker.

Det var liksom Arnor med sin magiska teknik som fick mig bli ÖSK:are !
Örebro 1908
2007-07-04 22:54
Tackar och bockar, men i min värld är vi bättre på arenan än på nätet :)
Halmstads BK Pontus S
2007-07-04 22:45
Välkommna till Halmstad och Tylösand den 16 juli. Hoppas sommaren har kommit då? Ligga på sveriges vackraste playa och dricka ett par bärs innan match är gudomligt. Så varmt välkommna!
Örebro Monkey on a rock
2007-07-04 22:35
@ 1908

Riktigt bra text igen. SektionE är fantastiskt bra på nätet. Synd att man inte är så bra på arenan. :)
Örebro 1908
2007-07-04 22:08
Sektion-e.se har flera sköna prylar i "pipen". Under tiden bjuder vi på några tänkvärda funderingar från en taxifärd i Stockholm.

Håll till godo!

Länktips: www.sektion-e.se
Örebro Mittåt
2007-07-04 21:23
Västergötland vann med 5-2 (2-1). Örebro tog ledningen i den 17:e minuten, men det var utjämnat redan en minut senare. Örebros andra mål kom i den 55:e minuten vid ställningen 4-1.
Örebro Gooner
2007-07-04 20:38
Nån som vet hur det går i distriktscupfinalen...?
Örebro rirobban
2007-07-04 19:45
Mittåt//
Tack för informationen. Då vill jag att Pettersson får chansen på anfallet med Rodevåg. Halilovic kommer att komma igång igen, det är jag helt säker på. Men det har varit mycket för honom den här säsongen. Tror att ett par matchers vila skulle göra susen för honom. Dock är det bra att ha med honom på bänken. Larsen likaså... båda dessa herrar anser nog sig för självklara för startelvan känns det som.
Örebro Mittåt
2007-07-04 19:40
rirobban// Jag tror att det är för tidigt för Henriksson. Beskedet före Kalmarmatchen var att man hoppades att han skulle börja träna under matchliknande förhållanden i mitten av denna vecka. I söndags fick han inte ens vara med och spela kvadraten utan joggade i stället fram och tillbaka med Juneholm. Även om allt gått enligt plan, så är det för tidigt att kasta in honom redan på söndag.
Örebro rirobban
2007-07-04 19:35
Aspen//
Jag tror att Henriksson tar Näfvers plats om han är tillbaka. Om inte så flyttas Riddez upp och Holgersson går in som vänstarback. Det senare alternativet känns bättre så man istället kan låta Henriksson ersätta Halilovic som varit ur form de senaste matcherna.

Såhär vill jag se laget mot HBK om Henriksson är tillbaka:

-------------------Westman-------------------

F.Samuelsson--Haginge---Wikström---Holgersson

Anttonen------Nordback---Nordin-------Riddez

--------------Rodevåg---Henriksson----------

Samuelsson in eftersom Anttonen behövs som högerytter då Johan gjort mindre bra matcher mot DIF och KFF. Nordin in eftersom Larsen sett väldigt seg ut i år.

Yunus kommer in i 60:e minuten och springer sönder Halmstad:)
Örebro Mittåt
2007-07-04 19:30
Chipset// Frempong kan nog flyttas med någon dags varsel. Han är ju skriven på ÖSK Fotboll och bara korttidsutlånad till ÖSK Ungdom.

Jag tror dock inte att han är aktuell för spel i A-laget ännu. Även om hans offensiva kvaliteter är avsevärda tvivlar jag på att kan klarar av det defensiva arbetet på allsvensk nivå.
Örebro Aspen
2007-07-04 19:28
Ämne: Kul för ÖSK men give....
Med tanke på Walker d.ä agerande hittills så kan vi räkna med någon av sönerna som ersättare för Näfver.
Mycket roligt att Yunus får stanna. Tårt-verket har alla anledning att lägga på en rem nu, Yunus uppehälle betalas nu av staten. Mer tydlig amatör lär inte finnas, han får inte arbeta. Så där kan knappas tomteförbundet ha något att säga.
Örebro Chipset
2007-07-04 19:10
Kul för ÖSK men givetvis mest kul för Yunus som snart kan få slippa ovissheten. Fy sjutton vilken speed vi har att sätta in i anfallet i höst! Hoppas bara han hinner blir kvar innan säsongen är slut.

Eftersom Näfver är skadad bör ju Patrick flytta upp Frempong. Hur långt tid tar det att flytta upp honom "rent administrativt"?
Örebro Monkey on a rock
2007-07-04 19:01
Mittåt//Det bevisade att hans berättelse om att han kom från Somalia stämde. Eftersom systern man hittade var somalisk.
Örebro Mittåt
2007-07-04 18:49
Jag har redogjort för vad man berättade på dagens pressträff. Helt avgörande för ärendets hantering har varit att varken Kenya eller Tanzania vill ge honom ett pass. Hans syster har såvitt jag kan förstå ingenting med myndigheternas hanteringen att göra även om det givetvis för honom är väldigt positivt att återfå kontakten med ett syskon.
Örebro Monkey on a rock
2007-07-04 18:41
Mittåt//Du har en hel del fel i det du skriver. Bland annat har man hitta hans syster. Bland annat nämner du ej språktestet han gjorde.
Örebro Mittåt
2007-07-04 18:31
Beträffande Yunus så är läget ungefär följande:

Sedan i september förra året har det funnits ett utvisningsbeslut hängande över honom. Frågan har varit vart man skall utvisa honom.

Migrationsverket har inte trott honom då han påstått att han är från Somalia utan ansett att han antingen kommer från Kenya eller Tanzania.

Man har därför frågat dessa två länder via deras ambassader i Stockholm om de var villiga att utfärda resehandlingar (alltså pass) åt honom.

Kenya var rätt snabba att svara nej. Tanzania tog betydligt längre tid på sig, men i slutet av juni kom det även ett negativt besked från deras sida.

Det finns således inget tänkbart land dit man kan utvisa honom. Till Somalia går det inte på grund av inbördeskriget och varken Kenya eller Tanzania är villiga att accptera honom som sin medborgare.

Ärendet går nu tillbaka till Migrationsverket i Göteborg och enligt den hänvisning som handläggaren i Örebro givit finns det nu tre olika beslut som kan fattas.

- Han kan få ett uppehållstillstånd.
- Han kan få ett tillfälligt uppehållstillstånd.
- Utvisningsbeslutet kan inhiberas.

Alt. ett och två innebär att man kan söka arbetstillstånd för honom och när man fått detta kan man kontraktera honom.

Alt. tre skulle, enligt Lennart Sjögren, innebära att man skulle kunna låta honom spela som amatör. Något som man i så fall måste komma överens med tomteförbundet om.

Det återstår således ett antal steg som måste tas innan Yunus är spelklar för ÖSK. Min uppskattning är att det kan ta mellan en och tre månader innan allt är klart om ärendet fortsättningsvis löper friktionsfritt. Utöver sedvanlig byråkratisk friktion har man även eventuella semesterförseningar etc. som kan bromsa handläggningen.
Örebro EbooT
2007-07-04 17:57
Kul med Yunus. Kan vi få se ett par mål i Allsvenskan från honom tro? :D
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-07-04 17:26
"Fattigt med konstgräs. Rödhåriga". Det där var rätt skoj faktiskt.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-07-04 17:25
Vad kan man möjligen finna att klaga på när det gäller närkingska? Det är som ljuv musik.

Mycket trist med Näfver, mycket förhoppningsfullt med Yunus.
Örebro Joerny
2007-07-04 17:25
Hade nästan gett upp om att festprissarna på migrationsverket skulle ta sitt förnuft till fånga. Yunus är en riktigt spännande spelare, en sån som varken med eller motspelarna vet var dom har honom;) Bara det inte tar allt för lång tid att få alla papper klara med tomteförbundet.
Örebro _Adde_
2007-07-04 17:18
Ämne: ni är ett tråkigt la....
Jag blir alldeles varm inombords! Tack for att du bekraftar det vi alla visste... Att ni ar ena mobbade javlar med mindervardeskomplex som soker er samman for att bilda er nagon form utav identitet! "Vad har du for anlaggning, dara?"
Örebro kocken..
2007-07-04 17:16
hahaha, väx upp lille pöjk så att du når över konstgräset!
Örebro nibor
2007-07-04 17:13
Och AIK har bara supportrar som är 14 år?
Örebro BabyKladde
2007-07-04 17:08
härligt med Yunus! =D
kan bli intressant med honom! =)
Örebro Monkey on a rock
2007-07-04 16:49
Även om bara formaliteter återstår så kan det nog dröja ett bra tag till innan han är spelklar. Papperskvarnarna mal långsamt. HBK-match är givetivs inte att tänka på.
Annons: