/fotboll/osk/forum/8022.aspx/fotboll/osk/forum/8022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 22:34
EH//

Håller med, en vinst mot HBK känns lite av ett måste för att behålla arbetsron.

ÖSK KRILLE//
Duktiga kreativa innermittfältare är nog bland det svåraste som finns att få tag i. Kanske bättre att ha bollvinnare där och komma runt på kanterna istället?
Örebro Chipset
2007-07-06 22:34
Zavadil är en kreativ och mycket målfarlig mittfältare/anfallare. Om jag inte minns fel var en snackhäst under silly season i vintras.
Örebro EH
2007-07-06 22:17
Nu har ÖSK mött tio av de lag som spelade i allsvenskan förra året och inte vunnit mot något. Nu väntar 2 x Halmstad och sen Göteborg borta. BP möter Gefle x 2 och Trelleborg möter GAIS x 2. Risken finns att ÖSK ligger sist efter 15 omgångar. Senare har vi både BP och Trelleborg borta. Det känns inte helt lugnt.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-06 22:16
ÖSK-Karl//

Ingen dröm innermitfältare som du skulle vilja se? (endast seriösa till ÖSK s ekonomi)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-06 22:14
Undrar hur Emra ska ta emot?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 22:14
ÖSK KRILLE//

Ja, han håller nog max ett år till. Sedan får vi hoppas att vi håller oss kvar i år, detta år är ju ett bonusår i AS och storsatsningen är väl tänkt till nästa år då vi fyller 100.

Så här långt tycker jag ändå att vi är bättre än Gais, Trelleborg och Bp. Tror också att Gefle kan få vissa problem.

Helsingborg borta blev vi ju faktiskt bestulna på 3 poäng, att den domaren och linjemannen klarade sig från avstängningar är ofattbart.
Örebro Aspen
2007-07-06 22:13
Ämne: ÖSK KRILLE//

Jag ....Larsen är en av få som kan slå en öppnande passning till forwards. T ex den till Rodevågs friläge mot KFF.
MOTDRAG : Sätt in Nordin i stället för JoPe eller Näfver.
Problemet kan vara dålig coaching. Tycker vi sett andra expempel på detta. Då hjälper det inte att värva.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-06 22:07
ÖSK Karl// Det kan du ha rätt i. Men han värkar inte som han är som han än gång var. han lägger nog sina skor på hyllan efter detta år. Vi måste hitta någon som vi kan skola in i vårat spel sätt!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 22:01
Ha,ha. Av någon anledning gillade inte skåningarna vad som skrevs i Aftonbladet.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 21:45
ÖSK KRILLE//

Jag tror inte Larsen är förbrukad. Problemet är att inte Walker hittar något motdrag när motståndarna plockar bort honom. Kanske han skulle spela som högemitt istället, fast han inte vill?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 21:40
One¨touch//

Nej, men en hyggligt fri roll som mittfältare tror jag skulle bli en succé för honom.
Örebro One¨touch
2007-07-06 21:38
ÖSK-Karl// Killen har spelat mycket som yttermittfältare i Öster. Har du sett honom spela innermitt?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 21:30
# brorzan //

Pavel Zavadil i Öster tycker jag är en mycket kreativ mittfältare, honom skulle jag gärna se i ÖSK. Problemet är väl att han är för dyr att lösa, men den dagen kontaktet går ut är det bara att slå till ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-06 21:25
Larsen är på dekis så vi måste fixa en offensiv mittfältare snabbt. han ska ha både erfarenhet och ha god klass! Han får gärna vara billig eller utan kontrakt.
Örebro Ösk-Power
2007-07-06 20:57
ÖSK-Karl//

Jag förstår. Ledningen har ju tidigare sagt att de inte kommer att förstärka under denna period, men de kanske mörkar? Hoppas innerligen att de tittar på en kreativ innermitt.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 20:46
ÖSK-Power//

Det vet jag inte, det vräks ju in erbjudanden varje vecka om nya spelare. Vad jag förstått så tycker Walker att Rodevåg kan spela mittfältare. Om han är rätt man där kan jag inte bedömma.
Örebro Ösk-Power
2007-07-06 20:35
ÖSK-Karl//

Okej, låter intressant:)
Men jag syftade på mittfältare. Den position jag helst vill se en förstärkning på... Kollar ÖSK på någon/några spelare nere från Kroatien?
Sammarbetade inte ÖSK med agenturen som hade hand om Ian Jeffs? De kanske kan fixa någon bra spelare?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 20:17
ÖSK-Power//

Inside ja. Jon Lunblad har fått ett förslag som innebär en relativt låg lön året ut och option från ÖSK:s sida att förlänga med 2 år till då en högre summa. Jon hoppas på ett bättre kontrakt från en annan klubb. Vi får se om han får det?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-06 20:13
Jag förstår inte hur så många kan uppfatta Riddez som långsam? Han är den bästa ytterback ÖSK haft på många, många år och definitivt inte långsam.
Örebro Mittåt
2007-07-06 19:23
:) Se länk
Halmstads BK :)
2007-07-06 19:18
Vad kostar det att se Örebro HBK?
Örebro One¨touch
2007-07-06 17:18
Sitter och lurar på hur vi kan få ut maximalt ur vårat lag.

Kan denna variant vara något:

----------weggen-----------
Anttonen-Hagge-Wiken-Riddez
------Nobbe----Larsen------
---Joppe--Nordin--Rodevåg--
---------Halilovic---------

En 4-2-3-1 uppställning.
Örebro Ösk-Power
2007-07-06 17:13
Ingen som sitter på lite insider information angående potentiella värvningar?

Som någon nämnde så har väl ÖSK sitt sökområde nere vid Kroatien /Balkan. Där borde det garanterat finnas några kreativa mittfältare eftersom den kroatiska ligan är högre rankad än Allsvenskan!
Jag skulle dock inte tacka nej till Mambo Mumba, men det finns nog spelare som har mer kreativitet.
Örebro One¨touch
2007-07-06 15:53
Brorsan// Jag tänkte i samma banor då jag "droppade" RMM. Men jag minns även honom som en spelare som i stort sett alltid hade adressen klar redan innan han fått bollen. Tror han har mer kreativitet än Nobbe, dock ej lika kreativ som Larsen.

Kolla gärna in länken.
Örebro Mattias69
2007-07-06 14:57
Ämne: Resegruppen hos KUBA....
Jag kan svara och matchbiljett ingår INTE! Vi har provat att ha paketlösning med biljett och resa i ett och det var i samband med Gefle-matchen. Det gör vi aldrig om, något struligare har jag aldrig varit med om.

325 :- är ju priset inkl. serviceavgift om man inte är medlem i Kubanerna, åker man på 3 organiserade resor har man ju tjänat in medlemsskapet redan på 3:e resan!
Örebro BabyKladde
2007-07-06 14:52
ÖSk kanske kan göra nåt fynd nere i kroatien? :P
det är väl där ÖSk har sitt sökområde mest?
Örebro # brorzan
2007-07-06 14:51
One¨Touch //

Men är Mambo en Larsen-typ? Är inte han mer av en Nobbe-typ?

Kalmar hade juh fyndat sig en liten fransman. Det kanske vore något för oss med?
Örebro Ösk-Power
2007-07-06 14:24
Angående kreativa mittfältare. En förstärkning anser jag som ett måste... Larsen har börjat "dala" nu, det är ingen hemlighet. Han saknar "steget".

Blir oerhört besviken om inte ÖSK agerar nu!
Örebro One¨touch
2007-07-06 13:44
Brorzan// Robert Mambo Mumba är ett namn.
Örebro One¨touch
2007-07-06 13:02
# brorzan// :-) Din kravprofil, som är korrekt.. Ingen tvekan om det.. Är förmodligen en av de svåraste att uppfylla för ett ÖSK-fan för tillfället.

Kreativa innermittfältare är en bristvara, och därav allt som oftast dyra att kontraktera.

Jag är gärna med i debatten, men kan inte droppa något namn ännu.
Annons: