/fotboll/osk/forum/8019.aspx/fotboll/osk/forum/8019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2007-07-08 17:58
GDkmD// Har du glömt bort att vi spelade ut er totalt för ngn vecka sedan? Med lite flyt skulle vi vunnit med minst 4-0. Tror ni varit det absolut sämsta lag vi sett på Behrn Arena denna säsong. Att ni ligger med i toppen är ett under.
Örebro DaSa
2007-07-08 17:56
Känns som taktikten nu när vi saknar våra offensiva kanter är att slå långbollar. Men det är ju inte så smart då Nedim gör allt för att inte komma åt bollen. Han kan ju inte alltid stå och vänta på att motståndarbacken skall missa bollen.

Annars är Hagge och Ridddez gryma som vanligt. Larsen är osynlig och Nedim springer offside hela tiden. Sebbe har var rätt så duktig, han är inte min favorit men idag kan jag inte klaga.

Djurgården GDkmD
2007-07-08 17:55
Örebro är verkligen ett lag som jag och många, många fler inte tar på allvar. Det går inte. Ni spelar ingen underhållande fotboll, det är en tråkig stad som är väldigt tyst, det märkte jag förra hemmamatch, ni är det enda laget i Allsvenskan som presenterar publiksiffran under första halvlek (grattis!), det är knäpptyst på er s.k "klacksektion" matchen igenom och man märker verkligen att ALLA är på matchen på detta forum då det har skrivits fyra inlägg sedan matchen startade. Vart är alla exilare som håller på ÖSK?

NÄ, jag skulle hellre se NKPG istället för er i Allsvenskan och det är jag NOG inte ensam om att tycka. Synd att bara ett lag åker ur årets Allsvenska.
Örebro MERA
2007-07-08 17:45
Mitt lag nästa match:PeWe
RoWal-RoWal-KeWal-KeWal
KeWal-RoWal-KeWal-RoWal
------RoWal-KeWal------
Örebro Majjo
2007-07-08 17:43
Helv...
Kom igen nu Sport!
Örebro Gummianka
2007-07-08 17:42
Jävla förbannade skit, SEB verkar ha börjat bra och enligt radion tycker jag det verkar vara jämt skägg annars. KOM IGEN NU!!!!!
AIK svarten
2007-07-08 17:35
sitter folk på händerna eller är det gratis för de amputerades riksförbund???bra drag........
Örebro Johannes A.
2007-07-08 16:03
Här har ni bänken:
17. Richard Richardsson, målvakt
4. Magnus Wikström
7. Johan Pettersson
13. Robert Walker
25. Nordin Gerzic
23. Kevin Walker (17:e man)

Halmstads BK HBK-GULD
2007-07-08 16:00
Nu kommer vi snart och käkar upp er
Örebro Erkan
2007-07-08 15:55
Samuelsson, Larsen, Sebbe...måtte de prestera på godkänd nivå i dagens match!! Orolig minst sagt. Nej det här känns riktigt ovisst, hoppas på poäng iaf...
Örebro Joerny
2007-07-08 15:42
Dax för Larsen att visa att han fortfarande håller allsvensk klass. hitintills har han inte riktigt övertygat i år. Men jag hoppas att han gör bra ifrån sig så att vi inte behöver diskutera Nordin tills öronen trillar av.
Örebro One¨touch
2007-07-08 15:22
Han ville oxå ha mer "bollvinnaregenskaper" hos vissa spelare. Även dessa icke namngivna (vilket han för övrigt gör rätt i).

Vi får hoppas att dessa spelare tar förmaningen till sig och lyckas med sin uppgift.
Örebro Mittåt
2007-07-08 15:20
One¨touch// Han ville inte gå in på det. Men det framgick även av webb-tv intervjun med NA, att alla pusselbitarna inte riktigt var på plats än. Förmodligen handlar det om förkylningstendenser.
Örebro One¨touch
2007-07-08 15:13
Mittåt// Vilka är då frågetecknena? FreSas skada? Sebbes skada? Någon ytterligare förkylning i truppen?
Örebro One¨touch
2007-07-08 15:09
Lite Off topic kanske.. :-)

Dagens look-alike: Nordin Gerzic - Rafael Nadal.
Örebro Mittåt
2007-07-08 15:07
Fast jag tror iofs. inte att det beror på att W inte kan bestämma sig över vem han skall sätta på läktaren, som gör att bänken inte är klar än. Han har några frågetecken i truppen och det är väl svaren på dessa han avvaktar.
Örebro Mittåt
2007-07-08 15:05
Det skall bli intressant att se hur Walker gör med bänken idag. Han hade inte bestämt sig vid ett-taget. Om man skall döma av hans uttalande före matchen mot Kalmar (att Nordin fick stå över på grund av fd. förkylning och tandömma), så talar väl en del för att det blir Kevin som drar svarte Petter denna gång.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-08 14:48
Vi önskar och hoppas nog allihopa att Nordin är den stjärna som vi så väl behöver,så länge han inte spelar kan vi fortsätta hoppas det,släpp fram honom så att han kommer in i lite matchning,perfekt idag mot Halmstad,låt han bli den stjärna han kanske är.
Örebro twilightzone
2007-07-08 14:37
Tycker att Johan Pettersson ska börja från start istället för Henriksson som jag inte riktigt tycker ha fått till det i år...Hoppas han får det idag :)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-07-08 14:36
Skönt att få medhåll av Axen ang Walkers förmåga att INTE agera. Vänta er inga tidiga byten oavsett resultat. tidigast 80:e!
Örebro pemo
2007-07-08 14:32
Jag tror nog att bröderna Walker får bevisa mycket mer än motsvarande spelare för att ta plats i laget när nu pappa är tränare. Jag gillar ochså Nordin ( det lilla jag sett ) men tror nog att Robban är en bättre lagspelare. Låt Kevin vara 17:e då han är något yngre och har tid på sig att mogna. MEN I KVÄLL måste vi stötta och hjälpa Fresa så han inte måste slåss mot publiken också. Har en viss förhoppning inför matchen då det är svenskt sommarväder. Dvs. lite regn och småkyligt. Då brukar svenska spelare som löper mycket ( typ Nordback och Rodevåg ) trivas som bäst. Skall försöka var mer neutral till Larsen idag. Jag brukar mest hitta fel hos honom. Ja, jag vet. Nordback är finne, men ändå.
Örebro twilightzone
2007-07-08 14:27
Idag tar vi dom!!! :)
Kom igen nu ÖSK
Örebro One¨touch
2007-07-08 14:26
dan333// Är du dragen?
Örebro dan333
2007-07-08 14:19
Jaha tork då igen eller ska mycekt till om vinst ner fredrik snefoten samuelsson från start fAAAAN kan inte hålla tebax det men vem som hälst kunde väll ha fått spelat på den platsen utom just han sedan henriksson på vänstern njee hmm..
Örebro Robben 82
2007-07-08 14:08
Sogen/Finns inte så många superstjärnor i allsvenskan och knappast i Ösk...som jag sagt förut så är jag mest rädd för att Nordin ska tröttna på bänken i ösk och att det kommer någon annan tränare som ser fotboll på ett annat sätt än Walker och så har vi en ny Emra som blommar ut i någon annan klubb...
Örebro Sogen
2007-07-08 13:56
Ämne: Ämne: Ämne....
mne: Ämne: Varför .... (4 inlägg)

Sogen// Nordin har varit ok, men inte lysande skriver du..
Det har Du rätt i.
Men har bröderna Walkers varit lysande då de kommit in?

Absolut inte, har jag ALDRIG sagt heller, jag har inte heller sagt att jag mycket hellre ser en walker istället för Nordin. Jag är en stor beundrare av Nordin men tycker debatten här om Nordin är lite löjlig, så mycket har han inte visat ÄN som många vill få det till. Han har dock inte fått så mycket chanser att visa nåt heller och jag tycker självklart att han ska vara med på bänken då han har en annorlunda spelstil, bröderna walker har väldigt lika spelstil och det e dumt att ha med två lika spelare på bänken.

Menade bara att det är löjligt att försöka få det att framstå som att Nordin är en superstjärna.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-08 13:56
Har varit borta ett tag nu.. Otroligt roligt att det verkar som att det blir en positiv lösning för Yunus, det är han värd! Sedan kan det vara förstärkningen som vi behöver. Jag kan ju endast tänka mig hur jobbigt det är att gå ned till träningen utan att ha en aning om ens framtid. Jag tror att Yunus får en ordentlig kick och kan vara en frisk injektion till hösten om det löser sig snabbt.

Något som oroar mig är dock bristen på speltid för Frempong. I mina ögon är han det givna valet när Näfver saknas. Frempong har tekniken, snabbheten och kreativiteten som behövs hos en ytter. Egenskaper som Henriksson till stor del saknas som dock har andra egenskaper som jag gillar. Själv skulle jag nog slängt upp Seb som forward och flyttat ned Halilovic till en offensiv position på yttermittfältet. Så spelade han ibland i Kroatien enligt en vän därifrån och gjorde det väldigt bra.

Rodevåg hade förra säsongen Elm bredvid sig som target och jag tror att Henriksson-Rodevåg skulle funka bra. Halilovic kan då komma med fart i djupled istället för att behöva finna sig i offsidepositioner så pass ofta som han ändå gör.
Örebro Robben 82
2007-07-08 13:47
Mitt lag idag: PeWe
PaAn-PaHA-GlHo-JoRi
JoPe-FrNo-NORDIN-Larsen
StRå-NeHa
Örebro One¨touch
2007-07-08 13:24
Ämne: Ämne: Varför ....
Sogen// Nordin har varit ok, men inte lysande skriver du..
Det har Du rätt i.
Men har bröderna Walkers varit lysande då de kommit in?

Sen handlar det mycket om hur man väljer att komponera sin avbytarbänk.
Jag föredrar att ha en mer offensiv bänk på hemmaplan, och då får Nordin mer än gärna ta en av platserna till förmån för någon av bröderna Walker.
Örebro One¨touch
2007-07-08 13:21
Oerhört het debatt, den om Nordin vs Walker.

Låt oss tycka vad vi vill.

Om de nu skulle vara så att "folk" går hem p.g.a. bytena så får de väl göra det.

Nu är Walker tränare, och han gör som han vill.
Han är dessutom en bra tränare som skolat om laget till ett spelande lag istället för ett tjongande lag.
Annons: