/fotboll/osk/forum/8016.aspx/fotboll/osk/forum/8016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2007-07-08 20:46
Jajamän det är den solklar
Örebro Bastard on Parade
2007-07-08 20:43
Någon här som vet ifall den där situationen där en Halmstad spelare har armen sträckt rätt upp i luften när bollen tar på handen är inne i straffområdet?
Örebro in med Boniek
2007-07-08 20:38
Knappast Walkers fel.jag kan hålla med om att Jeffs är bättre än Kevin(knappast robert)
De som säger att walker ska få sparken dra åt... det vi behöver nuär klassspealre och en bra domare..(miro?)
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-08 20:37
Hur ska ÖSK kunna klara sig kvar? För nu är det dags att skippa "finliret" och ta allsvenskan på allvar! För jag vill inte gå på Behrns med Superettan fotboll! (jag kommer naturligtvis att gå oavsett division)

Jag vill se ett ÖSK som "köttar" lite mer, förut har det gjort ont att möta ÖSK, men det tafsas inte längre på motståndarna, det måste smälla!

Jag vill se en ny inställning! Jag vill ha bort den huvudhängande Nedim Halilovic, vad gör han för nytta när han går och gnäller som en infödd örebroare?! JOBBA JOBBA JOBBA ÖSK!!! Jag vill se att det blöder ur ögonen på spelarna av inställning!

En ny offensiv mittfältare av rang! (varför inte Robert Mambo Mumba?) TVÅ nya anfallare som kan komplettera varandra - tack!
B.A. Baracus
2007-07-08 20:35
Aspen//

Wikström satt på bänken hela matchen
Örebro Ropesin
2007-07-08 20:33
Och inte fan är Rynninge-backen en spelare med spetskvalité, dessutom på fel position. En mittfältare eller helst en anfallare är vad som behövs.
Örebro Aspen
2007-07-08 20:32
Håller god allsvensk klass: Haginge, Anttonen och Riddez
Dagen undringar: 1) Hur längre ska Nedim se ointresserad ut, springa offside och dra motståndaren i tröjan. Med dagen form bör Nedim sitta på bänken
2) Varför är ÖSK:s spel som enkelspårigt och förutsägbart?
3) Har Walker d.ä spelarnas förtroende.
Dagens besvikelse:
1) Wikström agerande vid 1-0 målet. Stannar och ropar på avblåsning för hand.
2) Nordin är ingen frälsare
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-08 20:31
Tittar på TV4sporten och där säger Walker att "ett antal spelare med spetskvalité måste in i laget".. Finally!
Örebro Ropesin
2007-07-08 20:30
Vad fan är det för jävla straff Halmstad får? Domarna är pinsamt dåliga, nu får det fan vara nog! ÖSK får aldrig en straff med sig trots ett antal solklara lägen (Helsingborgs-matchen etc.), däremot får man flera skitstraffar emot sig. Det är inte roligt att gå på fotboll, domarna är alldeles för dåliga!
Örebro Stavro Blofeld
2007-07-08 20:23
Gerzic tillbaka till Rynninge. Jävla Ego-idiot.
Örebro Stavro Blofeld
2007-07-08 20:22
Laget mot HBK ver. 2:

Richardsson
Jansson, Wikström, Haginge, M.Samuelsson
Pettersson, Anttonen, K.Walker, Frempong
Rodevåg, Ismail
Örebro ÖSKÖSK
2007-07-08 20:22
Nordin vad grym. Äntligen någon som vågar ta sig för!

Matchens lirare var Hagge, utan tvekan.
Örebro MIKaren
2007-07-08 20:17
Halmstad skulle ha Stefan Lundin som tränare, då hade dom vunnit allsvenskan! ramstarkt försvar och vassa kontringar borde passa honom perfekt
Örebro # brorzan
2007-07-08 20:14
Ämne: Ämne: Det var....
Men hur mycket åstadkom han då? Han dribblade lite, han rullade bollen långsamt mot mål två gånger. Sen då?

Nej, hela hans inhopp andades "se på mig, jag hoppas att det finns några proffsklubbar på läktaren som råkar se mig".
Örebro Stavro Blofeld
2007-07-08 20:14
ALDRIG MERA NORDIN GERZIC I ÖSK!
PASSA BOLLEN FÖR FAN. DET ÄR EN LAGSPORT.
Örebro Sogen
2007-07-08 20:10
Jingblad HAHAHAHAHA för han var ju omtyckt av spelartruppen jaa tjena!

Hur kan man lägga nån skuld på Robert Walker kommer in när det står 3-0 jaja okej???

FOTBOLLSKUNSKAPERNA PÅ DETTA FORUMET ÄR SÅ JÄVLA PINSAMT LÅG ATT MAN SPYR IBLAND!

Örebro MrEriksson
2007-07-08 20:09
Fiedler....Påstår du att Kevin Walker är en medelmåtta talang? Grabben är ju fan med i landslaget i sin åldersgrupp, men jag kan hålla med om Robert Walker.

Hur fan kan Örebropubliken delar av den iaf, applådera åt Emra är ju fan pinsamt...

Sämsta matchen iår? Iaf det jag har sett
Örebro Kronblom
2007-07-08 20:04
Ämne: Jag måste säga att j....
Framförallt så är ÖSK så fruktansvärt sårbart när Larsen är så usel som han var idag,fruktansvärt lätt för Halmstad att ta bollen av honom;en touch så var han överspelad.För övrigt gnälls det alldeles för mycket på Nedim på läktarplats,herregud karln får ju noll understöd av sin lagkompisar;dock så hade jag hoppats på Nordin från start i dag,nu blev det inte så men han lär knappast ha försämrat sina chanser efter idag.Hoppas nu bara inte resan till Halmstad slopas pga av dagens skitmatch!
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-07-08 19:53
Ämne: Det var juh JÄVLIGT ....
Hörru, såga inte ösks enda spelare som har teknik. klaga ist på såna inkompenta idioter som f.samuelsson, r.walker o p. walker. jag skulle gärna vilja se dig dribbla förbi alla i hbk så enkelt som nordin gjorde idag. så knip igen! Ps. Ring jingblad nu ffs o ta bort P.Walker!! fort innan det blir superettan igen...
Örebro Ståhl
2007-07-08 19:52
Uppställning mot HBK borta:
Westman
Samuelsson, Haginge, Wickström, Holgersson
Antonnen, Nordback, Halilovic, Riddez
Rodevåg, Henriksson

Örebro Bastard on Parade
2007-07-08 19:50
Jag måste säga att jag blev ytterst besviken på den inställning flera spelare visade. Visserligen kan man förstå dem till viss del när domarna är totalt inkompetenta med de är för i helvete professionella fotbollsspelare!

Haginges första halvlek var bra men vi behöver en ledare i mittförsvaret.

Nordin gjorde ett piggt inhopp. Visst höll han i bollen länge men såg ni någon ta löpningar för att få bollen? Nordin från start nästa match tack och in med Frempong som vänsterytter. Sen är det svårt att tro att vi har samma Halilovic i år som vi hade förra säsongen, tyvärr. Jag förväntar mig en mycket bättre insats till nästa match.

Den största skandalen inträffade dock på läktaren. Sedan när är det förbjudet är stå på räcket för att dra igång någon sång? Visst, han hade ju druckit alkohol men såååå farligt var det inte!
Örebro Ståhl
2007-07-08 19:50
De spelare som på pappret är bäst (Halilovic och Larsen) är just nu sämst.

Och passningsspelet är riktigt dåligt...
Örebro One¨touch
2007-07-08 19:45
Kenya// Har du tuggat kat?
Örebro kenya
2007-07-08 19:45
Åh Örebrooo! Gamla fina Örebro! Kex och skor finns inte kvaaar! Men fotbollen är underbaaar!
Åååh Örebrooo!!!

Vi älskar svartvitt!
Örebro Grixx
2007-07-08 19:43
...sedan är det bara att gratta boråsarna till värvningen av Bella.
Han hade varit en klockren värvning för oss.
Örebro One¨touch
2007-07-08 19:43
Halmstad var det bättre laget.
Inget snack om det.
Det är inte matcher som denna vi ska ta poäng i, utan främst mot lagen på den undre halvan i tabellen.
ÖSK idag får finna sig i att rasa ihop ibland om man försöker spela sitt eget spel mot så pass starkare lag.
Det skulle vara bättre att grisa sig till en 3:a mot dessa lag, faktiskt.

Det bär emot att skriva dessa rader, men åtminstone jag tror att sanningen finns där någonstans...
Örebro Fiedler
2007-07-08 19:42
Sebastian Henriksson Var den Enda tsm me hagge som visade någolunda klass idag, han kämpade på bra ute på sin kant, men sen kan man jue fråga sig varför karn inte har mkt boll?

Svaret ligger nergrävd i en gammal ösk-taktik, nämligen att Yteerbackarna (Idag Riddez Och Samuelsson) slår 2 413 långbollar varje match?

Att Ösk är ett tråklag är det ingen tvekan om, Walker ut...

Dessutom verkar det inte vara alltför stor harmoni i truppen då en mkt närstående person till mig beskrev detta samtal som ägde rum efter BP-matchen (4-0)

Vän: Bra spelat, kul med mkt mål...
Ösk-spelare: Ja visst är det kul med mkt mål, även om det sista inte var särkilt nödvändigt...

Känns som om truppen inte har något som helst förtroende kvar för Äldre Herr Walker och hans jävla curlingfasoner...

Killarna han har är medelmåtta talanger som inte är i närheten av en plats i startelvan...
Jeffs har också uttryckt besvikelse efter att han inte fått någon speltid i allsvenskan, inte sant?
Walker kan tydligen behålla sina söner men släppa den största talangen ÖSK någonsin haft, Emra Tahirovic?

Pinsamt Uselt!
Jag brukar vara för att coacher ska få tid på sig med laget, men när det kommer fram att truppen inte har något förtroende kvar för honom och inte kan ställa sig bakom hans beslut samtidigt som resulatten och spelet haverera...

Väl Mött!
Örebro Grixx
2007-07-08 19:37
Typisk pissmatch dvs regnmatch. Lite för många mål dock.
Nordin gav mersmak(enligt mitt tycke). Visst kan han hålla bollen för mycket, men han är ju den ende i laget som kan hålla den överhuvudtaget....men man vet ju inte heller vilka instruktioner han fått av Walker. Kul att han försöker i vart fall.
Sedan får man se till hur många minuter han varit på plan sammanlagt. Det finns andra som fått hur mycket tid som helst för att spelas in.
Man kan önska att Nordin får liknande chans att spela in sig och hitta rätt i spelet innan han "sågas".
Halmstads BK 7hg
2007-07-08 19:34
Romano, ja hur kunde jag vara så dum å tro att vi skulle föra spelet på bortaplan mot ett lag som Örebro !!!

---
Namn: Romano Sänt: 2007-07-06 12:10
7hg:

Tror inte att ni kommer föra spelet, varken här på Behrn eller hemma hos er på Örjans.
Örebro Mattias69
2007-07-08 19:30
Sogen// Klockren analys! Det är bara att instämma, något måste göras. Egentligen skit samma, bara det sker någon förändring. Att vänta på att Yunus ska bli spelklar det kan vi nog glömma den här säsongen. Det är trots allt statliga myndigheter inblandade och deras kvarnar mal långsamt.

Heder åt Patrik Walker för att han vågade byta ut Larsen så "tidigt" som han ändå gjorde. För Lars var tyvärr inte bra idag. Att Johan Pettersson blev bänkad till förmån för Fredrik Samuelsson (via rockaden med Antonnen) är för mej helt obegriplig, Samuelsson schabblade med bollen ett antal gånger idag.

Sen måste ÖSK våga prova med Nordin från start, killen visar ju att han vill spela fotboll. Grymt snygg soloraid idag, synd att den inte gick hem. Sen måste det till mer fight i spelet, Halmstad lät ju ÖSK komma fram för att göra sina egna misstag, dom insåg väl till slut att bästa försvar var att inte göra någonting.

Sen passningsspelet, jag vet inte om det var Halmstad brytningar som var klockrena, ÖSK:s passningsspel som var uruselt eller en kombination av bägge delar, men kampen om mittens rike vanns solklart av Halmstad idag.
Annons: