/fotboll/osk/forum/8015.aspx/fotboll/osk/forum/8015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2007-07-08 22:51
Jag tror att Nordin skulle bli mer osjälvisk om han fick börja från start. Nu blir han mer stressad att verkligen prestera ngt de få minuter han får. Sen så berodde ett av lägena när han inte passade på att två ÖSKare konstant stod offside. Tycker det visar att Nordin har jävligt bra speluppfattning som kan läsa situationen. Nordin från start nästa match, tack!

Tycker att FrSa skötte det offensiva spelet helt okey idag, han försökte spela upp bollen efter marken flera ggr.

Vad hade ÖSK för uppställning i slutet av matchen? Spelade Robert W i anfallet?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-08 22:50
Erki//

vad jag vänder mig emot är att han ger FreSa godkänt. I mina ögon var ingen godkänd idag. Men platsar FreSa i vårt lag i AS så är det godnatt.

Pemo//
Jag vill ha in Sören Cratz av en anledning. Det är för att han kan få oss att kriga oss kvar i AS. Det räcker med ett kontrakt för Sören året ut. Walkerv är ju handlingsförlamad. Alltid samma 4-4-2 uppställning, lättlästa hörnor o.s.v. Dessutom gör det inte längre ont att möta ÖSK.
AIK kribba
2007-07-08 22:49
Det har gått lite segt för er på sistone, trodde dock inte ni skulle torska idag...men riktigt imponerande av hbk som verkligen överaskat hitills i år...trodde inte alls på dom..

Örebro öppnade serien rätt bra, men nu ligger ni lite risigt till....

Örebro pemo
2007-07-08 22:44
Ämne: One¨touch//

Hur k....
Nä fy fan! Ta inte in Sören Cratz. Denna avart av tränare ( dinosaurier ) har gjort sitt på all nivå över div 5.
Örebro pemo
2007-07-08 22:42
Backlinjen skötte sig väl hyfsat bra, bortsett från 1:a målet. Joel var tvungen att gå mot mitten då Holger kom på mellis. Samma läge som HBK gjorde 1 - 0 fick PA. Men hans skott räddade målvakten. Där finns en stor skillnad. Hur många chanser har inte PA missat i år? Men , som någon skrev tidigare, Fresa skötte sig bra i dag. Han höll lite speed i backlinjen. Dessvärre är mitten ett mysterium. Larsen har väl gjort sin sista match nu, men vem skall vi ta i stället? Nordin orkade i 20 minuter ( eller också är han en dålig förlorare) Robban fick väl inget gjort i dag, men är väl ingen toppspelare heller. Nedim kan vi snart skicka till Island, fast han blev mere delaktig när Nordin kom in. Är det så att Rode och Nedim är för lika och inte passar varandra? Prova med Nedim och Nordin ( så länge han orkar) eller med Rode och Näfver ( när han blir frisk). Usch, nu blir det en sådan där natt när man bara ligger och funderar. Jag lägger nog ner ÖSK ( försöker i alla fall ) Ge fan i att träna nu på inför nästa match så kanske det finns lite spring i benen. Superettan: here we come!
Örebro Erki
2007-07-08 22:41
ÖSK-Karl// Alla som kan lite fotboll och inte har sin analys av Freddans match klar innan matchen ens har börjat kan se att Freddan gjorde en helt klart godkänd insats idag. En av de bästa i ÖSK idag, vilket iofs inte säger så mycket.

Riktig skitmatch, nu kan det bara bli bättre!
Örebro Hallbäck
2007-07-08 22:38
Jag vill iallafall se att ÖSK slutar lägga alla dessa långbollar från backlinjen , mittfältarna måste röra sig mer också.

sen till nästa match vill jag se nordin och frempong från start , bänka larsen!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-08 22:36
One¨touch//

Hur kan du ge Fredrik Samuelsson godkänt? Han låg ju minst tre meter från killen han skulle markera matchen igenom. Redan när man såg att han var med i startelvan kunde man gå hem. Med FreSa på plan kan vi bara invänta SE nästa år.

Nu är det ju inte FreSa som tar ut sig själv, men när vi går ner på trebackslinje skulle naturligtvis han gått ut, satt ut Holgersson en aning till vänster och satt upp Riddez högre i plan ihop med Nordin.

Byt nu ut Walker snarast möjligt och ta in Sören Cratz, han kan säkerligen få killarna att kämpa.
Örebro Gummianka
2007-07-08 22:20
Tidsfördrivstips - tyska prislappar på våra svartvita
B.A. Baracus
2007-07-08 22:14
Bastard on Parade//

bra skrivet.menar du han som ramlade och slog i huvudet i betongen?
Örebro Aspen
2007-07-08 22:12
Ursäkta att jag skrev Wikström i stället för Holgersson. Tyckte före matchen att Walker gjorde rätt när han ersatte Wikström med Holgersson. Kan så här i efterhand konstatera att det var fel. Förutom att Holgersson slutade spela och skrek på avblåsning vid 1-0 målet så missade han många passningar.
Tycker nu att Wikström ska in som ordinarie mittback och att Walker d.ä ska anpassa backlinjens spel efter de resurser som finns. D.v.s spela med en lägre press från backlinjen.
Laget består av spelare och ledare. Ledarna står för spelide och taktik. Även ledarna måste ta sitt ansvar.
Örebro Erkan
2007-07-08 22:12
Mycket tankar som far i huvudet på en efter en sån här match....ilska, uppgivenhet, tomhet. Hur fasiken kan ett hemmalag vara så oerhört tamt o oinspirerat!? Halmstad vill spela kontringspel o gjorde så, va ösk ville har jag ingen aning om! Lyfta höjdbollar mot seriens kanske stabilaste försvar, hur tänker man då? Sen att man har med Larsen på planen gör ju inte saken lättare för att spela bollen efter marken eftersom spelet tydligen ska gå via honom, men grejen är att vår dansk inte vill ha boll, han springer/går o gömmer sig fullständigt konstant när vi har bollen, o när motståndarna får bollen är han högt upp i plan, helt bortspelad. Backlinjen idag...behöver jag kommentera den? *suck* Om vi inte ens kan lita på Riddez o Haginge, vem tusan ska vi då kunna lita på är frågan!? Nej det här var för en bedrövlig insats!! Grattis Halmstad till en bra genomförd match. O nej, jag tänker inte skylla på domaren....straffen är tveksam men vi hade förlorat den här matchen ändå!
Örebro Bastard on Parade
2007-07-08 22:07
Mycket bra skrivet Anders!

Men varför blev denne person utslängd? Någon sade att han hade druckit för mycket och någon annan sade att det var för att han stod på räcket.

Jag tycker ÖSK skjuter sig själva i foten, eller nej föresten, inte bara i foten. Jag förstår inte vad de sysslar med! De motarbetar supporterkulturen i Örebro. Vid minsta lilla incident (något som t ex skulle kunna hända i storstadslagens klackar vid varje match) hotas det med avstängning.

Kubanerna fick tydligen inte ha ett bord mellan västra och planen för att sälja souvenirer och medlemskap utan var tvungna att stå för en motprestation i form av att måla ungar i ansiktet. Skulle jag vara delaktig i något av dessa beslut skulle jag skämmas!

Kubanerna och i synnerhet den här personen i fråga lägger ned otroligt mycket tid ideelt för ÖSK och för oss supportrar och jag vet att åtminstone jag uppskattar det. Men skulle det hända mig skulle jag se det som en smäll i ansiktet.

Det har hänt betydligt värre saker utan åtgärder, minns någon Trelleborg nere förra hösten?

Aja, såg på sporten att Patrick talade om nyförvärv. Hörde inte så bra men visst talade han om det i plural?
Halmstads BK 7hg
2007-07-08 21:50
Vill ni ha ett tips?
Man-man markering är tillåtet i Allsvenskan!!!

Välkomna till Örjans!
Halmstads BK 7hg
2007-07-08 21:49
Ämne:
Att Halmstad slog ....
Jag såg det där med 10tidningar.
Jaja, vad ska man säga!
De försöker tiga ihjäl oss, men som tur är så är det ju på plan det avgörs.
Sen om det bara kommer en liten notis längst ner på sidan 47 i AB/XP att HBK vann Guld 2007, det må väl vara hänt..
Halmstads BK ae(hbk)
2007-07-08 21:46
hbk kommer säkerligen att vinna hemma. sen efter det får ni sätta på att vinna lite. örebror hör ju hemma i allsvenskan.

Örebro One¨touch
2007-07-08 21:43
Jag vill bara säga att jag tycker att FreSa gjorde en stabil insats idag.
Bra jobbat Fredrik..

Efter alla sågningar han fått här inne tycker jag att FreSa ska får beröm när han gör en godkänd insats..
Örebro E.Shams
2007-07-08 21:41
Aspen//Då utrymmet är begränsat här så är mina texter långt ifrån kompletta. Ibland känns det som att jag kan skriva uppsatser gällande ÖSK:s spel. Håller helt med dig. Mikael Rosén som är ytterback i HBK har gjort 6 poäng (4mål+2ass). Mer än vad någon i har ÖSK gjort. Två av dagens mål kom från försvarare i Halmstad, Jesper Westerberg & Tommy Jönsson. Att ÖSK:s anfallsspel inte är tillfredsställande beror på hela laget. Vissa verkar tro att det endast är anfallarnas fel.

Ett lag försvarar tillsammans men minst lika viktigt, ett lag anfaller tillsammans.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-07-08 21:40
Tycker synd om Wikström som inte gör ETT enda misstag på hela matchen, men ändå får kritik.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-07-08 21:37
Man börjar bli lite orolig onekligen. Vad har hänt med Larsen? Med Nedim? Torskar vi i returen kan det se minst sagt illa ut. Med det här spelet lär vi åka på ett antal pytsar i baken dessutom. Nordin från start! Sportklubben behöver en som kan bryta av det statiska med något oväntat. Hade Nordins dribblingsräd lyckats hade knappast någon gnällt på att han inte släpper bollen.
Örebro Aspen
2007-07-08 21:24
E.Shams//Förutom ett mer varierat tempo behövs mer folk i anfallet. ÖSK var oftas 2 mot 4. HBK var ofta 4 mot 4. Tycker det verkar som man inte riktigt tror på sitt eget anfallsspel.
Örebro Stavro Blofeld
2007-07-08 21:17
Bort med Nordin framför allt. Detta är en lagsport.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-07-08 21:13
ÖSK måste börja tänka anfall också. Walkers tråkiga och väldigt lättlästa 4-4-2 skrämmer inte nån. Kolla Axens taktikförslag på na.se. Hade han inte haft en AIK tatuering på armen skulle jag gärna vilja att han tog över Sportklubben. Bort med Walker och hans söner. (ok Kevin kan stanna)
Örebro Ösk-Power
2007-07-08 21:11
Hoppas detta var en väckarklocka. ÖSK MÅSTE FÖRSTÄRKA!!

Det håller inte annars!!

Grämer mig fortfarande över Emra! Tjänstefel att släppa iväg honom!
Örebro E.Shams
2007-07-08 21:00

Att Halmstad slog ÖSK idag kan inte ha varit en överraskning för någon. Förvisso så hade tio tidningars ”experter” tippat på följande vis: sex hade ÖSK vinst, fyra hade tippat oavgjort och noll hade tippat Halmstadvinst. Många så kallade experter har större namn är kunnande.

Min syn på ÖSK:s situation:
ÖSK kommer från superettan. Risken för att hålla det tempot har funnits. Efter att halva den allsvenska säsongen har spelats så vet vi nu att samma tempo består och kanske t.o.m. har försämrats.

Vi som har följt ÖSK vet att laget har haft problem med att vinna. Tabellen visar just på detta. ÖSK är sämst på att vinna i allsvenskan. Lagets låga tempo är destruktivt för ÖSK men även destruktivt för motståndarna vilket har resulterat i lagets många oavgjorda resultat. Bäst i allsvenskan på att spela oavgjort. Det låga tempot skadar dock ÖSK betydligt mer än motståndarna.

För att ett lag ska vinna matcher så behövs det tempoväxlingar. Att mala på i samma tempo ger sällan vinster. Exempelvis så tog det 3-7 sekunder för Kalmar och Halmstad att komma till avslut. Visst, de är ju serieledare tänker nog vissa men det är ju därför de är det. Att höja tempot bör vara huvudmålet. Ett delmål bör vara att göra oberäkneliga saker, att överraska motståndaren. Hur många i dagens starelva kan det? Nordin kan det. Han är dock ingen frälsare, den potentialen har han inte. ÖSK:s räddare är inte Nordin (trots att jag alltid har varit pro-Nordin) nyckeln är ett höjt tempo. Dusan Djuric var mycket duktig idag men det var inte hans förtjänst att HBK vann. Det var lagets tempo.

Om ÖSK lyckas med att höja sitt speltempo så kan mer åstadkommas än att värva en spelare eller låta Nordin spela från start (dock bör Nordin spela från start då han besitter spetskompetens samt har goda utvecklingsmöjligheter).

Det är halvtid nu och ÖSK bör passa sig om man inte vill fira sitt hundra års jubileum i superettan. Höj tempot!

Halmstads BK HBK-GULD
2007-07-08 20:59
Jag sa ju att vi skulle käka upp er
Örebro Adios
2007-07-08 20:58
Lite synd att HBK fick den väl billiga straffen vid 0-1. Det var ju liksom i et avgörande skede av matchen? Men HBK var tveklöst värdiga vinnare, men lite surt känns det ändå med tanke på straffen och hur det KUNDE ha gått....
Örebro rirobban
2007-07-08 20:55
Skitmatch idag... Nordin, Walker och Pettersson lyfter visserligen spelet när de kommer in.

Men vi ska inte sörja för länge nu. Det är mot lag som Gefle och GAIS på hemmaplan som vi ska vinna. Halmstad är och förblir ett topplag i år. Jag åker ned till Halmstad i 4 dagar och hoppas att ÖSK kämpar till sig ett eller tre poäng på Örjans Vall. Men sen är det bara kriga som gäller. BP på bortaplan kan bli en nyckelmatch i år.

Och ni som klagar på Walker... gå och göm er. Nu gjorde han för en gång skull rätt i att göra trippelbyte med mer än en halvtimme kvar av matchen. Idag kan man endast skylle på spelarnas inställning.

Jag var i Kalmar också. Den matchen spelade ÖSK ännu sämre i faktiskt. Dom är i en formsvacka nu och måste snarast ta sig ur den!
Örebro in med Boniek
2007-07-08 20:52
Hyr ut till forward
Örebro Anna-ÖSK
2007-07-08 20:46
Brödernas Walker och Nordin Gerzic måste flyttas till ÖSK Ungdom där kan utvecklas. James Frempong måste tillbaka till A-laget.
Annons: