/fotboll/osk/forum/8012.aspx/fotboll/osk/forum/8012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK tattoo
2007-07-10 14:45
Dags att samla supportrarna nu, 11 bussar mot gävle var tydligen bara en rolig grej. En söndag mot Bajen, Sveriges roligaste bortalag och det var ca 70-80 pers där.
Nu måste vi ju verkligen visa att det överhuvudtaget finns några supportrar som stöder svartvitt.
Resegruppen jobbar som fan för att ordna resorna.
Alla tjatar om en resa men ingen finns där när det gäller....
Kom igen nu.
En skoj resa, ett trevligt ställe, 5 timmars förfest och en bra match..
Örebro # brorzan
2007-07-10 14:18
Näfver borta flera månader.
Örebro Mittåt
2007-07-10 13:53
ÖSKare i exil// Bakom jvmsport hittar man örebrobaserade Jaime Mercado, som ibland brukar refereras till som "tolken".

Det är samma agent - har jag för mig - som tog hit Walter Gigena samt de fyra brassarna som nu spelar i Örebro Syrianska då de inte är avstängda på grund av att de blivit utvisade.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-10 13:51
Ämne: http://www.jvmsport.....
Hans egen agent kanske.
Örebro ÖSKare i exil
2007-07-10 13:29
http://www.jvmsport.com/english/showPlayers.aspx?id=95&subCatID=12

Vem som tagit hit honom är jag lite nyfiken på.
Örebro Mattias69
2007-07-10 13:28
Lystring alla supportrar (och medgångssupportrar. Alla ni som har fungeringar på att åka med till Halmstad men ännu inte gjort slag i saken. Det är mer än hög tid att bestämma sig nu. Har du inte möjlighet att köpa biljett idag gör i varje fall en reservation hos Biljettbutiken, www.biljettbutiken.nu för det börjar brinna i knuten nu. Larsson Resman vill nämnligen ha besked fort nu annars kan det bli svårt att få fram buss. Så tveka inte att stå upp för ditt ÖSK utan gör ditt bästa för att vara med nu på måndag den 16:e. Spelare nr 12 måste vara med på Örjans Vall, inget snack om den saken! Kom igen nu gott folk!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Mittåt
2007-07-10 13:23
Jepp, Örnsro 14.30
Örebro Mittåt
2007-07-10 13:15
Längd 1,78 och vikt 66 kilo. Om det inte går bra med fotbollen kanske killen skulle kunna testa cykling med uppförsåkning som specialitet.
Örebro Mittåt
2007-07-10 13:09
Träningen är nog 14.30 om tiden inte ändrats. Platsen är nog Örnsro eftersom nästa match är på gräs. Men på den punkten är jag inte så säker. Alltså om man flyttar över på gräs på en gång eller om man nöjer sig med några grästräningar före match.
Örebro Yeah
2007-07-10 13:04
Nån som vet när och var det är träning idag? (om det är?)
Örebro Mittåt
2007-07-10 12:53
Jag tror inte att det är ÖSK som tagit hit den här killen utan att det handlar om någon som en agent vill visa upp.

Det är nämligen en rätt olämplig vecka för att ta hit någon på provspel. Få träningar denna vecka och nästa vecka är det "Semester". Veckan därpå spelar man träningsmatch mot Forward och då hade man fått en chans att se honom i matchspel i alla fall. Att ta hit honom denna vecka känns ur ÖSKs synvinkel inte så optimalt.
2007-07-10 12:46
Ämne: Man får hoppas att e....
Ja,ska han värvas så ska han direkt in i startelvan annars kan han fara åt helvete.
Örebro One¨touch
2007-07-10 12:39
Man får hoppas att ett nyförvärv förvärvas för att gå direkt in i startelvan.
Vi kan iofs behöva en starkare bänk, men det är främst startelvan som ska stärkas.
Örebro Kronblom
2007-07-10 12:36
Tar väl nya brassen med måttlig optimism,ÖSK har ju haft medelmåttiga sydamerikaner förr som inte lyckats;försök få hit en ny kenyan istället,de har iallafall haft en benägenhet att lyckats tidigare i klubben!
Örebro BabyKladde
2007-07-10 12:08
som i alla fall en uppmärksammat redan..
..vi har en brasilianare på provspel! =P
Örebro Marcus Avenbrand
2007-07-10 12:02
Dags för Samba på Vallen igen?
Örebro Blå Bergen Blues
2007-07-10 11:06
"..vissa av er här inne är ju bara för tragiska när ni helt plötsligt tror att Ösk ska börja lira boll och spela trevlig fotboll...har det någonsin hänt?!?!"
- just ordet tragisk är bara förnamnet på denne Majo #9. Kan ingen ta bort honom härifrån så vi blir skonade?
Örebro 1981
2007-07-10 10:26
Ämne: BabyKladde: På din ....
Här kommer man in och ska läsa lite inlägg och blir glatt överaskad när jag läser dina tankar. Du är antagligen mest behov av en avs..... i hela Sverige

Svenskar har överlag för mycket fritid.
Örebro Marquis de Sade
2007-07-10 09:53
Tror att ÖSK inte får ut sin fulla potential just nu, och för att upprepa ett gammalt mantra "rätt förberedelser, motivation och inställning" ger den produkt som så populärt kallas för tur.

Man kan tycka vad man vill om Walkers vara eller inte vara i klubben, men om det finns spelare i truppen som känner sig åsidosatta pga div familjära skäl m m, så tror jag att man skapar otur istället.
Sen kan iofs spelidéen vara världens bästa, men finns rätt förutsättningar för att genomföra den?
IFK Norrköping Majo #9
2007-07-10 09:44
BabyKladde: På din fråga om när senast var så var det 1989 så det e ett bra tag sen :)

Jag har alrig jämfört allsvenskan med Superettan, klart som fan att det är en gigantisk skillnad. Men vissa av er här inne är ju bara för tragiska när ni helt plötsligt tror att Ösk ska börja lira boll och spela trevlig fotboll...har det någonsin hänt?!?!

Marquis de Sade:?????? Du måste då vara en stor drömmare.... ägde?!?! Större klack?!?! Eran klack mot Djurgåden i senaste hemmamatchen måste vara något av ett rekord i hur tyst sveriges minsta klack kan vara....
Fortsätta dröm du, men ni kommer ALDRIG vara mkt bättre än så här.

Over and out!
Örebro BabyKladde
2007-07-10 09:21
Majo:
Lever du på gamla meriter?
(när tog ni senast SM-guld??)

Jag håller med om att vissa här har för höga förväntningar, inga namn ska nämnas. men det är så att vara en trogen supporter ...

Sen är det stor skillnad på Allsvenskan & Superettan!
i S1, möter man lag från småstäder som kan vinna alla matcher där motståndarna underskattar dom!
Man möter ex-allsvenska lag som underskattar alla och hamnar därmed långt ner i tabellen, kan erkänna att ÖSK var lite så första året 2005 och vaknade för sent!
Örebro Marquis de Sade
2007-07-10 09:20
majo// gosse kom för fan inte här och snacka... det har väl bara gått drygt ett halvår sedan vi ägde er med 1-3 på idrottsplatsen. Att eran klack då dessutom var mindre än våran, trots att ni hade bjudit in elfborgsklacken(?) eller vad fan det var för att hjälpa till, vittnar väl knappast om eran storhet.
IFK Norrköping Majo #9
2007-07-10 08:50
Liberate tu-teme ex inferis: Du har precis fatta mitt resonemang. Varför har ni alla då så jäkla höga förväntingar?!?!?!? Jag ger er ALLA som stöttar ÖSK all heder, men prceis som du säger så har ni nästintill en pinsam klack för att tillhöra allsvenskan (inte den sämsta men långt infrån en av de bästa).

Bastard on Parade: Nej de är ABSOLUT INTE unga men de presterar å andra sidan 90 min i varje match. Vågar nog påstå att båda dessa spelare går direkt in på erat innermittfällt! Det jag menar med Larsen är att hur fan kan han fortfarande få spela när han varit nästintill helt värdelös iår?!!? Ibland kan man ju tro att han spelar libero , så långt ner i banan ligger han!

På ditt svar på kretörer så har vi Dybendal och Bamberg på en varsin kant, kolla statistiken så ser du! Bamberg 7 mål 4 ass. Dybendal 2 mål 11 ass. Detta på 13 matcher. har ni överhuvudtaget någon i Ösk som ens är nara sig att mäta med detta?!?

12 sm guld har Peking!
2007-07-10 06:21
Ni får ändå hålla med att det ligger lite sanning i det Majo säger,men det ligger mer kreativitet i Nordin(det jag har sett av honom)än Näfver,vi bygger spelet kring Larsen(vi vet ju hur det är gått,får motståndarna honom ur balans så är halva matchen vunnen)vi kan inte föra en match,vi får oftast jaga med få undantag,sist men inte minst,ÖSK är ingen attraktiv klubb att spela i,vet inte varför,vi satsar inte på att vinna något,vi har aldrig vunnit något,frågan är om vi kommer vinna något?vi har ingen klack på bortaresor,med få undantag till dom som verkligen åker(all heder åt er)130000 inv i Örebro,vi kan inte ens få med 200 till en bortamatch,pinsamt.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-10 00:24
Majo #9//

Av det jag sett av Peking i år är Blomberg och Samuelsson era viktigaste spelare och de är ju inte direkt unga heller.

Och på vilket sätt är det rena fakta att vi inte har ett lag som håller för allsvenskan? Så länge vi har minst ett lag bakom oss håller vi oss kvar här.

Och sedan förmodar jag att du aldrig har hört talas om Örebro Spelarinvest AB. Pengar finns men de spenderar dem försiktigt.

Och att påstå att Näfver är den enda spelaren med lite kreativitet är ju bara pinsamt. Vilka spelare har ni som är så kreativa?

Vi har spelat jämnt med de flesta lagen med undantag för Halmstad, IFK Göteborg och Helsingborg i andra halvlek. Såg inte matchen mot Kalmar så kan inte bedömma hur det såg ut då.
Örebro Walter Gigena
2007-07-10 00:13
// Majo #9
Förstår att du tycker det är roligt när ditt lag lyckas spela bra mot lag som Bunkeflo och Sylvia..

Men det är lite annorlunda spel i Allsvenskan, var ju ett tag sen ni var där så jag förstår om du glömt..

Men jag hoppas ni går upp, två "derby" matcher och 6 säkra poäng till oss - Tackar
B.A. Baracus
2007-07-10 00:02
ÖSK tattoo//

intresant startelva men jag skulle hellre se seb brevid Rodevåg i anfallet och Robert Walker som Innermittfältare
Örebro ÖSK tattoo
2007-07-09 23:52
Startelvan mot halmstad.
____Pewe_____
PaAn PaHa MaWi GlHo
LaLa FrNo SeHe JoRi
JoPe StRo

Flytta upp Riddez på Väkanten så det blir lite fart och orationella beslut, han kan ju dra till med ett par aviga dribblingar ibland.
Larsen på högerkanten, ja tror det skulle kunna ge honom lite mera tid att behandla bollen så han kommer in i spelet, med Antonnen bakom sig så har vi dels en snabb reträtt samt att om larsen tar klivet in i banan kan Patrik ta löpningarna, dra med sig en försvarare o ch Larsen kan ta avslut, Johan på topp kanske är att ta i för mycket men jag tycker inte nedim har bevisat sin klass där än, kanske kan bli en nytändning eller tankeställare om han får nöta bänk ett tag,
Tycker seb visade att han fixar det fortfarande, en av få Öskare med lite kämpaglöd igår.
Överraska Hbk med en vansinnes offensiv första 45 gå ut lugnt i andra och ös på sista kvarten.. öka och sänk tempot,
Minns en match för många år sen, vi åkte ner 7-8 pers, skrek oss hesa i 90 minuters regn och vann matchen, tror det var micke stenn som gjorde målet i 6e minuten, talade med honom efter matchen o nämnde för honom att det var lite tryck mot vårt mål sista 60 minutrarna, han tyckte dom dominerat dom sista 94 minutrarna, det är inte omöjligt för oss att vinna därnere. senaste 5-2 förlusten eller om det var 5-0 där så blev ju alvbåge utvisad och dom satte 3an på frisparken direkt..
Det finns inga lag i år som är omöjliga att slå. vi har den kapaciteten,, det gäller bara att dm tror på det själv..
Alltid Svartvit
IFK Norrköping Majo #9
2007-07-09 23:46
Ja ni var bättre 2006 - helt korrekt!
Men frågan är hu rmycket ni har för det idag?!?!
IFK Norrköping Majo #9
2007-07-09 23:43
Japp, du har helt rätt 555 dagar - 554 för många :) ! Saker och ting gick inte riktigt som planerat, men som jag ser det just nu så var det bara till det bättre. Vi har en trupp idag som verkligen håller för att mäta sig med de bästa i Allsvenskan (därmed inte sagt att vi kommer top 3) men vi har på låååång sikt byggt upp detta lag - och vi har redan besvisat att det ger resultat då vi slagit Hammarby o AIK i cupen.
IFK har inte spelat så här rolig fotboll på 15 år! Jag skiter i om vi torskar - jag får iaf gå till Parken och se underhållande fotboll.

Handen på hjärtat - hur ofta får ni se det på Berhn Arena?!

Jag säger inte att ni ALDRIG har en chans men ni måste ju själva inse att som det ser ut nu så kommer ni inte tillhöra de bästa i Sverige på många år om ni inte får in en STOR sponsor och gör en Elfsborg. Men tyvärr ser jag inre riktigt att det företaget finns i Örebro just nu.....därav har jag svårt att se er framtid....?!

Skulle vara jäkla kul och höra er tanke kring detta!?!? Jag är väl insatt i Örebro och ÖSK så jag vet vad jag pratar om, det enda företag jag kan tänka mig ör ATLAS COPCO men de är inte villiga att satsa....

Annons: