/fotboll/osk/forum/8009.aspx/fotboll/osk/forum/8009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-07-15 22:09
Ropesin/underbart med rykten at spekulera omkring. Hoppas startelvan är riktig och att Haginge spelar i backlinjen. Det har varit tillräckligt dribblande där med Wikström, Holgersson och FrSa. Haginge måste utveckla ett ledarskap, det blir svårt om han ska flyttas omkring.
Halmstads BK bollklubbarn
2007-07-15 22:02
Ropesin//
om ni har dem på plan imorgon vem av dem står i mål då;)
väl mött imorgon
Örebro Ropesin
2007-07-15 21:55
Mittåt// Har aldrig sagt att det är en bekräftad startelva. Mina uppgifter kommer inifrån laget och där tyder det mesta på följande startelva:

Anttonen - Wikström - Haginge/Holgersson - Riddez
Larsen - Nordback - Haginge/Walker - Henriksson
---------- Rodevåg ----- Halilovic ------------

Haginge spelade ju som innermittfältare på internmatchen och kan få chansen där. Troligast är dock att Walker startar där och Larsen på kanten. Wikström och Haginge som mittbackspar.
Halmstads BK bollklubbarn
2007-07-15 21:44
tjenare kubanerna!
hur gick internmatchen?
hoppas ni vann den;) så ni inte är hungriga imorgon då det gäller AS=)
Örebro Mittåt
2007-07-15 21:40
ÖSK släpper inte ifrån sig någon startelva förrän i morgon. Så den som redan vet hur den ser ut måste vara en riktigt bra tankeläsare.
Örebro Aspen
2007-07-15 21:28
Brukar inte stötta Mr Walker men måste säga att den startelvan som presenterats på forumet låter bra. Om Robert Walker var outstanding i fredagen internmatch tycker jag han ska ha chansen. En midre tränad Larsen blir bra på yttern. Lätt att skifta om det inte funkar för Robert. Hoppas sedan på byten unnan spelarna kryper av utmattning.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 21:24
Chipset//

Rubarth är en fighter, dessutom producerar han betydligt mer framåt jämfört med Näfver. Jag hade inte kommit på tanken att låna honom med Näfver frisk, dessutom är det bättre att satsa på spelare vi känner igen jämfört med desperata videovärvningar. Hoppas du la märke till att jag föreslog lån resten av säsongen, inget annat. Däremot skulle jag vilja se ett långtidskontrakt med Nicklas Carlsson.
Örebro Aspen
2007-07-15 21:19
Ämne:
Det finns olika fö....
Vi supportrar får väl ger Mr Walker lite stöttning: UT MED LARSEN PÅ HÖGERKANTEN (alt. till bänken v.g välj)
Men varför är inte Nordin med till Halmstad?? Det gör det svårare att placera LL på kanten.
Örebro Chipset
2007-07-15 19:59
Rubarth är ingen spelare som man behöver när det går tungt. Rubarth är ingen räddare i nöden.
Örebro E.Shams
2007-07-15 19:53

Det finns olika förslag till lösningar på ÖSK:s situation just nu. Nya spelare, nya spelsystem, ny tränare och mer speltid för Nordin är några exempel på förslag som framkommit.
Förvisso KAN dessa förslag hjälpa ÖSK att ta fler poäng. Ni som förkastar dessa förslag har säkerligen inget bra minne. Varför? Nedim Halilovic i slutet av förra säsongen är ett utomordentligt exempel på att sådana förslag kan ge ökat antal poäng. Dock bör man vara införstådd med att dessa förslag oftare misslyckas än lyckas.

Här är min syn på ÖSK:s situation:
Sedan flera år har Lars Larsen varit den person som har varit motorn för ÖSK:s anfallsspel. Detta har han gjort med stor framgång, något som är väl känt, lokalt som i riksmedia. Denna säsong har Larsen tränat mindre än andra. Detta är kopplat till hans ålder, snart 37 år. Låter det som att följande kommer vara framgångsrikt: Att ÖSK:s spelmotor som snart är 37 år kommer att träna mindre än alla andra och lägg därtill att laget nu kommer spela i en högre serie (landets högsta serie)?

När människan börjar att bli bekväm så börjar hon att ruttna. Patrik Walker och Lars Larsen har bidragit till detta. Walker har fortsatt med att använda Larsen som ÖSK:s spelmotor med hans fysiska kondition. Larsen vägrade att spela på någon annanstans än centralt på mittfältet kombinerat med mindre mängd träning. Han har i lika stor utsträckning som Walker bidragit till situationen. Fotboll och fysisk form är en färskvara.

Han kanske skulle vara framgångsrik på en högerkant vilket han visade prov mot Malmö på försäsongen. Hans utspel i media försvårade dock för Walker att använda honom där. Samtidigt skall Walker som huvudansvarig använda Larsen där han gynnar laget bäst. Vi var flera som propagerade för att använda Larsen på kanten under försäsongen, detta dock utan framgång. Notera att Larsen inte är en traditionell kantspelare utan en spelare som kan agera i ett utrymme som ger han mer tid att arbeta på, en så kallad ”Brolinroll”.

ÖSK:s tempo är lågt. Främsta skillnaden mellan bättre och sämre lag är tempo. Jag är övertygad om att ett ökat tempo ger ett ökat antal poäng. En spelare som snart är 37 år, tränar mindre än alla andra och bevisligen spelar med ett begränsat tempo bör rimligen inte vara ”temporeglerare” för ÖSK:s anfallsspel. Avslutningsvis menar jag att den andra stora huvudanledningen till att ÖSK inte skrapat ihop fler poäng är att laget måste våga mer. För det otränade ögat så har ÖSK ”haft otur”, ”borde ha haft fler poäng” osv. Jag finner dock att den bristande målproduktionen beror på inkompetens inte förenklade bortförklaringar. Fler spelare måste delta i anfallsspelet. Den enkla lösningen som många vill framhäva är att anfallarna inte gör mål. Jag anser att problem är mer komplext än så.

Våga anfalla & spela med ett högre tempo!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 19:50
Ösk-Power//

Idén med Rubarth dök upp hos mig så fort det stod klart att Näfvers skada var långvarig.

Jag tror heller inte att AIK är rädda för att i deras ögon "hjälpa" lilla ÖSK. Visst måste vi hålla igen med pengarna. Men man måste också tänka på vad det kostar att åka ner i SE. När Tjernström och Rubarth gick till AIK behövde vi pengarna, nu behöver vi spelarna Carlsson och Rubarth som AIK verkar ointresserade av.

Borde vara en lönsam affär för båda klubbarna. Tror kansliet har stängt för semester en vecka till.
Örebro Chipset
2007-07-15 19:34
Visst ska Nordin vara med på bänken. Men jag ta att han inte är uttagen på R.Walkers bekostnad om den uppställning som lagts ut på detta forum är sanningsenlig. Självklart ska Frempong få chansen nu när Näfver är skadad.
Halmstads BK HV
2007-07-15 19:24
lycka till på Måndag. En fråga bara.. vart visas matchen i Örebro? O´learys? fler ställen?
Örebro Marcus Avenbrand
2007-07-15 19:20
Jag tycker Robert Walker är rejält underskattad här på forumet. Tycker det skall bli mycket kul att se honom i morgon och jag tror han kan bilda en fin innerduo med Nordback (precis som mot MFF på Cypern). Tycker det varit lite märkligt att han enbart fått hoppa in som anfallare då det helt uppenbart inte är hans bästa position. Låt oss inte gå händelserna i förväg och såga honom på grund av hans efternamn.

Jag tycker att Robbo förtjänar denna chans och jag förstår också varför Nordin lämnas utanför truppen med tanke på inhoppet senast (fotboll är en lagsport) och det klart uppvisade bristen på träningsintensitet.

Riktigt kul med James (bra intervju Welander) och det vore kul om han fick göra allsvensk debut på Örjans Vall.
Örebro Ösk-Power
2007-07-15 19:00
ÖSK-Karl//

Mm, det blir intressant att se... Ibland känns det som att ledningen inte vågar satsa, utan håller igen plånboken. Ditt tips tycker jag låter som en utmärkt idé.
Hur länge har de semester då? Ifall ledningen inte gör något och värvar så är de ett gäng idioter som inte vet hur saker & ting ska skötas!!

Värva Nicklas Carlsson, använda honom som en defensiv mittfältare, eller använda honom som mittback och flytta upp Haginge. Hagge är ju lite konstuktiv iallafall. Sen går ju Rubarth in från start oavsett vad han spelar...
Örebro ÖSK Fans
2007-07-15 19:00
Ropesin// hehe, vad är det han vågar med den truppen du beskriver???

Allvarligt talat platsar inte äns Robert W på bänken i en"stabil" allsvensk klubb, o nu ska han spela på, som jag ser det den viktigaste positionen i laget..

ätt skämt är vad det är...
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 18:59
Ropesin//

Hoppas du har rätt i din startelva, för Larsen som högermitt har jag "tjatat" om tidigare. Han får finna sig i att det är där han skall spela nu och i en ganska fri roll.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 18:51
Ösk-Power//

Jag är säker på att han ställer upp. Killen vill ju spela fotboll och efter AIK är ÖSK säkert klubben i hans hjärta (eller tvärtom). Dessutom skulle han ju inte lida av att bo i Örebro några månader. Frågan är om inte klubbledningen låter snålheten bedra visheten så vi åker ner i den där jobbiga skitserien igen.

Bättre att lösa Nicklas Carlsson och samtidigt på köpet få låna Mats Rubarth, vad kan det kosta? Gissar max 1,5 miljoner. Åker vi ner i SE ryker minst 10 miljoner. Men kansliet har ju semester.
Örebro Ösk-Power
2007-07-15 18:43
ÖSK-Karl//

Ja, det kan man ju undra! Tror du Mats är villig att ställa upp ifall han får en förfrågan? Han har ju tidigare sagt att det bara finns en klubb för honom i sverige och det är AIK...
Hoppas iaf klubbledningen jobbar på något. Inte fan vill dem eller vi tillbringa ett till år i benknäckarserien...
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 18:41
Ösk-Power//

Frågan är om klubbledningen tänkt tanken. Dessutom har kansliet stängt för semester JUST NU?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 18:39
Jag själv börjar också ifrågasätta Walker ordentligt. Vad har han gjort egentligen? Han fick ta över en AS-trupp och floppade första året, andra året gick vi med ett nödrop upp. Detta tredjeår verkar han för mig handlingsförlamad.

Walker tillsammans med några som Åkerby, Baxter, Nordin, Tony Gustafsson borde vara tränare som ligger nära sparken. Vem ryker först?
Örebro Ösk-Power
2007-07-15 18:32
mm, det vore ju guld med Rubarth!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-15 18:30
ÖSK-Power//

Det med Rubarth är väl bara önsketänkande från min sida. Men om vår sport/klubbchef tog kontakt med AIK och Rubarth tror jag chansen är stor. Han har fått lite speltid i AIK och vill säkert gärna hjälpa sin moderklubb under höstsäsongen.

Dessutom slipper ju AIK betala en hög lön till en spelare de knappt använder.

Förövrigt håller jag med övriga här att det är mycket märkligt varför inte Nordin är med i truppen.
Örebro gurka
2007-07-15 18:13
inte utan att man blir förvånad när man läser att nordin står utan för truppen om han inte är skadad,det känns som han är den enda i dagens ösk som kan bjuda på någon överraskning,det kanske kommer en förklaring så man slutar att förvånas,är just nu i landskrona men har tänkt att åka upp till halmstad imorgon
Örebro Ropesin
2007-07-15 18:13
Lite insider till imorgon, kom ihåg vart ni hörde följande startelva först:

Anttonen - Haginge - Wikström - Riddez
Larsen - R. Walker - Nordback - Henriksson
---------- Rodevåg -- Halilovic ---------

Alternativet här är att Haginge spelar mittfält och istället för Walker, med Wikström och Holgersson som mittbackspar. Något av följande blir det garanterat. Lars på kanten igen alltså och en ny innermittfältare, intressant! Kul att Walker vågar något iallafall!
Örebro Bastard on Parade
2007-07-15 17:28
Efter den mindre smickrande matchen mot Göteborg gjorde vi en bra match mot Hammarby borta. Spelarna krigade och spelade för varandra men hade inte riktigt marginalerna på sin sida.

Efter skitmatchen mot Helsingborg gjorde man en bra match mot AIK borta. Fanns flera lägen till mål för båda lagen visserligen men även i den matchen kämpade man för varandra.

Botteninsatsen mot Halmstad följs upp av en...riktig kämpainsats där man krigar till sig poäng? ALLA räknar med att Halmstad ska ta en enkel seger och kanske är det nu det ska vända för oss?
Örebro Bastard on Parade
2007-07-15 17:21
Varför är inte Nordin med?!?

Kul dock att Frempong finns med i truppen. Hoppas bara han får lite speltid också!
Örebro ÖSK Fans
2007-07-15 17:00
En stor jävla skandal att inte Nordin inte är med i truppen!!!!!!!

skadad!?!?

om inte, ogillar jag Walker ännu mer...Dags att bli tråkiga örebro igen?,om vi nu inte redan är det....

jeje 2-1 till Halmstad
Örebro Ösk-Power
2007-07-15 16:33
Sannolikheten att Rubarth skall gå till ÖSK på lån är väll ganska liten?
Örebro # brorzan
2007-07-15 15:49
James Frempong inför morgondagens match.
Annons: