/fotboll/osk/forum/8001.aspx/fotboll/osk/forum/8001.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Donny
2007-07-18 13:21
"- En snabb och teknisk spelare, men vi saknade styrka, säger ÖSK:s klubbchef Lennart Sjögren till Orebro.expressen.se."

Vänta nu. Har vi tagit hem en brasse, med alla kostnader det innebär, och först när han provspelat konstaterat att han väger 66 kg?
Bode man inte kolla upp sånt innan???? Eller förväntade Sjögren sig att han skulle vara kraftfull ändå?
Hur inkompetent får man bli? Trodde det blivit bättre i ÖSK. Hade fel.
Örebro Mittåt
2007-07-18 13:13
Mackan// Instämmer helt. Kul för Niklas att "karriären" verkar ta fart igen.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 11:45
På måndag vill jag se ett nytt eller flera nya ansikten på träningen!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 11:43
Den galna tysken peter vore väll något? han kan fan skrämma spelarna så det gör sitt jobb! han kan i allafall ta i när det behövs. Han säger vad han tycker! he he he he
Örebro dan333
2007-07-18 11:10
* Byta tränare svar nej

* Det e spelarna som ska prestera inte tränaren

* Walker bör ställa mer krav på styrelse samt
värvning av spelar matrial som kan bidra med
någe.. en värvning av samuel wohwoa skulle vara
riktigt bra nu och en naturlit offensiv
högerback då jag anser att fresa e för
dässvere och inte passar in i spelsystemet

* Walker bör ställa krav på nedim då jag
tycker han inte tillför någe alls just nu
bänken... stefan rodevåg tycker jag kämpar
och försöker men hur lätt e det när han
bara får jobba defensift när han e
anfallare.

* Larsen ? lysande i sina bästa stunder men
åldern tar ut sin rätt men som sakt jag
tycker inte han e dålig men han behöver
utnytja sitt fantastiska skott vi skjuter
ju inget alls ?

Synpuntker ?

Örebro Donny
2007-07-18 11:07
Kan någon vara snäll och berätta vilka meriter Patrik Walker har?

"Alltid något" att Robert fick kramp? Det var ju just något positivt. Grabben ser ju hur otränad ut som helst.
Örebro 1981
2007-07-18 09:43
Sogen
Sluta att vara så patetisk att du klagar på Larsen. Våran bästa spelare idag. När inte han spelar på topp så förlorar ÖSK. That´s it
Jag håller dock med dig om att man inte ska klaga på Walker heller. Vi har för dåligt lag och för lite pengar helt enkelt
Örebro Sogen
2007-07-18 08:58
Sluta att vara så patetiska att ni klagar på walker och hans söner, det är ju spelarna på planen som inte sköter sig. Seb, rode, nedim, larsen framförallt som har underpresterat dom som bör hängas i så fall.

att skylla på walkers är tyder ju på okunnighet så det bara skriker om det. OK att Nordin bör vara med på bänken i alla fall men vem mer är bättre än bröderna walker då??? att inte glenn är med mot halmstad inverkar ju INGENTING på utvecklingen av matchen.
Örebro Mac-T
2007-07-18 08:56
Just nu är det inte roligt att vara ÖSK:are. Speciellt inte här i Stockholm. BP klättrar och man får hoppas att inte TFF gör detsamma. Det är lätt att i ett sånt här läge börja pröva ändringar bland spelare och spelsystem. Något måste ju göras. Men att dessutom nu börja ropa på tränarens avgång känns inte heller rätt, mitt i säsongen. Det skulle förmodligen bara göra spelarna mer förvirrade. Nej, det är den mentala inställningen som måste ses över. Som det är nu verkar spelarna inte tro att det går att vinna mot de större och mer etablerade lagen. Fotboll är en lagsport och jag har själv erfarenheter av att ha vunnit över bättre individuella spelare i ett lag då jag tillhört en lagmaskin med få stjärnor. Så Walker: se över lagets mentala status och fastna inte i system och spelarbyten. Bygg upp spelarnas mentala styrka. Som det är nu ser de ut som förlorare innan matchen ens börjat.
Örebro MR_FALKEN
2007-07-18 01:07
oki, så han går in i närkamperna, men kan han slå en 20 m passning?
Örebro Bastard on Parade
2007-07-18 00:54
Robert gjorde det bra så länge han orkade. För övrigt har nog ingen annan spelare varit i närheten av kramp de senaste matcherna. Alltid något!
Örebro MR_FALKEN
2007-07-17 23:56
att byta tränare dvs walker kan bara bli bättre anser jag..
1.vi har 22 gubbar i A-truppen, 11 från start och 5 på bänken dock så tar han alltid ut sina söner vilket gör att det bara är 3 platser på bänken som de övriga spelarna har att kämpa om!
vilket naturligtvis inte skapar harmoni i truppen med tanka på att robert och kevin inte håller allsvensk klass!!

2. walkers spelsytem är enkelt. allt ska gå genom larsen eller via våran vänsterkant.

visst walker kan fotboll men det e så jävla synd att han inte får ut det med tanke på att han allt för många gånger är för trångsynt! dock tycker jag inte att vi ska köpa ännu en anfallare, snart kommer yanus vilket jag tror kommer vara ett bra tillskott.. in med folk och stärk upp våran höger kant istället... är juh en stor jävla gåta varför vi lånade ut jeffs och varför fredrik samuelsson fortfarande spelar kvar i svartvitt!
Örebro micknick
2007-07-17 23:50
Sluta att tjata om Axen!!!!! Det är en trevlig kille men inte allsvensk tränare.....än....Alla våra unga tränare är ju tyvärr för långt ner i seriesystemen......men jag håller nog Rille som en klart bättre tränare.....tillsammans med Nanberg skulle de kunna uträtta stor saker på Behrn
Örebro Gummianka
2007-07-17 23:41
Gefle slog ändå Halmstad med 2-0. Hemma men ändå. Svårt att säga nåt om en match.
Örebro pemo
2007-07-17 23:40
Nu åker jag på semester. När jag kommer hem den 30:e skulle detta vara en skön uppställning mot IFK ica.
PW/RR ( vet inte om det är dags för ett byte?)
PA PH MS GH
LL FN JR
NG SEB
NH
dvs en feg uppställning med 4-3-2-1
Chansning att MaSa är fit for fight ( en hårding ) Joel upp ett steg när Näfver är skadad
ge Nordin chansen på mitt-topp. Han kan i alla fall snacka med Nedim.
Men lägg ner allt snack om att byta tränare. Spelarna är proffs och skall ge allt i matcherna.
Gamla gaphalsar som Cratz har inget att komma med. Axen? Tja, som någon skrev, det är lätt att komma med tips när matchen är spelad.
Örebro Västbanken
2007-07-17 22:47
De flesta verkar tro att vi kommer att göra upp med BP och TFF om att undvika jumboplatsen, med GAIS som outsider. Jag anser att Gefle kommer att hamna i träsket inom en snar framtid och att de får svårt att klara sig kvar. Såg BP slå Gefle igår, och kan konstatera att båda lagen håller låg kvalitet.

För övrigt imponerar en sak med BP: SKOTTEN!!! Redan på uppvärmningen ser det lysande ut. Vid övningen där en spelare väggspelar med (målvakts)tränaren och sedan skjuter från straffområdesgränsen, prickar nästan alla skyttar mål lågt och hårt vid stolparna. Ni vet hur det brukar se ut: Spelarna tar i för kung och fosterland och skickar upp bollen på 14:e bänkraden. Det är ytterst sällsynt med allsvenska spelare som känner sig bekväma när de kommer i skottläge, men BP har ett helt gäng spelare, även backar och mittfältare, som inte drar sig för att försöka, och de träffar ofta mål med välplacerade och hårda skott. Imponerande, helt enkelt. Det borde ÖSK öva mer på, för även om man saknar spel, så kan välriktade skott ge poäng ändå.
Örebro Matta
2007-07-17 21:50
Detta tycker jag att ÖSK bör göra:

1. Byt tränare. Walker har många goda sidor, men när mer än halva truppen (inklusive flera ordinarie spelare) inte har förtroende för Walker, spelar det liksom ingen roll. Visst är det fraperande att tränare efter tränare blir impopulär, men vi har inte tid med dessa diskutioner. Hitta en ny tränare så att energin återvänder.

2. Gå ner på färre antal spelare i A-truppen eller dela upp A-truppen på något sätt så att kvaliteten och tempot höjs på träningarna.

3. Värva en forward med målnäsa och en ny mittfältsstateg. Spelarna på dessa positioner har fått tillräckligt med chanser och inte tagit dem.
Örebro Gummianka
2007-07-17 21:12
Bra artikel sektion E.

Såg rätt märkligt ut att leverera luftpastejer till Frempong mot det motståndet. Någon skrev att Nedim såg bättre ut än förra matchen. Då är det illa. Det är så förtvivlat ofarligt att möta ÖSK nu!!
Örebro Stephan
2007-07-17 20:46
Byta tränare? Kanske vore en bra idé att testa någon ny, ung, hungrig som t.ex. Alexander Axén, han vågar testa lite nya spelsystem och anpassa laget efter motståndet (t.ex. Elfsborg). men annars kan man ge Walker chansen ett tag till, ganska stort att kicka tränaren.

Någon/några nya spelare som går in i startelvan direkt måste värvas. Finns flera spelare i allsvenskan som är duktiga som man borde försöka locka över på något sätt. George Mourad i IFK Göteborg har ju inte direkt haft mycket speltid. Kanske vore något att testa? Ta hem Jeffs? Varför lånade vi inte Jonathan Berg?

Kör för tusan med Nordin på bänken åtminstone, eller testa att starta med han? Frempong som v.mittfält istället för anfallare. Seb i anfallet såklart, inte mittfält. Vill gärna se en duktig högerback i laget, en som Antonnen. Han gör sällan dåliga matcher men vill gärna se han som mittfältare istället. Han är en av få i ÖSK som vågar utmana.

Finns mycket att göra, våga testa! ÖSK kör samma visa om och om igen. Testa lite för tusan! Vi är ju mer lättlästa än telefonkatalogen.
Örebro Adios
2007-07-17 20:36
Ola Toivonen mevetslös och utburen på bår. Var är han nu den rödvite supportern som gladdes åt att en örebroare skadades?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-17 20:35
Om man ska byta tränare så gör det allsvenskan slutat. Det brukar inte gå så bra när man byter mitt i! Köp in nya spelare istället!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-17 20:22
Ingen som har fattat att vårat lag inte är bättre än så här! om vi bara byter tränare så blir det inte bättre...Det är några spelare som bästföre datum gått ut för länge sedan!
Det är ingen kämparglöd i killarna! ingen spelare som pushar på!
Örebro twilightzone
2007-07-17 20:14
Ämne: Ämne: Jaha nu....
ja hoppas kan man :P nä men det måste ta och börja vända nu annars lär det bli ett dopp i Supperettan...=(
Örebro Bastard on Parade
2007-07-17 20:05
Emra har talat och tyvärr så har han ju rätt...

VÅGA PATRICK!
Örebro Farsen blir till Guld
2007-07-17 19:54
Tycker fortfarande det är taktiken det brister i. Vi har ett spelarmaterial som är bättre än BP,GAIS,TFF och kanske nåt till. Men Walkers spelidé höll på stenåldern. 4-4-2. Långa raka långbollar som anfallarna ska kämpa för att överhuvudtaget kunna ha en chans på. Hur många uppspel har hamnat PÅ Nedim eller Roden??? In med Axén nu!
IFK Göteborg nicand
2007-07-17 19:15
Ämne: Jaha nu värvar GAIS ....
Jag hoppas ni håller er kvar:)
Örebro cave
2007-07-17 18:17
På tal om värvningar - Billiig bortglömd och kanske bra?
http://www.sport4u.se/test2/index.php?page=laget/laget2.php&bild=5008&sida=411

Tonton Zola Moukoko var ju iaf riktigt lovande en gång i tiden

Sen måse jag medge att jag inte följt honom i Sleipner :)

Sen brukar jag ju tjata om Bovar karim o Labinot Harbuzi.

Harbuzi vore en riktigt bra värvning tror jag - Han nöter ju mest bänk i MFF - Kanske en utlåning till ÖSK?

Örebro One¨touch
2007-07-17 18:12
Ganska väntat, eller vad säger du Riroban?

;-)
Halmstads BK SambaEmil
2007-07-17 18:08
Kom igen nu ÖSK!

Kan BP, som är bland de jävla sämsta lag jag sett i allsvenskan, så kan också ni vända det här så att vi kan mötas även nästa säsong.

Go for it
Örebro 1908
2007-07-17 17:57
Ny artikel på sektion-e.se

Vi frågar oss: Var finns logiken?

Håll till godo!
Länktips: www.sektion-e.se
Annons: