/fotboll/osk/forum/7999.aspx/fotboll/osk/forum/7999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:44
sport klubben//
Du den galna tysken vore nått!
Örebro sport klubben
2007-07-18 23:41
ÖSK kommer aldrig att våga ta Axen eller Nilsson som tränare. Titta på de senaste tränarna. Bara gammla namn och stortränare. Det luktar Tom Prahl eller Sören C.Det är det som gör det så träligt att hålla på Sport. Vi står inte för något speciellt. Sen blir Vi sura för att Vi kallas tråkiga!? Våga satsa på t ex Axen. Spela med våra unga spelare från stan+ spetsa med riktiga kvalitetspelare! På sikt kan Vi bli som t ex Halmstad. Och det är inte dåligt skulle Vi kunna säga? Men, men, Vi kommer väl fortsätta i de gamla hjulspåren? Sparka Walker nu? Nej det tycker inte jag. Undvik bara sista platsen och sen får Vi se!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:39
Jag har kontakter i andra lag med! det händer mer i andra lag men de bästa går till ÖSK....Får vi hoppas!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:36
Det är arkiverat!
Örebro Los Flores
2007-07-18 23:22
vart/ vem har du hört det ryktet ifrån?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:12
Jag har hört ett rykte att någon/några bra spelare ska provspela nästa veckan i ÖSK tröjan! vilkat land eller lag dom kommer ifrån vet jag inte!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:07
ta hit Costa för i helvete! Han har väll utveklas i spanien och i schweiz.
Örebro GT
2007-07-18 22:56
Saknar matcherna med Arnor.
Det var f-n magiskt ibland...

--

ASBJÖRN HELGELAND kom tillbaka, allt är förlåtet !!!!

Ironi.
OK, jag var på Stadion -99 och satt i linje och såg när han sköt 0-1, men det var nog det enda icke snepass han gjorde i ÖSK...
Örebro Erki
2007-07-18 22:42
Ämne: Costa finns inte med....
"Ricardo Costa sitter just nu i Brasilien och är klubblös. Han har spelat i den schweiziska ligan. Hans mål är att komma tillbaka till ÖSK"

Skrev någon för ett par dagar sedan på Kubanernas forum.
Örebro Los Flores
2007-07-18 22:42
Ämne: Asså helt otroligt......
nej du har rätt... en ny tränare förbättrar inte spelare under en natt...
men han kan förbättra deras sätt att TÄNKA fotboll.. Walkers taktik med luftpastejjer funkar till 20%... de restrerande 80% av pastejjerna går åt helvete...
med en ny tränare som till exempel vill ha snabba pass via marken nöter in det i huvudet på spelarna så att de nästan utesluter pastejjerna och kör via marken som de flesta topplag gör...

målvakt räddar-kastar till backen som passar via marken till mittfält-mittfält djupledsboll till Halilovic- 1-0 till örebro...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 22:28
Ämne: Sparka Walker ?

D....Håller med men har inte sätt Gustav Segerström in real life! var spelar han på planen? Jo Gudhjonsen vore nått men han har nog för höga lönekrav!
Örebro The Ghoooooost
2007-07-18 22:19
Sparka Walker ?

Det är ju en playmaker på mitten samt ett par riktigt vassa backar som saknas.

Tag för bövelen hit SIRIUS Gustav Segerström, hur grym som helst.

SParka sedan ut Nordback och Larsen. In med Johan Pettersson och Stefan Rodevåg på topp (två sylvassa djupledslöpare).

Pengarna skall läggas på en riktig framspelare a´la Arnor Gudhjonsen.

VAKNA ÖSK !
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 22:08
Costa finns inte med i laget när man går in på norskefans.no? är han ny i viking?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 22:04
dan333//
Tackar för infomationen. :)
Örebro dan333
2007-07-18 21:59
Ämne: Undrar vad Costa spe....
Tror han spelar i viking i norge...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 21:52
Undrar vad Costa spelar nu? någon som vet?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 21:51
eller ta hem Ricardo Costa!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 21:47
Ta hit angel carreno (stavning?). Han var grym!
Örebro Farsen blir till Guld
2007-07-18 21:29
Glöm inte att vi troligtvis mött två av de svåraste lagen tre sista matcherna. Kör med Seb och Nedim på topp nästa. Köp Abgar till hösten.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-18 21:24
Ämne: Panik elva som jag s....
Vi får nog en svag vänsterflank med så pass färska spelare men vafan kör på det kan inte gå sämre.
Örebro dan333
2007-07-18 21:14
Panik elva som jag skulle vilja ha synpunkter på

RiRi (Konkurans och ingen är säker behövs)

PaAn - MaWi - PaHa - JoRi

LaLa - FeNo - NoGe - JaFr

JoPe - StRo

-----------------------------------------------

Bänk PeWe - GlHo - NeHa - SeHe - RoWa

Denna elva tror jag på för det e yngre och dom e hungriga och jobbar alltid för laget sedan e bänken ganska stark jag anser att nedim behöver förstå det e viktigt att han presterar sebastian jobbar men inte just den spelar typen jag gillar dässvere....

Synpunkter :)

Örebro dan333
2007-07-18 21:03
Asså helt otroligt..

* det går bara inte och bryta walkers kontrakt
att fixa en ny tränare hur mycket tror ni inte det kostar och vem till ta jobbet som det när
vi inte har ekonomi för att värva eller en fotbolls kunnig organisation.. Hällre en spelar värvning en att byta tränare hit eller dit

* Lagets svagpunkter är Högerbacks problemet för har vi anttonen som lirar där och ha en spelande offensiv back som kan slå rätt bolar blir vi livs farliga på den platsen ( för det kan inte fresa ) samma sak på vänsteryttern dock inte lika allvarligt om näver hade vart frisk..

Vi har spelare men VIKTEN ÄR en högerback och en yttermittfältare ( inte någon jävla tränare ) tror ni på allvar att fresa kan bli bättre eller
henriksson är bättre en näver då bör ni fan tänka om bra många ggr för det är ingen tränare som gör dom bättre enligt mig.. sedan e det ett plus om vi kan få en bra anfallare till men våra anfallare får ta och göra defensivt skit göra för att vi inte har en högerback eller någon bra yttermittfältare där FEL SAK PÅ FEL PLATS !!!

*förstå vikten att spelare e det som vinner matchen ingen tränare utan han kan bara motivera och alla kan göra misstag vist att nordin ska spela men det e 10 man till på planen...
Örebro Chipset
2007-07-18 20:54
Sogen// Lägg därtill att Kevin är landslagsman. Oduglig kan han inte vara. Däremot tycker jag att Frempong har störst potential. Till nästa match vill jag se Henriksson i anfallet och Frempong till vänster från start.
Örebro Sogen
2007-07-18 20:48
Kevin är ju den största talangen av dom alla, men han är bara 17år. Folk är så fruktansvärt okunniga på detta forumet att det e pinsamt.

Toro
Det är lite motsägelsefullt att du säger att vi måste ge frempa å moses kanten samtidigt som du tycker vi ska låna in en bänknötare från ett annat lag till vänsterkanten. HUR FAN TÄNKER DU DÅ????
Örebro Bastard on Parade
2007-07-18 20:35
Det är lustigt hur fort det kan svänga bland åsikterna. Det var inte många veckor sedan Robert ansågs vara riktigt usel och att enda anledningen till att han tog en plats var Patrick.

Gäller detta istället Kevin i dagsläget? Jag tycker att Patrick matchade laget på ett felaktigt sätt senast men jag tycker ändå att det är rätt att spelare som Kevin, Robert och James får speltid. Visst skulle man vilja att de får spela på de rätta positionerna och i de rätta lägena man men får tydligen inte som man vill här i livet.
Örebro Toro
2007-07-18 20:25
Tog kanske i lite,Kevin ser jag potential i men Robert är...i mina ögon en medioker Div1 spelare och tror inte han kommer komma mycket högre än så heller.

Men Mr. Walker är ju vida känd för sina usla coaching egenskaper. Var samma när han hade Ungdomarna. Han är nog en av de bästa tränarna jag stött på men han har inte de egenskaper som krävs för att få ut det mesta av sitt spelar-material.
Örebro Los Flores
2007-07-18 20:16
BoP //

men toro har ju helt rätt.. nästan!

Robert tycker jag har arbeta
t sig in i startelvan, inte kanonbra, men bra... därför tycker jag att han ska vara kvar... men hans kära broder? nej nej nej...

om vi hade en annan tränare i matchen mot Halmstad borta så skulle inte den tränaren för fem öre kasta in Kevin in i matchen... varför köra någon i princip helt otestad spelare mot ett topplag när vi är i den kris som är nu? Det kan jag inte riktigt fatta... hade det inte varit pappa Walker så hade inte ens Kevin varit på bänken, utan det hade Nordin varit!!
Men pappa Walker vill ju självklart att sina söner ska spela.. vilken farsa vill inte det?... det märker ni väl att han favoriserar sina söner framför de "mer talangfulla" typ Nordin Gerzic...
Örebro Bastard on Parade
2007-07-18 20:05
Toro//

Du menar alltså att ÖSK ska ge talanger som Reed och Frempong chansen samtidigt som du på fullaste allvar menar att bröderna Walker inte ens ska platsa i 16-mannatruppen?!?

Ge mig goda förklaringar till detta. Det är så patetiskt att höra att Patrick bara tar ut Robert och Kevin för att det är hans söner. Jag tror de faktiskt har det ännu svårare! Av de träningar och B-lagsmatcher jag har bevittnat så har de presterat tillräckligt bra för att förtjäna en chans på planen. Robert gjorde absolut inte bort sig men däremot kan man ju ifrågasätta varför Kevin får agera inhoppare när matchbilden är sådan som den var nere i Halmstad.
Örebro Toro
2007-07-18 19:33
Måste bara ge mig in i leken.

1) Kicka Walker alt. skaffa en COACH som har övergripande ansvar för spelide och system och låt Walker sköta träningen(det han kan).
-Tysken eller Axén vore perfekta.

2) Flytta ut LaLa på yttern och låt Nordin ta hans plats som central offensiv motor.
-Går alltid att ändra om det visar sig att Nordin inte håller i 90min.

3) Låna ut bröderna Walker till Degen lr Forward.
-Svågerpolitik. Ingen av dem platsar i en 16-mannatrupp i Allsvenskan i dagsläget. Om inte pappa hade tränat hade de sprungit runt med "U" på sin höjd.

4) Spela in det yngre gardet,Fremp och Moses borde snart få chansen med tanke på vad dagens lag presterar.
-Se bara på Emra vad som händer med våra talanger om de lämnas sysslolösa.

5) Som sagts nedan,låna en vänsterspringare som får nöta bänk i sin klubb att ha säsongen ut tills Näffe e tebax.
-Kortsiktigt med ack så viktigt.

6) Låt Wegg stå kvar,alla målvakter gör tabbar,men han har ändå hållt en ruskit hög klass om man ser till vad han haft framför sig.
-En av lagets bästa spelare hittills i AS.
Örebro cave
2007-07-18 19:29
Kanske skulle värva tbax Dragan Djukanovic :))
Annons: