/fotboll/osk/forum/7998.aspx/fotboll/osk/forum/7998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kocken..
2007-07-19 03:49
Costa = nytt kontrakt!
Örebro MR_FALKEN
2007-07-19 03:16
ps allt det här jävla snacket om ungdomslandslag osv. är bara skit! då borde fan 3-4 spelare i forward sitta på ösks bänk! låna ut kevin reid osv och låt dem gro på sig i superettan och div.2 istället...
Örebro MR_FALKEN
2007-07-19 03:07
när jag läser i det här forumet så förstår jag varför folk runt om i sverige kallar örebro för gnälbeltet!

1 målvakterna. RR borde få spela, jag mennar han gör mål ;) och är i grund och botten en bra målvakt.. konkurrens är bara bra även för gammle westman
2 backlinjen. haginge ridelz,wickström är för mig givna där bak! även om den sistnämda är lite väll långsam men han var juh gefles bästa back förra året!
2. mittfältet. nobbe är enligt mig den som är mest given i ösk´s 11. han och haginge sliter och jobbar jämt! har sett när walker har satt ner henriksson i mitten med nobbe och dom stänger igen totalt! nordin på nån av yttrarna och så klart så saknar jag jeffs men men..
4.anfall. rodevåg och nedim! kan någon sänka dem lite jävlar annama?

RR
anttonen wickström haginge ridelz
nobbe
nordin larsen
henriksson
nedim rodevåg
Örebro Chipset
2007-07-19 01:07
Om Ceasar Santin missar matchen mot ÖSK finns det goda chanser att knipa en pinne eller tre.
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-07-19 00:43
Ämne: Panik elva som jag s....
klockren startelva! ösk skulle få resultat då! men det kmr aldrig att hända under mr.walkers tid att han vågar satsa på de rätta o bästa spelarna, utan hans söner ska ju få meriter i allsvenskan! so fucking sick and tired off it!
Örebro GT
2007-07-19 00:40
När det gäller Ricardo Costa minns jag att han var BRILJANT i träningsmatcherna.

Han skarvade/passade/chippade till den som gjorde mål.
När han nu inte själv nätade.

Vi trodde alla att nå´t STORT var på g !
Jesus vad fel det blev när serien startade...

För helvete, låt oss hitta nå´t bättre !!

Kalmar FF är ju ett bra exempel på att det finns bra spelare.

Någonstans.
Örebro Chipset
2007-07-19 00:31
Dessutom jävligt fint skrivet. =)
Örebro Chipset
2007-07-19 00:29
One touch// Instämmer till fullo på ditt föregående inlägg
Örebro Chipset
2007-07-19 00:21
Sören Cratz främsta egenskap är att styra ett vinnande kollektiv i fortsatt rätt riktning. Han är inte tränaren som vänder en negativ trend. Dessutom är han inget taktiskt geni. Det andra alternativet som flitigt framförts är Peter Antoine och han är bara kass. Övriga kommentarer överflödiga. Skulle ÖSK byta tränare skulle det vara till någon ny hungrig taktiker som vågar satsa mer på det yngre gardet. Men ÖSK klarar sig bra med Walker tycker jag. Låt honom bygga enligt 5-10 års planen. Tålamod och Frempong!
Örebro GT
2007-07-19 00:20
Chipset //

Det var som sagt ironi :-)

Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-19 00:17
Måste ha någon som orkar 90min!
Örebro One¨touch
2007-07-19 00:14
Chipset// Den matchen var han kanon. Men han var oxå helt slut efter 30 minuter.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-19 00:12
Vi måste värva!
Örebro Chipset
2007-07-19 00:11
GT// Usch, påminn mig inte om Helgeland. Han var klasser sämre än samtliga i dagens trupp.

Skulle man återvärva Costa, vilket är föga troligt, så skulle det vara som innermittfältare. En position han själv inte gillade. Paradoxalt nog var det på den positionen han gjorde sin bästa match. Minns ni första halvlek mot Mjällby (Eller var det Falkeberg) hemma då han dominerade planen, prickade stolpen och fördelade bollar till höger och vänster. Nu är jag lite skeptiskt till honom. Han provspelade ju nyligen i Norge och fick inget kontrakt.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-19 00:10
Det är det jävla spelar matrialet!
Örebro One¨touch
2007-07-19 00:06
Undrar en smula över alla som ropar efter ett tränarbyte. Vill ni ha det omgående eller efter säsongen?
Vet ni vilket mål klubben har för i år?
OM ni vill ha tränarbyte nu, tror ni klubben har råd att betala ytterligare 1 tränarlön året ut?

Kan det vara så att Walker faktiskt kramar ur det bästa som kan presteras ur denna trupp?

Kan det vara så att Walker har mandat från styrelsen att nöta in ett spel man ska bygga och utvekla framöver, även då bättre spelare värvas?

Själv tror jag att Walker är rätt man för att lotsa klubben mot en framgångsrik tid i AS, men man får aldrig blint överskatta truppens förmåga att SPELA fotboll.
Poäng är oerhört viktigt i detta läge, och då får man plocka fram rävarna (bakom öronen) och våga spela grisfotboll.

Som Lundin sade så klokt på sin tid, "Vi är inte här för att underhålla stockholmarna"..(efter en framgångsrik poängstöld mot ett 08-lag)

Kom ihåg att vi, efter att ha lidit ekonomiskt skeppsbrott och upplevt sportslig misär (i S1an) är en klubb som håller på att styras mot rätt håll.
ÖSK är inte en klubb med stora resurser än.
Det kanske kommer, men då måste vi förmodligen ha tålamod.
Förmodligen får vi svepa den bittra kalken ett antal gånger till denna säsong.
Uppleva hur poängen förnedrande och kanske ibland snöpligt tas ifrån oss.
Men ett och annat målvrål hoppas jag få ljuda från min strupe.
Ett gäng sköna segrar tror jag kommer vad det lider.
Vågar man även hoppas på en straff, eller kanske en seger vi faktiskt inte var värda?

Jag hoppas fortfarande.

Jag tror fortfarande på ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-19 00:04
Det var det oxå!!! annars vet jag ej vem som ska ta över ? Kanske crats!

Örebro sport klubben
2007-07-18 23:58
Jag hoppas att du skojar!??? Peter A? Suck, jag trodde att det var ett seriöst forum.
Örebro GT
2007-07-18 23:56
Tysken cochade bl a Assyriska mot oss i kvalet 1999.

Han är en PAJAS !

Nej tack.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:47
Peter Antoine vorer nått nått kanske?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:44
sport klubben//
Du den galna tysken vore nått!
Örebro sport klubben
2007-07-18 23:41
ÖSK kommer aldrig att våga ta Axen eller Nilsson som tränare. Titta på de senaste tränarna. Bara gammla namn och stortränare. Det luktar Tom Prahl eller Sören C.Det är det som gör det så träligt att hålla på Sport. Vi står inte för något speciellt. Sen blir Vi sura för att Vi kallas tråkiga!? Våga satsa på t ex Axen. Spela med våra unga spelare från stan+ spetsa med riktiga kvalitetspelare! På sikt kan Vi bli som t ex Halmstad. Och det är inte dåligt skulle Vi kunna säga? Men, men, Vi kommer väl fortsätta i de gamla hjulspåren? Sparka Walker nu? Nej det tycker inte jag. Undvik bara sista platsen och sen får Vi se!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:39
Jag har kontakter i andra lag med! det händer mer i andra lag men de bästa går till ÖSK....Får vi hoppas!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:36
Det är arkiverat!
Örebro Los Flores
2007-07-18 23:22
vart/ vem har du hört det ryktet ifrån?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:12
Jag har hört ett rykte att någon/några bra spelare ska provspela nästa veckan i ÖSK tröjan! vilkat land eller lag dom kommer ifrån vet jag inte!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 23:07
ta hit Costa för i helvete! Han har väll utveklas i spanien och i schweiz.
Örebro GT
2007-07-18 22:56
Saknar matcherna med Arnor.
Det var f-n magiskt ibland...

--

ASBJÖRN HELGELAND kom tillbaka, allt är förlåtet !!!!

Ironi.
OK, jag var på Stadion -99 och satt i linje och såg när han sköt 0-1, men det var nog det enda icke snepass han gjorde i ÖSK...
Örebro Erki
2007-07-18 22:42
Ämne: Costa finns inte med....
"Ricardo Costa sitter just nu i Brasilien och är klubblös. Han har spelat i den schweiziska ligan. Hans mål är att komma tillbaka till ÖSK"

Skrev någon för ett par dagar sedan på Kubanernas forum.
Örebro Los Flores
2007-07-18 22:42
Ämne: Asså helt otroligt......
nej du har rätt... en ny tränare förbättrar inte spelare under en natt...
men han kan förbättra deras sätt att TÄNKA fotboll.. Walkers taktik med luftpastejjer funkar till 20%... de restrerande 80% av pastejjerna går åt helvete...
med en ny tränare som till exempel vill ha snabba pass via marken nöter in det i huvudet på spelarna så att de nästan utesluter pastejjerna och kör via marken som de flesta topplag gör...

målvakt räddar-kastar till backen som passar via marken till mittfält-mittfält djupledsboll till Halilovic- 1-0 till örebro...
Annons: