/fotboll/osk/forum/7985.aspx/fotboll/osk/forum/7985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2007-07-24 12:46
Tycker det är bra att Super-Jon är tebaks,att gå så långt att han är skillnaden mellan nytt kontrakt eller degradering vet jag inte men han har ju näsa för målet;ngt som Rodevåg och Nedim tycks sakna för tillfället och han är ju som bekant giftig i boxen.Får hoppas på en liknande succé som när han gjorde comeback-05,hoppas bara skadorna håller sig borta!
Örebro DaSa
2007-07-24 12:44
Är ju tråkigt att det inte bekräftas hur mycket ÖSK får av Emras övergång men samtidigt är det bra. Som någon skrev tidigare så finns ju risken att klubbar som vill sälja till ÖSK begär mer betalt.

Är verkligen Jon den anfallstypen som vi behöver just nu? Är det inte en targetplayer som kan fördela bollarna till Rode och Nedim som behövs?

Tycker även att det kan vara värt ngr hundra tusen att få hit Tjerna direkt, om vi åker ner till superettan så kommer han inte behövas då det är bättre att satsa på de unga spelarna.

Som sista punkt så tycker jag vi skall värva Marcus Gustafsson från Forward direkt för att både öka konkurrensen och säkerhetsställa att vi inte missar ytterligare en Örebro talang. Kanske vi kan skickar MaSa eller Frippe åt andra hållet samtidigt.
Örebro Mittåt
2007-07-24 11:55
Jon var med och tränade idag på Örnsro. Patrick bekräftade efter träningen att han är klar för klubben. Att det inte har kommit något officiellt från ÖSK om detta kan ju bero på att detta är en semestervecka för folket på kansliet.

Expressens lokalredaktion var där och intervjuade både Jon och Patrick. Och jag satt i solen och tyckte att det var rätt så skönt.

För övrigt noterades under dagens träning att Peter Westman saknades. Han tog det lugnt även igår. Forwards Dejan Garaca var med så det fanns målvakter för båda målen.

James Frempong saknades också. Han fick ju en armbåge i huvudet under gårdagsträningen och skjutsades till sjukhuset för att sys.

Nedim har inte kommit tillbaka än.
Örebro EbooT
2007-07-24 11:49
Avenbrand: Hehe, ok.. nu ska man ju vara hyffsat källkritisk mot AB å Expressen. Men detta verkar ju stämma... Vad kan han tillföra? Att de där två jepparna vi har på topp nu behöver lite konkurens är ju uppenbart..
Örebro Ösk tjejen
2007-07-24 11:46
vad kul att han är klar då! det blir hård konkurans på topp.
jag föreslår lundblad,johan andra halvlek seb & nedim
Örebro Ösk tjejen
2007-07-24 11:41
mittåt//
var har du läst att lundblad är klar för ösk?
har han skrivit på ngt kontrakt då?
hur säker är du på det?
Örebro Grixx
2007-07-24 11:36
Att ha Nordin från starten är en självklarhet och vill man inte det så är det inbyte i halvtid som gäller.

Vi har en fenomenal framspelare och bolltrollare och väldigt många LETAR efter hans brister för att hitta en anledning till att han inte ska starta, sitta på bänken, finnas med i laget.

Han har dålig kondis, egoist,egensinnig humörspelare, surar när det går dåligt, tillför inget, bolltrollare är överdrivet, försökte göra en genombrytning under match och hör o häpna han tappade bollen, han är inte den här goa helyllekillen, ja det kommer så härliga kommentarer som att han är ju INTE en världsspelare.

Jag hoppas bara att Walker verkligen tänker utnyttja Nordin efter inskolningsperioden och att det inte bara är snack för gallerierna.

Större tiden mellan matcherna gnälls det mest på Nordin, men direkt efter en match där Nordin "synts" så säger de flesta att de vill ha mer av honom i laget.Han gör det ingen annan klarar av tex behålla bollen i en närkamp på offensiv planhalva.

Senast han var med och han fick beröm av pressen så hade Walker en besynnerlig kommentar. Han sa ungefär, istället för att berömma Nordin när pressen plussade och därmed indirekt ge pluspoäng till laget, att Nordin fick ju allt serverat på silverfat. Klart besynnerlig kommentar.

Larsen i all ära men snälla hur många bollar har han inte förlorat när han försökt att dribbla bort en motståndare. Är det inte alla så ligger procenten över 90 strecket. Jag tycker ändå att han är väldigt konstruktiv och tillför laget mycket.Sedan verkar han ändå vara rikspressens ÖSK-favorit, men så bra som han var under Lundins tid har han aldrig varit med Walker.

Svårt att förstå hur Rubarth kunde spela i ÖSK, med sitt dåliga humör och typiska humörspelarsinne.

Som läget är nu så har många fått chans efter chans och när bollen trillar in var 6-7 match så verkar det vara bevis för att det är rätt person.

För tusan det är dags att Nordin får vara med mer.Han behöver matcher och behöver spelas in.Han kommer med garanti bli en fantastisk framspelare, med rätt styrning samtidigt även habil målspottare.

Kanske kastar jag sten i glashus och att det är precis det Walker tänker....men är det inte så är besvikelsen stor.

ps Mina favoriter i laget är ju Näfver, Jeffs och Nordin......inte har jag det lätt nu.

....säger ara numero dos ;-)
Örebro Grixx
2007-07-24 11:35
Rasberg// Jasså köper Mattias hembränt :-)
Örebro Mattias69
2007-07-24 11:35
Angående allt hemlighetsmakeri så fort ÖSK har sålt eller får pengar i andrahand. Jag ger mej den på att det är några inom ÖSK som går igång och till och med får stånd av att hålla övriga utanför all information.
Örebro EbooT
2007-07-24 11:30
Mittåt: Hundra procent säker?
Örebro joth
2007-07-24 11:27
Mittåt//Tack för tiden.

Tror inte Lundblad kommer att tillföra något till ÖSK, möjligtvis som reserv ifall Rodevåg eller Nedim skulle skada sig eller bli avstängda.

Iofs är detta ett alternativ:
----PeWe-----
PaAn-PaHa-GlHo-JoRi
LaLa-FrNo-SeHe-StRo
-----JoLu-NeHa-----
Örebro Joerny
2007-07-24 11:16
Mittåt// Så underbart! Nu börjar vi klättringen i tabellen:)
Örebro Mittåt
2007-07-24 11:11
Lundblad klar. Spelar i kväll i Kumla.

Och för de som undrar. Matchen börjar 19.00
Örebro Romano
2007-07-24 10:50
Förändra ÖSK:

Satt igår i samma bil som en annan klappis som håller på ÖSK.
Vi har kommit på lösningen hur vi ska få ÖSK från den dåliga situation vi nu är i.
Det som behövs är 2 värvningar.
Dessa ska köpas in för att förändra allt!!
Gravesen & Töfting...
Vad får vi då för pengarna?

Jo, två fotbollsspelare av rang på väg mot slutet av sina karriärer.
Två killar som inte kommer vika en tum.
Två killar som kommer få bort tråkstämpel och hjälpa oss att komma ifrån Fairplay toppen ;-)

Glöm sedan inte bort att utelivet i Örebro kommer bli bra mycket roligare med dom två herrarna på krogen, dom kanske till och med och värmer upp med oss på O´Learys innan matcherna....
Örebro GT
2007-07-24 10:49
Tjerna får tydligen inte förlängt med Gnägget.

Klart han vill ÖSK då även hans grabb bor här.
Örebro Rasberg
2007-07-24 10:35
Ämne: Aljosa7//

"G....
Bara för att någon syns i staden så behöver det ju inte betyda något. Mattias Jonson var inne och handlade av mig idag. Sugen på att dra några växlar? ;)
Örebro joth
2007-07-24 10:08
Är det någon som har koll på när matchen ikväll börjar?
Örebro Joerny
2007-07-24 09:52
Att ett ett så pass okänt namn som Magnusson ens kommer kommer upp är lite mistänksamt. Helt naturligt att nya tränarnamn diskuteras när laget sladdar i tabellen. Men oftast brukar det spekuleras kring redan etablerade namn eller lokala förmågor. Det som dock talar emot en ny tränare nu är att vi har en lågbudgettrupp och man kan inte ställa allt för höga krav på dom här spelarna. Dessutom har väl ÖSK inte sagt upp en tränre i förtid sedan Benny Lennartsson fick sparken?
Örebro deportivista
2007-07-24 09:48
Tycker att kritiken mot Walker är orättvis - vilka förväntningar har vi egentligen på laget? Att de som nykomlingar BÅDE ska vinna alla matcher OCH bjuda på skönspel, att de BÅDE ska låta egna talanger blomma ut OCH värva talanger från närområdet OCH värva storstjärnor...

Vi ligger sist i allsvenskan, det stämmer, men vi är en poäng och har en match mindre spelad än BP och två poäng och två matcher mindre spelade än TFF (samt bättre målskillnad än båda dessa), halva säsongen har gått, vi har en säkrad ekonomi med X antal miljoner att förstärka truppen med, även om vi inte har vunnit så många matcher så har vi egentligen inte blivit utspelade vid något tillfälle (förutom sista 30 mot blävitt), och vi har en allt snyggare arena som fylls med publik vid varje match.

Som kontrast: för tre år sedan diskuterades det allvarligt inom klubben att ansöka om konkurs och börja om i division 7...
Örebro Donny
2007-07-24 09:16
Blir r iktigt intressant att se vem som blir ny coach, och när, för inte kan Walker få nytt förtroende?
Oviljan att ge talanger chansen är ju total.
Kom ihåg att Näfver också hölls utanför laget i det längsta...
Verkar bli så på positionerna där man konkurrerar med....hmmm....sönerna....
Örebro Romano
2007-07-24 08:52
Utdrag från NA artikel idag:

"Spelarinvests talesman Curt Gruvaeus bekräftar att det finns en så kallad vidareförsäljningsklausul mellan ÖSK och HBK. Det gör att ÖSK får mer pengar än bara den solidaritetsersättning som automatiskt ska gå ut till tidigare klubbar vid en försäljning."

Jag blir fan förbannad snart, kan ingen bekräfta vad det rör sig om i pengar. Och när fan kommer Tjerna hit och börjar träna?????
Örebro Romano
2007-07-24 07:28
ÖSK-Karl:

Ska vi tolka det hela så här alltså;
40% av försäljningen går till Örebro. 35% till Spelarinvest och 5% att splitta på till ÖSK, ÖSK-Ungdom och Sturehov?

Om så är fallet så är ju 35% ett bra avtal.
Men vi får väl vänta innan vi får en bekräftelse på detta av någon som är insatt på riktigt?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-24 00:53
Saxat från Expressen-intervjun:

"– Jag kommenterar inga siffror, men självklart är det positivt att det kommer tillbaka pengar, säger Toyota-handlaren Curt Gruvaeus."

"Men det gäller att göra något klokt, bara för att man har pengar behöver man inte nödvändigtvis göra av med dem, resonerar Gruvaeus."

Saxat från Hallandsposten:

"Bollklubbens senaste export, Emra Tahirovic, har bara varit i klubben i ett drygt år.

– När Emra kom till oss var han inte i närheten av så bra som han är i dag. Vi har utvecklat en talang till en kvalitetsspelare, säger Ekstrand.

– Sedan finns en vidareförsäljningsklausul mellan oss och Örebro som jag inte vill kommentera."

Jag kommer inte att kommentera denna affär mer nu innan siffrorna är mer officiella.

MVH/ÖSK-Karl

Örebro ÖSK-Karl
2007-07-24 00:32
Grixx//

Jag har tyvärr inte haft tillgång till datorn i kväll.

Rirobban/

Jag förstår inte din reaktion, efter middagen jag nu kommit hem ifrån är jag än mer övertygad om att den totala procentsatsen som tillfaller spelarinvest, ÖSK-fotboll och ÖSK-ungdom är 40%. Vi får ju se detta i klartext när spelarinvest släpper sitt bokslut. För mig är dock ovannämnda föreningar och aktiebolag samma sak.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-24 00:16
Marcus Avenbrand-ÖSK-POWER//

Min kommentar är som Curts. Det rör sig inte om 40% till spelarinvest. Ändå kan man uläsa av Curts kommentar att det rör sig om stora pengar.

Som jag fått det berättat i kväll så går 35% till spelarinvest och övriga 5% i en uppdelning till klubben och ÖSK-Ungdom.

Jag förstår inte varför berörda parter alltid skall vara så hemliga i fall som rör svenska övergångar.
Örebro Denta_Arsenal
2007-07-23 23:51
Vad gäller Walkers vara eller inte vara i klubben så kan jag avslöja att det jag tidigare avslöjat här på forumet, att Skövde AIK:s Gudmundur Magnusson kan komma att ersätta honom, verkar vara sant. Har hört från flera källor som sett honom på plats i Örebro. Osäkert dock om han är tänkt att ta över nu eller inför nästa säsong.

För er som ej har hört talas om Magnusson kan jag meddela att han bla fört upp Skövde AIK genom seriesystemet från Div 5 till Div 1 på 4 år.
Örebro Denta_Arsenal
2007-07-23 23:46
Aljosa7//

"Ge han en fri roll som Dusan fått i Halmstad, så kommer ösk klättra i tabellen väsentligt, istället för att leta efter någon ny som kan spela fram målen.. "

Du får det att låta som att Nordin vore en världsspelare, vilket är så långt ifrån sanningen man kan komma.
Örebro rirobban
2007-07-23 22:38
Jimpa_90//
Vi får se det såhär, det kan inte bli sämre nu:(

Jag kräver minst två nya spelare i startelvan mo IFK!
Örebro Jimpa_90
2007-07-23 22:36
Nu ligger vi sist i fotbollsallsvenskan. Hoppas att vi får turen på våran sida och kan vända den här negativa trenden nu!
Örebro Ropesin
2007-07-23 22:12
Såhär vinner vi mot Göteborg:

-------------------Richardsson----------------
Anttonen -- Haginge -- Holgersson -- Riddez---
Larsen ------------ Nordback ------ Frempong -
-------------------- Gerzic ------------------
----------- Halilovic -------- Henriksson ----

Richardsson är det klockrena målvaktsvalet, vill garanterat sänka sin gamla klubb och Westman har inte imponerat de senaste matcherna. Holgersson istället för Wikström, den sistnämnde är för långsam. Larsen får fortsätta på högersidan, in med en hungrig Frempong till vänster och en ännu hungrigare Nordin centralt. Han är bra med bollen och kan nog skapa mycket därifrån. Henriksson och Halilovic var bra tillsammans i superettan och förtjänar en ny chans!
Annons: