/fotboll/osk/forum/7983.aspx/fotboll/osk/forum/7983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2007-07-26 11:24
Lite att fundera på i alla inlägg som pratar nya spelssystem, spelarförvärv, ny tränare osv.

En vis man sa en gång:
"Ingenting varar för evigt förutom förändringen"

En annan sa:
"Att inte förändra är som att avveckla då din omgivning utvecklas"

Någon sa också:
"Att enbart förändra innebär inte automatiskt att det blir bättre än det tidigare."

En sa om kreativitet:
"Att enbart göra annorlunda innebär inte att vara kreativ, om förändringen inte innebär en större effekt blir förändringen inget mer än att bara göra annorlunda."
Örebro # brorzan
2007-07-26 11:17
Kerberos //

Aha! Sådan lyx har man inte som exilare. :o)
Örebro Kerberos
2007-07-26 11:09
# brorzan// Dagens pappers-NA.
Örebro Aljosa7
2007-07-26 11:08
Kan nog inte bli sämre iallfall..0-4 sist nästa match kan få ett skrämmande resultat..
Örebro # brorzan
2007-07-26 11:08
Kerberos //

Var har du läst infon om Leandrinho och AIK?
Örebro Los Flores
2007-07-26 11:03
Aljosa7//
intressant.. men jag tror inte att den elvan står upp bättre än A-laget tyvärr..
det är en spelare för mycket också ;P
Örebro Aljosa7
2007-07-26 10:55
Ett Länslag som jag skulle vilja se mot IFK istället för nuvarande ösk-lag..

----------------Bulut----------
Antonnen-----Haginge--Gustavsson---Reed
----------Larssen----Jamal mohammed------
Jiloan hamad------------------------Yunus
------------------Gerzic--------------------
-------Robin Rosen--------Halilovic
Örebro StårSjälv
2007-07-26 10:48
spelare som spelar för laget, inte sin egna framtid efterlyses!
Örebro Aljosa7
2007-07-26 10:46
Pinsamt att kolla igår..Henriksson ser ut som en äldre Kahn , Larsen visar ålderskrämpor och rådevåg är inte mer än div 3 spelare..(Börjar undra om det fanns 4-5 st med namnet Rådevåg i falkenberg, så det vart fel i skytteligan..ner med ösk i superettan in med gerzic i forward och upp med dom i allsvenskan..så slipper vi skämmas i denna stad..jamal går nog direkt in i startelvan..såg oerhört passningssäker ut och ville ha mkt boll kan bli en ny mariga..
Örebro StårSjälv
2007-07-26 10:41
Ämne: Spelare som ogillar ....
när jag frågade min informatör, om de riktiga läget i laget, sa personen följande: _Många_ ogillar tränaren, och fick även en del info om några spelare i truppen (väljer dock att inte skriva allt i skrivande stund) och självklart några allmänt lösa rykten

men oavsett om de har varit så förut, att laget har ogillat tränaren, så spelar de ingen roll, säger bara att de har varit fel uppbyggt länge.. sedan är de självklart spelarna som göra jobbet på plan. men allting är en balans,
ett fungerande lag, kan inte ogilla sin coach, punkt slut, o viseversa, de handlar om en bra magkänsla runt hela klubben..

Örebro Sogen
2007-07-26 10:37
Det är lätt att klaga på walker och hans taktik. Taktiken är det nog inget fel på, felet kan vara att han har litat för mycket på dom rutinerade spelarna så som seb, larsen rode halilovic...

En ändring på det bör det bli.

Vi är oerhört oeffektiva när vi har bollen, det är vårat problem + att vi blottat oss för mycket bakåt.
Örebro Los Flores
2007-07-26 10:34
StårSjälv//

Stans fegaste person herr Walker... svar nej... men han kanske borde!! för hans taktik hittills har ju verkligen varit utsökt..
Örebro Sogen
2007-07-26 10:30
Spelare som ogillar tränaren kommer alltid att finnas när ett lag går dåligt. Spelartruppen ogillade Jingblad oerhört mycket, lundin var ännu mindre omtyckt, walker var förra året mycket omtyckt av spelarna 8ja i alla fall av dom som platsade, och dom andra kunde inte säga nåt eftersom laget gick bra). i år gnälls det självklart mer på tränaren från dom som inte spelar, och spelare som får spela men underpresterar måste oxå hitta nåt att gnälla på då blir det tränaren så funkar det.

Panikvärvningar tycker jag inte att ösk håller på med just nu, då hade man värvat leandrinho nu sa man nej tack. Paul munster var en panikvärvning tex. Nu tittar vi på spelaren bedömmer honom och kommer förhoppningsvis endast värva en spelare som går rakt in i 11an.

Panik är det inte än, oroligt ja självklart vi ligger sist men halva säsongen är kvar och vi är lååååångt ifrån avhängda, det räcker med en seger och vi inte sist längre.
Örebro StårSjälv
2007-07-26 10:30
Los flores, tror du walker skulle satsa på den elvan? :)
Örebro Los Flores
2007-07-26 10:28
min elva... =) baserad på johannes elva.. men har bytt ut henriksson mot larsen

-----------------Richardsson----------------
--Anttonen---Haginge---Holgersson---Riddez
-------------Nordback---Larsen--------------
---Halilovic--------Gerzic-----------Rodevåg
-----------------Lundblad------------------
Örebro StårSjälv
2007-07-26 10:19
ajuste, vi ligger sist också
Örebro StårSjälv
2007-07-26 10:17
Är det seriöst bara jag som har en riktigt dålig magkänsla? nånting är fel i örebro, spelare som ogillar tränaren, folk vill härifrån, panik värvningar, larsen har ont (?), shh shh runt allt som heter pengar, only me?
Örebro Sogen
2007-07-26 10:09
Långbollar slås ifrån backlinjen pga att mittfältet inte finns, ingen visar sig vill ha bollen, och om nån mittfältare går ner och möter och får bollen finns det ingen att spela vidare på förutom en back som då lyfter långt!

Det verkar dock jamal vara bra på hämta bollen vända upp och leverera vidare. Det är det vi behöver en som kan hålla i bollen på mitten visa sig vända upp och leverera till anfallet eller vidare ut på kanten. Larsen var våran sådana spelare förut men han har blivit äldre och långsammare och blir ofta av med bollen nuförtiden det har gjort honom mer rädd för att avancera med bollen.

Om Jamal är den spelare vi behöver vet jag inte dock verkar han vara exakt den spelartypen vi behöver sen om han är tillreckligt bra vet nog ingen vid det här laget!
Örebro DaSa
2007-07-26 09:55
Jag har förespråkat 4-2-3-1 uppställningen i flera år då den i teorin verkar bra. Men att Walker skall börja lära spelarna en helt ny taktik mitt i säsongen känns lite onödigt, tror inte det är taktikten det är fel på utan psyket på spelarna. Vi spelade riktigt fint i ngr av de första matcherna av allsvenskan i år, men mycket kortpassningar och fina samarbeten på kanterna. Nu däremot så slår vi ju långbollar hela tiden, Nedim är ju sämst att ta emot dem och Rodevåg skall inte ha bollen förrens det räcker med två tillslag för att få den i mål.
Örebro Kerberos
2007-07-26 09:40
Undra vad AIK såg i Leandrinho som inte ÖSK såg eller ville ha?

Dock ska han lira ett tag i Väsby United tills han kommer i form.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-26 08:57
Gbg vet att vi kommer spela defensivt,lika bra att schocka dom med en offensiv uppställning och satsa på några snabba mål,det skulle vara jävligt kul.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-26 08:54
Gillar din laguppställning Johannes,Jon skulle nog få många bollar att springa på.
Örebro Joerny
2007-07-26 08:49
Jahannes Avenbrandts elva är intresant. Det är kanske en liten mer deffensiv uppställning vi ska spela med. Med ett femmannamittfält har vi betydligt större chans att vinna boll och få den under kontroll. Desssutom skulle det uppna upp för att Gerzic ska få mer speltid. Rodevåg har redan visat att han trivs bra som ytter och Nedim spelade ju mycket som ytter i Varteks.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-26 01:37
rirobban//

Realist? Det som i dagsläget känns mest realistiskt är att vi åker ur och får spendera åtminstone nästa år i Superettan. Vi läcker bakåt och gör inga mål framåt = väldigt få poäng. Enkel matematik.

Men jag är inte så värst realistisk utav mig men jag vet att grabbarna kan vända det här. Får vi bara någon spelare som kan dra upp tempot så ska det lösa sig!
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-07-26 01:00
Jamal Mohammed provspelar med ÖSK. Se matchbilder från Trängen.
Örebro rirobban
2007-07-26 00:57
Bastard on Parade//
Jag har börjat ha den inställningen nu. Tidigare har jag varit för positiv och aldrig tippat något annat än ÖSKseger. Men tiden förändras och i en match borta mot IFK så är jag glad för ett poäng. Men samtidigt skriver jag också i mitt inlägg att Bajen hemma är ett möjligt lag att slå. Alla hemmamatcher är faktiskt möjliga.

EDIT: IFK är starka. Jag var på plats på Olympia och såg matchen mellan Helsingborg-Göteborg. Var en bra match mellan två bra lag. IFK ägde första halvleken och Helsingborg den andra. Tempot var mycket högre än det jag någon gång sett ÖSK komma upp i under säsongen. Men jag hoppas självklart på 4-0 till ÖSK borta mot Göteborg. Men är jag realistisk då?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-26 00:33
Om Haginge drar så måste vi värva Markus Gustafson eller Nicklas Carlsson!!!! Eller en klass back!
Örebro Bastard on Parade
2007-07-26 00:33
rirobban//

En skrämmande inställning som jag är så trött på. När vi torskar mot ett lag i mitten av tabellen eller på övre halvan så säger folk att det inte är dessa matcher vi ska vinna. Det verkar som att spelarna har anammat samma inställning, åtminstone när de stöter på motgångar.

Det finns potential i ÖSK. Vi spelade i stort sett jämnt med Elfsborg, AIK och Hammarby. Vi ska sikta på 3 poäng i varje match oavsett vad det är för färg på motståndarnas tröjor. Spelarna måste tro att vi kan vinna för det saknas självförtroende i laget och det är väldigt tydligt.

Jag gillar inte att man byter spelsystem men det är oerhört skrämmande att vi inte ens kan göra ett spelmål mot Kumla eller Forward. Jag skulle vilja se tydliga markeringar mot vissa spelare att det är dags att de börjar prestera. Därför är det bra att vi nu har tillgång till en hungrig Super-Jon som kommer ta chansen när han får den! Jag saknar bara en spelare med en liknande attityd som Rubarth på planen, skit i fair play och börja gå in i närkamperna, våga skjut från distans och våga vinn. Hellre en vinst och två förluster än två oavgjorda och en förlust.
Örebro rirobban
2007-07-26 00:16
Los Flores//
Oavsett om det blir så eller inte så har ÖSK fortfarande chansen. Det är inte mot IFK på bortaplan som vi ska vinna. Trelleborg har två matcher mer spelade än ÖSK och BP har en match mer spelad. Nyckelmatcherna kommer att bli mot just dessa två lag på bortaplan. GAIS och Gefle på hemmaplan är två andra matcher vi bör vinna ifall vi inte vill få en slutplacering i botten av serien. Bajen hemma ser jag som en möjlig seger också. Speciellt om Lekström får fortsätta att stå...
Örebro Los Flores
2007-07-25 23:33
vinner brommapojkarna OCH trelleborg sina nästkommande matcher samt vi förlorar mot IFK Göteborg så blir tabellen fastspikad...

superettan anno 2008 för Örebro SK...
(falkenberg, jönköping, mjällby, landskrona, öster, sirius, degerfors, ljungskile, åtvidaberg, örgryte, häcken mfl... ELLER.... elfsborg, djurgården, hammarby, aik, helsingborg, gefle, kalmar, malmö, gais, göteborg, brommapojkarna, trelleborg och halmstad... vilken väljer man? vilken bverkar våra spelare vilja lira mot? man kan ju undra...)

Annons: