/fotboll/osk/forum/7979.aspx/fotboll/osk/forum/7979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ljungskile Ricia
2007-07-29 12:17
Ni stannar kvar i Allsvenskan, något annat vore löjligt.
(bortsätt från en sistaplats då, men där tror jag tror jag inte heller att ni hamnar ;))
Örebro DaSa
2007-07-29 11:41
Kul när man läser inledningen till artikeln med HBKs ordförande.

"HBK:s styrelseordförande Arne Ekstrand reder ut begreppen"

Hur mycket reder han ut i intervjun? Varför har de publicerat intervjun, han svarar ju inte på en fråga.
Örebro DaSa
2007-07-29 11:34
Grixx//
Det är ingen tidningshype att Larsen har tappat allt. Att han lyckas få fram ett par bra pass på en match det är väl inget att hänga i granen. Nordin brukar ju hinna med minst lika många öppnande pass på de få minuterna han spelar. Larsen har ju börjat tappa bollen på mittplan och slå bort enkla pass även hans beryktad skott har försvunnit. Nej, jag tror inte det är ngn "hype" att han är slut som kvalitetsspelare att bygga ett lag runt.

Men lite till hans försvar så tycker jag alldeles för mycket av vårat spel går via kanterna och sen en långboll in mot mitten så han har ju helt klart fått mindra boll att jobba med på sistone. Undrar om det är medevetet från Walker att han har tappat förtroendet för Larsen?!
AIK Måsens Wakeboard
2007-07-29 11:02
Om svff fullföljer det här så är dom fanimej helt sjuka i huvudet.. Fast ni har ju fått erfara det förut.. Hoppas det bara är en tidningsanka.
IFK Göteborg Blåvitt randig
2007-07-29 10:59
Det är ju löjligt om ni skulle få lämna för det där och det tror jag inte ens kommrr hända. Det är bara en grej Expressen skriver för att många ska läsa.

PS: De idioter som var skulden i Blåvittsskandalen tillhör inte klubben nåt mer så vadå ur? men jag tror jag förstår hur du menar och i såna fall håller jag med dig.
Örebro # brorzan
2007-07-29 10:57
Mittåt //

Det verkar inte helt begåvat att enbart rikta in sig på det.
När det gäller etablerade nyförvärv så sitter ÖSK alltså vackert in knäet på agenter, medans andra klubbar scoutar utomlands som t.ex. Kalmar och hittar spelare som passar in rätt bra i deras lagbygge...
Örebro StårSjälv
2007-07-29 10:55
Om Örebro kastas ut pga en Agent, så ska ju göteborg ur allsvenskan direkt..
Örebro Mittåt
2007-07-29 10:44
#brorzan// Scoutingverksamheten, som ännu är i sin linda, syftar till att hitta unga talanger längre ner i seriesystemet, som skulle kunna vara intressanta för ÖSK. Det handlar inte om att få fram spelare som direkt kan ta en plats i startelvan.
Örebro Mittåt
2007-07-29 10:18
Det är ingen risk för ÖSK i det här fallet. Patrick da Silva är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vara intressant.

Så jag tycker, som Kerberos redan påpekat, att tomteförbundet i stället skall koncentrera sig på AIK/Väsby United i samband med kontrakten med Leandro. Där blev det ju faktiskt ett avslut.

Örebro Syrianska kanske också ligger risigt till. De har ju tagit in fyra brassar som kommit in genom JVMs försorg.
Örebro # brorzan
2007-07-29 10:14
Det är dags att ÖSK bryter kontakten helt och hållet med Jaime. Han har bara spelare i sitt stall som inte kan få en riktig agent, och han verkar ha ÖSK som sista chans för att få kontrakt på sina spelare som ingen annan klubb vill ha.

Jag trodde att ÖSK hade startat en scoutingverksamhet. Vad händer där? Varför kommer det inga förslag på spelare den vägen, istället för att lita på råden från halvtaskiga agenter och agent-wannabes?
Örebro Grixx
2007-07-29 09:56
Örebro Grixx
2007-07-29 09:54
Kerberos// Kan vara så att xpressens lokale "kreatör" är väldigt fotbollsintresserad.

Edit: Såg att lokale Pierre inte var inblandad.

Örebro Kerberos
2007-07-29 09:52
Grixx // Märkligt att det inte framkommer då att AIK & Väsby United kan riskera samma sak då de tagit in Leandrinho med hjälp av samme Jamie Mercado
Örebro Grixx
2007-07-29 09:50
För övrigt kan man läsa i expressen att vi ska sparkas ur Allsvenskan igen....Härligt :-/
Örebro Grixx
2007-07-29 09:48
Är inte själv så överdrivet negativ till Fresa utan ser hans snabbhet och löpvillighet som stora begåvningar att utnyttja. Möjligen att det skulle kunna utnyttjas bättre som inhoppare efter 60 min. Han hade en lång fin period för nogot år sedan då han fick beröm och höga poäng för sina offensiva löpningar med och utan boll, som öppnade upp många motståndarförsvar.

Tyvärr spelas det inte på samma sätt längre och hans kapacitet utnyttjas fel och så länge det fortgår så kommer han absolut inte till sin rätt.

Så som läget är nu vore det bäst att hitta en ersättare. Då även Anttonen frigörs till det han är bäst på, dvs i offensivt på sin normala plats.

Han är ju sagolikt bra där. Kritiken för något år sedan var at hans skott var klent och missad ofta målet. Efter något år verkar det mesta vara borttränat, men då är det som HB han ska in i stället.... så synd så synd.

Kreatörer som saknas nu är Nordin, Anttonen, Jeffs.....en kreatör som många hackar på är Larsen, också synd. Som jag sagt tidigare passde Lundins spel honom som handen i handsken. (Lustigt nog verkade? Larsen vara en av Lundins större belackare sommaren/hösten 2004.)

Efter Larsens långa skada senare så har han aldrig hittat spelet. Folk som säger att han han börjar bli gammal och tappat stinget i år har rätt i att han blivet gammal,konstigt nog har alla i laget blivet det samma ;-) ,men för övrigt så har han inte fått det att fungera lika bra efter 2004.

De som "ser" att han losat allt i år verkar mest ha gått på tidningshypen från rikspressen.....men likt förbannat så är han den som hittar öppnande genomskärande passningar, en riktig kreatör som tidigare, men hans trumpinnelöpningar ser vi inte längre. Spec de parallelt med mållinjen och strax utanför strafflinjen.Tyvärr har allt lett till att han för ofta ger sig in i dribblingar vilket han aldrig klarat tidigare.

Det kreativa mittfältet består av Anttonen-Jeffs-Nordin-Larsen.....och det kommer at ge ett fantastiskt vinnande spel.

...kämpen Nordback hamnar utanför och kanske kan omskolas till back ;-)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-29 09:38
Vi kanske får en slant för Emra trots allt.Hoppas vi signar nåt nyförvärv snart.
Örebro Mittåt
2007-07-29 09:07
ÖSK Ungdom tog sin första grässeger för året och passade samtidigt på att ge FBK Karlstad deras första hemmaförlust för året i gårdagens match på fantastiskt fina Örholmens IP i Karlstad.

Matchen kom framför allt att präglas av en kraftig vind som blåste i planens längdriktning. FBK startade med vinden i ryggen och dominerade kraftigt i första halvlek. Efter ett visst slarv på försvarssidan kunde laget få med sig en enmålsledning till halvtidsvilan. Helt välförtjänt och det var endast några bra räddningar från Kristofer Jonssons sida som höll siffrorna nere.

I andra halvlek var det ombytta roller. ÖSK hade mer vind i ryggen och fart i benen. ÖSK fick efter ca. 10 minuters spel i andra halvlek en dubbel-dubbelhörna. På den fjärde hörnan (sign. Erik Nilsson) fick Gustaf Lundholm en klockren träff. Tyvärr blev det en ribbträff, men vem är det om inte Zebastian Lovén som griper tillfället i flykten och nickar in returen till 1-1. Vi har sett det förut och kommer att se det igen. Zebbe i motståndarnas straffområde är ett starkt anfallsvapen.

10 minuter senare donerar sedan mer eller mindre FBK segern till ÖSK genom två präktiga missar. Först så lyckas Tobias Johansson glidtackla en boll till en helt fri Fedja Jelecak (var var målvakten) som bara hade att raka in bollen i ett helt öppet mål utan en motståndare inom synhåll.

Minuten senare behövs det inte ens en ÖSK-fot för att öka på ledningen. Målvakten missbedömer en bakåtpassning som hoppar över hans fot och fortsätter in i mål. Svartvitt jubel medan luften helt gick ur värmlänningarna. Resten av matchen spelades av utan alltför mycket action framför de båda målen. FBK kunde inte och ÖSK behövde inte.

Segern innebar dessutom att ÖSK tog sig upp till andra plats (läs kvalplats) eftersom varannandagslaget Köping FF väldigt överraskande förlorade mot varannandagslaget Kungsör BK på Runevallen. En annan överraskande sak med den matchen var publiksiffran. 1.147 åskådare skulle väl nästan kunna vara något slags rekord för ett div 3-lag. Det finns nog lag på den här nivån som inte har så många åskådare på en hel säsong.
Örebro psoari
2007-07-29 07:05
Sälj Haginge, köp Marcus från Forward.
Inte för att jag egentligen vill bli av med Haginge, men det är dags att ÖSK visar att man kan bli proffs direkt från ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-29 00:23
hoppas det blir en xelent match på Tisdag?
Örebro Bastard on Parade
2007-07-28 23:36
24 timmar utan Svartvitt har satt sina spår i själen...

Någon som har koll på hur det är med träningarna på måndag?
Örebro Ropesin
2007-07-28 23:19
Gick i en fyrboll på golfbanan när en tvåboll kom ikapp oss i ett högt tempo. Det visade sig vara mr. Walker tillsammans med Kevin som var ute och hackade. Patrick fick på en lång drive, men tyvärr helt åt fel håll så han tvingades att skrika "Fore!" för att undvika att träffa en äldre dam. Kan tänka mig rubrikerna i NA: "Walker knockade äldre dam på golfbanan".

För övrigt verkar Da Silva vara en intressant spelare, någon mer än jag som skrattat gott åt hans fint i filmen på Youtube? Jag syftar på den som kommer efter nickmålet, när han utmanar två spelare och gör bort dom totalt, riktigt snyggt! Ska bli intressant att se om han kan spela till sig ett kontrakt!
Örebro Gummianka
2007-07-28 22:53
Vad sjutton hände med forumet!? Man blir lite orolig över att någon idiot varit i Degefors och funnit inspiration.
Örebro # brorzan
2007-07-28 22:53
Äntligen! Som jag längtat! :o)
Örebro Banús
2007-07-27 23:49
ösk-karl...

fresam går inte att sälja... han måste vi betala för att bli av med ;)

ÖSK !!!
Örebro Banús
2007-07-27 23:47
ösk-karl
jaadå självklart...därför skrev jag att jag bara sett filmen =)
väntar med att säga något om värvning förrän jag ser honom live
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-27 23:39
Mittåt//

Det förstår jag, tror min gamle far på över 80 skulle klarat det också ;)

Banús/
En reklamvideo visar ju det bästa killen lyckats med i karriären. FreSa gjorde ju mål på en språngnick för några år sedan. Lättare att sälja honom via video.
Örebro Banús
2007-07-27 23:39
Någon som har koll på hur många biljetter som är sålda inför möter med Hammarby på Behrn??
Örebro Banús
2007-07-27 23:33
han gör en rätt saftig dribbling efter 36 sekunder på denna film ;P
Örebro Banús
2007-07-27 23:30
jag tycker att brassen ser ut att vara ganska bra...
har bara sett filmen än så länge dock
Örebro Mittåt
2007-07-27 23:28
BoP// Beträffande brassen och Fredrik Samuelsson, så avväpnade Fredrik lätt da Silva vid dagens träning.
Annons: