/fotboll/osk/forum/7972.aspx/fotboll/osk/forum/7972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Strongo
2007-10-07 13:52
Näfver är med i truppen
Örebro One¨touch
2007-10-07 13:34
ÖSK har efter "Hammars sanering" åter börja läcka som ett såll. 7 mål i baken i de 2 senaste matcherna är för många.

3 matcher kvar, varav 2 på hemmaplan.
Spela 4-4-2 på hemmaplan och gå över till mer grisiga 4-5-1 borta i knalleland.

Träna defensiven först och främst under de veckor som återstår, därefter tror jag offensiven löser sig.
Örebro BabyKladde
2007-10-07 13:32
Ämne: patrick walker i sup....såg även Patrik Walker förra helgen på Canal+.
han var med i "panelen" som diskuterade..

näe, dags och börja ladda inför morgondagen!
nån som har koll på biljettläget ?

EDIT:
Drömläget inför dagens matcher:
GAIS och AIK vinner!
dock tror jag både TFF och BP kan pressa idag.
tror det är större chans att AIK vinner än GAIS.
Örebro Kronblom
2007-10-07 13:04
Ämne: Ja, för nästan först....
Klart man håller på att AIK vinner,man är det bättre laget men ska nog inte underskatta Trelleborgs hemmaspel och man har "stulit" poäng av de bättre lagen 1-1 mot Djurgården på Stadion och även 1-1 senast på Olympia,ngt som ÖSK inte klarat av på bortaplan!
Örebro MAD FOR IT!
2007-10-07 12:43
patrick walker i supersöndag :)
Örebro Gordon
2007-10-07 12:32
Mittåt är tillbaka i god form. Två klockrena inlägg på förmiddagen.
Kalmar Benno briljerar
2007-10-07 11:24
Allt om alla allsvenska möten i Örebro mellan ÖSK och KFF finns att läsa på länken ovan.

Väl mött i morgon!
Örebro Mittåt
2007-10-07 11:03
Ja, för nästan första gången i mitt liv kommer jag att befinna mig i den märkliga situationen att jag håller på AIK. Det känns väldigt underligt.

Jag hoppas att laget har haft tid att återhämta sig efter den något tråkiga förlusten i torsdags.

Enligt uppgift är Kevin med i den trupp som åker ner till Skåne. Trots att det inte är hans pappa som tränar laget.
Örebro Aspen
2007-10-07 10:52
Det blir en spännande eftermiddag i dag med
Trelleborgs - AIK
GAIS - Brommapojkarna

Förlust en regäl för TFF skulle sitta bra.
Örebro Mittåt
2007-10-07 10:52
Jag undrar om inte en del av Nordbacks problem beror på att hans partner på det inre mittfältet inte prestat så mycket i år. Detta har tvingat Fredrik till att även försöka ta mer av det offensiva och konstruktiva ansvaret, vilket inte är riktigt hans grej. En situation som delvis påminner om den vi såg för två år sedan då Larsen var skadad och ÖSK hade väldigt svårt att skaka fram en användbar inre mittfältare.
Örebro go_osk
2007-10-07 10:46
I grund och botten så tycker jag att Nordback är en bra spelare och en viktig kugge, men likt hela laget har han varit på tok för ojämn. Problemet är att flera spela vet att de kan göra några dåliga matcher och ändå behålla sin(a) platser i startelvan. Så med facit i hand kanske inte en värvning av Magnus Kihlberg hade varit så dum. Vi behöver hur som helst ha en hårdare konkurrens till nästa säsong om vi har högre ambitioner än att precis hålla oss kvar d.v.s.
Örebro Erki
2007-10-07 10:07
Ämne: Kom igen nu örebro......
Hoppas ni är med oss imorgon också när vi spelar mot Kalmar ;)
IFK Göteborg Håkan Zanetti
2007-10-07 09:10
Kom igen nu örebro....vi är med er idag
Örebro Sersant
2007-10-07 02:33
Ämne: Strongo//

Tycker ....
Räcker med att gå ned på en B-lags match för att inse varför Weggen är förste målis.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-07 02:08
Ni pratar hit o dit.... men jag är ändå intresserad av varför Mackan gav de orden till BP:s forum... Hoppas att Mackan själv kan svara...
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-07 01:45
Strongo//

Tycker ändå RR är värd en chans borta mot Elfsborg. Jag håller också Westman som knapp förstamålvakt, men vi har släppt in så otroligt många mål i år.
Strongo
2007-10-07 01:34
ÖSK-Karl//

räknas Helsingborg borta då? Förstår verkligen varför Westman är första målvakt.Richardsson har vart värdelös i b-laget.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-07 01:23
Kan hålla med om att inte Nordback gör en av sina bästa säsonger, men håller helt klart för AS. Däremot är jag mer betänksam till Haginge. Tror det är bättre att värva en säker mittback och använda Haginge som högerback nästa år.

Sedan är jag också frågande till varför inte RR kan få chansen i en bortamatch. Hammarby kan ju knappast räknas. Spara Riddez och Barsom borta mot Elfsborg (om de inte redan är avstängda) och låt RR stå i den matchen.
Örebro Djäflun
2007-10-07 00:03
"Men imorgon är det dags att visa att det är fel, att det inte var någon tillfällighet att man tog sex poäng mot Trelleborg men att förlusten mot bottenlaget Örebro däremot var en tillfällighet."

Ja, vad ska man säga om detta citat från en GAIS artikel här på SF? Hybris?
Örebro houston
2007-10-06 23:44
DaSa/Mackan//
Håller med er ang. Nobbe, Vad fan är det som har hänt med killen. Inte många rätt nu för tiden.....
Strongo
2007-10-06 23:38
håller också med Mackan om att Nobbe bara är hyfsad.inte alls lika bra som tidigare år.verkar som han behöver en nytändning. många klagar på att han inte spelar lika tufft jag är en av dom men ändå har han fått 5 gula kort den här säsongen..enda säsongen han har fått mer varningar var 2002 då fick han 7
Örebro DaSa
2007-10-06 23:24
Jag håller med Mackan, tycker att Nordback är överskattad. Tycker att han gått tillbaka i sin utveckling, tror det beror på att han är för snäll nu för tiden. Det gör inte ont att möte Nobbe längre. SÄger inte att jag saknar hans gula kort som han alltid drog på sig tidigare, men tror faktiskt att motståndarna visste att det gjorde ont att möta ÖSK tidigare men nu för tiden så består ju mer än halva laget av 60 kg knattar.

Nej, jag hopppas att vi har råd att värva en spelare nästa säsong som kan ge Nobbe lite konkurrens så att han höjer sig. Optimala vore ju en bollvinnare som kunde slå ngr fina passningar också.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-06 22:35
-Mackan-// Det är dags att du förklarar vad du menar med att "Fredrik Nordback är inte mer än hyfsad som vattenbärare" som du säger på BP:s forum
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-06 19:16
Bastard on Parade//
Mm, det är viktigt att jobba på det.
Stödet borta är minst lika viktigt som den hemma.
Nu i slutet lär erat lag behöva all stöd de kan få. Vore kul om ni blev någrah undra nere i Borås.

Väl mött!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-06 18:30
Mittåt//

Ok, jag kom precis efter att Reed skadade sig. Synd att de var tvugna att flytta runt så pass mycket som de fick göra då de förmodligen skulle haft en väldigt stor chans att gå vidare till nästa kvalrunda men nu blev det ju pannkaka av det hela.
Örebro Mittåt
2007-10-06 18:25
BoP// Lovén har varit skadad sedan matchen mot Karlslund. Man tordes inte sätta in honom förrän en bit in i andra halvlek. Dessutom har han haft känning i ett knä denna vecka. ÖSKs spelplan havererade helt när Moses fick ljumskproblem redan i den 10:e minuten. Det finns ingen naturlig ersättare då Simon Ramström är skadad. Omflyttningarna efter Moses skada gjorde att laget tappade en hel del i spelstyrka eftersom det fanns alltför många spelare på ovana platser.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-06 18:20
Gul-Svart i Blodet//

Hoppas kan man ju, men tror inte vi blir mer än 150-200. Tyvärr så har det varit äckligt dåligt intresse för bortaresorna sedan Gefle i premiären.
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-06 18:16
Hej, jag hoppas ni fixar kontraktet nu innan den 20:e då ni kommer till Sveriges Finaste Arena!
Vill ha er kvar i Allsvenskan men tyvärr kommer ni inte få någon hjälp av oss så se till att fixa det i de andra matcherna..

Förresten: Hur många blir ni?
Kan man hoppas på minst 400 - 500 i och med att det är en lördagsmatch, rätt nära till Borås, en ruggigt viktig match för Örebro osv?
Örebro Bastard on Parade
2007-10-06 18:15
Rasberg//

Den domaren som dömde ungdom idag var bland det värsta jag har sett på väldigt länge. Förmodligen 08:a.

Varför spelade inte Lovén från start? Känns inte riktigt som att Frempong kommer till sin rätt som defensiv innermittfältare. Men jag missade de första 5-10 så det kan ju ha varit Reeds skada som gjorde så att man fick möblera om i startelvan.
Örebro M!ke
2007-10-06 17:55
Alla hjälp till och rösta fram Agbar till månadens spelare på svenska fans startsida :)

Snart ä det match igen :D
Annons: