/fotboll/osk/forum/7968.aspx/fotboll/osk/forum/7968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2007-08-05 10:08
Sjung idaG kubanerna dags att visa att vi ska vara kvar

FORZA ÖSK
Örebro BabyKladde
2007-08-05 10:03
Vore roligt för Lundblad att få näta idag! =)

Vi ser till att ge han ett riktigt välkommande tillbaka i ÖSK när hans namn ropas upp i Line-up:en!

En publiksiffra på 12.000 är inte omöjligt då bajen har stor supporter-skara med sig, äkta bajen-fans eller falska från Örebro, spelar ingen roll, dom kommer vara många på Östra stå..

Kom igen nu ÖSK!
Örebro Aspen
2007-08-05 10:00
Några nya spelare verkar det inte bli till matchena mot BP och TFF. Okunskap och att man inte varit förbered ser ut att vara orsaken. Detta måste vi ta upp på nästa årsmöte.
Vi får lita till de tappar kämpar vi redan har men det känns förstärkningarna är klumpigt hanterade. Av en mittfältare blidde det en forward som inte kom. Av kostymen blev det en tummetott.
Jag hoppas dom äldre spelarna i truppen kan ta tag i situationen och föra en dialog med Walker om hur laget ska spela. Fegt att bara skylla uteblivna mål på forwards. Speciellt när förra årets bästa forwad (SEB) inte får spela forward i år !!!
Hoppas James får längre speltid i dag.
Örebro Aspen
2007-08-05 09:49
Dagen böner :
1) Låt oss få 3 poäng idag
2) Låt oss slippa Walkers "analyser" efter dagens match. Supporters ser att ÖSK inte har något spel, precis som barnet såg att kjesaren inte hade några käder.

Väl mött på BA-vallen både ÖSK:are och bayare
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-05 09:45
Ultras är hardcoresupportrar,det är oftast dom som ordnar med Tifo och sånt,Firmor stämmer träffar och slåss.
Örebro The Ghoooooost
2007-08-05 09:38
Ultras eller firmor ?

Vilket lag behöver sådant skit ? Lagen behöver bra spelare.

Så var den diskussionen avklarad. Vem har någonsin kunnat supporta något, utom sitt egna dåliga självförtroende, genom att slå någon på käften ? Att sedan hävda att man gör det av kärlek till en idrottsklubb visar väl bara vilket IQ människan bakom dessa uttalanden besitter.

Vilken idrottsklubb har nedtecknat i sin klubbpolicy att de vill ha det så ?

INGA !

Apstadiet nästa.
Greve
2007-08-05 09:36
Hoppas inte Walker fortsätter och vara konservativ...vill verkligen se en 4-5-1 uppställning idag.

Westman
F.Samuelsson-Haginge-wikström-Holgersson
Antonnen-Nordback-Larsen-Henriksson-Ridez
Lundblad

Nu måste vi skapa lite mer framåt och då ska inte ridez och antonen spela ytterbackar när vi har fullgoda ersättare där....Det tycker jag iaf
Örebro Mittåt
2007-08-05 09:27
Även om jag i stort sett håller med E.Shams om att en stor del av ÖSKs problem i dagsläget finns på det (inre) mittfältet, så tror jag att han lägger skulden på fel ställe.

Det är inte Walker som bestämmer vilka spelare som skall rekryteras och vilka som skall säljas, även om han givetvis lämnar sina synpunkter och åsikter till fotbollsutskottet.
2007-08-05 09:22
Efterlyser fortfarande någon park där svartvita kan samlas.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-08-05 09:17
Ser ut att bli kanonväder i eftermiddag, hoppas folk samlas på vallen och inte någon annan stans, forza svartvitt!
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-08-05 09:14
I våras såg jag inte ett enda inlägg om att ÖSK hade för dåligt mittfält, nu har helt plötsligt alla självutnämnda experter sett det hela tiden. Hycklare!!!
Örebro Gummianka
2007-08-05 09:07
E.Shams/ Lite hårt kanske mot Näfver, Anttonen..
Örebro Mr. Milton
2007-08-05 09:05
E.Shams/

Klockrent inlägg. Kan bara hålla med om varenda ord.

Satt själv och filade på ett liknande inlägg men du besparade mig mycket tid.

Idag ser vi till att heja fram våra svarvita grabbar till seger. Alla lag är inne i tunga perioder. Kan vi psykiskt vända detta har vi goda chanser att ta oss ur träsket.
Hammarby Gröndal
2007-08-05 08:06
KGB=KompisGängetBajen
BBS=BajenBabySquad

De fightas med andra "firmor", knappast med en snubbe som har en ÖSK tröja på sig.

UltraBoys "UB"
HammarbyUltras "HU"
Söderbröder "SB

De är tre grupper som målar flaggor, gillar pyroteknik m.m.

HGB finns inga som kallas sig för så.
Örebro E.Shams
2007-08-05 08:01

Jag har inte kritiserat Patrick Walker på ett direkt sätt tidigare. Detta kommer jag att göra nu.

En bra ledare skyller inte ifrån sig utan tar ansvar. Då ÖSK har presterat dåliga resultat och ligger sist i tabellen har Walker i huvudsak beskyllt anfallarna i ÖSK för lagets undermåliga resultat. Säkerligen har den press han lever under bidragit till att han känner att han måste göra något/säga något/hitta ursäkter. Vidare verkar han tro att lösningen på ÖSK:s problem är inköp av anfallare.

Jag är dock övertygad om att felet inte ligger hos anfallarna. Jag skulle vilja påstå att ÖSK:s starkaste lagdel är just anfallarna. Exempelvis så har topplacerade lagen i tabellen inte de bästa målskyttarna i sitt lag men har det bästa mittfältet. Ett annat exempel: Jag tror att både Halilovic och Rodevåg kan med ett bra mittfällt vinna en allsvensk skytteliga men jag tror inte mittfältet hade gjort bra ifrån sig i något annat lag.

Det som förbryllar mig är att Walker inte förstår att det är ÖSK:s mittfällt som är den svagaste lagdelen. Vissa skulle påstå att Walker vill skapa utrymme för sina söner men jag anser att det finns för lite grund för att göra ett sådant påstående.

De tre stora värvningarna till denna säsong var just till varje lagdel förutom till mittfältet (Richardsson, Wikström & Rodevåg). Många såg nog bristerna på mittfältet redan innan säsongen började. Många har också nu kommit till samma insikt. Det uppseendeväckande är dock att Walker fortfarande inte inser detta. I dagsläget vill jag mena att endast en enda mittfältare i ÖSK håller allsvensk klass och det är Fredrik Nordback. Detta blev än tydligare för mig när säsongens största förlust och förlöjligande inträffade för ÖSK:s del. 0-4 förlusten mot Göteborg, utan Fredrik Nordback.

Jag kommer inte gå igenom mittfältarna var för sig men om man lägger undan sina svartvita glasögon och sätter på sig ett par kritiska glasögon och tar sig en titt på ÖSK:s mittfältare så kommer man med visshet inse knappheten med denna lagdel.

Det bästa för klubben på längre sikt samt det förslag som har störst sannolikhet att kunna rädda ÖSK ifrån nerflyttning bör vara det förslaget som används.

Sparka inte Walker och köp inte en anfaller till. Mitt förslag till lösning på denna kritiska situation är kopplat till ovanstående kriterier och är följande: Köp två bra mittfältare. Helst två offensiva mittfältare men en defensiv och en offensiv skulle hjälpa ÖSK likaledes då det handlar om att vinna mittfältet/slagfältet.

Förstärk mittfältet!
Örebro Joerny╚╦═
2007-08-05 08:01
Jag är optimist. Jag påstår att det kan ta upp till två veckor att få visum. Men nu efter semestern kan det också gå fortare. Allt är bara min egen förhoppning.
2007-08-05 07:51
Ja,vad ska man säga,borde inte Ösk kollat upp med visum och alla papper innan man ville ha hit honom?detta händer bara oss,med en ledning som suger.
Örebro MERA
2007-08-05 07:50
Fan. Det bli inget Frälsare. .........!
Örebro Gummianka
2007-08-05 06:58
Jag tolkar det så. Vad är det för skit att man inte ens kan ansöka förrän om två veckor? Det blir nog samma trupp som idag under hösten.
Örebro Djäflun
2007-08-05 06:46
Ska man tolka Lennart Sjögrens uttalande i dagens NA såsom att det inte blev någon "super" värvning? Iofs är det ju inte det han säger men tiden rinner iväg......Ska man vänta på mr X ända till slutet av augusti? Känns som man bör leta på annat håll.
Örebro gurka
2007-08-05 06:13
har det någonsin funnits en frälsare jag börjar tvivla
Hammarby Satansson
2007-08-05 02:25
Väl mött pojkar.
Vem vet jag kanske är HGB.
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-05 02:21
http://www.youtube.com/watch?v=orE3NNdigk4&mode=related&search=

Sån stämning ska vi ha i morgon!
Örebro Sogen
2007-08-05 01:09
Ämne: Ämne: StårSjä....
Ultras grupperingar är väl bara mer extrema i sitt supportande, finns inget som säger att dom slåss. Kuba Boys är ju en ultras gruppering å vad jag vet så slåss dom inte nånting!

Örebro kocken..
2007-08-05 01:07
Märkligt att den "nya" anfallarens namn ännu inte läckt ut. Hela grejen känns riktigt mysko...

Tror på islossning i morgon (idag) mot Bajen!
Sebbe gör 2, lundblad 1 och Larsen 1.
Pallar fan inte en förlust till. Lite flyt nu tack
För övrigt öppnar M.A.H kl 14.00 innan matchen för de som vill gå dit och sjunga upp.
Kom igen svartvitt!
Örebro StårSjälv
2007-08-05 01:06
Ämne: StårSjälv och Sogen:....
Ultras och Firmor är ju endå i princip samma sak
Örebro Sogen
2007-08-05 01:02
KGB och BBS är ju inga Ultras, det är firmor....

HGB har jag dock aldrig hörttalats om och jag tror inte något sådant finns.
Djurgården ewrwewerwer
2007-08-05 01:01
Haha, herrejävlar så fel man kan. BBS och KGB i all ära (som för övrigt heter KompisGängetBajen), men HGB? Hur, när och vartdå? Vad är det för jävla jidder?

Och nej, ingen jävel från KGB, eller vad nu vill kalla dem, kommer sparka ner dig för att du går omkring med en ÖSK-tröja. Jisses, vilka fördomar folk har nuförtiden.
Örebro Romano
2007-08-05 00:50
StårSjälv och Sogen:
Ni har inte fel, visst finns KGB och BBS.
Dom 2 kända ultras grupperingarna inom BajenFans.

Dock finns en liten gruppering inom Bajen som uttryckligen utger sig för att vara Hooligans och som heter HGB.
Örebro StårSjälv
2007-08-05 00:29
Ämne: Ämne: Sogen: ....
precis mina ord, tycker för övrigt att länken är en väldigt intressant sida..
Annons: