/fotboll/osk/forum/7967.aspx/fotboll/osk/forum/7967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hero
2007-07-31 21:42
Att Walker skulle ha en bra spelidè är en vanligt rådande uppfattning bland hans anhängare som jag omöjligen kan förstå.

ÖSK har under Walkers ledning haft ett minst sagt uselt försvarsspel (vem minns inte skräcken mot Qviding). ÖSK har under Walkers ledning haft problem med alla lag från div 4 och uppåt när det gäller fasta situationer vilket är ofattbart. Att förvara Walkers spelidè i dagen situation är att visa sin okunskap vad det gäller taktik och fotboll.

Örebro Hero
2007-07-31 21:37
Kan bara instämma i kritiken mot Walker, han ska bort. Karln kan inte leda laget under match, ändra matchbild eller motivera spelarna.

Styrelsen i ÖSK lyckas på något magiskt vis missa alla talanger i länet. När man väl lyckats värva någon driver man dem från klubben. Som supporter skämms jag.
Örebro Skåne ÖSKare
2007-07-31 21:35
Jga tror ju inte det hjälper att byta ut Walker. Tycker han har en bra spelide, men tyvärr räcker spelar truppen inte riktigt till i Allsvenskan. Men den offensiva fotbollen vi spelade under våren borde vi legat höger upp i tabellen. Håller med om att det börjar kännas panik då vi spelat bra de flesta matcher men inte lyckats med mer än 1p i bästa fall, trots bra fotboll.

Tycker att sparka Nedim vore drastiskt och inte bra för klubben, mer oreda gynnar inte ÖSK. Däremot känns det som det är dags för Walker att våga förpassa Nedim och Larsen till bänken och våga satsa på talanger. Frempong är ett mycket bra exempel! Sätt in Gerzic istället för Larsen och Rodevåg som jag fortfarande tror på tillsammans med Jon så kan vi ha två riktigt bra inhoppare med fräsha ben i Nedim och Larsen.

Örebro kenya
2007-07-31 21:35
Enbom/ Trevligt att få höra din åsikt, jag tror att Djurgården åker ur elitserien i ishockey.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-31 21:34
Ämne: Saxat från nätet... ....
hahaha....
Örebro Hero
2007-07-31 21:33
Örebro Hero
2007-07-31 21:33
Vart fan tog mitt inlägg vägen? Det innehöll kritik mot svartvitts klemande med ÖSK. CENSUR PÅ FORUMET ÄR INTE BRA!
Djurgården Enbom
2007-07-31 21:32
Jag tror ni åker ut iår
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-31 21:29
Jag sållar mig in i kören för en omedelbar avskedan av Patrick Walker. Som många säger och som det ofta kan bli en "nytränar-effekt"... Det är kanske det som kan rädda oss kvar i Allsvenskan...
Örebro Lytta
2007-07-31 21:29
Saxat från nätet...
"Om man gör något ofrivilligt så gör man det utan att man egentligen har tänkt sig det. Om man blir rädd, till exempel. Då försöker man inte hoppa till, men man gör det ändå."
Läs och begrunda. Frågor?
Örebro kenya
2007-07-31 21:25
Ja vad ska man skylla på? Allt och alla utom Frempong, han kom in, visa kamp och offervilja till skillnad från resten av laget, sen att han får en knuff i ryggen och bollen studsar upp på handen är oturligt.

Hoppas bara det inte var något allvarligt med Hagge, han spela hela matchen men oroväckande med hans haltande.

Slår vi Bajen så går vi förbi BP och TFF, jag skiter i hur det ser ut, bara vi tar tre poäng!
Slut upp på Behrn Arena och stötta laget!
Forza SvartVitt!
Örebro Laurent
2007-07-31 21:23
Håller med alla som trycker på för en kapning av Walkers kontrakt. Vilken tränare som helst skulle förmodligen vara bättre!
2007-07-31 21:23
Ämne: Erki//

Frempong ä....
Vafan betyder ofrivilligt??omedvetet kan jag förstå men det ser ut som om Frempong vet vad han håller på med.
Örebro Lytta
2007-07-31 21:21
Erki//

Frempong är orsaken till straffen men den är dock högst ofrivillig som jag ser det.
Däremot håller jag helt o fullt med dig att Walkers tid vid rodret är förbi!
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-31 21:20
Nu får det vara nog!

IFK Göteborg är inget lag som vi ska slå egentligen.. MEN VI MÅSTE VISA HJÄRTA!

Nedim Halilovic måste, ur min synvinkel, SPARKAS med omedelbar verkan. Den extremt dåliga inställning som han visar gång på gång på gång är inte acceptabelt plus att det smittar av sig på hela den övriga truppen! Det är rent ut sagt förkastligt och bör resultera i att han omedelbart får lämna klubben. Jag är övertygad om att Jon Lundblad som idag visade grymma intentioner och Stefan Rodevåg kommer att bli bra mycket mer framgångsrikt än vad Nedim kommer att bli i ÖSK tröjan - någonsin.

Var finns hjärtat? Det lilla hjärta jag såg i dagens match kom från det mest oväntade håll, degerforsaren Henriksson och från James Frempong, de visade att de ville hitta på något. Larsen måste förpassas till bänken det håller inte längre, en trött och sliten 37 åring är detvi får se, inte en fräcsch och sugen 37 åring. In med något nytt och fräsch och helst någon som är yngre. Jag vill se Mambo Mumba, han kan inte vara hur dyr som helst att lösa från Häcken.

Det som är mest signifikativt för Örebro SK är när man ser Glenn Holgersson, som drar på, men som inte siktar och egentligen skiter i vart bollen går. Så är det bland alla spelare. Det känns som om spelarna skiter i hur det går för laget - Återigen, klubbkänsla tack!

Alla är vi ÖSK fans men vi måste KRITISERA vårat lag, de blir inte bättre av en tyst klapp på axeln. Vi är en stor stad med en anrik klubb som SKALL vara i Allsvenskan. Det finns pengar runt om i länet, några fler personer borde väl kunna gå in med kapital? Vad sysslar sponsoravdelningen med? Jag kan ta ett obetalt halvtidsjobb och jaga sponsorer om det är så att det behövs. Vi måste ha nytt vi måste ha etablerade spelare och det NU!

Dammsug hela länet efter talanger, skitsamma om det blir en trupp på 35 pers, vi är den största klubben i länet, vi ska naturligtvis ha alla talanger.
Örebro adam2222
2007-07-31 21:20
Jepp AVGÅ WALKER !! In med vad som Helst !!! Han Bernhard till exempel
Örebro Erki
2007-07-31 21:17
Men vad fan tänker Frempong med? Han saboterade ju alla chanser till poäng med sin idiotiska hands.

Nu ska jag också ansluta mig till gänget: Avgå Walker!
2007-07-31 21:14
Larsen??var han ens på plan??
Örebro Lytta
2007-07-31 21:12
Nu börjar det väl bli dax att se över tränarbesättningen va? Walker inger ju ingen som helst Go i laget vad det verkar!
Jon gör en bra insats och blir en god förstärkning under resterande säsong men vem ska komplettera honom på topp? Mitt val faller på Seb, bort med Halilovic! In med Fempong från start och testa Gerzic från start på Larsens bekostnad.
Örebro Skåne ÖSKare
2007-07-31 21:10
Tragiskt! När vi väl blir inbjudna i matchen tar vi inte chansen. Synd. Hela laget är så satans ängsliga hela tiden. Står mest och tittar på vad alla andra ska göra. Inget jävlar anamma överhuvudtaget! F-n!

Visst har vi otur att bollen alltid studsar till motståndarna, men så blier det när vi inte är på hugget. Då har man ingen tur. Tur får man inte det skapar man själv genom att vara öppen, utåt och inte rädd för att misslyckas.

Nåja, Göteborg vann rättvist. Tippade 2-0 till IFK för att jag är sån usel tippare. Det var väl f-n att det skulle gå in för första gången i år!

Lite reflektioner på dagens svartvita fegisar... Noterar bara dom som utmärkte sig.

Larsen - Under isen igen, funkade inte alls idag. 1 bra grej på 90 minuter.
Nedim - ???!!!! Vad har hänt! Var han i Götet? Såg han inte alls mer än i laguppställningen.
Jon - Väl godkänd. Slet o kämpa, synd att han inte lyckas få in en boll. Hade vinnarskallen vilket övriga lagkamrater verkar tappat helt.
F Samuelsson - Riktigt bra i första trots en vansinnig dribling som tur va gick bra. Inte bra i andra och borde blivit utbytt tidigare.
Frempong - Grym och kämpa och vann friskt med Alex, dock bara fram till han orsaka straffen, sen blev han lika änglig som alla andra.

Ja och sen va Westman stabil som alltid. Resten... Ja, va väl lika "kassa" som vanligt.

För övrigt tycker jag Walker coacha rätt bra. Dock borde Fresam och Rode bytt strax efter målet o inte vänta till sista 5.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-31 21:09
Tung förlust.. Noterade ni knuffens om Frempong fick precis innan bolljäveln tog på handen? Tycker synd om James, man har inte råd att göra misstag i ÖSK om man inte är given. Blir nog inte mycket speltid för honom den här säsongen.

Patrick är rätt duktig på att förstöra spelarnas självförtroende. Vi skulle ju kunna fråga Wikström, Holgersson, Jansson, Richardsson, F.Samuelsson eller Pettersson...

Halilovic var ju inte så värst bra och har inte varit det på länge. Han måste börja prestera och borde känna pressen nu när Lundblad gjorde en bra första halvlek.

För övrigt behöver vi en playmaker. Såg ni Larsens andra halvlek? Inte många rätt där, han kommer mer till sin rätt ute på kanten. Det ryktas att Bröndby ska rensa spelartruppen, kan det finnas något fynd där?
Örebro 0REBR0
2007-07-31 21:00
var det nån mer än henriksson som glidtacklade på hela matchen eller?
Örebro Lucien
2007-07-31 20:59
Man börjar ju tappa hoppet på mänskligheten
2007-07-31 20:58
Det skjuts för lite,och då menar jag inte inom fotbollen!
Örebro Storm_90
2007-07-31 20:57
Ämne: Ämne: Vissa s....
Självklart spelarna.
2007-07-31 20:56
Ämne: Vissa stolthet i for....
Vilka?Vi el Spelarna?Spelarna hoppas jag du menar.
2007-07-31 20:55
SUCK!!!
Örebro Storm_90
2007-07-31 20:51
Vissa stolthet i fortsättningen!
2007-07-31 20:51
Äntligen slut..
Örebro Maxtax
2007-07-31 20:50
Nu hade Halilovic ett skott på mål... hehe