/fotboll/osk/forum/7965.aspx/fotboll/osk/forum/7965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-02 08:56
Ämne: Kommer få a en massa....Det är klart man skall stötta laget men ibland betyder inte det att man skall leka glad på läktare och forum. Klart är att klubbens planering inte hållit och att laget inte räckt till. Därför är man på värvarstråt. Nånting är fel, det inser ju både vi och klubben och då är det väl naturligt att vi uttrycker det. Hur vi gör det är en annan sak men missnöje på forum är en klart acceptabel metod.

Framför allt är det profisionella fotbollsspelare som underlevererar och jag tycker supportrarna stöttat spelarna bra trots uteblivna resultat fram tills nu. Det ska kunna hantera krav också.
Örebro BabyKladde
2007-08-02 08:38
Kommer få a en massa skit för det här inlägget..

Men blir fan jävligt besviken på alla er som bara klagar o klagar, försök se något positivt FFS!!

Det är i såna här perioder vi ska stötta och inte tjata om att tränaren ska avgå för att vi har otur och inte får in bollen i mål...

Visa att ni är riktiga supportrar och stötta klubben! det går inte bättre för att ni bara klagar..
..tror klubben gör mycket mer rätt än ni påstår.

Skärp till er som svartvita supportrar!

Jag är en av få som försöker se saker positivt, men är inte lätt när man blir nerröstad av klagomål och gnällande..
man kan tro ni är medgångssupportrar allihopa när man läser det här, finns enstaka som utmärker sig att vara trogna, men majoriteten klagar bara..
..stöd klubben och framförallt spelarna!
Örebro joth
2007-08-02 08:04
Jag tycker faktiskt att man ska våga mer med Kevin Walker. Han är bosatt i sin årskulls landslag och om inte jag har helt fel är han även kapten där. Tycker även att han spelar med mycket rutin.
Örebro jocke.
2007-08-02 07:26
Joth//

Du har helt rätt i att det är mittfältet vi måste förstärka. Jag kan inte tänka mig att vi ska klara en halv säsong med de offensiva(?) innermittfältare vi har. Larsen måste verkligen petas. Finns det något annat alternativ förutom han och R.Walker, ett alternativ som skulle kunna vara realistiskt (tror inte nordin kommer få chansen av walker än).

Och visst måste ni alla hålla med om att Antonnen varit mycket bättre som back än som mittfältare i år, dessutom slipper vi då FrSa på planen, även om han nog är den som visar mest hjärta just nu och iallafall försöker. Men vilket är det bästa alternativet på positionen som högerytter? Nån joker?
Örebro joth
2007-08-02 06:56
Rätt beslut att skicka hem Patrick da Silva. Han tillförde inget mer än de två målen han gjorde igår som var av flyt karraktär. Nåväl... en bra målskytt ska ha lite flyt... men vi har målskyttar bara vi får upp laget i banan(Se tex BP matchen.).
Vårat problem är Mittfältet som vi alla har konstaterat. Tycker att Jamal var intressant men möjligtvis låg lite för långt ner på planen. Hade iofs kunna vara ett alternativ till Nordback, som inte skulle må dåligt av konkurrens.

För övrigt är det väl så att en spelare som ska platsa i Allsvenskan ska dominera i reservlagsmatcherna. Se tex på Näfver innan han plev ordinarie, det var en fröjd att se honom likt vi nu ser på Frempong.

Tycker att Kevin, James, Yunus och Jamal var bland de bästa på planen igår. En besvikelse var Nordin, Johan P och Patrick da Silva. Nordin slarvade otroligt mycket och Johan lyckas inte med något, inte ens på den här nivån.

Richardsson såg för övrigt nervös ut och hade lite dålig tajming i vissa situationer, möjligtvis på grund av avsaknade av matchträning.

En sak till, Moses Reed med nu tre säsonger i truppen. Kan han bli bättre eller är det dags att lämna truppen?

Nåväl, jag kan köpa att vi nobbar Jamal om det finns något bättre där ute. Men återigen, är det inte mittfältet vi måste byta/förstärka?
B.A. Baracus
2007-08-02 01:44
tycker att dom gjorde helt rätt i att tacka nej till da Silva men är lite mer osäker när det gäller Mohammed då han bara spelade 45 minuter mot Enköping.visserligen gjorde Da Silva två mål men inte fan är han tillräckligt bra för att spela i Ösk.
Assyriska Manovinho
2007-08-02 01:43
Ni har ju för fan Nordin Gerzic, ge honom en ärlig chans och han tar den, fyfaan alltså.. ni söker efter anfallare, ni har allsvenskans mest talangfulla anfallre på bänken !
Örebro Farsen blir till Guld
2007-08-02 01:10
Håller med kenya. Fy fan vad tröstlöst det måste vara att hålla på och springa däruppe. Med bollar som träffat månen innan de landar. Och så får de en massa skit för att de är dåliga. Är det så svårt att fatta att det är en mittfältare av landslagsklass vi behöver och inte en anfallare.
Örebro rirobban
2007-08-02 01:09
kenya//
Jag håller med dig om allt du skriver...
Örebro kenya
2007-08-02 01:04
Känns lite sådär att man tacka nej till båda spelarna. Känns som om laget behöver få sig en kick av en ny spelare. Kändes som kenyanen var en spelare med mkt hjärta och vilja, men kanske rätt att tacka nej om han var en mer defensiv mittfältare.

Som jag ser det så behövs det två spelare på mittfältet, en som kan ta över Larsens roll och en högermittfältare istället för Patrik.A. Skulle man kunna flytta ner honom och peta Fresa.

Känns som vi har tre anfallare som kan göra mål och har visat det tidigare, både Nedim och Roden i superettan. Sen alltid lika svartvita Jon som brukar kunna hitta rätt när han får bollen i boxen.

Skulle vi få två förstärkningar på mittfältet kommer det inte behövas någon dyr landslagsforward som annars kommer få löpa sig lika trött som Nedim och Roden har gjort hela säsongen när långbollar från backlinjen har spelats upp mot dom.
IFK Göteborg Svinkallt
2007-08-02 01:00
Efter matchen sist bör nog ni ta en ordentlig funderare, menar att ta hem 1 medioker spelare som inte utmärker sig, satsa ordentligt istället o sparka Walker o be han ta med sig sina söner också, för så bra e dom inte.
Tyckte synd om er på Ullevi att redan innan matchen syndes det att ni skulle förlora.
Kämpa på nu!
Örebro gatti
2007-08-02 00:29
Var kenyanen för defensiv?
Kan inte det behövas med tanke på det var ett tag sedan vi fick någon poäng över huvudtaget?
Vem skulle ev. kenyanen ha konkurrerat med och med tanke på resultaten kanske nytt blod behövs!

Avgå Walker!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Fang
2007-08-02 00:12
Jag tror Walker vet mycket väl vad som behövs. Han hade ju så sent som idag en mittfältare på provspel så varför gnälls det? Det spelar ingen roll om det finns 10 anfallare i laget när det inte är mer än 2 som håller måttet. Så självklart är det rätt att ta in fler provspelare på den positionen. Det utesluter ju knappast ett köp av en mittfältare.

Tycker faktiskt Walker verkar sköta det här med provspelare betydligt bättre än sina föregångare. De tycks ju tagit in vilken skit som helst, Walker visar att det inte räcker med att göra en bra träningsmatch för att ta plats i laget, man ska ha rätt egenskaper också. På så sätt slipper vi fler Munster eller Eduardo.
Örebro E.Shams
2007-08-02 00:09
Ämne:
Av någon konstig a....
1981// Du skriver "ÖSK är favoritor i alla matcher på arenan."

Enligt dig eller? Tiderna förändras. I nuläget är de nog inte favoriter i matchen mot Hammarby.

Örebro ÖSK-Karl
2007-08-02 00:09
Kanske vore något att chocka Bajen med:

-------------RR(upp på alla hörnor)------------
Anttonen--- Haginge--- Wickström--- Riddez/Glenn
-------- ---------- --------- -------------
Johan- Rodevåg- Nedim-- Ny stjärna- Jon- Seb-
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-02 00:01
Nu kan vi snart köra med 6 stycken i anfallet. Rodevåg, Jon, Nedim, Seb, Johan P och en ny landslagsspelare. Tyngre att få ihop ett mittfält. Försvarsspelare finns det ju också gott om.

Mr Walker vill tydligen satsa oss offensivt ur krisen. Vilket skämt.

AVGÅ WALKER IDAG (också)
Örebro Matta
2007-08-01 23:59
Har inte sett Kenyanen spela, har hört att han är en bra spelare. Tycker ändå att det är positivt att ÖSK tackar nej när han inte stämmer med kravprofilen. Att ÖSK har lärt sig tacka nej är bra. Minns tidigare misslyckade panikvärvningar.

Vi behöver framför allt offensiv kraft på mittfältet mer än en anfallare, men glöm Barsom. Han kommer aldrig att spela i ÖSK.
Örebro Kubisztal
2007-08-01 23:53
Har för mig att deras lagkapten, han nummer 10 som avgjorde i finalen var ganska så stor. Han riskerade väll att mördas om han åkte till Irak. Så varför inte?
2007-08-01 23:52
förresten! nån som vet vad det är som hänt mellan Walker och Nordin? Han KAN ju inte bli petad för något sportsligt.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 23:47
Kubisztal//

Någon från Irak kanske. De vann ju asiatiska mästerskapen. Vet någon om de hade/har någon jätte i anfallet ;) Finns det stora irakier föresten?

Nä, jag väljer att tro att det är en bluff tillsvidare.
2007-08-01 23:46
Barsom nu!!
Örebro Banús
2007-08-01 23:39
ÖSK-Karl //
nu tror ju inte jag att Parik skulle göra något sådant... men OM han verkligen gör det så är jag för ett sådant tifo... men jag tror nog att han hittade några svaga punkter så att Jamal inte platsade (vad nu det kan vara för några punkter)
Örebro Gummianka
2007-08-01 23:38
Ämne: Gummianka//

Glöm ....
Men fan!!! Om nu meriterade spelare med personliga kopplingar till Ö-o mer eller mindre ber att få spela för klubben och dom dessutom, i detta fallet, är mittfältare som ÖSK är i skriande behov av så begriper jag inte varför inte ens en diskussion förs mellan tränare, sportchef och spelarinvest. Fast jag vet ju inte ett skvatt, det behöver inte vara så alls.. faran i att spekulera.
Örebro Banús
2007-08-01 23:34
exakt varför dumpade vi Jamal ??

jag fick en känsla av att han var en värre version på Nordback ;P
Örebro Banús
2007-08-01 23:32
spännande match på söderstadion idag.. hammarby spelade helt ok.. det blir inte lätt på söndag...

men vi hoppas på vinst!!

ÖSK
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 23:29
Gummianka//

Glöm Barsom. Kenyanen hade lätt kunnat signas. Han hade måttfulla krav. Men när ingen i Spelarinvest vet något om någon stjärnspelare blir man betänksam.
Örebro Kubisztal
2007-08-01 23:27
Fantastiskt !
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 23:27
Vi får se, men jag har ringt runt under en timme nu och ingen i Spelarinvest vet ett smack. Man kan undra om detta är för att hålla alla fans lugna ett tag. Dessutom är det mittfältare vi behöver.

AVGÅ WALKER IDAG
Örebro # brorzan
2007-08-01 23:25
Osar det inte lite Balkan igen? Kanske en polare till Nedim?
Örebro Gummianka
2007-08-01 23:25
Undrar om det finns resurser både för denne landslagsmeriterade anfallare och Barsom?
Annons: