/fotboll/osk/forum/7938.aspx/fotboll/osk/forum/7938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-06 11:48
Ämne: //Banús

Du glömde....
ja just ja det gjorde jag... jag var inte på den matchen så det kan ha varit därför jag missade den... men självfallet ska den med in på listan
AIK kribba
2007-08-06 11:47
Babykladde och Wivallius..ja, nog borde vi göra vår plikt,sas,mot BP. Med all respekt för BP, men kan vi inte vinna en sån match, nu när vi verkar vara på gång också och fått mål och spel att stämma så kan vi helt lägga ner säsongen....vi har tappat alldeles för många poäng tidigare och har absolut ingen marginal att inte ta 3 poäng här i en sån här match. Men det står 0-0 vid matchstart och inget motstånd ger sig frivilligt..kunde vi tappa poäng hemma mot er så går det ju också att tappa poäng hemma mot BP anser jag. Nu är vi dock som jag anser i bättre form och vi vann rätt övertygande borta mot BP..men man vet aldrig. Man kan aldrig ta ut något i förkott, vi har tappat "givna" poäng förr.
Örebro Mittåt
2007-08-06 11:42
Även om jag är rätt besviken på Nedims insatser i år, så tyckte jag nog att i gårdagens match så fanns det en del positiva tendenser. Han började till exempel att jaga boll/motståndare igen, vilket han knappt gjort alls de senaste matcherna.

Med 1380 minuter så här långt tillhör han topp-tre i ligan över spelade minuter. Hans utnyttjandeprocent ligger på 95,83. Så nog har hans tränarens förtroende, även om tränaren kanske inte haft så mycket att välja på.

Tagen av banan har han blivit i fyra matcher. MFF (61), HIF (73), AIK (85), BP (81). Men sedan dess har det blivit 90 minuter i sex raka matcher.

Ibland har jag faktiskt varit förvånad över att Walker valt att byta ut Rodevåg och behålla Nedim på planen, men hans tilltro till dennes målnäsa verkar vara större än till Stefans. För på planen är det väl ingen tveksamhet om vem som jobbar mest.
Örebro E.Shams
2007-08-06 11:39

Man kan se det på olika sätt.

Hur många närkamper man vinner som anfallare är aldrig lika intressant som att ordna straffar och mål. Det handlar om att värdesätta saker rätt.

Visst kan man säga "han var på rätt plats vid rätt tillfälle". Eller så kan man säga se det på följande sätt: Då ÖSK är i desperat poängbehov och verkade få med sig en poäng så spelade Nedim Halilovic ut en av Sveriges bästa backar så kapitalt att denna inte hann med och därmed blev tvungen att både ge Halilovic en straff och blev utvisad.

Sådana prestationer är ovärderliga som toppforward och kan aldrig jämföras med vunna närkamper eller liknande. Det handlar om att värdesätta rätt saker.

Örebro Erki
2007-08-06 11:33
-----------
Örebro Erki
2007-08-06 11:33
Jag tycker synd om Halilovic. Om Sulan inte hade brottat ner honom hade Nedim fått den stora hjälterollen idag. Slå en straff i mål kan ju vem som helst göra ;)
Örebro Aspen
2007-08-06 11:32
Ingen kan ta från Nedim att han var på rätt plats vid rätt tillfälle (89 minuten) igår.

Men tidigare under matchen tycker jag han var blek, viker lätt med sig i kämp om bollen. Jon är betydligt kraftfullare i närkamperna.
Örebro E.Shams
2007-08-06 11:24

Bedömningen av spelare och tränare är konstig från många håll på det här forumet. Ett exempel är att Halilovic får minus från flera håll. Halilivoc kanske var den personen som avjgorde matchen igår. Det är klart man ska kritisera spelare och tränare men när de gör bra eller avgörande saker bör man lyfta fram det med.

Örebro Aspen
2007-08-06 11:22
Ämne: Aspen// Min uppfattn....Tror att James kan förändra matchbilden mer än Holgersson. Att flytta upp Riddez och sätta in Holgersson innebär två ändringar. Olyckligt för backlinjen som jag tycker har svajat hela denna säsong. Hoppas Haginge inte är alvarligt skadad så att man nu kan stabilisera försvarsspelet.

Att ersätta Näfver klara James inte ännu.
Klart bättre alternativ till Seb på vänsteryttern tycker jag.
Örebro BabyKladde
2007-08-06 11:15
kribba:

om du sett repriserna så får han bollen nån decimeter för långt ifrån sig när han rundat målvakten och därför kan deras försvarare blockera bort bollen..

se till att slå BP ikväll i alla fall! ;)
Wivallius
2007-08-06 11:14
//kribba

Skall bli kul fajt mot gnaget. 0-5 har vi inte glömt. Gör er plikt mot BP bara!!
Örebro Mittåt
2007-08-06 11:10
Aspen// Min uppfattning är nog att James varit småskadad till och från så gott som hela säsongen. Han är ju en av de två spelare som ÖSK ungdom haft en möjlighet att låna ner, men han har bara spelat med dem några få gånger.

Sedan finns det ju ytterligare en anledning till att han inte funnits med på bänken tidigare. Så länge Näfver var spelbar, så fanns det ingen anledning att ta med James.

Man skulle visserligen kunna tycka att han borde ha varit med på bänken oftare. Men där är det delvis andra överväganden som styr. Det gäller ju att ha uppbackning för eventuella skador samt dessutom spelare som eventuellt skulle kunna gå in och ändra en matchbild. Inte så lätt när man bara får ha 4 spelare på bänken.

Så länge som Näfver spelare var nog alternativet om Näfver skulle bli skadad eller behöva bytas ut, att flytta upp Riddez och sätta Holgersson på dennes plats. Eller möjligen att sätta in Henriksson på vänsterkanten. Så något behov av att satsa på James har det egentligen inte funnits så länge som Näfver är förstavalet som vänsterbräddare.

Så ser i alla fall jag saken.
AIK kribba
2007-08-06 11:09
Hur kunde Rodevåg missa öppet mål...ni borde ha avgjort redan då....

Skön vinst mot bajen, precis där det kändes som mest.....nu fick dom smaka på sin egen medecin...

Lycka till mot BP, men mot oss kammar ni nog noll...hoppas jag :)
Örebro Romano
2007-08-06 11:05
Otroligt skönt med vinst igen.
Vi är ju inte bortskämda direkt.

Allt var nästan bra bra igår.
Men åt helvete för lite ÖSKare på stan innan match....
...och för lite ÖSKare på "våran" ståplats. Det var inte trångt och det var inte många med mig som tog i för att höras på BA.

Men men, framgång föder framgång.

Krossa BP. Pissa på Sthlm!!!
Örebro Romano
2007-08-06 11:05
Otroligt skönt med vinst igen.
Vi är ju inte bortskämda direkt.

Allt var nästan bra bra igår.
Men åt helvete för lite ÖSKare på stan innan match....
...och för lite ÖSKare på "våran" ståplats. Det var inte trångt och det var inte många med mig som tog i för att höras på BA.

Men men, framgång föder framgång.

Krossa BP. Pissa på Sthlm!!!
Wivallius
2007-08-06 11:04
//mustard

Jag hoppas du menar fyra raka. Vi måste väl kunna klå TFF också!
Wivallius
2007-08-06 11:02
Titta!

Till och med Expressen är impade av ÖSK:

"Örebro är inte allsvenskans sämsta lag. Långt därifrån. Joel Riddez var stundtals fantastisk i går. Fredrik Nordback tänker inte åka ut med ÖSK en gång till och den i år så kritiserade Lars Larsen – ”Den gamle dansken” kallad av Walker – klev fram när det som bäst behövdes.
Den stolta hemmapubliken i den mellanstora svenska staden Örebro fick äntligen gå hem med en seger."
Örebro mustard
2007-08-06 10:57
Jaha... det är mycket att undra över nu när det kommer till spelarfrågor. För det första, när kommer rapporter angående Jon och hur kommer de att se ut. Bara att hoppas på en mindre hjärskakning och inte något värre...För det andra, kommer det ordna sig med strikern från Afrika och för det tredje, när, när, när kommer ismail att bli spelklar för ÖSK??? och för det sista. Hur är det med Frempong? han var ju mycket fin mot Enköping, hoppas på ett tillfrisknande där!

som jag sagt tidigare. Forza ÖSK!! Nu blir det tre raka. lovar!
Örebro StårSjälv
2007-08-06 10:54
"vi borde ha avgjort matchen tidigare"? va?, vad fan röker dom på sönder igentligen?
Wivallius
2007-08-06 10:51
//psoari

Om nu (nästa) alla direkta hörnmål görs av ex-ÖSKare, så är det väl inte så konstigt att vi har svårt på fasta situationer. Skoog och Emra har ju dragit, ju!

Skoog kunde skjuta frisparkar också!!

... och kunde den kille täcka boll? :-S

Gud, jag sitter här och blir nostalgisk och tänker på Skoog och Johan Paulsson.
Örebro BabyKladde
2007-08-06 10:50
- Spelaren vill hit och vi vill värva honom!

Det låter intressant med afrikanen ;)

EDIT:
Så jäkla härligt att ha tagit 3 poäng..
..tror inte AIK har problem att slå BP ikväll heller!

Örebro psoari
2007-08-06 10:48
För att citera Lasse Sandlin, Aftonbladet:

"Men: att skjuta en hörna direkt i mål är stor konst.
Därför ska även skytten hyllas; Fredrik Nordback, alltså.
En av flera denna säsong: Niklas Skoog i MFF, Emra Tahirovic i HBK."

Känns namnen igen? Det är något visst med Örebro i alla fall.
Åhhh Örebro....
Wivallius
2007-08-06 10:48
//Banús

Tycker det är bra med alla vackra mål i Östra. Sitter ju på sektion B på Norra :-).

Igår gjordes ju tre av fyra mål i västra målet :-(
Wivallius
2007-08-06 10:46
//Banús

Du glömde Dusan Djuric mål mot ÖSK!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-06 10:32
Östra målet. ja, vad ska man säga?
Vaques + en till IFK:are (namn?)
RiRi som nickar i mål
Dusan Djuric från långt avstånd
och nu Nordback direkt på hörna...

vad sägs om att byta plats på det östra målet och det västra, så alla snygga mål sker intill den vackra läktaren ? ;)
Örebro Ösk-Power
2007-08-06 09:55
Den nya strikern är alltså en Afrikan.
Örebro Sekt. E
2007-08-06 09:50
Skön seger! Det är alltid trevligt att skicka hem gullmarsgänget utan poäng. Kanske får dansken en nytändning nu, det kan vara tungan på vågen i höst.
Örebro psoari
2007-08-06 09:50
"skyttekungen" är ju bara skyttekung i sitt eget lag. En sån finns det ju i varje lag, hur många lag finns det i Afrika?

*smile*
Örebro Michill
2007-08-06 09:43
nån som kan lista ut vem den afrikanska skyttekungen är??
Elfsborg Ilola for president...
2007-08-06 09:34
Gratulerar till era senaste pinnar och riktigt skönt att Brajen fick smaka stryk i slutet. De förlusterna svider alltid mest. Fast det kommer att skyllas på konstgäs mm så i deras ögon räknas det inte...
Hur ser ni supportrar på er trupp? Är det ett stort behov av spelare eller tycker ni att Sportklubben skall hålla i pengarna? Som supporter vill man ju alltid ha nya stjärnor men realist som man är kanske det inte är rätt väg att gå...vad tycker ni?
Annons: