/fotboll/osk/forum/7932.aspx/fotboll/osk/forum/7932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 1981
2007-08-08 14:16
Bastard on Parade//
Jag tror tyvärr inte han kommer gå från ÖSK till proffsklubb. Haginge känns väldigt mycket AIK i framtiden :(
Örebro Bastard on Parade
2007-08-08 14:02
nr.12//

Haginge blir med största sannolikhet proffs utomlands till vintern eller kanske under nästa sommar. Lovén är oprövad på den här nivån, det är visserligen Gustafsson också men han har ändå spelat regelbundet i division 1 med Forward och gjort det jäkligt bra.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-08 14:00
Biljetterna till matchen mot AIK verkar gå åt redan nu. När jag hämtade min biljett till bussresan för söndag kunde jag inte undgå att höra vad tjejen i kassan sade i telefon. Då var det 4(lite osäker på antalet) personer som bokade sittplatsbiljett.

Efter mig stod det 3 personer som skulle ha varsin biljett till matchen mot Gnaget.
Örebro nr.12
2007-08-08 13:42
Har vi inte tillräckligt med mittbackar vi har ju ändå: Haginge, Wikström, Holgersson, Lovén. Även om vi räknar Holgersson som mittbakc har vi ju täckning på vänsterbacken med Moses Reed. Men visst skulle jag inte ha nått emot en värvning av Markus Gustafsson.
Örebro 1981
2007-08-08 13:30
Inga namn... Men en person i spelarinvest (den enda jag känner igen) köpte 4st 46" LCD på Siba med ett oslagbart leénde idag. Va det för Emra-pengarna kanske?
Örebro Aspen
2007-08-08 12:40
Ämne: Försökte gräva lite ....
Jag tror att Stefan Pettersson är i Örebro för att knyta Örebro ungdommarna i de senaste CANAL+ cup finalerna till sitt stall.
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-08 12:35
Försökte gräva lite i vilka spelare Stefan Pettersson har i sitt stall men gick bet. Alterno Management som han jobbar med har ett kontor men deras hemsida ligger nere. Hittar inget direkt skrivet om dom heller. Nån annan som har mer tur?
Länktips: www.alterno.se/
Örebro DaSa
2007-08-08 12:31
Därför vi kanske kommer att behöva tre stycken nya till nästa säsong...
Örebro Aspen
2007-08-08 12:25
Ämne: Såg att Mikael Dahlg....
Mittbackar finns på närmare håll, i Forward. Varför gå över ån efter vatten??
Örebro deportivista
2007-08-08 11:17
Ämne: se länk, bara jag so....
Ja
;-)
Örebro StårSjälv
2007-08-08 11:06
lol
Örebro StårSjälv
2007-08-08 10:51
se länk, bara jag som reagerar?
Örebro DaSa
2007-08-08 10:40
Såg att Mikael Dahlgren från Landskrona var aktuell för HIF. Kanske vi skall sätta in en stöt där, vi lär ju behöva en del nya mittbackr till nästa säsong när Frippe, MaSa och kanske Hagge försvinner.
Örebro StårSjälv
2007-08-08 10:00
undrar igentligen varför lagrell och hans vänner inom Svff, småhatar Örbero, kanske var så att en het sommarkväll på frimis ca 1971 , marjasin e sugen.. marjasin drog över lagrells fru, Marjasin e Kung!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-08 09:50
Ämne: Gohan/ Ja men det va....
Tomteförbundet har väl en del att tillägga innan Yunus blir spelklar för oss,skulle inte förvåna iallafall.
Örebro StårSjälv
2007-08-08 09:49
Kladde, du tror inte svff hinner hitta några anledningar till att han inte ska få lira då? :)
Örebro Gohan
2007-08-08 09:48
Ämne: Gohan/ Ja men det va....
Det var en av hakarna. Nu när dom vet vart han komme r ifrån så måste dom ta ställning till om han får stanna eller om dom skickar hem honom. För en del kan det ju dröja flera år innan dom får uppehållstillstånd.
Örebro BabyKladde
2007-08-08 09:47
Läget är så här:

Yunus syster bekräftade hans hemland..
..men nu ska man utreda det och sen efter detta ska man fixa visum och SvFF ska ge han spel-tillstånd och detta tar sin tid då ärendet just nu ligger hos migrationsverket.
Örebro StårSjälv
2007-08-08 09:46
Verkar Bli en saftig Bortaresa på Söndag :)
Örebro Marta
2007-08-08 09:37
Gohan/ Ja men det var väl det som var haken tidigare? Sedan är klart att all byråkrati ska bli klar, men mycket kan det väl för sjutton gubbar inte vara kvar.
Örebro Gohan
2007-08-08 09:30
Ämne: Yunus, vad är status....
Hon bekräftade bara vart han kom ifrån. Så det är mycket kvar innan allt är klart med Yunus
Örebro Aspen
2007-08-08 09:26
Jag menar att man tidigare än i de 3-4 sista matcherna ska släppa in avbytarna.
Som det har sett ut hittills bör det inte försvaga spelet på plan.
Örebro 1981
2007-08-08 09:18
Mittåt//

Håller med dig om att det lät hårt att bryta ett lånekontrakt men det är det inte. För det första så står det i låneavtalet att det går att bryta det, vilket är rätt ovanligt. Alltså är båda parterna beredda på att han kan plockas "hem".

Dom sålde Jidsjö till Örebro för att han ska utvecklas som fotbolls-spelare. Så jag tror Karlslund bara blir nöjda att han får testa på Allsvenskan redan iår. Hur ordinarie han är i Karlsund vet jag inte men det känns ju som att dom klarar sig utan honom några matcher.

Aspen//
Första matchen inhopp som du säger. Matchen efter, låt killen starta om han vill det! Vi har absolut inget att förlora. Snarare vinna
Örebro Jonte R
2007-08-08 09:12
Yunus, vad är statusen där. Trodde att hans lokaliserade syster gav honom den pusselbit som behövdes för uppehållstillstånd. Någon som vet hur det är?
Örebro Aspen
2007-08-08 09:07
Ämne: Om ÖSK ligger på säk....
Ja låt dom spela. Börja med att ge dom 20-30 minuter på en plats där dom är vana att spela.
Örebro Mittåt
2007-08-08 09:05
1981// Om ÖSK i fortsättningen vill ha bra relationer med de andra klubbarna i Örebro, så skall man nog akta sig väldigt noga för att bryta ingångna överenskommelser. Sådant blir förödande på sikt.

Å andra sidan återstår det 3 omgångar i Allsvenskan efter det att div 3 Västra Svealand är färdigspelad. Om nu inte KIF hamnar i kvalspelet.
Örebro 1981
2007-08-08 08:45
Om ÖSK ligger på säker mark, låt oss säga när det återstår 3-4matcher av Svenskan. Då tycker jag man ska avbryta lånekontraktet på Jidsjö och låta han spela dom kvarvarande matcherna.

Även låta spelare som Yunas, Frempong samt Nordin spela från start. Men prioritet på Jidsjö. Han ser jag som mest pontential av dom alla. Om vi inte kan köpa stjärnor får vi väl utbilda. Något ÖSK måste bygga vidare på nu när det blir fler lag i serien. Signa unga spelare från länet och låta dom spela!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-08-08 01:28
BoP/
Okej, kan ha missat den då jag inte såg alla matcher live i S1 2006.

Oavsett så är aldrig ÖSK hörnor farliga. Inkasten från både vänster o höger har alltid varit bra! Speciellet Antonnens.
Tycker dock att då vi har farliga spelare på huvudet så borde såna som Haginge, Wikström mfl få chansen att kunna kämpa om att trycka dit den, eller skarva men alla hörnor är i parktiken ofarliga!
Örebro Bastard on Parade
2007-08-08 01:03
Skåne ÖSKare//

Umeå hemma 2006 då? Räknas inte den?

En variant som jag gärna ser när vi möter lag som använder sig av zonförsvar är att man slår en längre hörna mot t ex Wikström som sedan nickar in den åt andra hållet. Zonerna dras isär och det blir kaos i motståndarförsvaren. Funkade alltid i pojklaget, fast då hade vi ju såklart inte Wikström.. ;-)
Örebro Skåne ÖSKare
2007-08-08 00:56
Jag vill att ÖSK börjar träna hörnor. Anttonens inkast är alltid farligare än hörnor. Förutom Nordbacks senast och Richardssons mot MFF så gjorde vi en farlig hörna under 2005!!!! Alla andra har varit helt ofarliga. Helt otroligt att första backen alltid!!!!!! ska nicka bort den.

Lite mer taktik där! Hellre en klassiker i form av en klunga på första och slå bollen dit. Med lite tur studsar bollen in än ÖSK's varianter hittils som varit katastrof!
Annons: