/fotboll/osk/forum/793.aspx/fotboll/osk/forum/793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-08 13:24
Med Nordmark vet vi vad vi får. Han är en väldigt stabil spelare.

Hines-Ike skulle kanske göra det jättebra då han faktiskt spelat innermittfältare förut, men det är ju en chansning.
Benny Böckling
2016-02-08 13:02
@Minatankar:
Missar RÅP någon match tycker jag det är givet att Nordmark får chansen. Inte för att han är lik RÅP i spelstilen men han har ändå andra kvalitéer. När ska han annars får chansen att visa vad han går för? Nordin missar ju inte många matcher på en säsong. Hines-Ike på mitten går absolut efter Nordmark i rangordningen enligt mig.
Örebro Minatankar
2016-02-08 12:52
@Örebro Center:

Normark ser jag som ersättare för i första hand Nordin, i andra hand en yttermittfältare och först i tredje hand för RÅP. Tycker du verkligen han kan fylla den kroppsstyrka, nickförmåga och löpstyrka som RÅP har?
Örebro Marta (hane)
2016-02-08 12:35
Och även Sema så klart...
Örebro Marta (hane)
2016-02-08 12:35
Undrar om man inte ser Broberg och DG som back up till Crespo så som det spelas just nu...

Hines känns lite för ung för att ge han för många roller. Men att Axen satte in honom som han gjorde är väl ett tecken på att han har samma tankar som Er?
Örebro Center
2016-02-08 12:31
@Roswall:

Annars är väl Nordmark den naturlige ersättaren?
Örebro Minatankar
2016-02-08 12:27
@Benny Böckling:

Delar tanken med Hines-Ike. Även om man inte ska gå på det lilla man sett av honom och av filmer på You-Tube så gör han intryck av att var duktig på att nicka, var tuff i kroppen och duktig på att spela i djupled. Att spela i sidled torde alla spelare klara av utan speciell övning. Däremot är det inte många som klarar av att vända på en femöring som Nordin kan och byta riktning på spelet.

ÖSK har nu tillräcklig många mittfältare även om just reserv för RÅP är en speciell fråga. Även om Kalle blivit tuffare och har en högre lägstanivå än tidigare, tror jag ändå att det är en backup för Crespo som är mest angelägen på kort sikt.
Örebro rirobban
2016-02-08 12:16
Även Haginge är väl god för att spela i RåP:s position. Är iofs defensivare, men spelade på mittfältet i början av PeO:s tid i klubben och gjorde det hyfsat bra då.
Benny Böckling
2016-02-08 11:45
@Roswall:
Intressant tanke med Hines-Ike. Nu har man ju inte sett mycket av honom än med det lilla man sett har han sett ganska så spelskicklig och tuff ut. Värt ett försök på mitten om RÅP skulle gå sönder.
AIK Nissesson
2016-02-08 10:37
Jättekul med bra insatser under Atlantic Cup :)

Några har skrivit inlägg där de nämner stolthet och det är precis så det känns nu. Förhoppningarna stiger och Forward står på tur, härligt med ett riktigt stadsderby.
Örebro Roswall
2016-02-08 09:55
Jag funderar lite över det här som en del påpekar med RÅPs position och vad som händer om han blir skadad. Ett alternativ skulle ju kunna vara att göra som min kära Pochettino, sätt en mittback där...ska inte Hines vara bra med fötterna? Verkar ju fått någon slags sittande roll mot Zenit dessutom. Eller Almebäcks speed på CDM-position är mumma i att snabbt täcka passningsvägar.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-07 23:43
@Minatankar:

Fanns det ens en tränarutbildning 1962?

Dessutom är det skillnad på klubb- och landslag, men det går säkert att överkomma. Jag skulle dock tro att Axén är mer av en "klubblagscoach". En landslagscoach behöver kunna sätta ett spel trots lite tid med laget. Kjäll ska tydligen vara den mer teoretiske av dem två.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-07 23:37
@Milton:

Läste du ens artikeln jag länkade 20:42? Hulk har enligt egen utsago stött på rasism vid "nästan varje match". Det finns många exempel på rasistiska ramsor från rysk fotboll.

Vi säger inte att alla ryska supportrar är rasister. Vi (eller iaf jag) säger att rasismen är utbredd på läktarna i Ryssland och många klubbar är drabbade.

CSKA Moskvas (Wernblooms klubb) fans gjorde apljud mot Yaya Touré i Manchester City vid en match under 2013 års upplaga av Champions League (mer info i länken). Kom då ihåg att CSKA:s stjärna, Seydou Doumbia, precis som Touré är ivorian. Typ som att en grupp kubaner skulle kasta bananer mot Alhaji Kamara i Peking men ändå fortsätta att heja på Crespo.
Örebro Minatankar
2016-02-07 22:47
@ÖSK-Karl:

Hur många av Sveriges 10 förbundskaptener sedan 1962 har haft de meriterna innan de blev förbundskaptener?
Örebro Milton
2016-02-07 22:42
Bara att ni tar er rätten att tolka vilket politiskt parti jag tillhör borde få er avstängda. Dessutom har ni fel i detta.

Grundresonemanget som ni har missat var att inlägget påstod att merparten (och inte EN falang som ni påstår) av de ryska supporterfalangerna är rasistiska och homofoba. Jag har en stor del av min affärsverksamhet förlagd till rysktalande länder och har därför rest en hel del i dessa länder och gått på många matcher. Supporterkulturen i Ryssland är riktigt vass och därför blev jag illa berörd när det generaliserades så friskt.

Självklart finns det problem i t.ex. S:t P. precis som det finns i flera europeiska ligor. Men bara för att Lazios Curva Nord kör sina rasistiska ramsor så kan jag inte säga att merparten av Italiens fans (inkl. Lecces vänsterfalang) är rasistiska. Jag tror ni förstår mitt resonemang.

Västmedia och Rysk media skiljer sig en hel del i rapporteringen från t.ex. fotboll och detta är givetvis en del av den propaganda krigsföring som just nu pågår på många olika nivåer i samhället. Jag säger inte att den ena eller andra sidan har rätt men sanningen brukar oftast ligga någonstans mittemellan.

Låt oss ta detta vidare via PM om ni vill diskutera politik eller varför inte rysk fotboll :) och så låter vi övriga fans härinne njuta av dagens härliga fotbollsframgång för våra svartvita krigare.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-07 22:42
@ÖSK-Karl:

Precis. Tränare tenderar att stanna i sina egna länder, med undantag för de som tränar storklubbar.
Örebro ÖSK-Karl
2016-02-07 22:35
@Empes:
"Slutligen en rad om Axén. Kan definitivt se honom i göra tränarkarriär ute i Europa framöver." Nja, då måste nog Axén som förstatränare visa en bättre placering än nia i AS. Tror det krävs serieseger minst. Troligen ett avancemang i en Europeisk Cup också. Inga små kliv att ta ;) Men inget är omöjligt!
Örebro Empes
2016-02-07 21:38
Stod på sidan 2 när jag publicerade mitt inlägg… Såg inte att det lades Återpublicerade det därför… Raderat alla ”kopior” nu. Man lär sig något nytt varje dag… Vore intressant att höra era tankar på det jag skrev om (se nedan).
Örebro flesklepp
2016-02-07 21:35
spamming Empes ;-)
Örebro Pedretti
2016-02-07 21:30
Empes, du har inte drabbats av ett datorvirus va?
Örebro Empes
2016-02-07 21:27
Örebro Empes
2016-02-07 21:24
Örebro Empes
2016-02-07 21:22
Örebro Jonas r
2016-02-07 21:06
Milton håll isär begreppen nu. Att kritisera en supportergrupp i ryssland är inte att generalisera hela ryska folket. Att generalisera är när en individs handling blir representativt för hela gruppen. Dina insinuationer luktar illa så även ditt prat om pk media. SD rerorik rakt igenom. Snälla håll dina unkna åsikter utanför förumet ! Till matchen Kalle vilken target DG vilka genombrott och även bättre i defensiven nu Logi Tycker faktiskt han får oförtjänt mkt kritik. Han han blivit bättre i positiionsspelet och framåt bättre passningsspel. Nordin bra med bollen. Björkqvist visar att hans snabbhet hållrr för en högre nivå. ja tycker egentligen hela laget gör en riktigt bra match
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-02-07 21:00
Efter att ha sett reprisen på CMore kan jag konstatera följande:
* Dajje har högerarmen tatuerad
* Moberg har vänsterarmen d:o
* Broberg är tamej f-n lika snabb som DG
* Kalle har tagit 2 steg framåt sen i fjol
* Ryssarna är världsbäst på att armbågas i bakhuvudet
* Almebäck hade ett rosa plåster i pannan
* RÅP måste hålla sig skadefri i år
* Ingen i svartvitt var dålig idag

För övrigt har jag en likadan overall som Alec, fast 2 storlekar mindre
Örebro Matta
2016-02-07 20:53
Artikel i Aftonbladet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-07 20:42
@Milton:
Googla på "Russia football racism" så får du upp tusentals träffar. Jag länkar en artikel från i fjol med rubriken "Hulk says he encounters racism in almost every game in Russia". Ytterligare ett tips är att läsa på lite om exempelvis Zenits supportergrupperingar. Inte för att alla kubaner är duvungar, men nog framstår de som det.
Örebro Lekiller
2016-02-07 20:38
Liter mer Villas Boas och Axéns syn på matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Empes
2016-02-07 20:27
Örebro Empes
2016-02-07 20:25
Det måste vara länge sedan allt kändes så positivt omkring ÖSK. Var det på Arnor Gudjonsens och Dan Sahlins tid? Det är underbart att vara ÖSK-supporter nu!

Apropå marknadsvärde. ÖSK:s trupp må vara lågt värderad jämförts med Zenits. Men den är väl trots allt mer värd än på länge? Rinne, Astrit (inte så högt dock med tanke på det korta kontraktet), Crespo, Broberg, Seima och Almebäck. Och även Oscar, DG och Kalle H har väl ett visst värde, kanske även Daniel B. Det här kan jämföras med hur värdet på truppen var för endast ett par år sedan = betydligt lägre väl?

Om ÖSK har råd, bedömer att Crespo kan komma tillbaka efter sin skada till samma nivå som förut och Crespo själv är intresserad (hur ställer han sig till att spela på konstgräs ur skadehänseende?) – så ska ÖSK göra allt för att förlänga kontraktet med honom. Det här är ett vägskäl för ÖSK – vill man fortsätta att vara en mittenförening som producerar spelare för andra allsvenska lag eller vill man bli ett etablerat topplag…? Om ÖSK vill vara ett topplag och övriga nämnda förutsättningar ovan är uppfyllda så finns det ingen anledning för ÖSK att sälja Crespo. Rent sportsligt så finns det inte heller någon större anledning Crespo att välja Malmö framför ÖSK. Tror att ÖSK har chansen att komma före Malmö i tabellen i år. Och jag tror det kan vara bra för Crespo att ta sig tillbaka efter i den trygga ÖSK-miljön. Och han behöver tid! (Dock oroar det här med konstgräset en del…)

Slutligen en rad om Axén. Kan definitivt se honom i göra tränarkarriär ute i Europa framöver.
Annons: