/fotboll/osk/forum/7928.aspx/fotboll/osk/forum/7928.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 1981
2007-08-08 08:45
Om ÖSK ligger på säker mark, låt oss säga när det återstår 3-4matcher av Svenskan. Då tycker jag man ska avbryta lånekontraktet på Jidsjö och låta han spela dom kvarvarande matcherna.

Även låta spelare som Yunas, Frempong samt Nordin spela från start. Men prioritet på Jidsjö. Han ser jag som mest pontential av dom alla. Om vi inte kan köpa stjärnor får vi väl utbilda. Något ÖSK måste bygga vidare på nu när det blir fler lag i serien. Signa unga spelare från länet och låta dom spela!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-08-08 01:28
BoP/
Okej, kan ha missat den då jag inte såg alla matcher live i S1 2006.

Oavsett så är aldrig ÖSK hörnor farliga. Inkasten från både vänster o höger har alltid varit bra! Speciellet Antonnens.
Tycker dock att då vi har farliga spelare på huvudet så borde såna som Haginge, Wikström mfl få chansen att kunna kämpa om att trycka dit den, eller skarva men alla hörnor är i parktiken ofarliga!
Örebro Bastard on Parade
2007-08-08 01:03
Skåne ÖSKare//

Umeå hemma 2006 då? Räknas inte den?

En variant som jag gärna ser när vi möter lag som använder sig av zonförsvar är att man slår en längre hörna mot t ex Wikström som sedan nickar in den åt andra hållet. Zonerna dras isär och det blir kaos i motståndarförsvaren. Funkade alltid i pojklaget, fast då hade vi ju såklart inte Wikström.. ;-)
Örebro Skåne ÖSKare
2007-08-08 00:56
Jag vill att ÖSK börjar träna hörnor. Anttonens inkast är alltid farligare än hörnor. Förutom Nordbacks senast och Richardssons mot MFF så gjorde vi en farlig hörna under 2005!!!! Alla andra har varit helt ofarliga. Helt otroligt att första backen alltid!!!!!! ska nicka bort den.

Lite mer taktik där! Hellre en klassiker i form av en klunga på första och slå bollen dit. Med lite tur studsar bollen in än ÖSK's varianter hittils som varit katastrof!
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-08-08 00:14
Mittåt // Ja, under uppvärmningen mot Hammarby var det väl ingen som fick bollen i mål, eller ja, kanske en eller två...

Hörnor, inlägg & avslut, TRÄNA!
Örebro Mittåt
2007-08-07 23:57
Walker tyckte (enligt officiella) att spelarna borde ha kunnat vara litet mer effektiva i avsluten.

Med tanke på hur det brukar se ut på avslutsträningarna tycker jag att han skall vara glatt överraskad över att någonting alls hamnade i mål.

Örebro Jimpa_90
2007-08-07 23:37
Alla till grimsta!!!!!
Örebro Mittåt
2007-08-07 23:34
Vem stod i KIFs mål - Jonas eller Oskar?
Örebro Hanx
2007-08-07 23:16
Matchref och tränarkommentarer finns nu på officiella.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-07 23:05
Örebro SK
Örebro Storm_90
2007-08-07 23:03
Är väl ingen som tiggt om entrepengar? Han ställde än fråga och vi svarade. Vad är problemet?
AIK kribba
2007-08-07 22:49
ÖSK-Karl, tja, det gick som sagt bra i superettan och vi kommer säkert vara ett helt annat lag än sist på råsunda när vi möttes. Det känns positivt på förhand i alla fall då vi gjort 6 mål dom senaste två matcherna, plus 9 i uefa kvalet. Ni har förrutom matchen sist mot bajen tagit väldigt få poäng dom senaste omgångarna, ni har faktiskt förlorat 4 matcher i allsvenskan i rad innan segern mot bajen och bör på det vara bland dom formsvagare. vi å andra sidan har öst in mål. På det plus att vi krossade er sist på er arena grundar jag min försiktiga optimism. Säkert blir ni svårare att slå än BP, men som sagt, vi måste väl ses med klar poängchans.

Örebro Djäflun
2007-08-07 22:47
Ämne: Djäflun// ÖSK tränar....
Tackar! Ska försöka kolla lite.....Att Nordback saknas känns som ett ruggigt avbräck. Ska bli intressant och se vem som slutligen tar hans plats.
Örebro Mittåt
2007-08-07 22:41
Djäflun// ÖSK tränar klockan 09.30 på Örnsro i morgon och på torsdag. På lördag träffas man där klockan 12.00 för den sista finslipningen.
Örebro Djäflun
2007-08-07 22:37
Någon som vet om ÖSK tränar på Örnsro innan söndag och i så fall vilka dagar/tider?

Ytterligare fråga/fundering: Om ÖSK kommer förstärka denna säsongen, blir det då (afrikanska?) mr X eller ingen?
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-07 22:15
Spännande läsning Klas. Vore intressant med en träningsrapport innan matchen. Blir inte helt förvånad om vi får sen en Walker broder på innermittfältet.
Örebro psoari
2007-08-07 22:10
Pännibridsch:
BW hade enklare motstånd och tilläts dominera mer än de andra (eller så är BW bra helt enkelt... inte helt lätt att svälja.)
XP ;-)
Örebro psoari
2007-08-07 22:07
Mustard:
Kan hålla med om att Johan har sina brister. Han försöker nästan alltid göra sin back genom att peta bollen bredvid och springa ifrån. Inte lika snyggt som nävfer eller anttonnen, men det har gått ganska bra hittills. Däremot tycker jag att Johan har bra inlägg med båda fötterna och han sprang till sig några lägen med starka rusher.
men men, han deltog inte så mycket i spelet, var ganska slapp i hemjobbet och satte inte några lägen. Han är för mig mer en anfallare än en ytter. Och varken han eller någon annan visade den där riktiga "jag vill till A-laget"-känslan, det kanske var för varmt? Men det kan vara lika varmt i A-laget...
Höres
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-07 22:04
Kribba//

Hur motiverar du att ni i AIK skulle trivas i Örebro? Bortsett debaklet i SE, så har ni ju haft det oerhört svårt just i Örebro.
Örebro mustard
2007-08-07 21:56
tycker inte Johan visade upp något vidare spel, med det är ju olika vad man tycker! Rode var det som klämde dit första bollen i afton. Skönt å höra att han är OK.
Örebro psoari
2007-08-07 21:53
Aspen: där håller jag med dig. I ÖSK var inte bröderna W så där jätteframträdande. Jag ville bara säga att BW var bättre än Karlsunds mittfältare. Men jag tycker också att Johan och Yunus kunde ha varit lite vassare i hemjobbet ibland. Det var ju inte samma jobb som presterades i Hammarbymatchen t ex.
Örebro Hanx
2007-08-07 21:34
Ingen fara med Rodevåg enligt Patrick Walker. :)
Örebro Aspen
2007-08-07 21:32
psoari//Nog tycker jag Yunus och Johan dominerade mer än någon av bröderna Walker.
Örebro psoari
2007-08-07 21:16
Karlslund kändes aldrig farliga även om de bitvis spelade ganska snyggt. De var överlag mycket tunnare än ÖSK:arna, ja förutom stickan Yunus då.
Bröderna Walker fick dominera på mittfältet även om det ibland blev ett stort glapp mellan anfall och mittfält. I första halvlek var det kanske lite väl många löpbollar på Rodevåg som bara rann ner till deras målvakt. Andra halvlek kändes stabilare. MaSa var tillbaka, men som ytterback, och bara i första halvlek(?). Han var väl inte så där offensiv som vi har vant oss att A-lagets backar är.
Fredrik Jansson vann mycket i luften och RR hade just inget att göra...
ÖSK hade ett antal chanser som var ganska heta men överlag kändes det inte som ÖSK tog i och ville spela. Jag tror inte att någon tog sig närmare A-laget. Men det är inte jag som är tränare...
Örebro psoari
2007-08-07 21:08
Missade vem som gjorde första målet i träningsmatchen. Nordin gjorde andra genom att fräckt lägga bollen över målvaktens axel när alla förväntade sig ett inspel efter marken. Yunus (?) dribblade ner bollen till kortlinjen och lämnade över till Nordin... som alltså klev lite närmare målet och lade in den.
Annars sköt han väldigt illa. Han hade några lägen. Johan P var också bra idag, och hade några halvlägen från sin ytterplats. Moses kändes livsfarlig med sina helkroppsbrytningar.

Sedan såg jag en "berömd" agent, han samtalade mer Mr Walker efter matchen. Undrar vad han har i sitt stall...
Jag kanske återkommer...
Örebro mustard
2007-08-07 20:52
Fick under kvällen åter se Yunus dominera i B-laget. Hoppas på ett fixat tillstånd snarast! Fick också se Rodevåg linka av planen med någon form av skada på foten. Inte så bra med tanke på Jons skadeläge...men men. 2-0 till ÖSK blev kvällens resultat.
Örebro jappel
2007-08-07 20:45
Ämne: Aj aj, Haginge, Ridd....
Med tanke på att ÖSK snittar under en varning per match för hela laget så är det inte speciellt troligt att just två av dessa skulle åka på kort i samma match...mer troligt är att ingen av dom får det. speciellt som dom vet att det är avstängning i nästa om dem får ett. men visst var pessimist om du vill, själv tänker jag vara optimist eller realist om du vill då jag väljer det troligaste alternativet.
Örebro BabyKladde
2007-08-07 20:39
nästan så man får skriva in en Dagens Ros..

..tackar ÖSk för att dom hjälper oss stötta er på den viktiga bortamatchen mot BP. .

kan dock inte fäölja med själv =/

Riktigt snålt att tigga om entré-biljetten..

var glada att ni sparar nästan 300 :- för att ÖSK bjuder oss supportrar !!
Örebro Joerny ☺ ☺ ☺
2007-08-07 20:39
örebro SK FK// Det enda man kan vara säker på är att det kommer bli en riktig nervpers att lida sig igenom;) Jag skulle inte vara så oerhört besviken om vi tar en poäng på grimsta.

Rodevåg skadade sig ikväll mot Kif. Han blev omplåstrad bakom mål men kunde med hjälp linka in i omklädningsrummet. Tror att han fick en smäll på knät. Bara att hoppas att det inte är något allvarligt.
Örebro Rallyfinnen
2007-08-07 20:36
Nån som har prövat Lebohang Mokoena på CM? Uj vad jag pratar för mycket.. sorry!
Annons: