/fotboll/osk/forum/791.aspx/fotboll/osk/forum/791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2016-02-05 16:05
@Chris P. Bacon:

Ja, 600 bör de passera iaf. Vilket var det nya målet? 700?
AIK Nissesson
2016-02-05 16:05
Köp årskort !
Örebro Center
2016-02-05 16:04
@Snö:

Jag nöjer mig med en :0)
Benny Böckling
2016-02-05 16:02
@Snö:

Det skulle vara intressant om du kunde motivera det i tio punkter. Minst.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-02-05 15:44
Sälj södra läktaren!
Örebro Minatankar
2016-02-05 15:41
@Snö:

Det skulle vara intressant om du kunde motivera det i fem punkter.
Örebro Snö
2016-02-05 15:33
Sälj Alex
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-05 15:31
Årskortsförsäljningen på västra tickar oförtrutet på och är nu uppe i 564 st!
Kul!
Zidanes vänstervolley
2016-02-05 14:09
Ser verkligen fram emot söndagens match mot det ryska brögänget. Hoppas vi går för fullt, det vore ju dumt att släppa in dem i matchen pga underskattning! Spärr hit och spärr dit, skrivs ju fan mer om sånt larv och annat trams som kränkningar och skit, än om huvudsyftet med forumet. Fotboll. Håller ni inte med varandra så är det så. Hur kul vore det om alla tyckte lika?! Sälj Logi. Jag tror att Simon Åström är ett geni.
Örebro Lekiller
2016-02-05 13:47
[QUOTE=Lord Bertin Zé]Återigen. Vi gnäller inte en massa över en träningsmatch. Varför forsätter du säga det? Jag tycker vi släpper diskussionen och drar slutsatsen att vi inte håller med varandra helt enkelt. [/QUOTE] Jag har redan släppt det. Jag skrev att jag tyckte Pemo och Minatankar sammanfattade det bra. Byt ut gnälla mot lägga energi eller göra en stor sak av det om det känns bättre. Det va det jag menade.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-05 13:33
@Lekiller:

Återigen. Vi gnäller inte en massa över en träningsmatch. Varför forsätter du säga det?

Jag tycker vi släpper diskussionen och drar slutsatsen att vi inte håller med varandra helt enkelt.
Örebro Lekiller
2016-02-05 13:26
MinaTankar// Pemo// Bra sammanfattat angående för många junisar eller ej. Va lite samma tankar som jag försökt få fram. Ja, visst va det var lite speciellt att låta så många få chansen mot tufft motstånd. Men ledningen med Axén ansåg att de skulle klara av det och då får man ju ta det också. Ser ingen anledning att gnälla en massa över det i en träningsmatch i februari.
Örebro Motgångssupportern
2016-02-05 12:56
@Adrian1990:

Coolare vore väl Iron Mike och Iron Ike?
Örebro Minatankar
2016-02-05 10:56
pemo
//

Delar din uppfattning om de yngre spelarna. Visst kan man argumentera för att de var för många på planen och hade behövt fler etablerade spelare att luta sig mot. Men det finns också många argument för att låta alla spela minst en och helst två matcher.

Jag tycker som tidigare att det är ok om 5-6 talanger får chansen från start eller som inhoppare i en mer eller mindre betydelselös träningsturnering, att man spelar 3-4 i Svenska Cupen och 1-2 i Allsvenskan, i första hand som inhoppare.

Ju mer det gäller, som t ex i Svenska Cupen och I Allsvenskan, får naturligtvis matchbilden vara mer avgörande för när och hur många man kan låta få chansen.
Örebro pemo
2016-02-05 10:39
Jag tycker det är rätt underligt att alla ( nästan ) bara pratar om junisar eller inte. Inte några ord om hur matchen egentligen var.
Jag tyckte det var kul att se alla ungdomar . Dels för att se vilka som pallar och vilka som väger för lätt. Att vi skulle bli pressade förstod jag ju och visst, det var väl inte den roligaste match jag sett. Men å andra sidan har jag sett ett komplett A-lag blivit lika pressat i allsvenskan.

Oscar gjorde en makalös match. Kul att han fick visa upp sig. Yanes blev väl lit förr lätt uppsnurrad. men brist på rutin kanske. Mittbackarna skötte sig med den äran. Carl var ju suverän i höjden. Där har vi verkligen någon som kommer att slå igenom i år. Moberg får passa sig. :)
Logi spelade väl som vanligt. Mittfältet mer svårbedömt. Hade hoppats mer på Nordmark, men han hade väl fullt upp med att spela defensivt. Loön var väl annars den som jag såg mest av. Johnasson och Möller lite mer osynliga. Walden blir kanske årets inhoppare.

Framåt var det kul att se Crespo. Med tanke på hans 30 minuter, så förstår jag att han blev kvar i ÖSK. Det tar nog längre tid att komma tillbaka. Hellre att ÖSK skyndar långsamt med honom än att det blir en ny "Wille attack". Tre matcher på våren och sedan ny skada.

Om det sedan var en värdelös träningsmatch eller inte? Tja, det måste väl ledningen avgöra. Samtidigt var det kul att se när DG , Nordin, DB och RÅP
kom in på planen. Då såg man skillnaden på seniorer och talangfulla juniorer. Dock fick ju junisarna verkligen ta eget ansvar när de startade matchen. Misstag fick rättas till och ingen "vuxen" att luta sig mot.

Tror nog att den här matchen höjde insikten en hel del för de unga. Dels att "vuxna" är tyngre att möta, dels att det inte är så stor skillnad i fotbollskunnande.

Så det skall bli roligt att se matchen på söndag och kolla om ett ordinarie lag kan skaka Zenit lite, eller om det blir spel mot ett mål.

Av någon underlig anledning känns säsongen 2016 lite mer spännande än vanligt. Bra med konkurrens i de flesta lagdelar, dels med bra påbyggnad underifrån.
Örebro flesklepp
2016-02-05 09:53
Heja Sportklubben!
Örebro Empes
2016-02-05 05:53
Någon som vet en tv-kanal eller streamare som visar ÖSK-Zenit på söndag?
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-04 23:00
@Örebro Center:
Det var inte jag som tog upp exemplet om att juniorer har lyckats i högre ligor än Allsvenskan. Ett fullt eller ett halvt tonårslag Jag har inte sett något sådant fenomen i Europas ligor. Varför behöver jag ens nämna det? Du borde förstått min poäng från första början. Som sagt jag är inte upprörd. Det känns som ni är dom som är upprörda snarare. Jag står bara för det jag har sagt och svarar på de eventuella motargumenten. Jag kan köpa att de ville spara på seniorspelarna till sista matchen. Men jag tycker fortfarande det var en värdelös träningsmatch för juniorerna. Man fick inte känna på hur det är att spela anfallsfotboll på seniornivå utan man fick träna på att rensa upp bollen. Min poäng är att dessa matcher borde utnyttjas på ett bättre sätt.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-02-04 22:59
Ok. nu knyter jag mig. Vi hejar båda på Sport.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-04 22:47
Det folk missuppfattar är att de tror att jag är upprörd. Det kan jag säga att jag inte är, utan dom som är upprörda är dom som inte håller med mig. Jag sa bara att jag hade föredragit att man spelat med typ 2 juniorer samtidigt som resten var senior spelare för att på så sätt kunna ge juniorerna erfarenhet från både anfall och försvar i senior fotboll. Nu var det rena rama bussparkeringen framför mål och det tycker jag inte var särkilt nödvändigt i en sådan här träningsmatch.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-04 22:42
Zenit vann med 3-2 till slut. Blir en rejält tuff match om dom har inställningen!
Bra gjort av Norrköping att komma igen från 0-2 till 2-2. Såg bara korta delar av matchen, men det känns väl inte som att Zenit gick för fullt?
Örebro Center
2016-02-04 22:39
@Lord Bertin Zé:
Det var inte ett helt tonårslag heller. Finns säkert exempel på lag som spelat med 5-6 tonåringar i laget under en försäsong. Dessutom var det inte en liga. Utan en försäsongs-cup Förstår inte upprördheten. Det är tidigt på säsongen och tre täta matcher. Naturgräs för första gången sedan höstas. Så klart de inte vill överbelasta för tidigt och laget har dessutom skavanker och spelare i rehabläge. Det är väl bra att de rullar runt på de spelare som är med då. Mycket bättre än Sixten modellen om man måste välja. I min bok alltså. Passar på att säga att jag tycker Logi ser bättre ut. Tror han kommer göra en bättre säsong i år. Men säkert ändå fortsätta vara lite hackkyckling.
2016-02-04 22:37
Så var det ju inte för oss heller. Dessutom i en träningscup på försäsongen där alla ska få speltid. Vad är det du tycker är dåligt med matchningen? Tror du att tränarna medvetet vill göra något som är av ondo för laget eller vad är annars biffen här? Jag tror o hoppas att de som jobbar för Sport kan mer om fotboll än mig.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-04 22:26
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Det finns inga exempel på där ett helt tonårslag som har spelat i högre ligor än vår.
2016-02-04 22:16
Juniorer tycker jag inte de är om de är med i truppen som åker till Portugal med a-truppen. Att döma av intervjuer jag läst o tittat på vill de spela matcher i år i Allsvenskan. Således borde de matchas för det vilket är tufft. Och nog utvecklande. Det finns många exempel på tonåringar som spelat i högre ligor än vår. Även om jag inte är ivrare av att pusha unga spelare för hårt eller för tidigt.
Örebro Adrian1990
2016-02-04 22:12
Det fanns ju en del förslag på smeknamn på Hines ike för ett tag sen. Tänk om Almebäck och Brendan bildar allsvenskans bästa mittlås och Brendan får äran att ha samma namn som Almebäck alltså Brendan Hines Mike och IronMike
Örebro rirobban
2016-02-04 22:09
Norrköping har kvitterat (2-2) mot Zénit, och man har betydligt mera att säga till om just nu. Som det ser ut nu (Norrköping skapar mest) så blir det Peking vi får möta, men det är långt kvar i matchen...
Örebro Jekl
2016-02-04 21:23
Zenit är ju faktiskt brutalt överlägsna, Norrköping får inte ens låna bollen. Kan bli riktigt spännande att se hur väl vi kan stå upp på söndag om de ställer upp med så här bra lag!
Örebro mustard
2016-02-04 21:15
Zenit värre!
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-04 21:15
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Det är helt olika skillnader du pratar om. Juniorer har under hela sin karriär spelat med spelare i samma ålder där alla har ungefär samma fysik. Nu ska man helt plötsligt möta ett seniorlag som väger klart mycket tyngre och spelar i ett helt annat tempo.
Annons: