/fotboll/osk/forum/7908.aspx/fotboll/osk/forum/7908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-08-13 07:42
ÖSK har inte fått ihop ett bra lagspel i år. Backlinjen har sviktat, kanske beroende på att dom inte klarat av att spelat högt upp. Och nu är inne i en omställning. Dessutom är det Haginges första år som ordinarie mittback. Jag förstår att MaSa stack.
Mittfältet lider av Nävfers frånvaro. James är riktigt bra. Varför köra Johan på höger och Anttonen på vänster. Låt Anttonen vara kvar på höger och låt James spela på sin position? I B-lagsmatcherna har James varir överslägset bättre än Johan. Vad har tränaren mot James?
Igår jobbade faktiskt Nedim bra. Rodevåg kan vi spara till S1.
Var är spelideen?? Långa luftpastejer?
Walker har kommit in i en återvändsgränd, nya tankar måste in. Hur länge tar det innan han ser att de inte fungerar? Hur utnyttjde han försäsongen? Till att trimma in en spelide? Nej. Till att spela ihop backlinjen? Nej.
Örebro D. McGrain
2007-08-13 07:13
Mycket besvikelser efter fiasko-matchen. Har dock några funderingar som jag vill ha svar på:

Varför försöker ÖSK FÖRSVARA sig till en seger? Direkt i andra när de trycker på och anfaller så sjunker BP ihop, vi skapar chans på chans. Walker måste gå och in med en tränare som vågar vinna.

Varför sätter Westman upp en mur att täcka ena hälften av målet när han sen tar ett steg dit och därmed släpper in målet i det hörn som är hans? In med dubbel-Rickard om han lovar att stå kvar i sitt hörn.

Varför är Larsen parkerad på egen planhalva när alla (utom Walker?) vet, och såg senast mot Bajen, att det är på offensiv planhalva han är bäst. Detta gör också att Halilovic bara får massa menlösa långbollar att springa på.

Sen är det faktum att: Johan Pettersson inte håller för Allsvenskan, Seb är för långsam, Rodevåg kanske bara blir en SE-forward (iofs bra till nästa år kanske...) Att halva laget har så usel teknik och ändå tränar terränglöpning största delen av försäsongen, endast Larsen (möjligen Halilovic kanske Anttonen) har teknik för att kunna slå en direktpassning lr inlägg med precision.

Så, nu har jag ojat mig färdigt. Och utan att gnälla på FreSam! Jag vill ha Lars Larsen som tränare till nästa år - tror det blir mer fokus på anfall och teknik.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-13 06:54
Många på forumet verkar tycka att lösningen är att sparka Walker och skicka in Gerzic och Axén. En alternativ lösning kanske är att sparka Nordin, så slipper vi alla Rynningefans som gnäller? :)
ÖSK2007
2007-08-13 02:07
1. Bröderna Walker får ju knappt spela, än mindre spela från start. Helt horribelt hur folk spyr galla på just dom.

2. Den som skriver att både Frempong och Nordin ska starta i SAMMA match, kommer jag kaskadvomera (jag lånar lite uttryck...) över.

3. Att inte sparka sin tränare ser jag som en fördel i en klubb. Det är ju inte direkt så att Walker har spelarmaterial för att automatiskt ligga på den övre halvan av tabellen.

4. Vad är det som säger att ÖSK ska vara så mycket bättre än BP och TFF i tabellen? Det är ju inte direkt så att jag rös av förväntan inför säsongen när man såg vilka spelare ÖSK hade värvat.....
Örebro rirobban
2007-08-13 01:40
Ämne: hehehe, riorobban, e....
kribba//
Hemmastarka eller inte, utan någon som helst snabbhet i försvaret så undrar jag hur vi ska stoppa er. Visserligen har Haginge börjat tappat rejält, men han är fortfarande snabb. Men det är kanske hemmaplan som ger oss en liten fördel, men jag tror faktiskt ärligt på 0-3 i denna match.
Örebro rirobban
2007-08-13 01:37
Hanx//
Helt rätt har du... både förra matchen och denna är han med och fixar mål för ÖSK. Jag har varit bland dem som klagat på Samuelsson tidigare säsonger. Men i år har jag inte det. Han har vuxit och blivit en bättre spelare. Han är solklar i startelvan i alla fall...
Örebro Hanx
2007-08-13 01:29
E. Shams//

Bollen som ledde till straffen mot Bajen kom från Fredrik, likaså (om jag inte såg fel) bollen som Robert gjorde mål på mot BP.
Örebro rirobban
2007-08-13 01:21
Varför kan ingen göra något åt den svenska domarkåren!? Sen att dom tjänar pengar på detta är fan pinsamt!
Örebro E.Shams
2007-08-13 01:19

1. Det är inte bara Walker eller spelarna som underpresterar, de har stor del i det båda två. Sen är det att alltid enklare att ha en syndabock men också enklare att byta en ut en person än många.
2. Jag har ingenting emot Axen. Han verkar ha en del intressanta idéer och vara trevlig men ni som skriker efter honom och kallar honom så kunnig, vad grundar ni det på? Hans uttalanden som han gör med facit i hand? Har han licens för att vara en huvudtränare för ett Allsvenskt lag?
3. Nedim Halilovic får oförtjänt mycket kritik. Johan Petterson och Sebastian Henriksson bör få mer kritik. Får Halilovic bra bollar gör han mål, får han dåliga bollar så har han det svårt. Han är en typisk smart anfallare som står rätt, inte en som gör saker på egen hand, den typen av spelare är han inte. Problemet är inte Halilovic, problemet sitter längre ner. Människor gör ofta detta misstag, de kritiserar det som de vid första anblicken ser istället för att tänka ett steg längre.
4. Fredrik Samuelson ska inte ha mer kritik än någon annan men frågan man bör ställa sig är: Varför gick majoriteten av uppspelen/inspelen genom honom? Man bör göra det man är bra på och hålla sig borta från det man inte är bra på. Således bör Samuelsson koncentrera sig på defensiven. Detta är inte nödvändigtvis hans fel utan tränaren kan också poängtera detta.
5. Vissa spelare kan gör sin motspelare och skapa ett övertag för laget. Sådana spelare är mycket viktiga att ha i sitt lag. Henriksson & Petterson kan det inte. Nordin och James kan det. Har du inte så många sådana spelare på plan så måste laget istället komma i överläge med hjälp av ett högre tempo, ÖSK:s kanske allra största problem är just det låga tempot.
6. Spelare som Larsen och Halilovic har fått kritik från olika håll. En del av det är berättigad dock inte all den kritik de fått. Under halvtidspausen bytte jag några ord med NA:s Uffe Bodin i presstältet. Han påpekade att Haginge har varit direkt inblandad i baklängesmål i 5 matcher i rad! Hur mycket kritik har han fått? Om en anfallare inte gör mål är det ofta ett symptom på något, ett lag som spelar dåligt och underpresterar. Personer som dock har begränsade kunskaper ser dock inte det utan gör det enkelt för sig och pekar på anfallaren.
7. Alla som kritiserat Nordback, hoppas ni förstår att han är en av de viktigare spelarna i ÖSK:s lag då hans betydelse återigen har visat sig.
8. Vissa skriker Superettan…….Superettan. Sansa er. Det står mellan tre lag. TFF, BP och ÖSK. En av dessa tre åker ut. Överdriven negativism är nog bara onödig.
9. Inte det viktigaste ikväll men jag vill hävda att ÖSK skulle han minst en straff i alla fall.
10. Jag är besviken men det finns en hel del poäng att spela om. Jag tror inte att ÖSK är det laget som åker ner. Detta kommer inte från hjärtat då jag vill tro att jag separerar hjärtat och hjärnan, vilket mitt tippande har visat här på svartvitt.

Örebro Walter Gigena
2007-08-13 01:17
Bäst idag: Klacken såg maffig ut och hördes bra i tv soffan. Cred till er som var där..

Sämst idag: Allt annat!
AIK kribba
2007-08-13 01:15
hehehe, riorobban, en lätt överdrift och lite väl modstulen nu va?...vi ska inte lockas in i fällan att undervärdera Örebro...ni har haft problem och har det fortfarande, men ni är ett hemmastarkt lag, det visade ni senast mot bajen..

Däremot ser det hyfsat gynsamt ut för oss, och visst har vi klar poängchans mot er. Visst har vi kommit igång bättre nu,och visst har vi bättre form, men det är inte bara att komma in och ta 3 givna poäng på er arena...jag tror det blir tufft, jämt och hårt...

Är nyfiken på hur offensivt ni kommer välja/våga spela nu. Motgångar gör ju att man tvekar lite kanske när man anfaller..
Örebro Hanx
2007-08-13 01:11
Ett tips till alla motståndare: Det är fritt fram att kapa/dra ner svartvita i straffområdet. Vi fick en straff mot Bajen, så vi lär ju inte få nån mer i år......
Örebro Bastard on Parade
2007-08-13 01:09
För övrigt ser jag verkligen fram emot att få se Frippe på planen. Han vet i alla fall hur man kämpar och går in i närkamperna!
Örebro Bastard on Parade
2007-08-13 01:08
Avgå Lagrell! Att du alltid ska ge oss usla domare...

Avgå Walker! Nu är mitt tålamod slut. Att det ska ta till början av andra halvlek innan spelarna börjar kämpa... Det syns att idéerna är slut sedan länge. Vid varje avspark går bollen ner till Haginge som slåt en längre boll till motståndarna och paniken är i gång.

Nu måste det börja hända saker innan det är för sent. Jag vill inte att ÖSK ska spela i Superettan nästa säsong. Fy faan... Varför inte spela bollen längs marken? Det är då ÖSK har tagit mest poäng och varit nära att ta poäng.

Bäst idag var Robert, Anttonen och Frempong. Sämst var Lagrells kompanjoner, det var länge sedan man såg en sådan förbannad Örebro-klack...
Örebro rirobban
2007-08-13 01:06
kribba//
Det ända som talar för oss är ifall ni underskattar oss. Annars ska det vara en lätt seger för er på Behrn arena. Känns lite som Valenica-Elfsborg...
AIK kribba
2007-08-13 00:56
Riorobban mfl, ska bli intressant att se hur ni spelar mot AIK, om ni kommer känna er än mer pressade att gå framåt för att få alla poängen eller hur det blir. Nu är ni verkligen i behov av poäng, samtidigt kan det i så fall öppna upp extra för våra snabba forwards ,Wilton, Obolo, Valdemarin...

Att ersätta två ordinarie? mittbackar blir också ett intressant jobb.

Vore trevligt om vi fick ta vår 4e raka mot er i nästa match....
Örebro rirobban
2007-08-13 00:45
"I andra halvlek skulle Örebro haft minst en straff vid ställningen 0-1 men domare Peter Fröjdfeldt valde att fria båda gångerna."

Det är också en av anledningarna till att det blev som det blev idag. Kvittering på straff och matchen hade inte slutat såhär! Fröjdfeldt som jag tyckte var Sveriges bästa domare innan matchen idag tycker jag nu (efter att ha varit på plats) är Sveriges absolut SÄMSTA domare! Han kan dra åt helvete....!!!!!!!!!
Örebro rirobban
2007-08-13 00:41
kribba//
Walker har inte haft det lätt nån gång under den här säsongen. Jag är nog en av få som sällan klagar på hans arbete. Jag anser att han inte fått den spelartrupp han behöver och det är knappast han som är ute på planen och spelar.

Idag gjorde inhopparna fina insatser, men varför startade inte Robert Walker dagens match!? Det är en gåta för mig då Henriksson inte klarar av innermittfältet speciellt bra. Det enda som talar för poäng mot AIK är att lagets viktigaste spelare Fredrik Nordback är tillbaka i laget igen. In med Richardsson i målet också...
AIK kribba
2007-08-13 00:36
3-1 till BP, en liten överaskning....trodde ni skulle bjuda på hårdare motstånd.. Intressant resultat...trodde betydligt mer på kryss eller tvåa...

Frågan om detta vara bra för AIK i vår nästa match mot er...detta kan ju inte stärkt ert självförtroende direkt, men kanske er revanschlusta istället...men, det är svårare att att möta ett lag i medgång, så jag tror det var hyfsat lyckat ur AIK perspektiv ändå. Vill ju gärna se både BP och ÖSK kvar i allsvenskan i år.

Walker lite smått kritiserad..för första gången sedan 2005..

Riorobban, lite förändrat tonläge från början av säsongen/pre season när vi diskuterade era möjligheter..;)...litet getingstick där, men kunde inte låta bli..;)
Örebro Aspen
2007-08-13 00:35
Det finns bara en väg ur detta i år.
Acceptera att Walker kört fast - in med Benny Lennartsson under resten av säsongen.
Förstärkning till mittfält/anfall.
Örebro rirobban
2007-08-13 00:34
Exil-Jesper.//
Båda de ordinarie mittbackarna Magnus Wikström och Patrik Haginge är borta mot er. Dock kanske vi får in lite mera vilja och kraft i en spelare som Fredrik Jansson. Han säger aldrig nej till att kapa en spelare brutalt:) Men jag tror inte på något ÖSK-poäng mot er på söndag. Inte en chans alltså...
Örebro Aspen
2007-08-13 00:33
Walker inne in en återvändsgränd.
Var är den omtalade spelideen ??
Varför James på bänken? Johan i startelven och Anttonen på vänstern?
James är en betydligt bättre spelare än Johan.
Äntligen kämpade Nedim i en match!
Örebro timthorn
2007-08-13 00:28
Man får också väga in idag att 3 "Viktiga" spelare fattades, Nordback, Nävfer samt jon! Med dessa tre i laget hade det sett lite bättre ut. Nu är det nästan bra att våra mittbackar blir avstängda till nästa match mot AIK. Som någon sa så är det bättre att slå lagen som ligger under oss en de som ligger framför. Tänk om de varit avstängda till TFF matchen, aj aj! Jag tror vi kan summera allsvenkan med smilbanden uppåt, BP ur TFF under oss. ÖSK KOMMER ATT FIXA DETTA!!!
Örebro nibor
2007-08-13 00:24
Ämne: #brorzan// Det är sv....Jo det finns flera saker han kan göra bättre. Först och främst, han byter ut 2 anfallare och 1 mittfältare när vi ligger under. Vad byter han in? Jo 3 stycken mittfältare... Nedim gjorde nog sin bästa halvlek på vääääldigt länge idag, och då blir han utbytt. Logik? Varför finns det inte en enda anfallare med på bänken Mr Walker?

Exil-Jesper/ Det är vårat mittbackspar Haginge och Wikström som fick varsitt kort och är därmed avstängda båda två... great ;-)
AIK Exil-Jesper.
2007-08-13 00:21
Beklagar torsken i dag även om jag själv gärna ser att BP stannar kvar i Allsvenskan (fast då på bekostnad av TFF och absolut inte ÖSK).

Såg att ni åkte på ett par tre varningar och såg också att minst en spelare blir avstängd mot AIK (Haginge eller Samuelsson). Kan någon av Er insatta reda ut begreppen? Tack för hjälpen.
Örebro BK Svartvitt
2007-08-12 23:52
AVGÅ Walker!!!
Örebro BK Svartvitt
2007-08-12 23:52
AVGÅ Walker!!!
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-12 23:50
Axen som alla snackar om kan aldrig bli någon tränare för ÖSK förutom i något pojklag kanske. Han har inte (såvitt jag vet) licenserna för att bli tränare i ett allsvenskt lag... eller superettalag för den delen... o dessutom är han populist... sånt håller inte i det långa loppet...
Örebro Mittåt
2007-08-12 23:49
#brorzan// Det är svårt att vara tränare i lägen som dessa. Agerar man inte och det går åt h-vete, så beskylls man för att vara handlingsförlamad. Byter man spelare och det går åt h-vete, så handlar det om panik.

Ingen sitter med facit i förhand medan det är lätt att vara efterklok.

Och med hjälp av faciten kan man ju konstatera att Robert Walker var på planen i 22 minuter och gjorde ett mål, medan Halilovic och Rodevåg tillsammans spelade 144 minuter utan att göra något.

Sedan är det ju dessutom så att vi inte har hela bakgrunden klar för oss. Spelarna kan ha haft känningar eller de kanske inte spelade enligt uppgjorda planer. Ofta beror svårförklarliga byten på skadekänningar.
Örebro # brorzan
2007-08-12 23:27
Mittåt //

Pettersson mot Frempong är det enda jag kan förstå. Resten är bara panik.
Annons: