/fotboll/osk/forum/7907.aspx/fotboll/osk/forum/7907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro StårSjälv
2007-08-13 10:48
Ämne: För övrigt så måste ....
frågan är HUR man kan missa Tre sekvenser som man kan blåsa straff för, tror inte att man kan Missa dom.. jag skulle inte gjort de? hur kan en Licensierad domare göra de då?
Åtvidaberg Play ÅFF
2007-08-13 10:47
Tycker det är märkligt att så många klagar på att man inte blir tilldömda straff. Fotboll bygger väl inte på att vinna genom antalet gjorda mål på straff? Det är ju inte ens säkert att det blir mål, även om chanserna givetvis ökar. Enligt mitt sätt attt se på saken beror er måltorka på oförmåga att utnyttja era målchanser. Den oförmågan kan vara tillfällig, jag vet inte. Men att tjata om straffar hela tiden vinner man inga matcher på. BP gjorde tre mål igår utan en enda straff. Göteborg gjorde fem mål borta i helgen utan hjälp av en enda straff. Det är då man vinner matcher, inte genom att hoppas på att man ska få X antal straffar.

Men kom igen nu. Jag tror ni fixar det här. Ni är bättre än tabelläget visar. :-)
Örebro Storm_90
2007-08-13 10:41
Ja man undrar ju om Fröjdfelt är helt störd?! Sålde han säg billigt eller dyrt? HATA FRÖJDFELT!
Djurgården Zlobban _Blårand
2007-08-13 10:24
För övrigt så måste man även i Sverige kunna utdels bestraffningar till domarna, om dom inte gör sitt jobb!!!! Stäng av dom 1-2 matcher utan lön så kanske dom lär sig...Fy fasen vad svenska domare är urkassa
Djurgården Zlobban _Blårand
2007-08-13 10:21
Vad som är mest fascinernade idag är att Domare Fröjdfeldt, som bevisligen bestal Er på minst(!!) 1 straff igår vid ställningen 1-0 till BP, nästan helt klarar sig undan kritik idag...Jag menar, VAD FAN ÄR DET FÖR ETT JÄVLA SÄTT!!!!!! Är så less på den svenska domarkårens jävla mentalitet om att dom minsann inte kan göra fel, och vi ska inte kritiseras o s v...Det är ju för fan skandalöst!! Ni blir bestulna på chansen att komma tillbaka i matchen, och dessutom i ett läge där BP var ordentligt mkt i brygga...Vore jag i Walkers skor, så hade jag skällt ut den jävla sopan efter noter, tagit videoupptagningar på situationerna och skickat till SVFF! Nåt måste göras...Minns Helsingborg borta då ni ledde med 1-0 och årets solklaraste straff i allsvenskan missas totalt!!
Örebro warlord
2007-08-13 10:20
ärligt med lite nytänkande..

Självklart var det önsketänkande från min sida. Men något måste hända som skakar liv i spelarna. Inför Göteborgsmatchen var jag vid Krämaren ca 17.30 då kommer JoPe med flickvän gåendes. Jag vet inte vart de skulle, men inte fick jag uppfatningen att han var förbannad för att han inte var med i truppen. Jag har haft stora förhoppningar om att han skall blomma ut, men inte tog han chansen igår. Det tycker jag däremot Nordin har gjort när han har hoppat in. Skulle vara roligt att se lite statistik över spelminuter och tid med boll. Tror att Nordin ligger bra till då.. Men visst saknas det en del riktiga spetskvalitéer i truppen.
Örebro StårSjälv
2007-08-13 10:17
finner inte ord.... kanske senare..

Fröjdfelt är sååååååååå jävla dålig!!!!
Örebro Mittåt
2007-08-13 10:07
joth// MaSa i den form han var sista året i Allsvenskan saknas definitivt. Med tanke på årets form är jag mer tveksam. Jag tyckte han sett väldigt stabbig ut i den reservlagsmatcher jag sett honom spela. Visserligen ofta utflyttad på högerkanten, till förmån för Fredrik Jansson.
Örebro Mittåt
2007-08-13 09:55
Ämne: Eller
-------PeWe--....
Ja, varför inte. Matchen är ju i princip redan förlorad, så det kan vara ett bra läge att testa en del nya ideer. Rodevåg som högerbräddare tror jag defintivt skulle kunna vara värt att pröva. Under förutsättning att huvudtanken i det offensiva spelet är att komma in i planen.

Anttonen klarar kantspelet på egen hand utan någon mittfältare, som ändå bara springer i vägen.

Av vad jag sett av Fredrik Samuelsson som mittback så klarar han den rollen minst lika bra som namnen Jansson.

Sedan kan man låta Sebbe och Larsen byta position ibland. Lars gillar att gå ner och hämta bollen och Sebbe fungerar bra som en target och framspelare till Nedim.
Örebro joth
2007-08-13 09:50
Kan ju motivera Fresas mittbacksposition med att han är snabbare än Jansson. fast iofs kommer vi nog ha ett riktigt lågt försvar.

Någon mer som saknar Magnus Samuelsson nu?
Örebro joth
2007-08-13 09:44
Eller
-------PeWe--------
PaAn-FrSa-GlHo-JoRi
StRo-FrNo-SeHe-JaFr
--------LaLa--------
--------NeHa--------
Örebro rirobban
2007-08-13 09:42
warlord//
Själv tror jag att det är mest önsketänkande från dig. Henriksson som mittback lär inte ske på den här sidan av jorden. Kevin är ingen högerytter! Nordin platsar inte, och vart är Rodevåg och Halilovic?

Såhär kommer startelvan troligen att se ut:

---------PeWe---------

FrSa--FrJa--GlHo--JoRi

PaAn--FrNo--LaLa--SeHe

------NeHa--StRo------

Men om jag fick bestämma så skulle den se ut såhär:

---------RiRi---------

FrSa--FrJa--GlHo--JoRi

PaAn--FrNo--LaLa--JaFr

------NeHa--SeHe------
Örebro joth
2007-08-13 09:42
Tror att Walker kommer att köra denna:

-------PeWe--------
PaAn-FrSa-GlHo-JoRi
JoPe-FrNo-LaLa-SeHe
-----StRo-NeHa-----

Men jag hoppas på:
-------PeWe--------
PaAn-FrSa-GlHo-JoRi
StRo-FrNo-LaLa-JaFr
-----SeHe-NeHa-----
Örebro warlord
2007-08-13 09:36
Ämne: Coachning eller inte....
Intressant läsning..

Pga avstängningar tror jag att P.W sätter samman laget enligt följande mot AIK:

RiRi,
PaAn, GlHo, SeHe, JoRi
KeWa, LaLa,FrNo , JaFr
RoWa, NoGe

på bänken finns PeWa, FrSa, JoPe, FrJa, ZeLo
Örebro One¨touch
2007-08-13 09:30
Eller en kortar version.

Vi har för svag trupp.

Spelet har för få och för svaga länkar.
Örebro One¨touch
2007-08-13 09:22
Coachning eller inte..

Huvudproblemet tycker jag är hanteringen av truppen under säsongen.

Vilka alternativ har vi om anttonen/Näfver inte kan spela?
Jo vi lutar oss mot Joppe som hade det svårt i S1 men som kanske lyckas bättre i AS.
Sedan kan vi låta Seb spela på kanten, trots att han var vår bäste målgörare förra året.

Hur gör vi med Ian Jeffs som kastade tejp i spelarbussen i besvikelse efter Kumlamatchen?
Jo vi skiter i att han har fart och fantasi, tejpkastning beivras med utfrysning ända bort till Island.
Vilken backup har vi om Nobbe inte kan spela? Well... The brouthers are upcoming and... They maybe blommar out..
Sen kan Seb lira där oxå.

Damn.. Alla tjatar om Nordin, vi kanske ska ge honom ett kontrakt så vi slipper tjatet om att vi inte tar hand om talanger i närområdet?

Ja det gör vi.. Sen slänger vi in honom i ett hopplöst läge som han dribblar bort sig själv i.

Seriöst, Yunus är en väldigt lovande spelare, fast jag hoppas verkligen inte att klubben hoppats eller räknat med att få loss Honom.
En elitklubb idag kan inte agera på det viset.

......
Ytterligare en svag detalj är hanteringen av möjligheten att använda försäsongen till att förbereda laget inför AS. Då spelar man runt så mycket som möjligt med truppen, utan att nämnvärt nöta in spelarna i trygga roller/platser där de får en solid grund att stå på då säsongen sparkar igång.

Vad är ett fagert spel värt om man inte mäktar med att få in bollen? Noll poäng.

ÖSK spelade fagert de första 10-14 matcherna, och det var på något vis roligare att vara ÖSKare. Men de felaktiga domsluten tornade upp sig. It looks like a damn mountain to climb over. Nooo it´s á deep river to cross...

Och så börjar den där hopplösa känslan som genomsyrat ÖSK-supportens liv tidigare åter göra sig gällande inom (mig) oss.
Vi (jag) som trodde på något nytt.
Sen så är det plötsligt (eller är det plötsligt?) en jävla flod att korsa, och därefter ett berg att klättra över. Utan att ens känna till vad som finns på andra sidan.

Inga facit.

-Faan vad skriver jag för gojja... Det är ju Tintin på TV som ska flyga till månen...
Det är underhållning det, med lyckligt slut.
Örebro warlord
2007-08-13 09:18
Jag har inte varit så aktiv här på forumet tidigare. Jag har läst om alla som kräver P.W avgång och att någon ny skall in. Det håller inte jag med om. När spelarna inte gör mål på så klara chanser som det har varit i år, då är inte det tränarens fel. Ex.vis så funderar jag mycket på varför P.A inte kunde nicka i mål, Paulinho var mycket hårdare uppvaktad men han kunde sätta den, och inte var det Tony:s förtjänst i den mikrosituationen... Att sedan R.W fick tröstmåla igår kändes skönt för alla som gnäller så mycket om att de får fördelar pga släktskap.

Mitt recept är att sluta gnälla på P.W nu och se till att få tillbaks den positiva stämningen som var förra året. När sedan kontraktet är klart tycker jag att vi värvar Nanne från Kalmar för att lotsa våra unga talanger in i elitfotbollen.

Forza svartvitt
IFK Göteborg Cadfael
2007-08-13 08:58
Synd igår, dock hoppas och tror jag ni hänger kvar. Ni börjar dessutom få till en riktigt bra klack. Kämpa på!
Örebro 1981
2007-08-13 08:48
ÖSKare i exil/
Håller med. Det här är helt seriöst total ångest...

Örebro Hanx
2007-08-13 08:48
D McGrain//

Håller med dig om andra målet. Såg inte otagbart ut... Visst Weggen har svarat för en hel del bra räddningar också, men jag tror iaf mer på Richard.
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-13 08:44
Tungt att gå till jobbet idag. En förlust är en förlust oavsett hur mycket grabbarna ryckte upp sig i andra halvlek.
Örebro Aspen
2007-08-13 07:57
Varför är det förbjudet för Walker att använda förra höstens anfallspar. Nedin och seb?
Örebro Aspen
2007-08-13 07:42
ÖSK har inte fått ihop ett bra lagspel i år. Backlinjen har sviktat, kanske beroende på att dom inte klarat av att spelat högt upp. Och nu är inne i en omställning. Dessutom är det Haginges första år som ordinarie mittback. Jag förstår att MaSa stack.
Mittfältet lider av Nävfers frånvaro. James är riktigt bra. Varför köra Johan på höger och Anttonen på vänster. Låt Anttonen vara kvar på höger och låt James spela på sin position? I B-lagsmatcherna har James varir överslägset bättre än Johan. Vad har tränaren mot James?
Igår jobbade faktiskt Nedim bra. Rodevåg kan vi spara till S1.
Var är spelideen?? Långa luftpastejer?
Walker har kommit in i en återvändsgränd, nya tankar måste in. Hur länge tar det innan han ser att de inte fungerar? Hur utnyttjde han försäsongen? Till att trimma in en spelide? Nej. Till att spela ihop backlinjen? Nej.
Örebro D. McGrain
2007-08-13 07:13
Mycket besvikelser efter fiasko-matchen. Har dock några funderingar som jag vill ha svar på:

Varför försöker ÖSK FÖRSVARA sig till en seger? Direkt i andra när de trycker på och anfaller så sjunker BP ihop, vi skapar chans på chans. Walker måste gå och in med en tränare som vågar vinna.

Varför sätter Westman upp en mur att täcka ena hälften av målet när han sen tar ett steg dit och därmed släpper in målet i det hörn som är hans? In med dubbel-Rickard om han lovar att stå kvar i sitt hörn.

Varför är Larsen parkerad på egen planhalva när alla (utom Walker?) vet, och såg senast mot Bajen, att det är på offensiv planhalva han är bäst. Detta gör också att Halilovic bara får massa menlösa långbollar att springa på.

Sen är det faktum att: Johan Pettersson inte håller för Allsvenskan, Seb är för långsam, Rodevåg kanske bara blir en SE-forward (iofs bra till nästa år kanske...) Att halva laget har så usel teknik och ändå tränar terränglöpning största delen av försäsongen, endast Larsen (möjligen Halilovic kanske Anttonen) har teknik för att kunna slå en direktpassning lr inlägg med precision.

Så, nu har jag ojat mig färdigt. Och utan att gnälla på FreSam! Jag vill ha Lars Larsen som tränare till nästa år - tror det blir mer fokus på anfall och teknik.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-13 06:54
Många på forumet verkar tycka att lösningen är att sparka Walker och skicka in Gerzic och Axén. En alternativ lösning kanske är att sparka Nordin, så slipper vi alla Rynningefans som gnäller? :)
ÖSK2007
2007-08-13 02:07
1. Bröderna Walker får ju knappt spela, än mindre spela från start. Helt horribelt hur folk spyr galla på just dom.

2. Den som skriver att både Frempong och Nordin ska starta i SAMMA match, kommer jag kaskadvomera (jag lånar lite uttryck...) över.

3. Att inte sparka sin tränare ser jag som en fördel i en klubb. Det är ju inte direkt så att Walker har spelarmaterial för att automatiskt ligga på den övre halvan av tabellen.

4. Vad är det som säger att ÖSK ska vara så mycket bättre än BP och TFF i tabellen? Det är ju inte direkt så att jag rös av förväntan inför säsongen när man såg vilka spelare ÖSK hade värvat.....
Örebro rirobban
2007-08-13 01:40
Ämne: hehehe, riorobban, e....
kribba//
Hemmastarka eller inte, utan någon som helst snabbhet i försvaret så undrar jag hur vi ska stoppa er. Visserligen har Haginge börjat tappat rejält, men han är fortfarande snabb. Men det är kanske hemmaplan som ger oss en liten fördel, men jag tror faktiskt ärligt på 0-3 i denna match.
Örebro rirobban
2007-08-13 01:37
Hanx//
Helt rätt har du... både förra matchen och denna är han med och fixar mål för ÖSK. Jag har varit bland dem som klagat på Samuelsson tidigare säsonger. Men i år har jag inte det. Han har vuxit och blivit en bättre spelare. Han är solklar i startelvan i alla fall...
Örebro Hanx
2007-08-13 01:29
E. Shams//

Bollen som ledde till straffen mot Bajen kom från Fredrik, likaså (om jag inte såg fel) bollen som Robert gjorde mål på mot BP.
Örebro rirobban
2007-08-13 01:21
Varför kan ingen göra något åt den svenska domarkåren!? Sen att dom tjänar pengar på detta är fan pinsamt!
Annons: