/fotboll/osk/forum/7905.aspx/fotboll/osk/forum/7905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta
2007-08-13 17:51
E-lan-o/// Klart intressant startelva. Med jon som inhoppare. Tror dock inte att Walker petar Seb och han kan nog behövas i en sån här match.
Örebro go_osk
2007-08-13 17:29
Hoppas även att ni på sittplats kan tända till ordentligt. Det ryktas nämligen om 4000 gnagare på plats på söndag, så det kan nog behövas lite nytändningar både här och där.

Jag tror och hoppas på att James får chansen från start på till vänster på mittfältet. Sen tror jag även att vi ska hålla lite extra koll på Frippe, förutsatt att han spelar. Söndagens drabbning blir nog hans chans att visa att han faktiskt ska spela på en så här pass hög nivå även i framtiden, så allt annat än en taggad Fredrik Jansson vore synnerligen underligt.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-13 17:08
Reservlagsmatcher behövs det fler av, vi har ju fått ett par extra utanför reservlagsserien nu på sista tiden. Tyvärr spelar ju ex Yunus prestationer där ingen roll för Migrationsverket besöker inte Örnsro... :-/

Och så måste det fram mer glöd även i B-lagsmatcherna. Visa framfötterna och ge Walker alternativ till the usual suspects.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-13 17:06
Chipset//
Håller med dig. Stanna hemma gör inte laget bättre, tvärtom. De behöver vårt stöd mot AIK, att demonstrera missnöje genom att stanna hemma behövs knappast. Jag tror varenda en, spelare som ledare, redan vet att vi inte kan vara nöjda och de vill rimligen inget annat än att vända läget.
Örebro Mittåt
2007-08-13 17:02
Chipset// Såvitt jag vet har man jobbat ett tag på att boka in fler reservlagsmather. Så det dyker nog upp något vad det lider.
Örebro Chipset
2007-08-13 17:02
Så Anttonen till höger och Frempong till vänster borde vara det självklara alternativet på Söndag.

go_osk// Jag skulle gå på ÖSK och hålla på ÖSK även om de ramlade ner i division 5 samt tvingades spela sin hemmamatcher Latorp. Det är förbannelse att hålla på ÖSK, men man lär sig leva med den... tror jag?
Örebro Chipset
2007-08-13 16:57
Håller med i kritiken mot Pettersson. Han var riktigt under isen igår. Tycker han påminner om Anttonen för några år sedan. Helt utan mod och inget självförtroende.
Örebro Chipset
2007-08-13 16:57
Edit: Dubbelpost
Örebro go_osk
2007-08-13 16:56
Jag skulle kunna skriva en uppsats om gårdagens företeelse, men frågan är hur intressant det är för allmänheten.

Jag nöjer mig istället med att tillägga att ni som väljer att stanna hemma på söndag på grund av det sportsliga kan dra åt helvete. Vi kommer att vara i minoritet i jämförelse med råttorna, men nog fan ska vi bjuda upp till dans.

Det är vi supportrar som är ÖSK, glöm aldrig det!
Örebro Chipset
2007-08-13 16:55
Är det inte läge för ÖSK att boka in lite fler träningsmatcher? Spelare som Jansson, Yunus och eventuell afrikan behöver ju matcher för visa sitt kunnande alt. höja formen.
Örebro Chipset
2007-08-13 16:54
Jag tycker fortfarande att ÖSK gjorde en hygglig match spelmässigt igår. Det är bara att jämföra åren med Oyuga och Paulsson på topp. Jävlar vad vi tjongade då! Iofs tog vi fler poäng på det sättet men det var inget spelsätt man kunde bygga vidare på. Det tror jag vi kan med Walkers sätt att spela, bara tålamodet inte tryter.
Örebro rirobban
2007-08-13 16:53
pemo//
NA får du lita på...

Johan var den jävla sämsta spelaren jag sett på mycket länge. Han var riktigt rutten och jag förstår inte hur han ens fick betyget "underkänd" av NA. Han ska ha betyget urusel, katastrof osv. Samuelsson tog dock hand om en del som Johan missade.

Nedim och Roevåg kanske dom satte rätt betyg på. Men bäst i ÖSK igår var inhopparna. Därefter Anttonen och Larsen...
Örebro Klas ÖSK
2007-08-13 16:50
pemo//
Lita på SvartVitt :-)

3 humlor var till Johan, Rode och Nedim känns väldigt generöst och jag tycker inte det speglar matchinsatsen.
Örebro pemo
2007-08-13 16:46
Ser de samma match? I Expressen får Johan P tre getingar "bäst i ÖSK" Nedim tre och Rode två. Alla dessa fick en tupp av NA! Vem skall man lita på?
Örebro Aspen
2007-08-13 16:26
Fy fan vad trist -
Tänk ett s/v forum utan kommentarer om det vara en bra eller dålig match. Alla spelare ansåges vara lika bra. Inga poäng att sätta påspelarna i NA. 97% av utrymmet i NA skulle vara vitt tomrum.
Örebro rirobban
2007-08-13 16:19
Kubisztal//
Äntligen en till som inte vill sparka Walker. Är ju som jag tidigare sagt knappast han som spelar matcherna. Dock måste jag säga att han är en dålig matchcoach. Men å andra sidan har han inte så bra bänk med spelare som kan komma in och vända en match.
Örebro Aspen
2007-08-13 16:19
Ämne: Jag tycker att de är....
Positiv kritik - inte gnäll kära Du!!!

Det är det som flyttar verksamheter framåt.

Vidare kan jag glädja dig med att det finns bättre spelare i ÖSK trupp än dom som brukar spela i startelvan.
Vill man inte vara med och diskutera finns det annat man kan göra.
Tror många av dom som bidrag/diskuterar här går på matcherna och stöttar laget. För dom tycker ÖSK är viktigare än enskilda spelare och ledare.
Örebro Jonte R
2007-08-13 16:18
Mittåt//
Jag håller med dig. Nu gäller det att backa upp laget och de resurser som finns. Om alla knyter näven så kan detta gå. Hårt jobb är det enda som gäller både på plan och läktaren om ÖSK ska vara allsvenskt även nästa säsong.
Örebro nibor
2007-08-13 16:15
Kubisztal// Men all rätt tycker jag det är rätt att det gnälls här inne. Näst sist i Allsvenskan, något måste göras men inget händer. Det var inte många spelare igår som gav 100% för att vinna matchen, såna spelare kan lika gärna sitta på läktaren och istället ta in någon junior som vill visa något.
IFK Norrköping whiiistle
2007-08-13 16:06
kom igen nu örebro kör hårt bara :)
Örebro Kubisztal
2007-08-13 16:01
Jag tycker att de är en jävla massa gnäll här inne rent utsagt. Ena stunden när vi vinner mot Hammarby så är vi världsmästare och alla tror att vi är pågång igen att vi ska klättra i tabellen. Sen torsk mot BP på Grimsta givetvis är det tråkigt. Men det är dags att inse Örebro är nykomlingar vi blir inte bättre än så här den här säsongen.

Och att sparka Patrik Walker som är den som kanske varit bäst i hela Örebro den här säsongen? Finns inte mycket att klaga på hos hans laguttagningar eller annat. Han ställer det bästa laget på plan varje match. Det är bara att inse att dom spelarna vi har inte är bättre och att vi får hoppas att vi klarar kontraktet sen får vi hoppas på förstärkningar tills nästa säsong.

Men nu tycker jag att det får vara slut på gnäll och att vi istället kan stötta grabbarna istället och att vi låter Walker sköta laget själv så blir nog det här bra tillslut.
Örebro Aspen
2007-08-13 15:55
ÖSK illa ute enligt sportchefen. Bra att han tar det så. Då kanske det blir åtgärder. Afrikan klar om en vecka eller ett år
Örebro Aspen
2007-08-13 15:44
Ämne: Skillnaden mellan su....Tycker väl att kritik är till för att förbättra en situation/laget. Det är bättre att förbättra nu, inte när vi sitter nedflyttade.
Det är naturligt att säga laget spelar dåligt när man gör det. Stöttar laget gör man ju också, man betalar inträde till alla (hemma)matcher och hejar på laget under matchen.
Utgår från att Walker lyssnar på och tar till sig kritiken annars är han illa ute som yrkesman.
Sedan tycker jag ÖSK är viktigare än Walker därför vill jag hellre se Walker nedflyttad än ÖSK.
Ledningen bör inte vara för sentimentala utan kunna komplettera truppen när det behövs precis som alla andra lag. Detta kommer givitvis inte att uppfattas som att bli stöttad av de spelare som inte platsar längre.
AIK Saywee
2007-08-13 15:41
Eftersom Expressen var slut i morse vid campingkiosken så fick det bli en GT.

Snabbfrukost stående och jag "slängde ett öga" i sporten och "matchstatistiken", där det förekom några fel, kanske symboliska sådana?

1. Det fanns inga getingar i bedömningen av domare Fröjdfeldt - kan det bero på något speciellt?

2. Ansiktena på Haginge och Wikström hade bytts ut mot varandra - dessa ansikten får vi inte se mot AIK.

3. ÖSK´s mål gjordes av Patrick Walker - vet att han hoppade in ibland när det gick dåligt för Varbergs BOIS, men det är ett bra tag sedan.

För övrigt skriver Matts Olsson ibland "Allsvängskan"

FORZA SVARTVITT
Örebro E.Shams
2007-08-13 15:03

Jag håller med Mittåt. Visst ska vi kritisera Fröjdfeldt för hans dåliga insats, visst ska vi kritisera spelarna när de spelar med lågt tempo och saknar aggressivitet och visst ska vi kritisera Walker då han är huvudansvarig för laget. Tjusningen med fotboll är ju att varje match är en ny match och allsvenskan är ju rätt jämn, alla kan i princip slå alla. Det är inte över förrän det är över, i synnerhet inte inom fotboll. Att vända laget ryggen är känslobaserat och grundar sig i besvikelsen som man känner just nu. Det mest konstruktiva och bästa för ÖSK på längre sikt är att fortsätta stötta laget.

Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-13 14:58
Spelar ingen roll hur vi vill att våran elva ska se ut,Walker gör oss besvikna varje gång ändå.
Örebro Mittåt
2007-08-13 14:31
Skillnaden mellan succé och katastrof är ibland hårfin. Det så hyllade laget på Behrns i förra omgången såg tidvis rätt rådvilla ut och blev utspelade av Hammarby, som dock inte fick till det i sina avslutningar. Sedan fick ÖSK en straff i slutminuten och spelarna hyllades som hjältar.

Igår hade vi en matchbild som en hel del påminde om till exempel mötena med Trelleborg och BP hemma. Dåligt spel i första halvlek och ett lag som kom ut med en massa djävlar anamma och spring i benen i början av andra. Mot TIF och BP gick det vägen och spelarna blev hjältar (för någon vecka eller så). Igår så ville omständigheterna annorlunda och plötsligt har alla spelare vikt ned sig och jag vet inte vad.

Nu gäller det för alla att sluta upp kring det vi har: spelare, tränarstab och stoltheten över vår förening.

Utsorteringsarbetet kan ske då höstlöven faller. Nu gäller det i stället att få ut maximalt ur de resurser som idag står till föreningens förfogande.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-08-13 14:23
Om jag känner Sportklubben rätt efter alla år så slår vi AIK med 3-0 i en riktig kamp! För att sedan torska nere i Trelleborg med 3-0.
Örebro Aspen
2007-08-13 14:04
Startelva till AIK-matchen:
Westman
Frsa Frippe Glenn Joel
PaAn LaLa Nobbe James
Seb Nedim

James MÅSTE få chansen från start. De enda i ÖSK:s startelva som kan dribla av en motståndare är LaLa, PaAn och Riddez. Med James blir det en till. Mittfältet kan då hota motståndaren bättre.
Återgå till förra årets anfall. Nedim jobbade bra på Grimsta. Bar många BP spelare på ryggen.
Örebro Erki
2007-08-13 13:56
Efter att ha kollat på NAs web-tv inslag från matchen kan man ju bara konstatera att Westman gör en usel insats på frisparken. Han ställer muren i ena hörnet och ska därmed ta de bollar som går på den sida han inte stallt muren. Trots det tar han några steg in i mitten och öppnar för BP spelaren att bara placera in bollen i hörnet. Riktigt svagt av Westman!

Robert Walker borde spela från start på topp nästa match, riktigt bra huvudspelare och han gjorde det väldigt bra vid målet.
Annons: