/fotboll/osk/forum/7904.aspx/fotboll/osk/forum/7904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-08-15 16:03
Mac-T//Vill klubbledningen har en bra kontakt med supporters är det nog bäst dom läser på forumet. Ungdomen nuförtiden besöker inte så frekvent medlemsmöten - man träffas över nätet. Vad jag hört är yngre medlemmar förskräckta över den höga medelåldern på årsmöterna. På detta forum kan man diskutera utan att bekymra sig om åldern.
Tror inte ett medlemsmöte är rätt forum för att hantera kompletteringar av spelartruppen.
En bra fungerande förening hanterar en löpande dialog.
Jag tycker väl som Joth är ledningen inte är tillräckligt öppen mot supporters.
Örebro Mac-T
2007-08-15 15:49
Återkommer i kväll! Har en del annat att göra.
Nu laddar vi alla positiva krafter inför matchen mot AIK!
Örebro Mac-T
2007-08-15 15:47
Fick just lite information från Frebran via mejl. Vill inte skriva här om vad hon sa, men ledningen har en del på gång. Det är helt klart. Hon fick mig att återfå mitt något tappade mod. Hör ni alla där ute, ÖSK kommer att klara det här. Jag tror vi spelar i AS nästa år också!
Örebro Adamski
2007-08-15 15:45
Mac-T och Aspen/

Att supportrar kan tipsa om spelare som senare värvas har även hänt i ÖSK. Jag vet det eftersom det var jag som tipsade ÖSK om Chris Pozniak.
Örebro Mac-T
2007-08-15 15:33
Aspen// Här på forumet vinner man inga segrar mot ledningen. Ska man få sina åsikter hörda och ändringar utförda måste det ske i demokratiska sammanhang på ett möte. Då protokollförs det sagda och ledningen måste svara skriftligen på våra frågor.
Örebro Aspen
2007-08-15 15:28
Ämne: Aspen// Ger du dina....
Mac-T//Detta forum är väl till för att diskutera ideer, matcher och sånt. Det har funnits hur många tips som helst här. Det är bara för sportchefen att läsa OM han vill.
Lätt som en plätt!!!
Örebro Mac-T
2007-08-15 15:03
Aspen// Ger du dina analyser och kommentarer till rätt personer? Om inte Kubanerna kan få sina ord hörda är det mycket dåligt. Välj om representant eller skriv tuffa insändare. (Är själv journalist och känner bla Frebran personligen). Sorry! Har ingen koll när det gäller Nordin-övergången. Tips är naturligtvis ett svagt sätt att argumentera på, men ska inte förkastas om de läggs till rätt personer och på rätt sätt.
Örebro zxcv
2007-08-15 14:54
-----------Richard---------
FreSa--Frippe--Glenn--Riddez
Johan--Nordback-Larsen-Anttonen
--------Rodevåg--Seb----------

Det behövs iallafall 3 nya spelare. Skitsamma om de inte är "rätt spelartyper"
Örebro Aspen
2007-08-15 14:52
Ämne: Ämne: Ämne....
1) Det är väl bättre än att bara gnälla. Svar: försöker att analysera och kommentera
2)Eller vill du byta sportchef? Svar : Det tar vi på årsmötet. Hitills har han inte gjort tillräckligt (det kan finnas en del som vi inte känner till)
3) Har inte supporterklubben en talesperson inför ledningen? Svar: Kubanerna hade önskat något i samband med nya läktarn. Resultet = 0.
4) Någon som kan tipsa enligt demokratiska regler och förordningar. Svar: Tips följer inte några spelregler. Följde inte Du Nordin-övergången
Örebro Bastard on Parade
2007-08-15 14:51
Mac-T//

Jadu.. Det enklaste är ju att gnälla.. Jag har i alla fall inga konkreta förslag på vad som kan göras.

Vad kan vi göra? Någon?
Örebro BabyKladde
2007-08-15 14:50
Era drömmar har besannas..

tycker för övrigt ni är idioter som snackar så mycket skit om klubben ni påstår er vara supportrar till..
Örebro Mac-T
2007-08-15 14:47
Ämne: Jag kände det på mig....
Vi är nog fler som i likhet med dig är frusterade över det mesta som görs/ inte gör just nu från ledningen. Men vad ska vi göra tycker du för att inte bli ett "gnällgäng" här på Forumet. Konkreta förslag tack!!!
Örebro Bastard on Parade
2007-08-15 14:43
Jag kände det på mig.. "Afrikanen" var förmodligen bara en bluff för att vinna tid innan ropen om avgång skulle komma.

Vi ligger i botten, vi har inget fungerande spelsystem, stadens främsta talanger provspelar överallt utom just i ÖSK, vi har fel spelare och supportrarna har tappat både förtroendet och tålamodet.

Man vaknar och är både förbannad och ledsen över att inget verkar fungera för tillfället. Extra förbannad blir åtminstone jag när det verkar finnas ett antal rötägg som inte förstår att ÖSK behöver vårat stöd mer än någonsin.
Örebro Mac-T
2007-08-15 14:26
Ämne: Ämne: Ämne....
Aspen// Du har naturligtvis rätt i att vi här inte ska ha som praxis att göra sportchefens jobb. MEN... Jag har flera bevis på supportrar i andra lag som har tipsat om spelare som sen skrivit på. Det är väl bättre än att bara gnälla. Eller vill du byta sportchef? Har inte supporterklubben en talesperson inför ledningen? Någon som kan tipsa enligt demokratiska regler och förordningar.
Örebro Storm_90
2007-08-15 14:24
TFF och BP värvar vad fan gör vi! Vi har fan BARA 2 veckor på oss! Vi åker ur och INGEN gör ett skit för att hindra det!
Örebro Storm_90
2007-08-15 14:23
AVGÅ ALLA! Det var säkert är stor jävla lögn från första början!!!!! Fy fan vad trött jag blir! AGERA NU! :@
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-15 14:11
Ämne: Ämne: Sitter ....
Jag är förbannad i min egen frustration,dom kan väl för fan kolla upp om det ens finns en svensk ambassad i landet de ska värva ifrån?borde ha lärt sig av Yunus fall,sen är det väl inte vårat jobb att säga till hur dom ska värva spelare,en sån här sak händer bara i Ösk,vilken annan klubb som helst har väl en plan B,men inte vi,plan B kostar väl pengar det med.
Örebro Aspen
2007-08-15 14:04
Ämne: Ämne: Sitter ....Det kan inte vara en supporters sak att tipsa sportchefen om förstärkningar.
Det ringer säkert agenter med tillgängliga spelare dagarna i ända. Men han har kanske mobilen avstängd. Tur att han stötte ihop med Jon på stan.
Resten av allsvenskan skrattar just nu åt oss!!
Örebro Mac-T
2007-08-15 13:56
Ämne: Sitter det inga vuxn....
Hallå! En riktig supporter slänger inte sitt medlemskort bara för att hans lag inte sköts ordentligt eller att det inte vinner matcher. Det är ju nu som vi verkligen behövs. Man kan få uttrycka sin besvikelse och frustration, det är OK. Men jag frågar mig vilket lag du istället tänker börja hålla på i konsekvensens namn. Eller pladdrar du bara på i din besvikelse? Är själv inte nöjd med ÖSK:s spel men det gäller att se framåt. Varken du eller jag kan ändra på matcher som spelats. Men vi kan stärka oss själva och de andra här på Forumet genom att försöka ge tips om lösningar som kanske sen kan nå ledningen. Allt är väl inte hopplöst?
Örebro Aspen
2007-08-15 13:52
Ämne: Men alltså det är ju....En proffsig klubb satsar inte allt på ett så oprövat kort. Och så sent.

Vi har både sportchef och VD. Allt man kunnat fixa fram är en spelare utan klubb boende i Örebro. Det tycker jag är för skralt.
En degradering till S1 är inget som kommer som en överraskning.
Örebro StårSjälv
2007-08-15 13:49
"Länder som styrs av Mutor och Pengar" , med andra ord varenda land som finns ;)
Örebro 1981
2007-08-15 13:45
Men alltså det är ju inte Styrelsens fel ang afrikas lagar & regler. Länder som styrs av mutor och pengar. Kan ta år att ordna pass till spelare.
Är det värt att kasta bort pengar på nu? När vi behöver nya spelare idag och inte nästa år?

Svar Nej. Vi har ju f.ö ett levande expempel i Yunas
2007-08-15 13:40
Sitter det inga vuxna i Ösk:s styrelse?jävla dagis,fn va sne jag blir,fan att jag håller på detta skitlag.
Örebro 1981
2007-08-15 13:32
// Det där var väl ganska onödigt? // Admin //

Sorry Admin. Övertramp av mig.
Örebro gatti
2007-08-15 13:30
Är någon förvånad??????????
2007-08-15 13:27
Ämne: ÖSK:s drömvärvning h....
F**k alla ansvariga för Ösk:s värvningar.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-15 13:17
ÖSK:s drömvärvning har spruckit...
Örebro Aspen
2007-08-15 13:02
Lennart Sjögren Sportchef på ÖSK lider säkert helvetiskt nu. Laget går dåligt och alla konkurenter förstärker sina trupper. ÖSK har lyckats förstärka med en spelare som inte tillhörde något lag och redan var bosatt i stan.
Det kommer bli livligt när/om ÖSK står där med biljetten till S1 och utan försök att förstärka truppen.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
Adamski // Han slutade ju spela fotboll 2005 efter 2 år i Japan...
Örebro go_osk
Ämne: Ge mig tre anledning....
1. Vi är grymma hemma på konstgräset och spelarna vågar spela ut på ett helt annat sätt där.

2. Spelarna borde vara jäkligt revanschsugna efter det pinsamma nederlaget mot BP, så en seger mot gnaget är höst rimligt för att sätta lite plåster på såren.

3. Vi får tillbaka Nordback som har visat sig vara en riktigt viktigt kugge på mitten. Hans aggressivitet lär behövas mer än någonsin. Betänk dessutom att Holgersson och Jansson lär vara ordentligt taggade för att bevisa att de även ska bilda mittlås i framtiden.

På den fjärde punkten är det upp till oss supportrar. Vi måste även ta vårt ansvar och lyfta fram ÖSK som aldrig förr. Detta gäller som tidigare sagt samtliga åskådare med minsta lilla ÖSK hjärta, det spelar ingen roll om du sitter på sittplats eller står i klacken. Du ska stödja Örebro SK!

Krossa Gnaget!
Annons: