/fotboll/osk/forum/7903.aspx/fotboll/osk/forum/7903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-08-15 21:40
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....ÖSKare i exil//Om Patrick intervjuer före och efter matcherna. Något mer substanslöst än intervjuerna före matcherna får man leta efter. Efter matcherna intervjuerna får en att undra om man sett samma match, som t ex mot ICA - "skillnaden på lagen var att dom gjorde mål på sina chanser"

Jämför med KIFÖ tränare: "spelarna jobbar inte tillräckligt", "vi är inte tillräckligt aggresiva" och efter som han menar vad han säger så säger han det till pressen. Följs upp med ändringar i startelven, spelare från ungdomslaget får chansen och första vinsten mot Djurgården kom. Det är kommunikation och konsekvens. Se, hör och lär ÖSK !!!
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-15 21:02
Ämne: Ämne: Ser man....
Det gör man ju också men tydligen inte det vi vill veta. Patrick ställer upp på intervju både före och efter matcherna. Spelarna uttalar sig också mellan matcherna och det kommer upp match info, info om junior laget och nyförvärv på hemsidan. I NA skrivs en hel del också. Givetvis vill jag se mer men jag reagerar inte på att ÖSK är dåliga på att uttala sig. Vill man ha svar på andra frågor tycker jag man skall engagera sig. Det är rätt kul att sitta här och ljuga och fundera men redaktionens intervjuer och ÖSKs svar tycker jag är utmärkta. Min rekommendation ifall ni vill ha mer svar etc, engagera er och styr upp en mail intervju eller liknande med ansvariga.
Örebro initforlife
2007-08-15 20:46
Ämne: Ser man på, fick pre....
ÖSKare i exil//Na eller egna hemsidan kanske kan vara ett sätt för Ösk att få ut information om man ville det?Så slipper alla maila frågor till dom.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-15 20:28
pemo // tyvärr jobbar jag hela den här veckan under träningarna, men jag ska ner på minst en, troligtvis 2-3 träningar nästa vecka och kolla läget inför trelleborgsmatchen, så då kommer det nog lite uppdateringar, från min sida i alla fall :)
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 20:25
VD//

Verkar ganska omöjligt att vi får möta er i SE nästa år. Har du inte sett var ni ligger i serien? Vill man se Degerfors i Örebro nästa år lär man få gå till Trängen.
Örebro Dr. Cox
2007-08-15 20:24
Har inte läst ett skit av tidigare inlägg.
Men vad f*n ska vi med en ny anfallare till?

Det är ju inte så konstigt att anfallarna inte gör mål när Riddez och resten av laget bara slår bort bollarna med de förbannade tjongbollarna hela tiden.
Köp en BRA mittfältsmotor som kan spela in sig redan nu iår OM nu Larsen lägger skorna på hyllan efter denna säsong.
Ny anfallare. NEJ tack.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 20:21
Ser man på, fick precis en inbjudan på mailen till lunch med bl.a Sjögren och Walker 28/8. Där lovar de att lägga korten på bordet för oss storsponsorer. Bl.a spelarförvärv och tabelläge.

Jag lovar att skvallra lite, fast vissa av er bannar mig för det.
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-15 20:17
Ämne: Jag är lessen att be....
Jag är ledsen att skriva att det gör vi inte även om vi åker ner.
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-15 20:16
Men är klubben respeklösa mot fansen? Vi vill ha information men har någon tagit sig för att göra en intervju med Jan, Lennart eller Patrick? Kanske men ingen jag vet. Jag tycker att vi får korta intervjuer och uttalanden från ÖSK med jämna mellanrum men givetvis vill jag ha mer. Dock så ser jag det inte som att klubben håller tyst för att den inte besvarar våra funderingar vi grunnar om här och hemma i stugorna. Jag tycker redaktionen gör ett bra jobb, jag vill se mer men kan inte tänka mig att göra det själv på så vis kräver jag inte en massa saker nu och då.

Faktum är att jag mailat med både Jan, Lennart eller nån av de andra ibland. Ofta små korta saker och alltid får jag svar. T.ex fick jag en ÖSK i allsvenskan t-shirt postad till mig härborta i Dublin. Intrycket jag får är att de svarar om man försöker kommunicera vettigt med dom. Nu ska väl alla inte springa iväg och maila alla sina tankar och frågor itll dom men om vi vill ha svar kanske någon vill ordna en gemensam insats med frågor härifrån som sen kan ställas av redaktionen eller lämplig frilans.

Förövrigt har jag svårt att se vart ÖSK kör över oss? För att man levererar dåliga resultat eller för att man inte svarar på de frågor vi inte ställer direkt till dom?
Örebro Marquis de Sade
2007-08-15 20:14
Ämne: Jag tror att många h....
Ja, spelarna måste knyta näven och börja vinna - och att man som spelare överhuvudtaget står ut med skammen att låta det gå så här långt är för mig en gåta.

Var är stoltheten?
Var är lusten att vinna?

Degerfors VD
2007-08-15 20:07
Jag är lessen att behöva skriva detta.Men vi syns i superettan IGEN nästa år
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 20:04
pemo//

Det är stängda träningar numera ;)
Örebro pemo
2007-08-15 19:54
är det ingen som har koll på ÖSK:s träningar numera? Vad händer där? Kan man se några nya idéer? Vi som inte bor i Örebro men håller på ÖSK vill gärna ha lite info mellan matcherna.
Är det någon B-lagsmatch innan AIK-matchen?
Örebro initforlife
2007-08-15 19:48
Nån som minns debatten i våras initierad av mig och några till.Vi tyckte att Ösk körde över sina supportrar med bla.de nya abbonemangsreglerna och var rädda för det nya "ÖskAB".Då var en majoritet för klubbens linje och tyckte allt va frid o fröjd.Vi skulle bara rätta oss efter klubben så länge den fick in pengar...Intressant att många av er som stred mest för klubben´s linje nu ändrat åsikt när det inte går så bra på planen...Nu talas det om respektlöseheten mot fansen,avsaknad av information osv...Dags att krypa till korset?Joth?EShams?Mfl?
Örebro Sersant
2007-08-15 19:25
Har ett litet förslag :).

varför inte samla in fråger som någon sen kan ställa dem ansvariga i ÖSK o kräva svar.

frågor som:
Många av oss supportrar känner att ÖSK bygger en mur mellan klubben och dess fans genom att inte ge ut interessant information. Är det verkligen värt att hemlighålla sådan information som visserligen håller känslig information borta från konkurenterna men samtidigt bygger en mur emot oss fans?

Vad tycks om förslaget, skulle ju kunna bli en intervju som någon av SvartVitts redaktion borde kunna fixa?
Örebro Djäflun
2007-08-15 19:15
Just nu känns det som att nästa logiska steg nedåt att ÖSK börjar förlora spelare........
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-15 18:42
Det är mycket känslor nu. Bland alla. Som supporter är det dessutom svårt att påverka det där man brinner så starkt för och frustrationen är kollosal. Mest ont gör det faktiskt att det är lite svårt att föra en vettig diskussion innan nån skriker sparka walker, styrelsen suger, jag sa ju att..., ricardo costa skall frälsa oss och att Nordin öde är ett mysterium.

Delvis är det väl bristen på insikt och information. Sen är nog vår törst på information större än att den kan släckas. Men ett enkelt Nordin platsade inte i truppen ges till svar? Nej, för mig veterligen så ställs frågan här i forumet och i olika bloggar och krönikor och där svarar ju inte Walker, ledningen eller nån annan. Jo, det där forumet på ÖSKs hemsida känns väldigt saknat just nu. Nånting för ÖSKs media ansvariga att ta tag i kanske.

Men till det viktiga. Vad skall göras? Jag vet inte, truppen överskattades och sportgruppen tittar runt. Kanske värvas det, kanske inte. Med eller utan värvning klarar vi det här jag är säker, JAnne, Lennart, alla våra patrik, Joel etc, fixar det här.
Örebro initforlife
2007-08-15 18:35
Förövrigt skulle jag skämmas om jag ledde tipsligan här...
Örebro initforlife
2007-08-15 18:30
Jag tror att många har en övertro på ett ev. nyförvärv.Förra året förde Nedim upp oss men jag tror det är en utopi att hitta en spelare som kan gå in i As och göra något liknande.(Dvs. i Ösk´s prisklass)Nej alla spelare måste knyta näven och ge sig fan på att vi ska hålla oss kvar!
Örebro Aspen
2007-08-15 18:06
Ta en funderare på vad en nedflyttning till S1 kommer att innebära.
Det kan vara en bra grund för att satsa på att hålla sig kvar i AS.
Spelarinvest kan väl ha två funktioner - täcka underskott eller investera för att förebygga underskott.
Örebro Aspen
2007-08-15 18:00
Ämne: "Nu kniper man ....
Vilken spelide? Den är kjesarens nya kläder.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-15 17:48
Rasberg//

Nej, det är det ju inte. Men att från ena veckan gå från att man "är nöjd med truppen" och sedan efter matchen mot Halmstad vilja förstarka med två klasspelare, en till mittfältet och en anfallare luktar panikåtgärd.

Naturligtvis ska vi skippa panikvärvningar av spelare, om möjlighet finns så ska de naturligtvis testas på Behrn Arena innan. Men det jag menar är att man nu ska värva en spelare som man vet kan prestera i Allsvenskan. Barsom är ett exempel på en sådan lirare även om det inte är min önskespelare. Det kanske kostar lite mer men det är definitivt värt pengarna om man tänker kortsiktigt.

Värvar man spelare från Afrika eller Sydamerika får man räkna med att spelaren behöver tid, det är inte enkelt att bara komma hit och prestera.

"Bättre strunta i att värva om det inte finns några som passar in i spelidén samt kan tillföra något direkt."

Vilken är våran spelidé? I början av säsongen var det att komma runt på kanterna, någorlunda fart, mod och kraft. Nu? Långbollar på två forwards som får ta ett alldeles för stort defensivt ansvar. Till vilken spelidé ska det värvas spelare till? Kortsiktigt eller långsiktigt?
Örebro E.Shams
2007-08-15 17:39
Ämne: Tror fortfarande int....

Jag tror att många ÖSK-fans överskattade truppen inför denna säsong. Det är dock inte konstigt då man har svartvita glasögon. Kihlberg borde ÖSK ha värvat. Vi var få som tyckte det men nu i efterhand vill jag mena att en spelare av Kihlbergs typ (Mumba, Tjärnström osv) varit en bra värvning.

Jag är övertygade att en sådan typ av spelare hade inbringat fler poäng till ÖSK. Detta är lätt att säga med facit i hand men detta sades innan, bla från DaSa. Högmod och en övertro på sig själv är en av de bidragande faktorerna till att det har gått som det har gjort.
Örebro Rasberg
2007-08-15 17:36
"Nu kniper man käft och säger att det kan hända saker nästa vecka, eller veckan efter det. Innan det säger man att man är nöjda med truppen. Jag får känslan av att det är panikåtgärder, panikåtgärder och ÖSK i kombination ger mig rysningar... "

Suck! Att inte värva är väl inte någon panikåtgärd? Att värva en Walter Gigena är en panikåtgärd. Vi väntade länge förra säsongen och hittade Nedim som frälste oss. Bättre strunta i att värva om det inte finns några som passar in i spelidén samt kan tillföra något direkt.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 17:33
Varför blir vissa så upprörda över den missade "drömvärvningen". Jag skrev ju direkt att det hela bara var ett spel för galleriet.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-15 17:04
Kerberos//

Naturigtvis är jag medveten om det du skriver, men samtidigt är det min önskan. Jag skulle bara vilja veta mer om vad som händer i ÖSK, hur blir det med arenan t ex? Är Västra klar? Om inte, när beräknas den vara klar? Var det inte sagt att det skulle bli färdigt kring midsommar?

Hur blir det med Östra? Finns några planer på renovering av Södra? Varför knyter man inte till sig länets stora talanger?

Så många frågor, så få svar.

Sedan så kan man ju ifrågasätta principen ÖSK har vid värvningar. Man vill inte röja identiteten på den aktuella spelaren, men vad gjorde man inte med Wikström, Richardsson och Rodevåg till exempel? Man uttalade sig positivt om spelaren och sade öppet att man ville ha dem och till slut hamnade de i ÖSK.

Nu kniper man käft och säger att det kan hända saker nästa vecka, eller veckan efter det. Innan det säger man att man är nöjda med truppen. Jag får känslan av att det är panikåtgärder, panikåtgärder och ÖSK i kombination ger mig rysningar...
Örebro Aspen
2007-08-15 17:00
Ämne: Ska man vara tyst oc....
Instämmer helt.
Örebro Marquis de Sade
2007-08-15 16:53
Ska man vara tyst och hemlighetsfull så ställs det höga krav på att man kan leverera. Annars tolkas ju tystnade som handlingsförlamning och då måste ju styret bytas ut.
Finns bara EN del av klubben som inte kan bytas ut och det är supportrarna, som just nu behandlas väldigt respektlöst av de personer som är anställda för att vinna med ÖSK.(Ja, undantaget söndagens bjudresa till bromma).
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-15 16:36
Med detta utalande fick jag den känslan!
Men de var bara min uppfattning.

-Vi har vetat om det här datumet länge så det kommer inte som en överraskning. Om vi lyckas knyta till oss en ny spelare är det bra, annars får vi köra på med den trupp vi har.
Örebro EbooT
2007-08-15 16:32
Ämne: De värkar inte bli n....
Var är det det värker så?
Annons: