/fotboll/osk/forum/7900.aspx/fotboll/osk/forum/7900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2007-08-18 12:39
Tror Semic skulle kunna bli ngt,han var väl hyfsat bra de matcher han gjorde för Umeå.
Har förresten för mig att han gjorde målet när ÖSK torskade där uppe!
AIK Bolltrollaren
2007-08-18 12:38
*edit*
Örebro Bastard on Parade
2007-08-18 11:44
"Namn: Bastard on Parade » Svara inlägg
Länktips: www.jvmsport.com/
Sänt: 2007-08-03 14:13
Ösk-Power//

KOlla länken.

För övrigt tror jag att det är en spelare från Balkan som är aktuell, kan det vara något så osexigt som killen som lirade i Umeå delar av förra säsongen? Skulle inte förvåna mig ett dugg om så vore fallet men han har väl inte landslagsmeriter? "

Jag tyckte jag hade dåliga vibbar inför ett eventuellt nyförvärv... Hur har det gått för Saric i år? Han har ju annars rätt goda erfarenheter av spel i Uefa-cupen om jag minns rätt och beskrevs väl som en stark spelare i boxen?
Örebro Marta
2007-08-18 10:26
E-lan-o/ Inte skulle jag använda fet stil för att åsamka forumet skada, utan enbart på ett mkt ansvarfullt och fruktbärande vis. Exempelvis i ett nederlagets stund skulle jag kunna känna tillfredställelse av att nyttja en och annan fet bokstav. Jag skulle använda mina kunskaper med förstånd och omtanke och inte för att tillfoga tredje part skada eller vånda.

Men... det spelar ingen roll för mitt tekniska kunnande är uppenbart av för mager karaktär.

Imorgon kommer vändning nummer 2 och äntligen börjar våra Forwards näta (läs Rode). Dock stannar siffrorna vid 1-0. Fredrik går in adrenalinstinn och taggad upp över öronen för att visa belackarna att han inte ens tänkt tanken att avsluta sin allsvenska karriär och börja spela amatörfotboll.
Örebro Mattias69
2007-08-18 09:57
Ämne: Chipset//

E.Shams....
Du ligger på en delad 6:e plats, ÖSK-Karl
Örebro Mattias69
2007-08-18 09:55
Aspen// Är Barsom så duktig då? Alla jublade ju när det blev klart att Stefan Rodevåg skrivit på och han har väl inte levt upp till dom förväntningar fansen hade (med det är det inte sagt att han är en dålig fotbollsspelare)
Örebro Romano
2007-08-18 09:24
Har ni som vill ha hit Barsom läst detta??

Syrianskas LATEST NEWS *Abgar Barsom på väg till SFC?*
Örebro Matta
2007-08-18 08:47
Är det någon som har lite insights angående bosniern. Han kvalitéer och så.
Örebro Aspen
2007-08-18 07:54
Sjögren svettas för att få till nyförvärv.
Enligt NA bjuder ÖSK på bosinien Samir Saric f.d Umeå och nu i Norge div 1. Bra, han är upp i varv i och med norskt seriespel. Han har dock redan spelat för två klubbar (Umeå och Lov-Ham)det sedaste året.

Må Sjögren svettas ännu mer så vi får Barsom också.
AIK kribba
2007-08-18 01:34
Snart match mot AIK för er del. Taggade? Vi får se hur cupmatchen mot letterna påverkade oss. Hoppas inte allt för mycket..

Kan inte heller få fet text...lite kul o försöka..
Örebro Bastard on Parade
2007-08-18 00:23
Oj vad man ser fram emot matchen mot gnaget!
Örebro jappel
2007-08-17 23:48
Riktigt taggad inför nästa hemma fight.
ÖSK har verkligen blandat och gett såhär långt i år.
Men kom ihåg att ÖSK är ett frukat hemmalag och alltid höstens lag. Ta även med i beräkningen att ÖSK brukar vara ganska mediokra borta, speciellt på naturgräs. (del av förklaringen till det som vi redan glömt från förra helgen!)
Gäller bara att hålla huvudet högt och kämpa hem alla poängen i alla matcher.
Örebro jappel
2007-08-17 22:37
Tja la, la la la la, oh oh o Örebro!
Tja la, la la la la, oh oh å Ö-S-K!!
Vi kommer igen, vi kommer alltid igen!
Örebro BabyKladde
2007-08-17 21:37
Vi kanske skulle göra något liknande ??

kanske sent på säsongen.. men något liknande kanske vi skulle göra också? om Degerfors kan så är det ju en skam om vi itne kan..
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-17 20:17
Chipset//

E.Shams kör bara säkerhetstips, skryter med att leda tipsligan när vi håller på att åka ur. Själv ligger jag fyra (tror jag). Men det handlar om turen med några exakta resultat. T,ex ÖSK-BP 4-0 o.s.v.
Örebro Aspen
2007-08-17 20:16
AIK är trötta efter torsdagens match och resa från Baltikum. Precis som Bajen var. Vi måste satsa offensivt och trötta ut råttorna.
Hoppas Walker ändrar sig och satsar på Frempong, dåligt annars. Förra årets anfallspar ska återuppstå. Nedim får chansen i 1:a halvlek att visa att insatsen mot BP var ett steg i rätt riktning.
Westman
FrSa FrJa GlHo JoRi
PaAn LaLa FrMo JaFr
NeHa Seb
Örebro in med Boniek
2007-08-17 19:59
RR
Fresa Holgersson nordback riddez

antonnen Seb Lars larsen frempong
rodevåg nedim
Örebro Mattias69
2007-08-17 19:49
Jag vill inte se Fredrik Nordback på plan något mer i år. Däremot vill jag gärna att Fredrik Mordback gör entré igen!
Örebro Mattias69
2007-08-17 19:44
Ämne: kan undra hur intres....
Jag gjorde en liten undersökning på Kubanernas forum om hur stort intresset var. 11 stycken svarade att dom var intresserade att åka med ner till Trelleborg och det är ungefär 1/3 av den skara som behövs.

Det var ju inte någon rusning till BP matchen precis förrens ÖSK gick ut och bjöd på bussarna. Mot Trelleborg är det 54 mil enkel resa och dubbla kostnaden mot Stockholmsmatcherna så tyvärr är jag inte så optimistisk om en resa.
Örebro One¨touch
2007-08-17 15:47
Adamski (& Mac-T)// Hoppas du förstod att det var med glimten i ögat jag ifrågasatte ditt innehav av tränarlicens. :-)

Dock tror jag att man i detta läge ska minimera antalet spelare i nya positioner i nya roller.

Visst kan "vild" förändring ibland skaka om och bära mot framgång, men i detta skede tror jag förr på trygghet.

Utan att ha bevittnat någon träning denna vecka, eller känner till statusen på spelarna presenterar jag här min 11a mot råttorna.

---------Weggen-------------
FreSa-Frippe-Holger-Riddez
Anttonen-Nobbe-Larsen-Frempong
-------Rodevåg--Zeb------

Bänk: Rickardsson, Halilovic, Moses, Nordin, Robert W.

Igentligen borde Halo kampera ihop med Zeb, eftersom de gjorde det bra förra året i S1. Men jag tycker Halo har sett uppgiven ut, och han saknar i nuläget glöd och distinkthet (finns ett sådant ord?).

I denna uppställning kan Zeb ta ett mer defensivt ansvar för att göra det trångt på mittfältet under AIKs uppspelsfas.
"Ska" Frempong starta, vill jag ha Honom på den position han känner sig mest trygg i. Dessutom kommer han rättvänd i den positionen och då är han som bäst.

Nu kommer inte Walker överge 4-4-2, men i detta utsatta läge skulle han kanske våga spela 4-2-3-1 som jag förespråkat sedan i Juni.

Då kan det se ut så här:

---------Weggen----------
FreSa-Frippe-Holger-Riddez
--------Nobbe-Zeb---------
-Anttonen-Larsen-Frempong-
--------Rodevåg-----------

Kanske en smula otryggt att i detta skede byta speluppställning, men detta skulle man testat under försäsongen istället för att ha så stor variation i startelvan ifrån match till match.
Örebro StårSjälv
2007-08-17 15:28
vi synes på söndag killar, nu bär det av mot sillstryparland! får bli 3Ƌor ala bilkö påväg hem på sön..
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-17 15:09
Erki // Heja Håkan Mild!!
Örebro Gummianka
2007-08-17 15:07
Jag vet att frågan har ställts förut här på forumet och initierade som följt träningar har vittnat om att Nordin hänger med huvudet... men jag frågar mig fortfarande vad som har hänt. Nordin G är ingen frälsare men kändes ändå på gång. Han har underpresterat i b-lagsmatcherna också förmodar jag..
Örebro Kronblom
2007-08-17 13:15
kan undra hur intresset inför bortamatchen mot Trelleborg blir om man orkar arrangera en bussresa ner till skåne,också en nyckelmatch men det är ju väldigt långt ner dit och ÖSK går ju kräftgång på bortaplan så man kanske inte ska hoppas på för mycket...
Örebro pemo
2007-08-17 11:51
Ämne: -------------Westman....Glöm Nordin. Han kommer inte att starta i ÖSK under 2007.
Frågan är väl om han kommer med på bänken igen. Sätt in Robert i laget. Han kämpar i alla fall. Mot AIK kommer nog den fysiska fotbollen att prioriteras. Frågan är väl om Frippe klarar av att starta utan någon match i benen. Tror mer på Anttonen-Fresa Glenn och Joel i backlinjen
Örebro Adamski
2007-08-17 11:42
Chipset//

Naturligtvis, ingen i ÖSK kan matcha den fart som Frampong har med boll. Samtidigt så är det få i ÖSK som kan matcha Frempongs första touch i fart vid boll. Detta är utmärkt vid kontringar. Jag tror ju inte Walker går ut med denna uppställning. Men man måste agera utifrån det man har och utnyttja det man kan bäst och hugga bättre på motståndarnas svagheter än vad dem kan hugga på våra. Vill gärna se din uppställning? Allt gott
Örebro Erki
2007-08-17 11:42
IFK Göteborg gnäller också på Fröjdfelt.
Ändå gjorde Fröjdfelt en succématch jämfört med BP-ÖSK.
Örebro Chipset
2007-08-17 11:41
E.Shams// Dags att du gör din plikt och tippar på ÖSK på söndag. Du har ju gjort en omvänd (och felaktig) jinx av ÖSK. Det kan vara dig det hänger på. Jag börjar tro det. ;-)
Örebro Chipset
2007-08-17 11:37
Johannes A//
Tack!
Örebro Chipset
2007-08-17 11:36
Adamski// En god tanke men jag anser att risken med den uppställningen är att Frempong får agera för mycket bollmottagare och mötande spelare. Som bollmottagare är Frempong iiinge viidare. Då är det bättre att han är rättvänd och kan uttnyttja de fria ytor som finns på kanten. Ingen i dagens ÖSK trupp kan matcha den fart som Frempong har med boll.
Annons: