/fotboll/osk/forum/7893.aspx/fotboll/osk/forum/7893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-08-19 20:43
vi måste slå Trelleborg..
..dom ligger före oss med bättre målskillnad!

alltså ligger vi sist där vi itne ska ligga!
Örebro Erkan
2007-08-19 20:42
erki:nu var det väl inte 5000 aik:are på plats men en del var dem ju...
Kubanerna ska ha eloge för att de inte gav upp trots 0-3.
Nu måste vi slå Trelleborg!!!
Örebro Romano
2007-08-19 20:41
Så satans pinsamt.

Har kollat på matchen via PPV och kan bara konstatera att vi idag var så in i helvete dåliga. Vet ärligt talat inte när jag sett ÖSK så här under isen, kanske aldrig?

Någon har skrivit att Fredrik Samulsson INTE var så dålig idag..??? Jasså!? Han var fan skitdålig. Men han utmärkte sig inte, för det var yttligare 10 man på plan som var så bedrövligt dåliga att man fan bara vill gråta.

Jag vet inte vad som är den bästa lösningen just nu, men det måste till en förbannat radikal förändring inför dom sista 8 matcherna för att vi ska få se Allsvensk fotboll nästa år!

Tack och god jävla natt.
Örebro Tjompaman
2007-08-19 20:41
Kan det bli sämre? Vilken brist på moral, tempo, närkamper, uppoffrande spel för varandra mm. Inga synbara ledare på planen. Ingen som visar vägen! Walker har en och endast en spelidé. Fungerar inte den(vilket den vanligvis ínte gör bevisligen) finns inget att göra. Walker har inget mer att tillföra vårt kära Sport. In med en ny tränare sista 8. Det kan ju inte bli mycket sämre iaf.
Forwards har vi tillräckligt. Däremot en kreativ krigande innermittfältare med bolltempo som vågar hålla i bollen. Men var hittar man billiga sådana?
Ingen vågar eller kanske är det så illa att det inte är modet som saknas utan kompetensen. Det duger inte i årets allsvenska! Men vi ska väl inte ur. Nästa år firar vi 100!!!
Det är krig som gäller mot Trelleborg! KRIG!!!
IFK Norrköping hoola
2007-08-19 20:37
Hur kan er tränare sätta de enda anfallarna på bänken? ÖSK hade ju inget djupledsspel i första halvlek. Spela med Rodevåg och Halilovic på topp. Ge dom lite självförtroende.
Örebro Erki
2007-08-19 20:36
Fan, vi vet ju att ÖSK är ruttna på bortaplan. Varför ska dom då få spela på bortaplan hemma också? Sjukt! 5000 ÖSKare på plats är pinsamt dåligt i en allsvensk match.

Det positiva är att BP och Trelleborg också förlorade så ingenting hände ju i bottenstriden.

AIK var riktigt bra men de fick inte mycket till motstånd. Med två matchotränade reserv-mittbackar var det fritt fram i första halvlek.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:27
varför ska ösk SPELA in bollen i mål ??

våga SKJUTA från avstånd nån gång...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-19 20:24
Ösk har inget eget spel! De vinner inga andra bollar, Passar fel i fel lägen.
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-08-19 20:20
Ämne: Hur är det med nivån....
nej det skulle det inte, hur slutade det idag o hur jävla dåligt spelade dom inte idag? think before you talk!
Örebro deportivista
Ämne: Ämne: Om ÖSK ....
Så som ÖSK spelade under de första fem omgångarna så håller jag med om att en ny anfallare hade behövts - men i nuläget är vi i ett läge där vi inte ens skapar chansar. Ronaldinho skulle inte kunna göra någon skillnad för ett ÖSK som tvingas springa och jaga boll hela matchen och - framförallt - inte kan hjälpa försvaret genom att täcka upp på mitten. Att vi torskar mot ett AIK i toppform är illa nog, men att vi inte klarade av att skära av BP:s speluppläggare i förra veckan (vilket TFF gjorde, och vann med 3-0 på Grimsta) är skandalöst.

Larsen är fortfarande duktig offensivt, men då måste han få ägna sin ork åt att göra det han är bra på. Här är inte, och har aldrig varit, bra på att göra det hårda defensiva jobbet. Han försöker, men alla lag ÖSK spelar mot får alltför mycket yta på innermittfältet att lägga passningar mot sina forwards - och därmed så får ÖSK:s försvar oerhört mycket att göra.

Under tidiga våren var det Haginges tok-form som räddade oss, men man kan inte vara så beroende på att en enda spelare ständigt ska göra bragdmatcher. Skapa stabilitet i laget - se till att vi inte släpper in 3-4 mål i varje match!
Örebro Banús ♪ ♫
hoppas verkligen att Jon kommer tillbaka snart... vi hade behövt en sådan typ av spelare idag...
Örebro Sogen
2007-08-19 20:19
Ämne: Ni som vill sparka W....
Att sparka walker är en kortsiktig lösning för att få ordning på truppen, för att missämjan skall lägga sig för att visa att det är en ny grund nu. Alla har chans till att spela om man presterar.

En ny röst på träning och i omklädningsrummet kan göra susen. Det kan i alla fall inte bli sämre.

Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-19 20:19
Halilovic blir nog inte kvar är jag rädd! Någon som vet om jon är tillbax mot trelleborg?
Örebro Marquis de Sade
2007-08-19 20:17
Ämne: Ni som vill sparka W....
Hur lång lista vill du ha?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:15
det som skrivs i tidningen är nog bara rent skitsnack som får oss supportrar att pusta ut....
Örebro Mattias69
2007-08-19 20:15
Ni som vill sparka Walker, det är 8 matcher kvar att spela. Vad är det som får er att tro att patentlösningen just är att sparka Patrick Walker?
Örebro Marquis de Sade
2007-08-19 20:14
Finns inget positivt kvar att säga om ÖSK... man uttalar sig i lokaltidningen att det är fin och bra stämning i klubben... känns som att gamla KGB på 50 talet hade varit imponerade av den mörkning vi utsätts för.
Örebro Marquis de Sade
2007-08-19 20:11
Ämne: Sparka walker självk....
Alla rätt, Sogen.
Örebro Sogen
2007-08-19 20:11
Ämne: Om ÖSK fortfarande f....
Nu är det ju som så att Henriksson, Walker x2, pettersson, Halilovic, rodevåg HÅLLER LÅNGT IFRÅN ALLSVENSK KLASS!

Öppna ögonen se klart!

Men självklart en defensiv mittfältsstjärna skulle självklart göra susen, EN KLASSPELARE SKULLE GÖRA SUSEN VILKEN POSITION HAN ÄN HADE!
AIK aikmanne
2007-08-19 20:09
gg noobs.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:06
mangeman... 4,500 kanske
Örebro Sogen
2007-08-19 20:06
Sparka walker självklart skall vi göra det, MEN vi behöver också in en ny spelare i truppen, en anfallare, om den nya bosniern är det har jag svårt att tro men kanske, just nu känns det som att vi MÅSTE panikvärva. Det är så jävla dåligt av ledningen att inte hitta ett nyförvärv, dom har haft 2-3 månader på sig att leta för vi har inte presterat på bra länge, det är ju knappast ett nytt problem. Letar man aktivt (och då menar jag aktivt) i 1-2 månader så måste man komma upp med ett antal spelare som möjliga värvningar, dom kom upp med en, en afrikan som gick i stöpet DET ÄR FÖR JÄÄÄÄVLA DÅLIGT!'

SPARKA DEN DÄR JÄVLA SPORTCHEFEN LÅNGT ÅT SKOOOOOGEN, OCH TA MED WALKER DIT OXÅ....
Örebro deportivista
2007-08-19 20:05
Om ÖSK fortfarande funderar på att värva en anfallare eller en offensiv mittfältare för att klara sig kvar så lever Walker & co i en drömvärld! Vi har tillräckligt mycket offensiva spelare av allsvensk klass (Rodevåg, Halilovic, Walker x 2, Larsen, Anttonen, Frempong, Näfver, JoPe, Lundblad, Henriksson, etc) men det är solklart att de inte kan göra något om de inte får tag på bollen. Satsa ALLT nu på att plocka in en kvalitets-spelare på det defensiva mittfältet bredvid Nordback (Larsen får konkurrera om ytterplatserna eller som en femte mittfältare). Det fungerade för tre år sedan när läget var liknande: med Mambo Mumba & Nordback så kunde vi stoppa motståndarna från att hålla bollen i farliga lägen, och så småningom kunde vi själva skapa chanser...

Det är pinsamt att ÖSK nu i fem av de sex senaste matcherna hamnat i 0-1 läge redan under första kvarten - och det kan man inte beskylla försvaret för, när de inte får tillräcklig hjälp från mittfältet. DEF MITT NU!
AIK MangeMan
2007-08-19 20:05
schysst publiksiffra, nästan lika mycket som IFK-DIF lol, hur många gnagare var där egentligen?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:02
bästa idag vr väl publiksiffran.. hade dock hoppats på lite fler, men men...
nästa publiksiffra lär ju inte bli skyhög.. GAIS hemma... 4,000
Örebro Sersant
2007-08-19 20:01
I början av matchen märktes det verkligen att det var 2 nya mittbackar, dem 2 första målen hade inte skett med våra ordinarie backar.

Gillade verkligen vad jag såg i andra, hoppas verkligen att Walker fortsätter med 4-2-3-1 :P.

Förövrigt var Walker bäst på plan i första o i andra spelade flera upp sig.

Till nästa match:

|--------PeWe--------|
|FrSa-PaHa--MaWi-JoRi|
|-----FrNo--SeHe-----|
|--PaAn--LaLa--JaFr--|
|--------RoWa--------|
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:01
Vi får väl bli nya Norrköping då... tragla i SE i 6 år och bygga upp en STADIG grund... Dagsläget håller inte...

Förlust på Tjongavallen och det blir matcher mot Falkenberg o C:O igen...

å vad skönt o vara närke-bo =(
Örebro Farsen blir till Guld
2007-08-19 20:00
Jag har tittat på ÖSK i kanske 15 år. På Vallen och nu på Behrns. Och dagens match är fan det sämsta jag sett på mycket mycket länge! Prestationen höll nog knappt superettaklass.
Örebro Gummianka
2007-08-19 19:59
Stämmer expressen så vet jag inte vad man ska säga om nedims agerande, ruskigt oproffsigt. (positiv publiksiffra, även med alla tillresta)
Örebro Stephan
2007-08-19 19:57
Jag tycker F.Samuelsson skötte sig helt ok. Han var rätt offensiv och försökte i alla fall. Hade ett avslut som gick sjukt högt över dock, men som sagt, det var roligt att se att han vågade.

Klart dom åker ur om dom fortsätter såhär, torsk mot Trelleborg blir ju lite utav en spik i kistan som det kallas.

Trist att min sista hemmamatch skulle sluta i en sådan förnedring. Hoppas att dom klarar sig kvar och att Gif Sundsvall tar klivet upp, då har jag i alla fall en match att gå på!

För övrigt: Kul att det var 60% AIK:are på Berhn idag, sjukt. Satt på sittplats med tjejen, bara gnagare överallt, varje gång man sträckte upp armana i skyn efter någon ÖSK chans, hörna eller liknande åkte man på en smäll i bakhuvudet (blir nog flintis). Tack för mig :)
Annons: