/fotboll/osk/forum/7890.aspx/fotboll/osk/forum/7890.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2007-08-19 20:14
Finns inget positivt kvar att säga om ÖSK... man uttalar sig i lokaltidningen att det är fin och bra stämning i klubben... känns som att gamla KGB på 50 talet hade varit imponerade av den mörkning vi utsätts för.
Örebro Marquis de Sade
2007-08-19 20:11
Ämne: Sparka walker självk....
Alla rätt, Sogen.
Örebro Sogen
2007-08-19 20:11
Ämne: Om ÖSK fortfarande f....
Nu är det ju som så att Henriksson, Walker x2, pettersson, Halilovic, rodevåg HÅLLER LÅNGT IFRÅN ALLSVENSK KLASS!

Öppna ögonen se klart!

Men självklart en defensiv mittfältsstjärna skulle självklart göra susen, EN KLASSPELARE SKULLE GÖRA SUSEN VILKEN POSITION HAN ÄN HADE!
AIK aikmanne
2007-08-19 20:09
gg noobs.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:06
mangeman... 4,500 kanske
Örebro Sogen
2007-08-19 20:06
Sparka walker självklart skall vi göra det, MEN vi behöver också in en ny spelare i truppen, en anfallare, om den nya bosniern är det har jag svårt att tro men kanske, just nu känns det som att vi MÅSTE panikvärva. Det är så jävla dåligt av ledningen att inte hitta ett nyförvärv, dom har haft 2-3 månader på sig att leta för vi har inte presterat på bra länge, det är ju knappast ett nytt problem. Letar man aktivt (och då menar jag aktivt) i 1-2 månader så måste man komma upp med ett antal spelare som möjliga värvningar, dom kom upp med en, en afrikan som gick i stöpet DET ÄR FÖR JÄÄÄÄVLA DÅLIGT!'

SPARKA DEN DÄR JÄVLA SPORTCHEFEN LÅNGT ÅT SKOOOOOGEN, OCH TA MED WALKER DIT OXÅ....
Örebro deportivista
2007-08-19 20:05
Om ÖSK fortfarande funderar på att värva en anfallare eller en offensiv mittfältare för att klara sig kvar så lever Walker & co i en drömvärld! Vi har tillräckligt mycket offensiva spelare av allsvensk klass (Rodevåg, Halilovic, Walker x 2, Larsen, Anttonen, Frempong, Näfver, JoPe, Lundblad, Henriksson, etc) men det är solklart att de inte kan göra något om de inte får tag på bollen. Satsa ALLT nu på att plocka in en kvalitets-spelare på det defensiva mittfältet bredvid Nordback (Larsen får konkurrera om ytterplatserna eller som en femte mittfältare). Det fungerade för tre år sedan när läget var liknande: med Mambo Mumba & Nordback så kunde vi stoppa motståndarna från att hålla bollen i farliga lägen, och så småningom kunde vi själva skapa chanser...

Det är pinsamt att ÖSK nu i fem av de sex senaste matcherna hamnat i 0-1 läge redan under första kvarten - och det kan man inte beskylla försvaret för, när de inte får tillräcklig hjälp från mittfältet. DEF MITT NU!
AIK MangeMan
2007-08-19 20:05
schysst publiksiffra, nästan lika mycket som IFK-DIF lol, hur många gnagare var där egentligen?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:02
bästa idag vr väl publiksiffran.. hade dock hoppats på lite fler, men men...
nästa publiksiffra lär ju inte bli skyhög.. GAIS hemma... 4,000
Örebro Sersant
2007-08-19 20:01
I början av matchen märktes det verkligen att det var 2 nya mittbackar, dem 2 första målen hade inte skett med våra ordinarie backar.

Gillade verkligen vad jag såg i andra, hoppas verkligen att Walker fortsätter med 4-2-3-1 :P.

Förövrigt var Walker bäst på plan i första o i andra spelade flera upp sig.

Till nästa match:

|--------PeWe--------|
|FrSa-PaHa--MaWi-JoRi|
|-----FrNo--SeHe-----|
|--PaAn--LaLa--JaFr--|
|--------RoWa--------|
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-19 20:01
Vi får väl bli nya Norrköping då... tragla i SE i 6 år och bygga upp en STADIG grund... Dagsläget håller inte...

Förlust på Tjongavallen och det blir matcher mot Falkenberg o C:O igen...

å vad skönt o vara närke-bo =(
Örebro Farsen blir till Guld
2007-08-19 20:00
Jag har tittat på ÖSK i kanske 15 år. På Vallen och nu på Behrns. Och dagens match är fan det sämsta jag sett på mycket mycket länge! Prestationen höll nog knappt superettaklass.
Örebro Gummianka
2007-08-19 19:59
Stämmer expressen så vet jag inte vad man ska säga om nedims agerande, ruskigt oproffsigt. (positiv publiksiffra, även med alla tillresta)
Örebro Stephan
2007-08-19 19:57
Jag tycker F.Samuelsson skötte sig helt ok. Han var rätt offensiv och försökte i alla fall. Hade ett avslut som gick sjukt högt över dock, men som sagt, det var roligt att se att han vågade.

Klart dom åker ur om dom fortsätter såhär, torsk mot Trelleborg blir ju lite utav en spik i kistan som det kallas.

Trist att min sista hemmamatch skulle sluta i en sådan förnedring. Hoppas att dom klarar sig kvar och att Gif Sundsvall tar klivet upp, då har jag i alla fall en match att gå på!

För övrigt: Kul att det var 60% AIK:are på Berhn idag, sjukt. Satt på sittplats med tjejen, bara gnagare överallt, varje gång man sträckte upp armana i skyn efter någon ÖSK chans, hörna eller liknande åkte man på en smäll i bakhuvudet (blir nog flintis). Tack för mig :)
Örebro Aspen
2007-08-19 19:55
Tidigare har anfall och mittfält slutat att fungera. De senaste matcherna har försvaret gjort dom sällskap.
Walkers lagbygge har rämnat !!! Laget saknar energi och framåtanda.
Det finns bara enmn sak att göra om vi ska jaga en plats i AS. Sparka Walker till nästa match!!!
Kortsiktig lösning - Thomas Andersson. Han finns tillgänglig att hoppa in på måndag.
Örebro Kronblom
2007-08-19 19:53
Usel!Det blev som befarat,alltså en klar förlust men det är inte förlusten som retar gallfeber på mig utan den brist på kampmoral som uppvisades av Sportklubben idag;av spelarna som startade idag kan jag bara ge Anttonen godkänt.Visar man inte upp bättre moral och kamplusta i de resterande matcher känns det som man kan lägga ner,blir det samma matchbild nere på Tjongavallen så hör man hemma i SE för då finns det ju inget att skylla på för då är man ju Allsvenskans sämsta lag.Uselt var ordet...
Örebro BabyKladde
2007-08-19 19:52
vad kan man säga?

hoppas att laget börjar inse allvaret och börjar prestera i 90 min + . . synd att vi inte kunde vara bättre idag..
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 19:49
Hur är det med nivån här inne? Man är bra jävla blind om man gnäller på Samuelsson, hans andra halvlek var riktigt bra. Reed,Gerzic och Frempong från start tillsammans skulle resultera i ungdomlig entusiasm och 25 baljor i baken.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-19 19:48
Ämne:
Åsikter gällande s....
Tråkigt att behöva hoppas på att andra lag ska förlora för att vi ska få vara kvar,så ska det inte vara.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 19:47
Storm90: Har Nedim varit speciellt bra de senaste matcherna? Bänkningen var helt korrekt. Om det nu stämmer att Nedim "sjukanmält" sig för att markera sitt missnöje ska han fan sparkas från truppen. Fast iofs, man har ju rätt att vara lite kaxig efter imponerande 4 mål på 18 matcher.

Andra halvlek tar iaf jag med mig som något positivt,äntligen funkade lite av spelet. Kördes det 4-2-3-1? Kan vara receptet.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-08-19 19:47
Stephan// Jag tycker det är helt sjukt om vi inte åker ur som spelet såg ut idag. Fan det var nästan skrattretande att se!
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-08-19 19:46
asså det räcker nu. hur länge ska man behöva sitta o titta hur en man kan förstöra för så många? bort med alla slags walker o in med friskt blod i truppen. låt både reed,gerzic o frempong lira från start. ta även bort f.samuelsson helt från truppen, det e den sämsta spelar jag nånsin har sett i ett par fotbollsskor!
Örebro E.Shams

Åsikter gällande spelarnas inställning och lagets anfallare har förekommit frekvent men jag blir allt mer övertygad om att ÖSK:s problem är större än så. Anfallet är inte sämre än någon annan lagdel. Man kanske blir hemmablind men truppens kompetens i allmänhet har inte ifrågasatts. Laget kanske inte räcker till helt enkelt.

Samtidigt så har ju ÖSK:s läge inte förändrats nämnvärt mot hur det såg ut innan matchen. Både BP och TFF förlorade ju också.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
Skulle inte vara förvånad om vi åker ur,frågan är om vi förtjänar att vara kvar,ingen krigar,fel på truppen?eller fel på Walker?jag vet inte faktiskt,nån som vet?
Örebro Örebrograbb
2007-08-19 19:45
Kan någon förklara för mig vad Ösks spelidé är? Som jag ser det finns det ingen. Inte heller någon av spelarna verkar veta. Alla verkar sparka bort bollen och hoppas på att någon annan vet. Ingen vet var dom ska springa eller var bollen kommer.

Örebro Stephan
2007-08-19 19:42
Märkte förövrigt att vi gled ner på sista platsen. Vore ju helt sjukt om vi åker ur.
Örebro Chipset
2007-08-19 19:38
Fredrik Jansson gjorde idag sin sista allsvenska match i ÖSK-tröjan. Tack för den tid som varit!

Varför bytte Walker ut Frempong precis när han var på gång in i matchen? Negativ betigning så det skriker om det.

Varför är alla så loja och omotiverade?

Westman gör inga tavlor men nu heller inget extra.

Utifrån dagens match så bör elvan mot TFF se ut ungefär så här:

Mv, Rickardsson
VB, Riddez
MB, Haginge
MB, Wikström
HB, Samuelsson
VM, Frempong
IM, Larsen
IM, Nordback
HM, Anttonen
ANF, Halilovic
ANF, Ny spelare
Örebro Storm_90
2007-08-19 19:38
Avgå Walker! Bänka Nedim? Hur fan tänker han! TAck så jävla mycket du håller på att förstöra våran klubb!
Örebro MERA
2007-08-19 19:35
AVGÅ WALKER.........och SPORTCHEF.....!
Örebro Örebrograbb
2007-08-19 19:33
AVGÅ WALKER!
Annons: