/fotboll/osk/forum/7885.aspx/fotboll/osk/forum/7885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 23:10
Nedim-affären är förbluffande konstig på alla sätt och vis. Hur populärt är det bland lagkamraterna att han "markerar" på ett sånt sätt i en sådan viktig match?
Örebro Grixx
2007-08-19 23:07
Ösk-Karl// Konstigt att du missade de många snygga passen och inläggen från Fresa.Om det bara är att leta fel så kan man klaga på weggen tex 4 mål hade han tagit alla så hade vi vunnit. Vad sysslade Riddez med vid 4-0? osv.

För övrigt kan man inte vara en sådan mespropp som Nedim är när han får specialträning i skogen. Fan killen måste ju bli lite tuffare i närkampen. Han kan ju int bara förlita sig på att alltid få frilägen.

Träningen var ju för att få gång på våra forwards.Inte som kritik mot honom....eller tycker ha att han lyckats så bra i år att han står över alla andra?
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-19 23:06
rirobban//

Det är starkt att du orkar vara optimist. Men truppen kan vi inte göra så mycket åt, däremot Mr Walker. Detta luktar 1978 lång väg. Hade Orvar Bergmark fått komma in något tidigare är min övertygelse att vi klarat oss kvar.

Gör allt för att få Thomas Nordahl som matchcoatch redan till helgen, det är få som har den kunskap och brinner för ÖSK som Thomas gör.

Walker verkar inte ens kunna tänka. Spelar man borta mot BP och ligger under med 0-3, vet att man har fått en mittback avstängd, då plockar man självklart ut den mittback som återstår till nästa match, så att inte även denne blir avstängd. Det är elimentärt på elitnivå.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 22:59
ÖSK-Karl: tror du på fullt allvar att du har en poäng med dina statistiskt säkerställda observationer?
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-19 22:52
Aspen//

Möjligt, det riktigt sjuka är att ÖSK förlorar merparten av matcherna han är med i jämförelse med andra spelare.

Mr Walker med söner som är frekventa besökare i katolska kyrkan, kan kanske få hjälp av Påven eller Vatikanen. De borde väl kunna sponsra oss med en vass Italiensk spelare?
Örebro rirobban
2007-08-19 22:49
nibor//
Jag försöker vara positiv då ingen annan verkar vara det. Jag tror i det här läget på att ge truppen och Walker förtroende. TFF och GAIS blir viktiga matcher här framöver. Efter de två matcherna kan jag svara ifall det blir superettan eller inte nästa säsong...
Örebro Mattias69
2007-08-19 22:45
Råtta// Ni har ett bra läge, men inte saken i egna händer. Det räcker inte med att ni vinner era matcher, dom lag ni har framför er måste börja misslyckas lite grann, förlora mot sämre lag och spela oavgjort i inbördes möten med varandra för att det ska gå AIK:s väg. Men därmed är det inte sagt att det är omöjligt.
Örebro Aspen
ÖSK-Karl// Har Du några sjukliga problem med FrSa?
Örebro nibor
rirobban/ Hur kan du vara så positiv hela tiden? Alltså ska vi nöja oss med alla ligga i botten/mitten av Allsvenskan tills vi går i konkurs. Jag tycker det är dags att satsa, känns som om man går tillbaka till Behrn varje år för att få se samma spel, samma inställning. Ett SM-GULD känns ju som om det händer om tidigast 100 år frammåt. Henrik(ÖSK) Jag var bara tvungen att kommentera de personer som tyckte han gjorde en bra match, det var väl i stort sett hela truppen idag som var kass.
Rock_strongo
2007-08-19 22:44
ÖSK KRILLE//

Rodevåg och Nedim skulle väl få träna ensamma med Thomas Andersson.förmodligen var det väl då dom sprang i skogen
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 22:42
"- Det är upp till klubben om man vill ha kvar sin bäste målskytt, säger agenten Miro Jaganjac till Sportexpressen.se."
Fantastiska fyra mål - ja,en sådan målskytt har man inte sett till sen Per Ekströms glansdagar i Sportklubben. Det känns som Nedim är på väg att göra bort sig lite här.
Örebro Aspen
Ämne: Hur långt kontrakt h....
Denna säsong ut. Han höll ju inte att få något kontrakt alls. Firma Sjögren och Walker var inte så intresserade.
AIK råtta
Mattias Öst
"SM-guld ja, det hördes tydligt från AIK-klacken. Ja, en titt i tabellen säger att det blir nog svårt i år kära AIK, även om ni spelar en rolig fotboll. Däremot hoppas och önskar jag er all vällycka i kvalet till Uefacupen, för där behöver Sverige framgångar och framför allt att allsvenskan klättrar i rankingen så att den svenska ligan blir lite mer attraktiv."
Vi ligger femma med fyra poäng upp till tätlagen. Vi har alla lagen förutom borås kvar att möta. Tycker att våra chanser till ett guld är ganska goda med tanke på våran formkurva och de ypperliga nyförvärv vi gjort.
Tack för lyckönskningen inför UEFA cupen, önskar er lycka till framöver i Allsvenskan. Förstår inte riktigt vad som har hänt med erat lag men något är sjukt i ÖSK. Spelare som tidigare krigar brukar inte sluta göra det bara så där.
Ett råd är att byta ut både styrelse och lagledning innan det är försent.
Örebro ÖSK-Karl
rirobban//

Frågan är om vi sett samma match. Båda första målen kan tillskrivas FreSa. Om vi ändå leker med tanken att han är bäst i ÖSK, så talar statistiken om att han ändå för klubbens bästa skall sitta på läktaren. Det är inte mera skrockfullt än att att FreSa själv springer och språngnickar samt sprutar vatten i sitt ansikte när övriga laget peppar varandra inför varje match.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 22:40
Ok,det var Fredrik Samuelssons fel att vi förlorade idag. Övriga 10 ÖSK-spelare gör en fullständig drömmatch. Giv mig styrka...
Örebro Mattias69
2007-08-19 22:39
Om bollen touchar eller inte på FreSa är väl skitsamma, det som betydde något var att Peter Westman var felplacerad och således huvudorsaken till att det blev ett tidigt mål för AIK.
Örebro rirobban
2007-08-19 22:39
Vilka som än spelar så ska de stöttas från oss på läktaren. Annars är hela idéen med en klack helt onödig. AIK var klart bättre och det kunde man förvänta sig. Men att inte ta poäng borta mot BP är så dåligt att det knappt inte är sant. Nu låter vi Walker få lite andrum inför matchen på vångavallen. Seger där så tror jag att vi grejar detta. Idag hade vi också våra två orinarie mittbackar borta, jag undrar hur många här inne som visste det!? Klart som fan att det ser ut som det gör när "frippe" och Glenn är mittbackar.

Tyckte synd om frippe idag. Men han är katastrofal och låt oss hoppas att han gjort sin sista match i den svartvita tröjan för den här gången...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-19 22:38
ett uttag från expressen!
– Det handlar om hur han har blivit bemött den senaste tiden. Bland annat har han fått springa som en idiot i skogen i två hela dagar, berättar Jaganjac.

va fan gör dom i skogen?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-19 22:38
Men valet är ditt att börja sponsra ÖSK Innebandy så varsågod.
Örebro Kubanen
2007-08-19 22:37
Skojar ni som skriver att Fredrik Samuelsson gör en bra match?

Han är personligt ansvarig för AIK:s två första mål. Vid det först lyckas han inte styra ut Wilton till hörnflaggan utan låter honom vända in i plan för att få skottläge. Att den sedan touchar Fresa på våg in i mål är bara grädde på moset.

Vid det andra har de ett två-mot-ett övertag där Riddez helt korrekt tar spelaren och Fredrik Samuelsson ska då ta bollen. Istället står han fastfrusen på hälarna och låter Riddez försöka kliva fram på boll. Övertaget blir helt plötsligt ett underläge.

Vid ett flertal tillfällen missbedömer han situationer. Han kastade sig och glidtacklade inne i straffområdet helt onödigt i andra halvek vilket fick till följd att AIK nästan fick ett friläge, plus att han screenade Holgersson från att nå bollen via tacklingen.

För att inte tala om de osäkra uppspel och den allmänna okänslan för bollen han alltid har.

Plus idag till Richard Norling som medvetet satte hög press på Riddez så att Westman hela tiden tvingades starta uppspelen på Fresa. Det är inte svårt att dominera en match mot ÖSK då, när bollarna kommer serverade på fat till deras mittfältare.

Nej, låna ut honom omgående för ingen vill väl köpa.
Örebro nibor
Ämne: nibor//
Moget inläg....
Vadå moget inlägg? Jag talar om sanningen, ÖSK har ju en för dålig trupp helt enkelt. Okej om startelvan orkade en hel match 100% 90 min. Men så fort någon blir skadad/avstängd eller att man byter in någon, så är det en utfyllnadsspelare inte någon som går in på sin vanliga position.
Örebro ÖSK-Karl
Pat//

Ekonomiskt sett får man inte ut ett skit av ett sponsoravtal. Sponsrar gör man av hjärta till klubben. Om sedan klubben använder pengarna på spelare och tränare som möjligen hör hemma i div.1, då tröttnar man till slut, så enkelt är det. Då är det bättre att lägga pengarna på den gren i klubben som använder dem på ett vettigare sätt.
Rock_strongo
Mac-T//

tror att kontraktet går ut efter den här säsongen.

edit: för långsam
Örebro # brorzan
2007-08-19 22:36
Mac-T //

Säsongen ut. Som alltid...
Örebro Mac-T
2007-08-19 22:35
Hur långt kontrakt har Annttonen med ÖSK?
Örebro rirobban
2007-08-19 22:29
nibor//
Moget inlägg...
Sverige Pat
2007-08-19 22:29
när det gäller nedim tycker jag det är bra att han ser matchen på plats om han kan.

om han nu är sjuk.
Örebro nibor
2007-08-19 22:28
Ämne: Fredrik Samuelsson g....
Näääää idag gör F Samulsson en riktigt dålig match! Styr in 1-0 och på Obolos mål, vafan står du i kvicksilver eller? Nu börjar jag tröttna på alla dessa utfyllnadsspelare, Glenn,Robert,Henriksson,Johan P. Fan värva riktiga spelare som spelar på samma positioner, och inte några spelare som ska spela på fel positioner var enda jävla match. Frippe Jansson som forward nästa match kanske? Ta in Nordin som mittback också!
Örebro # brorzan
Hur tror ni att Anttonen skulle klara att ta över efter Larsen? Han går in centralt i banan allt oftare känns det som, och han gör inte bort sig de gånger han går in. Han är snabb med bollen, svårt att ta bollen ifrån och kan slå bra pass.
Sverige Pat
walker eller inte, truppen räcker inte till på långa vägar. storstryk idag stod skrivet i stjärnorna.

jag håller inte med ösk att det är anfallare som behövs, speciellt inte "fysiskt starka" som walker verkar vara besatt av. det saknas teknik och det saknas snabbhet på topp. men bristerna tycker jag är större i försvar och på mittfält.

jag vill ha mambo på vallen igen...

att som sponsor hota med att sluta sponsra pga klubbens sportsliga val tycker jag tyder på en skev bild av vad man bidrar med och får ut av från ett sponsoravtal.
Annons: