/fotboll/osk/forum/7883.aspx/fotboll/osk/forum/7883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 11:46
det vore förjävligt om vi åkte ur medans norrköping åker upp och degerfors åker ner... inga roliga matcher alls...
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 11:40
usch, har läst papperstidningen nu och jag har stor lust att köra upp någonting j*vligt vasst där bak på Walker
edit:stavfel
Örebro Hanx
2007-08-20 11:30
Uddling skriver i sin krönika nånting om att upprepa ett mantra. Kan ju nämna att han själv på presskonferensen igår tjatade hål i huvudet på Patrick i frågan Nedim. Kändes lite som att Uddling tänkte fortsätta fråga tills han fick "rätt" svar. För egen del tycker jag mest att det liknar en fjäder än en höna, men men... Var det nån som tyckte att det INTE såg ut som att Nedim varit uppe hela natten på den där bilden som NA hade...? Han har ju typ dubbla ringar under ögonen... Luktar sensationsjournalistik tycker jag...
Örebro Hanx
2007-08-20 11:24
Det är väl riktigt gräs på Tjongavallen, så jag tippar Örnsro men är inte bergis.
Örebro Mattias69
2007-08-20 11:17
Tack joth! Det där såg i varje fall lite realistiskt ut och efter TFF:s miss igår (enligt din spekulation) ser det faktiskt lite ljusare ut.
Örebro joth
2007-08-20 11:07
Tippade resterande matcher för bottenlagen inför omgång 18:
Omgång 18
2007-08-18 Malmö FF - BP 1
2007-08-19 Örebro - AIK 2
2007-08-19 Gefle IF - TFF X
Omgång 19
2007-08-25 BP - Hammarby 2
2007-08-26 TFF - Örebro X
Omgång 20
2007-09-01 Malmö FF - TFF 1
2007-09-02 IFK Göteborg - BP 1
2007-09-03 Örebro - GAIS 1
Omgång 21
2007-09-16 Helsingborgs IF - BP 1
2007-09-17 Malmö FF - Örebro 1
2007-09-17 Djurgården - TFF 1
Omgång 22
2007-09-22 BP - Halmstads BK X
2007-09-23 TFF - Kalmar FF 1
2007-09-24 Örebro - Helsingborg 2
Omgång 23
2007-09-29 BP - IF Elfsborg 2
2007-09-30 Helsingborg - TFF 1
2007-10-01 Djurgården - Örebro 1
Omgång 24
2007-10-07 TFF - AIK 2
2007-10-07 GAIS - BP X
2007-10-08 Örebro - Kalmar FF 1
Omgång 25
2007-10-21 BP - Kalmar FF 1
2007-10-21 TFF - Hammarby 2
2007-10-21 IF Elfsborg - Örebro 1
Omgång 26
2007-10-28 Örebro - Gefle IF 1
2007-10-28 Djurgården - BP 1
2007-10-28 IFK Göteborg - TFF 1

ÖSK 10p (15+10=25)
BP 5p (16+5=21)
TFF 5p (15+5=20)
=========================
Prognosen efter omg 18:
ÖSK 10p (15+10=25)
BP 5p (16+5=21)
TFF 4p (15+4=19)

Jag hade fel gällande TFFs möjligheter mot Gefle. Dvs, efter denna omgång ser det ljusare ut för ÖSK än tidigare. :-)
Är 99% säker på att vi grejar detta om vi bara fortstätter att stötta ÖSK i positiv bemärkelse från läktarna.

Nu låter vi Nedim och Walker prata ut och sköta detta internt.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 11:05
Hanx //

var är träningen??
Örebro Hanx
2007-08-20 10:57
Chipset//

Träning klockan 14.30 idag.
Örebro deportivista
2007-08-20 10:47
Å ena sidan stödjer jag ÖSK:s idé om att långsiktigt ge tränaren chansen, att spela in ett eget spel, att stegvis introducera alla talanger (tro mig, varken Dala, Jingblad, eller Lundin hade varit villiga att släppa fram Haginge, Tahirovic, Näfver, Walkerbröderna, Frempong, Reed, etc ens på bänken så som Patrick gjort).

Å andra sidan är läget just nu desperat, och vissa problem har funnits i ÖSK under alla tre säsonger med Walker, även om de inte märktes lika mycket i superettan: t ex, väldigt svagt defensivt centralt mittfält - vi släpper till för mycket ytor för moståndarna att skapa chanser på, en avsaknad av "plan B" - om inte ÖSK kan småspela sig igenom motståndarförsvaret så skapar vi inga chanser (där räddades vi i förfjol av Jons målform och ifjol av Nedims).

Att ge Larsen mer ansvar tror jag tyvärr bara förvärrar läget - notera hur han reagerat varje gång han själv har blivit ombedd att spela som tillbakadragen forward eller på en kant (när Mambo Mumba petade honom 04, när ÖSK vann mot MFF på försäsongen). Larsen är nog tyvärr minst lika mycket en del av problemet som en möjlig lösning av det (vågar Walker t ex peta Larsen, eller sätta honom på kanten efter hans tydliga ovilja att spela där...?)
Örebro Chipset
2007-08-20 10:45
Tränar de något idag? Spännande träning väntar ju efter dagens mediadust.

Edit: Varför kan man inte se ÖSK:s träningstider på officiella? De fanns ju där förut. Ett måste!
Örebro Klas ÖSK
2007-08-20 10:14
Nu vet jag helt säkert att nedim blivit tilltalad av Patrick under veckan. Såg träning i torsdags och det skedde flera gånger den träningen. Bland annat ropade Patrick upprepade gånger på nedim när han ville ha honom till andra målet för en avslutsövning men Nedimv erkade inte höra/ignorerade. Rodevåg fick agera ledsagare för att Nedim skulle sätta fart åt rätt håll.

Sen kan det väl vara så att Patrick inte pratat ut med Nedim om den matchen osv (antagligen inte rutin att göra individuellt ändå). Nedim kan ju initiera samtal själv också, tolk finnes.

Jag är för oinsatt för att välja sida men jag uppmanar folk att vara lite källkritiska och fundera på vad folk har att vinna på att säga som det gör. Det gäller inte bara nu utan mest hela tiden.... (Ja, även mot SvartVitt-redaktionen så klart!)

Örebro Blå Bergen Blues
2007-08-20 10:03
Tyvärr verkar ÖSK:s problem med att hantera den mentala coachningen kvarstå. Martin Bengtsson beskriver i sin bok att "tränaren pratade aldrig med mig". Det var på Lundins tid. När Bengtsson kom tillbaka till Örebro kände han sig utfryst av Walker.
Emra kände inget stöd och sökte det på annat håll istället. Nu vittnar Nedim om att han "inte haft någon som helst kontakt med tränaren efter förra matchen mot Brommapojkarna. Inte en enda dag under träningarna i förra veckan har jag blivit tilltalad av tränaren". Det är ju inte precis så man bygger upp självförtroendet hos någon som fått det raserat.
Jag tror också, som några andra varit inne på, på en radikal förändring för att bryta trenden och, som jag tycker, den helt vansinniga taktiken med att backa hem och överlåta all konstuktivitet åt motståndaren (precis likt det Elfsborg gjorde mot Valencia). En idé skulle kunna vara att låta Larsen ta över som coach, spelande coach alltså.
Örebro Chipset
2007-08-20 09:54
Elfsborg är fortfarande det bästa laget som besökt Behrn i år...
Örebro Chipset
2007-08-20 09:50
Nedim gör rätt i att strunta i matchen om han inte sovit natten innan. Om det däremot är bänknötandet han inte kan hantera så är nog hans tid i klubben ute. Däremot är du ju galet att man tar ut två spelare i skogen för att göra de samspelta och sen ställer båda utanför elvan. Var Henriksson och Walker också ute i skogen? I samma skog? I annan del av skogen?

Om man ska se säsongen ifrån Nedims point of view så har det ju varit uppförsbacke hela säsongen. I de första 4-5 matcherna sprang han bra, hittade luckor som bara han och vi i publiken såg. Tyvärr var Larsen under samma period helt under isen och missade samtliga löpningar. Nedim slutade tro på sina löpningar, slutade springa och blev alltför tagen av stundens allvar de få gånger någon ströchans uppstod. Droppen som fick bägaren att rinna över blev den skogslöpning utan motivering som Nedim tvingades göra med en annan spelare som inte längre tror på sig själv. Synd om Nedim att det ska bli så här men har man inte elitmässigt psyke är det inte mycket att göra. En tränare får aldrig ge efter för en spelares krav, då rasar allt. Därför måste antingen Walker eller Nedim gå. Nu tycker jag personligen att kontinuitet i tränarstaben är att föredra. Det är så man bygger bra lag. Se t ex Nanne som fick råd att misslyckas och bygga från grunden, samma sak med Janne i Halmstad och Haglund i Elfsborg. MEN för att stanna i allsvenskan denna gång kanske den korta byte-tränare-boosten kan vara nog så viktig i de matcher som återstår. Men isåfall måste man ha en tränare som inte börjar laborera och bygger nytt utan en tränare som enbart stärker lagmoralen. Typ en Orvar Bergmark. Inget nytt –78 tack!

JANSSON 1 PINNE! Nej du käre krönikör. Den pinnen får du nog dra tillbaka. Janssons första 30 minuter måste klassas som årets sämsta mittbacksinsats. Det första målet hade aldrig kommit med Wikström Haginge på planen. Kanske heller inte det andra. Det fanns tre spelare som stod upp matchen igenom och det var Riddez, Anttonen och Samuelsson. ”Frempan” var ju också på gång in i matchen men blev då utbytt. Jävligt skogspsykologiskt Walker! Låter han inte Frempong spela nästa match från start har han kanske skapat ytterligare en ny Emra, dvs. låtit de äldre få nya chanser trots dåliga insatser och samtidigt petat en talang för att han inte levererat mer än övriga i laget. Unga spelare måste få våga!

Att skola in Anttonnen som innermitt skulle kanske lösa två problem: Innermittfältskrisen och Anttonens motivationsproblem. Jag tycker att en förlängning av Anttonens kontrakt är viktigare än drömvärvingar från Afrika, Norge eller vad det nu är.
SvenskaFans Goalador
2007-08-20 09:34
Hämta Mambo och använd han på topp eller rå offensiv framför Larsen då blir det mycket nickmål. Fatta det Walker
Örebro Rommel
2007-08-20 09:23
Gick ner och såg matchen på O'Learys på Kungsholmen. Behöver jag säga att jag var ensam med ÖSK-halsduk. Tog inte lång tid innan man var riktigt mobbad av alla AIK:are men inte på något otrevligt sätt. Efter den mediokra insatsen från ÖSK tyckte nog de flesta synd om mig. Jag fick iallafall sista ordet, "vänta ni bara, nästa år vinner vi superettan".
Örebro Kex Gunnar
2007-08-20 09:10
Har inte ställt mig i kören som ropat på Walkers avgång,men som någon annan i forumet också säger så tror jag (syns på det tafatta och lama aggerandet)att spelana inte tror på tränarna. Sen må han ha gjort mycket och är en kompetent (medgångs ?)tränare men detta ser ut att bli svårt att vända. Signa Barsom för att få inn en spelförare, hitta snabbt en ny röst på träningar och matcher, annars får vi slåss med Bunkeflo, Mjällby och dom andra nästa säsong.
Örebro Kex Gunnar
2007-08-20 09:00
Om detta stämmer tycker jag ledarstaben ska gå en kurs i psykologi för att få spelarna mer motiverade att prestera sitt yttersta. Enligt mig så är det en tränares (ledarstaben) skyldighet att på någotsätt tilltala, uppmärksamma alla individer under eller i samband med ett träningspass. Kan räcka med en klapp på axel, ett kom igen, eller något liknande. Detta gäller från fotbollskolan och hela vägen till CL om om så skulle vara. Personer presterar också bättre om dom vet att ledarna ser och värderar deras träningar och matcher.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-20 08:49
kribba//

Ursäkta mig, men du måste vara den mest insnöade supportern på Internet. Läste du vad jag skrev? Jag skrev att AIK gjorde en bra match, inget snack om saken. Men många vill få det att låta att AIK är det överlägset bästa lag som spelat på Behrn i år men det stämmer inte.

ÖSK var så snuskigt dåliga i första halvlek att till och med BP skulle haft en ledning med åtminstone två bollar. Det är tragiskt att säga det men något är oerhört fel i ÖSK. Den enda som såg någorlunda taggad ut inför matchen var Riddez.

Sen angående målen, jag vet inte vart du glömde ögonen. Men Wiltons mål är ett slumpmål oavsett hur snyggt det skulle råka vara. Fredrik Samuelsson gör rätt när han bara följer honom för därifrån ska han inte få göra mål. Tyvärr så tochar den på försvararen.

Vid det andra målet så lämnar man två eller var det kanske tre spelare i defensiva positioner efter hörna. Pga missförstånd och individuellt misstag kan Obolo göra sitt mål som ser retfullt enkelt ut.

0-3 var väl snyggt, men det är situationen innan som jag stör mig på. Vart är markeringen? Man kan inte få stå där och placera in bollen, det håller inte i Allsvenskan.

Och vid sista målet så är det passivt försvarsspel. Riddez borde gå på hårdare vid inläggssituationen och mittbackarna ska rensa undan allt som kommer in i straffområdet.

Vid varenda mål ligger finns det individuella misstag gjorda av ÖSK-spelare. Kolla även hur det har sett ut i de senaste matcherna.
Örebro ÖSK Fans
2007-08-20 08:39
HUr fan kan man beordra spelare till att löpa i tre dagar!!!!!!!!!!!!!!!

Nu kan inte ni som försvarat walker en tid göra det äns.......

sparka walker nu..

kan förövrigrt berätta att abgar har varit riktigt nära ösk i en månad nu, men han vill ha högre lön....
Djurgården Zlobban _Blårand
2007-08-20 08:28
Som gammal örebroare, så lider jag med ÖSK idag (trots att mina sympatier alltid har legat hos mitt älskade Djurgår´n). Jag ställer mig frågande till hur Walker tänker när han beordrar lagets bästa anfallare att löpträna (!!) i skogen, samtidigt som man läcker som ett såll bakåt? 7 mål i röven på två matcher!!!! Nä, även om Walker har gjort ett bra jobb tidigare, så har INGEN i dagens trupp längre något förtroende för honom...Ingen tror längre på hans ideér, taktik eller kunnande att leda laget! Jag tycker att Patrik Walker har gjort ett förbannat bra jobb tidigare, men nu har han kört fullständigt fast och en förändring måste ske i denna vecka, annars så blir det fara å färde...
Örebro Erkan
2007-08-20 08:24
Den hetaste målvakten + 10 mest hungriga spelarna ska spela mot Trelleborg! Sen skiter jag fullständigt va det står för namn på ryggen! Helskotta om de som får äran att spela denna oerhört viktiga match inte kämpar!
Örebro Aspen
2007-08-20 07:42
Med den bakgrundsinformation som finns i Uddlings krönika (länk) finns det bara en sak att göra om man satsar på vara kvar i AS nästa år. Tillsätt ny(a) ansvariga för laget.
Sparka Nedim stärker inte spelarnas attityd. Lägger man ansvaret på spelarna tillsammans med en ny ledare når man med största sannolikhet störst effekt på planen.
De flesta har ju konstaterat att ÖSK:s problem är större än bra anfallet. Det finns i alla lagdelar och i avsaknad av en fungerande spelide. Tror inte att speliden hittas i skogen utan på planen.
Örebro Tilly_79
2007-08-20 07:40

Nu är mitt tålamod slut, hade för första gången stor lust att gå hem efter första halvlek.. alla ösk:are stod o titta på medans aik spela boll i första, vart var närkamperna från vår sida?

För övrig undrar jag vad det är för muppar som kastar ägg och klottrar? Pinsamt!!
Örebro joth
2007-08-20 07:24
Tycker att det är galet att skylla förlusterna på anfallarna. Klubben har två djupledslöpande anfallare som aldrig får bollen i djupled. Mittfältet har problem att lyfta blicken och se när anfallarna vill ha bollen. Att sedan skicka iväg Nedim och Rodevåg på annan träning lär ju inte göra saken bättre. Rodevåg och Nedim är två hyfsat bra anfallare, dock bör vi nog anpassa spelstilen efter den typen av anfallare vi har.

Att vi förlorade igår var för mig ingen konstig sak med den försvarslinjen vi hade på planen. Jag he dock hoppas på att vi skulle kunna hålla ner sifrorna bakåt och kunna kontra in någon boll framåt.
Örebro Aspen
2007-08-20 07:23
Man kan formera olika startelvor. Men ingen startelva gör en bra match om man inte tror på sig själv, speliden, taktiken och trivs någolunda.
AIK MangeMan
2007-08-20 03:25
Ämne: Är jag den enda som ....
Jag tycker nog AIK gjorde en bra match, vi var ganska överlägsna i första halvlek, bollinnehav på 63% t ex och betydligt fler avslut, kan inte vara så många allsvenska lag som har såna siffror på bortaplan, att vi sen inte krigade ihjäl oss i andra halvlek är ganska naturligt

men hoppas ni hänger kvar
fbanton
2007-08-20 03:13
hehe den stora frågan är hur ni lyckades göra 4 mål på BP tidigare i år? Ni var ju totalt uddlösa i anfallspelet, iallafall idag har ju inte sätt er nån annan gång än den idag och på råsunda tidigare i år.
Men som sagt, lycka till i fortsättningen och en ny forward skulle ni behöva :)
Örebro Erkan
2007-08-20 03:10
Näj! jag vill inte. 2 år räckte. Inte den skiten igen. Pissplaner. Tråklag = tankar om superettan... *låter inte så lockande*
Örebro Michill
2007-08-20 02:32
stårsjälv// om det är mej du snackar om att jag tar gratis bussen? aldri använt.. klart man inte ska applådera när en spelare gör en dålig insats.. men man ska under inga omständigheter bua ut laget när detta förlorar.. spec inte när det går så dåligt som det gör för ösk.. man ska betala inträde m.m för att man älskar sin klubb i vått o torrt... trodde alla visste det... oki tar tillbaka det ja skrev om att man ska ställa upp för tränaren. det ja mena va att man inte ska vända klubben ryggen.. dom (spelarna) behöver vårt stöd mer än någonsin.. vill inte göra nån upprörd med mina inlägg.. vill bara förklara-- ta inte illa upp
Annons: