/fotboll/osk/forum/7878.aspx/fotboll/osk/forum/7878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 20:20
Shams: och det är precis det jag menar, det här är nödvändigtvis inte bra för ÖSK. Kommer Cratz hit är det definitivt inte bra för ÖSK.
Jag är förövrigt också på one touche och martas linje.
Örebro Marta
2007-08-20 20:19
Enligt mig så är ett oerhört viktigt ansvarsområden för spelarna att följa givna direktiv. För att detta ska kunna göras på bästa sätt så är det oerhört viktig att spalarna tror på den spelidé som man ämnar spela efter. Här har tränaren en oerhört viktigt uppgift. Tror man, som spelare, på det man gör, gör man ett fan så mycket bättre arbete.
Örebro deportivista
2007-08-20 20:17
Stödjer One Touch och Marta till 100%.

Nu gäller det att vi räddar ÖSK kvar i högsta serien, men därefter är det dags att göra klart vilka vi vill ha kvar i klubben i framtiden - spelare med karaktär som vill klubbens (snarare än sitt personliga) bästa. Fortsätt våga satsa på ungdomarna (inklusive Robert och Kevin), men plocka in några rutinerade för att ge stabilitet.
Örebro E.Shams
2007-08-20 20:17

Jag tror att vissa blandar ihop saker och ting. Vems fel det är pratas det om.

Det är inte detsamma som "Vad är bra för ÖSK"?
Walker kanske är en bra tränare. Dessutom så kanske det inte är hans fel. Det kan dock vara så att han inte är bra för ÖSK.

Således är diskussionen om det är hans fel eller inte det man i första hand ska prata om utan frågeställningen skall alltid vara, "Vad är bra för ÖSK"?

Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 20:15
Vilken tränare det än blir så måste vi supportrar stå bakom nya tränaren och spelarna å de får lite arbetsro!
Örebro Aspen
2007-08-20 20:10
Positivt är att vi ligger på forum-toppen igen
Örebro Aspen
2007-08-20 20:05
Helt klart att allt inte är Walkers fel.
Dom uteblivna sommarvärvningarna är sportchefens ansvar. Velande med vilka spelartyper som behövs och till sist visum historien kan inte Wakler skyllas för.
Vad har spelarna för ansvar? Fan vet?
Örebro Marta
Bra skrivet One Touch
Syrianska FC TriZ
ÖSKs styrelse är nog den sämsta i landet, man tar fram talang efter talang men ger dem aldrig chansen. Walker var bra för ÖSK, men ledningen borde helt bytas ut!
Örebro 1981
2007-08-20 20:03
Henrik(ÖSK)/
Det lät så iaf. Men nu inser jag mitt onödiga påhopp!

En gång svartvit alltid svartvit!
Örebro One¨touch
2007-08-20 19:58
Känslorna och tankarna virvlade runt i expressfart då jag fick beskedet via 102.8Mhz i eftermiddag.

Jag gillar verkligen Walker, har fattat tycke för honom. Han verkar vara en trevlig och juste tränare/person/människa.

Tråkigt att han inte får chans att få skutan i hamn efter att ha (tillfälligt?) tappat årorna.

Laget har vekligen sett skakigt ut den senaste tiden, och i de senaste matchernas inför-inslag (WEB-TV) från NA har man anat Walkers oro.

Patrick ska ha credit och respekt för den tro han haft på sin spelidé.
En spelidé som försökt att minimera tjongandet, till förmån för ett rörligt kortpassningsspel och utnyttjande av löpvilliga yttermittfältare (varför ratades Ian Jeffs?).

Vi njöt stundtals av det spelet i S1:an. Framförallt i den underbara förlustfria sviten på 8 matcher i början på förra årets säsong.
Vi njöt oxå av det spelet under början av vår comeback i AS. Men då de hedersamma förlusterna tornade upp sig likt elaka vårtor i Paris Hiltons mjuka ansikte, tog man sakta men säkert till sig den falska tryggheten i att tjonga bort bollen långt från eget mål.

Jag och flera andra har surrat om ett alternativt spelsätt mot de starkare lagen. 4-2-3-1 har nämnts och användes i andra halvleken mot AIK.
Var (är) det stolthet, naivitet eller övertro som fick Patrick att konsekvent hålla sig fast vid 4-4-2?
Varför användes inte försäsongen till att träna en sekundär speluppställning att plocka fram vid behov?
Klarar inte spelarna i truppen det?
-Jo det tror jag de kan.

Ska resan mot visionens uppfyllelse nås, tror jag laget framöver måste vara mer flexibelt.

Vår nye tränare (den som tränar oss 2008) bör vara någon som kan bygga vidare på det som Patrick börjat på.
Hoppas styrelsen verkligen värdesätter spelidé jämte hunger, pondus och ledaregenskaper i sökandet efter lagets nye coach.

Jag skrev tidigare i våras att jag önskade utöka truppen med en kreativ innermitt samt två ytterbackar (en på var kant). Den önskelistan står jag fortfarande fast vid, men utökar den gärna med en anfallare oxå.

- - - - -

Positivt:

¤ Att styrelsen agerar och därmed visar vilja och handlingskraft.

¤ Att klubben får en tränare som inte har sina söner i truppen.

¤ Ny tränare ger signalen till spelarna att nu agerar vi för förändring, nu förväntas Ni sluta upp för att kriga för seger.

¤ Media/supportrar/sponsorer m.fl. finner (förhoppningsvis) i styrelsens agerande en tro på klubbens framtida ambitioner om att tillhöra toppen av AS 2015.

Negativt:
¤ Att stå utan tränare dagarna innan "ödesmatcher" mot Trelleborg och GAIS.

¤ Att vi aldrig får veta vad Walker kunde levererat om han fått de 2-3 spelare han surrat om under sommaren.

¤ Att i den långsiktighet klubben slagit fast i sin vision, tvingas lösa en så avgörande pusselbit med en kortsiktig lösning.

¤ Är gräset grönare på andra planhalvan?

Tack för 3 intressanta år Patrick, och lycka till med nästa uppdrag.
Örebro Marta
2007-08-20 19:57
Har ni dessutom tänkt på att Walker kommer lyfta lön till kontraktet är slut. Enligt de inkomstuppgifter som fanns i Expressen en rätt hög lön. Ekonomiskt borde det innebära att vi nog får nöja oss med en riktig bugetspelare om vi ska få något nyförvärv.
Örebro Marta
2007-08-20 19:55
Nu får det fan räcka med skitsnack om Walker och hans söner. Lägg ner alla som skriver skit om dem. Walker har gjort det bra fram till någon gång i början av sommaren. Man såg en tydlig spelidé som inte bara var trevlig att titta på utan också bar frukt. Borta var det gnetande, långbollstjongande laget och istället firade vi triumfer (i alla fall några få) med tekniskt kortpassningsspel och anfallsfotboll. Missflyt och marginaler som hamnade på fel sida gjorde dock att poängskörden blev skral. Men spelidén fanns där en spelidé som jag gillade och kunde ställa mig bakom. Någonstans kring den oförklarliga 0-4 förlusten mot IFK skar det sig och allt började gå utför. Vad som hände vet nog endast de inblandade.
Men Walkers söner har fan gjort sitt när de kommit in och inte glidit runt på räkmackor. Det har kämpats och slitits, som det gjorts av få andra i laget. De har dessutom varit de som spelat bäst i flertalet B-lagsmatcher. De har helt klart förtjänat sina chanser.
Hoppas verkligen att de väljer att stanna kvar och att ni som kritiserar dem väljer att öppna ögonen och bedöma dem för vad de gör och inte utifrån vad de heter.

Att spelarna många gånger inte sett ut att ge allt och att spelglädjen försvunnit är inte något som man enbart kan lasta dem för som många skriver. Att dessa båda ingredienser infinner sig är tvärtom något av tränarens viktigaste uppgift och här har Walker helt klart misslyckats.

Om uppgifterna om att Walker velat ha 2-3 spelare till, men ej fått det då styrelsen trott att det ska lösa sig ändå stämmer så är det beklagligt. Om de väljer att ha förtroende för en tränare under så lång tid, men inte lyssnar på honom när han berättar vad som behövs är det rent ut sagt mycket svagt. Har man förtroende för en tränare så ska man ha det fullt ut. Om Walker säger att materialet inte räcker och att det behöver förstärkas och det visar sig att han hade rätt så känns det fel att han ska få behöva bära hundhuvud för det. En tränare gör inte ett lag.

Tack för den här tiden Walker! Du har gjort mycket för både vårt lag och vår stad. Kommer att sakna dig oerhört. Lycka till med allt du företar dig i framtiden!
Örebro Aspen
2007-08-20 19:48
Nu är det lätta klart.
Nästa steg är att hitta en tränare som har ett bra förhandlingsläge, ÖSK får nog öppna plånboken lite extra.
Sedan måste styrelsen vara säker på att den gjort rätt. Det innebär att man måste värva c a två spelare. Barsom och norge-bosninen är väl de som är tillgängliga med kort varsel. Dom kommer att kräva en rejäl insats av spelarinvest.
Den som lever får se. Förresten utlovade Sjögren en värvning denna vecka.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:48
Örebro väntas senast göra klart med en ny tränare om ett par dagar.
- Vi har en beredskap. Det kan bli klart i kväll, förhoppningsvis inom två dygn. En person är tillfrågad och vi har några andra tänkbara alternativ, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren.

Benny L?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:45
Shams: Norling i AIK var hyfsat pressad ett tag i Allsvenskans inledande skede och se på laget nu. När klubben ens inte verkar ha gjort klart med något namn känns det hela hyfsat oroväckande.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 19:44
varför inte Tomas Andersson/Mikael Danielsson året ut?

Det finns ju några svenska tränare i Danmark. Ingen där som är intressant?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:42
1981: det du säger är givetvis helt absurt och det hoppas jag du inser. Förolämpande är bara förnamnet.
Örebro E.Shams
2007-08-20 19:41

Nu i efterhand och med facit i hand så hade ÖSK-Karl rätt gällande Walker. Hela 6 förluster på 7 senaste och sist i tabellen.

Örebro 1981
2007-08-20 19:38
Henrik(ÖSK)/
Låter på dig som om du hoppas på att ÖSK åker bara för att höra andras kommentarer.

Nej VI SKA INTE ÅKA UR!!! SE NÄSTA ÅR VORE TOTAL ÅNGEST.
Örebro Sogen
2007-08-20 19:34
Cratz????? vad hände med banderollen EN GÅNG DEGEN ALLTID FÖRLORARE???? Stämmer ju till 100% på Seb henriksson så...

Nä Cratz har lyckats en gång han är verkligen inget att ha, den som förespråkar honom är helt oinsatt i fotboll!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:34
gurka: damn straight. Åker vi ur ändå ska det bli intressant att höra vissa Walker-belackare motivera sin argumentation.
Örebro gurka
2007-08-20 19:33
om det nu är så att spelarna har underpresterat på grund av att dom har varit missnöjda med patrick så är det nu upp till bevis för dom att visa att dom kan bättre
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:32
ÖSK-Karl: Förespråkar du Cratz? Han misslyckades fullständigt i VSK och är väl knappast kvar ens i Mjällby? Med Cratz får vi sparka och spring fotboll som knappast är något att bygga på på sikt.
Örebro 1981
2007-08-20 19:31
ÖSK-Karl/

Det är näst intill legender du nämner. Men vore det inte bättre att ta in en ny ung tränare med fler nya idéer?
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-20 19:26
Äntligen, var min första tanke. Nu har vi chansen att hänga kvar. Tränaralternativen är fyra som jag ser det.

Antingen Cratz, då kan Juhlin vara kvar. Nästa kombination är Hammar/Nordahl. En tredje är Benny lennartsson/Nordahl och den fjärde Benny Lennartsson/Hammar.

Visst vore det en ödets ironi om Benny Lennartsson som färsk tränare var skyldig till att vi åkte ur -78, nu kommer rutinerad tillbaks och räddar oss kvar ;)
Örebro Robben 82
2007-08-20 19:21
Låt Larsen ta över redan imorgon och värva en mittfältare och en anfallare så klarar vi kontraktet.Sen kan han börja bygga upp ett annat lag...Spelare som jag tycker ösk kan göra sig av med till nästa år:Fredrick jansson,sebastian Henriksson,Fredrick samuelsson,Magnus Samuelsson,Peter Westman.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 19:18
Jag tycker att spelarna ska få komma med förslag till den tränare de tycker passar bäst.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-20 19:17
JAha, då har styrelsen visat att man kan agera. Nu hoppas jag bara att de hittar rätt arvtagare.

Axén kan bli en man för framtiden men tror knappast han räddar oss nu.

Jag vill tacka Walker för ett av mina bästa minnen, kvällen vid Elite Hotell och hans tal bla och de känslor som han visade. Det var äkta, tack Patrick och lycka till i framtiden!
AIK Antoine
2007-08-20 19:12
Ärligt talat så tycker jag Walker var den mest överskattade tränaren i Allsvenskan. Nu kan ni väl det här bättre än jag, men: S1 05, Fiasko trots den på pappret kanske bästa spelartruppen. S1 06, Ni började strålande för att sedan rasa ihop totalt och nästan missa allsvenskan(?). I år borde väl laget i alla fall vara så pass bra för att ha marginal till jumboplatsen.

Stora ras och spelartrupper som underpresterar tycker jag är tecken på dålig tränare.

Nu kanske jag är ute och cyklar, men känns det inte som att Walkerssönerna har favoriserats en aning eller är de så pass bra? Hur som helst lär det väl reta upp andra spelare i truppen.

Lycka till, och hoppas ni inte ramlar ur!
Annons: