/fotboll/osk/forum/7871.aspx/fotboll/osk/forum/7871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Viktor_AIK
2007-08-20 21:47
Bastard on parade:

2a året tuffare? Kanske för nykomlingar som Trelleborg och ÖSK men inte för en storklubb som AIK.

Vad hände för DIF 2:a året? De tog SM-guld. Det där är skitsnack rakt igenom och kommer man med det bevisar man bara att man inte kan någonting om fotboll.

Anledningen till att vissa klubbar får problem 2a året är att de blir uppköpta om de gör succé. Klubbarna har ofta rätt dålig ekonomi om de är nykomlingar. Sedan är det ofta så att de kan leva lite på sin vilja i början och att motståndarna underskattar dem. Eller att motståndarna inte har kartlagt deras spel eftersom de lirade i en annan division.

Detta är dock skitsnack rakt igenom när det gäller AIK eftersom vi isf skulle ha blivit söndelrästa redan förra året. Vilken AS-tränare är så dum i huvet att han inte kan kartlägga ett spel när han typ har en halv säsongs matcher på DVD att gå på? Vem underskattar ett lag som ligger i toppen med bara några omgångar kvar?

Ingen, det är rent skitsnack. Ändå vann vi mot MFF med 3-0 och IFK med 4-0 på slutet.

Nu har vi haft problem med formen och sånt händer alla klubbar. MAN U går inte direkt som tåget just nu. Nu är vi dock på gång och det beror absolut inte enbart på Obolo även om han är ett klassförvärv.

AIK-spelarna har helt enkelt återfunnit formen och spelar på den nivån som de kan. Då är vi ett topplag.

Allt snack om 2a året o.sv. i detta sammanhanget visar bara att man inte förstår sig på fotboll.
AIK kribba
2007-08-20 21:46
Tycker egentligen Walker förtjänade sparken mer 2005 då ni pladaskföll som storfavoriter än han gör i år. Ni storvärvade inte direkt i år och allsvenskan är en helt annan sak än superettan. Ni skulle behöva värva lite nytt ni med...materialet ser lite tunt ut...tror inte heller så mycket på att far och son ska vara tränare och spelare i samma lag..det gick inget vidare i AIK i alla fall för Åslunds...

Vad har hänt med Halilovic förresen, han gjorde väl rätt många mål i början för er del..
Örebro Matta
Farsen blir till guld// Dala har förklarat att han aldrig tänker bli tränare igen.

Hoppas på Benny Lennartsson. Tom Prahl låter också intressant.
Örebro E.W.
Undrar hur spelarna skulle reagera på att ha en tränare med ett AIK-märke ingraverat i huden?
Örebro BabyKladde
2007-08-20 21:45
tycker vi ska starta en samling inför 100 års-firandet!

Pengarna bör då användas till att uppmärksamma ÖSk på flera sätt under året genom evenemang, tifo:n och såna saker.. .
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:44
vi kan ju inte komma på sådana bra idér i storstäderna...
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:43
dif_calle //
ja tänk vilka misstag man begår...
ack ack
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 21:42
Ta hit Jeffs NU! Walker borta, jeffs Tillbaka!
Degerfors dif_calle
2007-08-20 21:42
Ämne: vi kanske skulle gör....
Det skulle ni ha tänkt på för några år sedan då kanske ni inte hade behövt spela i SE över huvud taget!!!
AIK kribba
2007-08-20 21:41
Bastard on parade, jag höll inte med, det är skillnad mot att bli sur. Sen tycker jag hela laget rykt upp sig, och även om Obolo och Valdemarin gjort en hel del kan man inte ge dom cred för allt gott som hänt sen svackan,även om dom betytt en hel del.

Vore lite kul med Cratz som ny tränare för er..om han inte är upptagen...
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 21:40
Den framtida långsiktigheten...snyggt formulerat där. ;)
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:39
vi kanske skulle göra som degerfors ??

de har ju lyckats samla in över 369,000 kr på bara ett par dagar...

om ett samhälle med 10.000 invånare + lite till kan samla in så mycket borde väl örebro med sina drygt 130.000 samla in några miljoner??
;)
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 21:39
ÖSK-Karl: Visst,han lyckades i Hammarby och Degen. Men de senaste årens misslyckande i framförallt VSK talar sitt tydliga klarspråk. Dessutom skulle han säkerligen kosta för mycket för att vara en kortsiktig lösning. Och där har vi huvudfrågan: jag vill under inga som helst omständigheter se Cratz vara navet för den framtida långsiktigheten i ÖSK. Är Benny Lennartsson sugen bör han få uppdraget långsiktigt. Kortsiktigt finns det väl inte så värst många alternativ annat än Hammar, Juhlin, Axén osv.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:36
ja det får den...
låt oss se vem som drar det längsta strået =)
Örebro Marta
2007-08-20 21:34
Ämne: marta/
a precis en ....
Känns inte som vi kommer så mycket längre Banus. Framtiden får väl utvisa hur det blir.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-20 21:34
kribba//

Samtidigt var ju du inte så glad när både jag och rirobban sade att andra året är tuffare. Det har vi ju sett men tack vare era värvningar så ligger inte ni där nere längre. Du höll dig borta från det här forumet ett bra tag när det gick dåligt för ditt kära AIK.

Jag trodde mycket på ÖSK men det är hjärtat som talar. Jag har oerhört svårt för att se negativt på lagets chanser när säsongen inte ens har börjat.

Men tänk om vi hade ahft lite fler marginaler med oss i början av serien... Ibland hatar jag verkligen fotboll för all den smärta man får utstå.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 21:33
jag tycker axen ser intressant ut.. Var hade Haglund i elfsborg tränat innan han kom dit?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-08-20 21:32
Jag tror Axens är en mer "agerande" tränare. EN som kan göra 2 byten i halvtid om spelet inte fungerar eller om nån skämt ut sig. Tror även han föredrar andra spelsystem än oerhört tråkiga 4-4-2 med 90% tjongbollar.. Men som andra sagt kanske lite "oprövad" på denna nivå? Cratz: ja han har ju hjälpt "krislag" förut. Varför inte båda??
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:32
härligt för övrigt att vi mäktat med hela 467 inlägg senaste dygnet ;)
Örebro jocke.
2007-08-20 21:31
Jag tror på Axén som tränare. Har hört svaga rykten om att ösk ska ha vart intresserade av honom under en tid nu, frågan är bara ifall han bryter kontraktet med Rynninge, det känns inte så sannolikt
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:31
evigt ÖSK...

jag tror ju då att Axén kan fan så mycket mer än vad hans visar i NA;s små videoklipp...
annars har han inget på webben att göra om han inte kan någonting... ??
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 21:29
Prahl? Han är väl i Danmark?
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 21:29
Vad är det som gör Alexander Axen så fruktansvärt bra? Vad är det i hans web-tv uttalande som inte en vanlig lekman kan utröna? Han är inte duglig nog och har inte erfarenhot nog för att leda ett lag i allsvenskan. Inte som kortsiktig lösning eller långsiktig. In med RUTIN!

Heja Sport!
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-20 21:28
dif_calle//

Lever han då? Trodde ni hade tagit livet ur honom.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 21:28
vad gör Tom Prahl? är han ledig?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 21:27
marta/
a precis en blå bil blir bra!
nej jag menar såklart att det redan finns bättre spelare (frempong, gerzic, pettersson) Walkerbröderna har endast fått spela för att deras far är tränare...

bort med alla Walkers...

1 borta, 2 kvar

edit:stavfel
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 21:27
Inte Cratz!!!!!!!! NEJ!!! Lennartsson - Ja tack!
Örebro Farsen blir till Guld
2007-08-20 21:26
Sven "Dala" Dahlqvist kanske är sugen? Då kanske vi får se en succé comeback av en annan superson nämligen Svante Dahlqvist! (Stor gnutta ironi)
Örebro Marta
Ämne: Nordahl som tränare?....
hehe... Trodde en bit in i inlägget att du menade allvar. Tack..
Örebro ÖSK-Karl
Marquis de Sade//

Vi får se ;) Tror inte att en revanschsugen Cratz ihop med ett revanschsugen ÖSK-trupp är helt fel. Sedan att han förordar sparka, spring, kämpa är ju det vi behöver just nu. Det har ÖSK klarat sig kvar på många gånger förr.
Annons: