/fotboll/osk/forum/7866.aspx/fotboll/osk/forum/7866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-21 12:09
Urban Hammar? Nej, inte urban hammar! Som någon annan här inne på forumet har sagt: In med nytt, någon som inte kan organisationen och som kommer med ett nytt och fräscht sätt att se på fotboll. Patrick och Urban var tränare tillsammans under ett tag och de lär ju ha liknande idéer om hur fotboll ska spelas och det var ju inte den vägvinnande stilen. Så in med nytt, fräscht, ungt och vågat! Den där tränare från Skövde AIK som det snackats om här inne tidigare? Något för ÖSK?
Kämpa som en ål gör ett mål! ÖSK!
Örebro Kerberos
2007-08-21 11:49
Ämne: Ämne: Ämne....
Det enda jag har argumenterat om är hur bra Australiens A-league kan vara.
Örebro Tilly_79
2007-08-21 11:48

//Esso

Jo jag vet, var lite ironisk :)
Jingblad är en bra tränare, absolut, men vad jag har hört från inside så funka det inte så bra med Ösk tyvärr..

Walker tog oss tillbaks i finrummet fortare än det var planerat, utan "fina" meriter och dyra spelare. Det är rätt bra gjort.. behövs säkert en ny röst i omklädningsrummet, men tror det hade varit bättre med 2-3 nyförvärv än vänta tills nu och sparka en tränare Ösk tänkte satsa långsiktigt på.
Örebro pemo
2007-08-21 11:45
Ämne: Ämne: Ämne....
Nä, men det verkar som att alla faller i trans när en provspelare har varit här och inte fått kontrakt, utan gått vidare. Finns det någon av alla dessa vagabonder som provat i ÖSK de senaste fem åren som håller måttet? Säg nu inte Mambo-Mumba. Då skulle han inte vara kvar i Häcken.
Örebro pemo
2007-08-21 11:42
Jag har en idé. Ta in Martin Bengtsson som konsult angående trivseln i omklädningsrummet. Då djävlar skall ni få se på action mot TFF.
Örebro Kerberos
2007-08-21 11:40
Ämne: Ämne: Pemo //....
Nej, det har jag aldrig påstått att den rankas efter hur landslaget presterar.

Däremot sa jag att jag kan tro att de ligger ganska högt rankade med tanke på vad spelare från den ligan presterade i Australiens landslag.

Tycker du det är en konstig egenskap att titta på för att få en bild av hur bra en liga kan vara?
IFK Norrköping Esso
2007-08-21 11:35
/Tilly_79

Visserligen inte, men med Jingblad skulle ni bergsäkert få nytt kontrakt.

Jingblad är väl inte superklass, men han är i alla fall klass; landslagsspelare samt tagit SM-guld som tränare.

En kunnig hantverkare.
Örebro pemo
2007-08-21 11:33
Att en och annan austarlier lyckas är ungefär som att det poppar upp en dansk eller norsk spelare i ishockey. Därifrån till ett bra landslag är ganska stort. Sverige har gått till slutspel i fotboll 5 gånger i rad. Nä, då tror jag mer på svenska spelre som kommer in i gruppen och kan språket. Hur är det med Barsom? Vill han eller är han för dåligt tränad?
Örebro Tilly_79
2007-08-21 11:30
Ämne: Ni gör samma misstag....

Denna sk. klasstränare, Mats Jingblad, har ju tränat Ösk och inte vann vi SM-guld för det.. ;)
Örebro Mattias69
Ämne: Pemo // Australien t....
Vilken ranking ligan har, har väl inget att göra med hur väl landet i fråga har lyckats i internationella sammanhang.
IFK Norrköping Esso
"Nu måste vi ge Hammar chansen, han har väntat länge nog". Är det så man resonerar i klubbhuset? Vi har varit med om samma internpolicy i IFK, därför fick vi harva i SE i fem långa år. Nej och åter nej till Hammar, satsa friskt, våga och vinn!
Örebro Tilly_79
2007-08-21 11:27

Borde vi inte vara mer sura på Ösks styrelse? Walker sa igår att han ville ha nyförvärv redan i våras, men fick ett nej..

Tror rätt många hade lite för höga förväntningar inför i år, är inte ett dugg förvånad att vi kämpar i bottenträsket. Hade hoppats på ett bättre läge men med truppen vi har..?

Hade hellre sett en till back och mittfältare än en sparkad Walker.
IFK Norrköping Esso
2007-08-21 11:27
Ni gör samma misstag som mitt IFK gjorde i många år; anställa en tränare utan vidare bra meriter. Det var först när en klasstränare, som Mats Jingblad, kom som resultaten infann sig. Ofta vill en klubb spara in pengar på just tränaren men ingen person är viktigare för klubben än just tränaren, coachen. Satsa på en klasstränare och klättra i tabellen, satsa på ett blåbär till tränare och åk ur.
Örebro Aspen
2007-08-21 11:25
Hoppas spelarna får besked om ny tränare idag via 14.30.
Så blir det väl officiellt efter det.
Örebro Gordon
2007-08-21 11:21
Kerberos// Jag ställde frågan om Hammars starka sidor redan igår på forumet (och då till E Shams som förordade honom i ett inlägg). Ingen verkar ha någon uppfattning - antagligen för att han verkade i skymundan med få uttalanden bredvid PW. Däremot pekar många på Axén, som fått ett skyltfönster i NA. Jag tycker att ett nytt namn vore att föredra (om nu inte Hammar har de alldeles speciella egenskaper som behövs just nu), men det finns inte många lediga, etablerade tränare. En sådan skulle naturligtvis inte ställa upp enbart på kort sikt om inte ett sådant kontrakt sockrades med ett löfte om fet förtjänst vid en lyckad säsongsavslutning i AS och fortsatt mångårigt kontrakt. Axén ÄR ett intressant namn genom sin ungdom och nya idéer, men är det rätt idéer för klubben just nu?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-21 11:17
Ämne: Ämne: Hammar?....
Inget illa menat mot Walker,inte alls men ni fattar vad jag menar hoppas jag.Tacksam mot Walker och allt han gjort för klubben.
Örebro Kerberos
2007-08-21 11:02
Ämne: Hammar??blir inte de....
Det beror väl på lite vad det är för "shit" du syftar på.

Det är just kanske den "shit" som är samma som de är ute efter i Hammar men hans övriga egenskaper kanske är de nya de vill åt.
2007-08-21 11:00
Hammar??blir inte det lite som "Same shit different name?"Nä lite mer erfarenhet vill jag allt ha,varför inte Prahl om det vore möjligt men det saknas pengar antar jag.
Örebro Rommel
2007-08-21 10:57
Tycker inte det känns speciellt spännande med Hammar som ersättare för Walker. Behöver vi inte lite nytänkande? Visst kan han truppen och känner spelarna men jag tror inte det är rätt person att gjuta ny kraft i ÖSK.
Örebro rirobban
2007-08-21 10:54
Ge mig en tränare nu!!!!!!!!

Vem det än blir så måste han ha tid på sig att lära känna laget innan matchen mot Trelleborg på söndag. Hammar känns inte helt fel, men kanske en mer rutinerad tränare som Tom Prahl vore bättre. Han vet verkligen vad som krävs i en allsvensk klubb...

Kom igen nu styrelsen...
Örebro Kerberos
2007-08-21 10:46
Ämne: Ämne: Pemo //....
Om du ska jämföra ett VM brons 1994 med vad Allsvenskan presterar idag mot vad ett flertalet från Australiens högsta liga presterade i VM 2006 så får det vara din jämförelse.
2007-08-21 10:40
Ämne: Pemo // Australien t....
Sverige har ett VM-brons,hur högt är vi rankade?
Örebro Tilly_79
2007-08-21 10:36
Ämne: Enligt en bekant (me....

Vet det, anser fortfarande inte att Ösk ska ta Axén i detta läge
Örebro Tilly_79
2007-08-21 10:34

Bara en undran.. om Lennartsson tackat nej till Ösk 58 gånger förut, varför skulle han vilja ta över nu?

IFK Göteborg Riomax
2007-08-21 10:28
Huj.. ÖSK i topp på listan över aktivaste forumen. Drömmer jag? Jaja, har får ni ett inlägg till ;]
Örebro Sponsorn
2007-08-21 10:26
Enligt en bekant (med bra insyn) så är Benny Lennartsson mentor till Axén och skulle eventuellt kunna tänka sig att gå in som hjälptränare om Axén får jobbet. Sug på den karamellen :)
Örebro Kerberos
2007-08-21 10:05
Pemo // Australien tror jag nog ligger ganska högt rankad. Tog sig inte deras landslag ganska långt i VM och höll på att ta matchen mot Italien till förlängning i kvartsfinalen, då med spelare mest hämtade från den inhemska ligan?

---
Bra krönika av Wegerup btw!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/wegerup/article594908.ab
Örebro Sekt. E
2007-08-21 10:04
Det skulle kännas märkligt att ha en tränare som är aikare, även om han kanske är duktig. Just nu tror jag dock inte på att prova någon så orutinerad. Det bör nog ske med en hel försäsong. In med någon som vill, som sätter hjärtat först och får gossarna att kämpa. De kan spela boll, men det har inte sett som om de vet det på länge. Bortsett Joel då som är föredömlig i sin kamp.
Örebro Aspen
2007-08-21 10:04
Ämne: Brassen fick jobb i ....
Titta på uppvärmningen så ser du varför ÖSK inte skjuter under matcherna.
Örebro pemo
2007-08-21 09:57
Brassen fick jobb i Australien istället för ÖSK! Jaha? Och hur högt står Australien på fotbollskartan? Ge er nu. ÖSK behöver en ledare typ Jonas Tehrn eller så som Kim verkade i Häcken. En med attityd som visar på planen att han är bäst och pushar på sina kompisar, samt tgar ansvar. Ett tydligt exempel på dåligt ansvar: i matchen mot AIK så klappade deras forward till bollen från långt håll, snäva vinklar och rakt fram. Skot, skott , skott. När Rodevåg fick chansen på en löpboll skulle han ta in bollen först och titta runt. Det är dessa chanser som vi missat alldeles för mycket i år. Skjut för fan!
Annons: