/fotboll/osk/forum/7863.aspx/fotboll/osk/forum/7863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-08-21 21:51
Näfver tränar ju med boll just nu..

Lundblad är aktuell för spel i helgen..
Örebro timthorn
2007-08-21 21:49
Hur är det med skadorna på Nävfer och Lundblad? Är de tillbaka snart?
Örebro BabyKladde
kan gissa att Urban hammar har den här säsongen på sitt kontrakt, men sen kan han säkert få erbjudande om att få fortsätta nästa år.. om styrelsen vill såklart.
Örebro MERA
Hammar...ställer mig väldigt tveksam till huruvida han har temperamentet som krävs.Fram för mkt jävlaranamma inget annat duger. Våga dessutom byta ut spelare som inte platsar utan hänsyn till eventuella brutna vänskaps/lojalitetsförhållanden
Örebro timthorn
2007-08-21 21:46
På tal om ass. tränare. Om man drar en parallel till hockeyn och LHC. När de sparka huvudtränaren och lät ass. tränaren ta över så gick det ju rätt bra. Från näst sista plats till en slutlig final!!! Så det kan nog bli bra detta. 3-0 på Söndag.!!!

Jag har köpt comhem nu bara för att kunna se matchen (ppv) så nu jävlar ser ni till att vinna!

ÖSK och lycka till Hammar!
Örebro go_osk
2007-08-21 21:41
Någon som vet hur långt Hammars kontrakt sträcker sig? Jag antar att det gäller till säsongens slut, men det kan alltid vara bra att få det bekräftat.
Örebro go_osk
2007-08-21 21:29
Bara att lyfta på hatten och välkomna Hammar tillbaks till Svartvitt. Det gick ju bra senaste säsongen han var här, så varför skulle det gå sämre nu:-)
Örebro MAD FOR IT!
2007-08-21 21:21
walker går, hammarn slår : )
Örebro One¨touch
2007-08-21 21:12
Tomten// :-)
Örebro Marta
2007-08-21 21:12
Ämne: Marta// Det ena behö....
Den tolkningen gillade jag... Jag tror jag väljer att dela den med dig. Bra! Då är jag nöjd...:-)
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-21 21:11
One¨touch // Känns rätt när en del av truppen var på strömpis och käkade rårakor och fläsk till lunch idag :)
Örebro Marta
2007-08-21 21:10
Vad tror ni om bröderna då. Varför deltog de inte idag om de nu inte gjorde det som en del av rapporterna säger. Personligen tycker jag det är tråkigt om Walkers avsked ska få inverkan på brödernas framtid i ÖSK.
Örebro One¨touch
Marta// Det ena behöver inte utesluta det andra.

Vad Hammar sade tolkade jag så här: nu ska vi minimera alla form av energiläckage. Vi är elitidrottsmän och ska toppa vår fysiska status inför de fighter som återstår.
D.v.s rätt träning, rätt kost, rätt vila och rätt mental input.
Men oxå rätt upplägg inför match (övernattning eller ej? bussresa eller flyg, ägg-gulor och kaffe).
Inget får lämnas åt slumpen.
gurka // Det blir Hammartime så klart!
Örebro gurka
2007-08-21 21:08
får verkligen hoppas att det inte blir Hammerfall på berhnarena
Örebro Marta
2007-08-21 21:03
Fan va konstigt... då fanns helt plötsligt inlägget, som jag trodde jag tryckt bort, där.
Sorry för upprepningen.
Örebro Marta
2007-08-21 21:01
Lite oroande det där om att han ville ha en fysiskt starkare trupp. Är det verkligen vad som behövs nu? Enligt mig msåte grabbarna först och främst börja tycka det är kul att sparka boll igen för att därefter återfå en tro på det man gör. Alternativt omvänd ordning:-)
Örebro # brorzan
2007-08-21 21:01
Tack för att blev Hammar och inte Cratz!

Urban är en riktig professor i fotboll och kommer med all säkerhet att kunna få ut en hel del ur truppen, men också kunna använda vår ibland begränsade trupp på rätt sätt mot bättre motstånd.

Välkomen tillbaka Urban!
Örebro Marta
2007-08-21 20:59
Var lite orande det där om att vi behövde vara fysiskt starkare tyckte jag. Är det verkligen vad vi behöver nu. Vi behöver börja tycka det är kul att sparka boll igen, enligt mig.
2007-08-21 20:58
Var på presskonferensen och jag tycker det känns bra med Hammar, det känns som att han vet vad han vill redan från början. Ska bli mycket intressant att följa träningen i morgon och se hur det artar sig då!
Örebro Marta
2007-08-21 20:57
Hammar talade om att han ville värva en mittfältare med kantegenskaper. Låter lite Abbe... Borgar det för att han vill flytta ned Anttonen på backen igen och peta Samuelsson? Han har ju ändå varit en av dem som hållt fanan högt på sistone, även om han inte är den med mest spelsinne i tuppen.
Örebro Mattias69
2007-08-21 20:56
Pelle Olsson är ju ett fint exempel på att det går att gå från ass. tränare till succé-tränare. Kan lika väl bli så med Urban hammar.
Örebro EH
2007-08-21 20:45
Det borde ordna sig. BP har ett svårt program och om de inte höjer nivån borde de inte ta mer än 5 poäng till. Risken att de ska ta fler finns förstås. Främst om de i de sista omgångarna får möta lag som inte har så mycket att spela för längre. Det är alltså inte otroligt att det räcker med 6 poäng för ÖSK. Det finns alltså ingen anledning att ge upp om det blir förlust mot TFF.
Örebro EH
2007-08-21 20:45
ÖSK-Karl!

Du har här två gånger kritiserat Walker för att han i matchen mot BP inte bytte ut Wikström när Haginge blev varnad och därmed avstängd. Haginge blev varnad efter 35 minuter då BP ledde med 1-0. Menar du att Walker då borde ha bytt ut Wikström? Knappast någon bra idé. Däremot tycker jag att det var svagt att i matchen mot AIK överge Jansson/Holgersson genom att inte börja matchen med två defensiva mittfältare. Nu tvingades Samuelsson och Riddez in centralt för att hjälpa till och kanterna blev fria för AIK.

Mot Trelleborg vill jag se 4-2-3-1. Riddez, Holgersson, Wikström och Anttonen i backlinjen. Nordback och Haginge som defensiva mitt. Henriksson, Larsen och Rodevåg som offensiva mitt. Lundblad på topp. Haginge är snabb och stark men har gjort för många misstag längst bak.
Örebro rirobban
2007-08-21 20:27
Fan så bra att det blev Urban. Är det någon som ska rädda ÖSK så är det han. Han behöver ju inte någon längre tid på sig att anpassa sig till staden, spelarna och klubben. Han kan redan allt om det:) Med en helt ny tränare så skulle det tagit tid innan laget börjat presterat. Tror Hammar kan få igång dem direkt:)
Örebro Skåne ÖSKare
2007-08-21 20:18
Detta känns som en kanon lösning!
Hammar känner ju de flesta grabbarna och vet vad dom kan. Nu ensam vid rodret och får styra och ställa själv. Han lämnade klubben i vintras som en vinnare efter S1. Den mentala biten kan nog behövas för självförtroendet.

Hoppas han kan få spelarna att spela som i slutet av förra säsongen och kriga ordentligt i vaje duell!

Forza Svartvitt!
Örebro Jonte R
2007-08-21 20:18
Kubanen//
Jag känner mig något mer positiv än dig inför valet av Hammar även om jag också har förordat någon som Cratz som kommer in och får ut max av alla spelare under de åtta matcher som kvarstår.

Dock så skulle jag vilja påstå att förlusten av Hammar inför säsongen har varit kännbar. Walker taktiska förmåga tycker jag har stora brister, att ÖSK har varit förutsägbara tycker jag visades ganska tydligt redan i hemmamötet med IFK Göteborg. Att Walker har många andra goda sidor som gjorde att han och Hammar kompleterade varandra bra skapade en bra mix.

Med Hammar får vi ett bättre taktiskt spelande Örebro med bättre passningstempo och större rörelse med fler idéer i anfallsväg. Är det något som har varit förutsägbart denna säsong så är det just vårt anfallsspel.

Jag hoppas Hammar tar den här chansen och räddar kvar ÖSK i Allsvenskan. Och till nästa säsong skulle jag gärna se Hammar kvar tillsammans med Axén mer likt Åkerby och Lukics rollfördelning i Djurgården. Med Larsen delaktig också i någon form.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-21 20:11
Kubanen//

Nu är det för mycket Närking över dig. Det fanns inte många tillgängliga, en sprack också. Men Hammar har varit framgångsrik med allt han företagit sig och inget talar emot honom nu heller. Bättre att vi nu sluter leden och ger honom vårt fulla stöd.
Örebro Kubanen
2007-08-21 20:06
Välkommen Mjällby! Välkommen Degerfors! Välkommen Superettan!

Det sista vi behöver nu är en gammal vanlig ÖSK:are som tränare. Vi behöver någon som sparkar igång attityd och ett jävlar anamma i klubben. Jag håller helt med Pelle Blohm i intervjun i NA. Detta är inte ett vettigt val i nuläget. Vi behöver en person som kan skapa en desperation hos spelarna, så att de går ut till varje match som om det vore den sista någonsin.

En gammal hederlig ÖSK:are som kan bygga vidare är något vi kan värva efter säsongen är slut. Då kan vi börja bygga mer långsiktigt igen. Det känns nästan som om Lagrell haft ett finger med i spelet. Minns hans uttalande om att ÖSK behöver en gammal hederlig fotbollsspelare i styrelsen. Det var helt fel, då vi behövde någon som kan ta tag i ekonomin. Samma sak här.

Besviken.
Örebro Pencing
2007-08-21 20:02
Det verkar som om truppen har stort förtroende för Hammar och det är ju positivt. Min känsla är fruktansvärt positiv just nu. Känns som att det kommer hända grejer framöver.

Nu får vi supporters göra vårat och stötta så in i bomben mycket!!

ÖSK!!! ÖSK!!! ÖSK!!!
Annons: