/fotboll/osk/forum/786.aspx/fotboll/osk/forum/786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-02-17 09:50
Apropå Norrköping

På lördag "poppar" en gammal "bekant" upp i en landsplåga som kallas "Mellon" som går av stapeln i denna stad.

Boris René Lumbana

Undrar om han backar in till Globen?
Örebro flesklepp
2016-02-17 07:44
@TommyS:

Hoppas att du har påtalat det för honom!
Örebro TommyS
2016-02-17 07:33
Nick i ribban, håller med. Det är det enda sättet att resonera på. Förutom när vi torskar mot Rynninge i cupen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-16 23:42
Våra vänner från St Petersburg drog på sig ett rött kort (Criscito, vänsterbacken) på tilläggstid och släppte sedan in matchens enda mål på den efterföljande frisparken. Om Zenit lyckas vända på det här hemma i Ryssland tycker jag att vi kan säga att vi är bättre än Benfica, eller hur? ;)

Vi är ju redan bättre än Lyon, Valencia och Gent...
Örebro TommyS
2016-02-16 23:25
Erik Niva kör sällan med faktafel men ska han göra det ska det ligga oss i fatet. Zenit i final i Atlantic cup mot Norrköping. Pfff.
Örebro Center
2016-02-16 18:06
@Bastard on Parade:

100 dagsböter är ju ett rejält straff för våldsamt upplopp på allmän plats. Måste nog svida rejält och avskräcka alla hans kompisar i framtiden
Örebro Bastard on Parade
2016-02-16 17:20
@Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro):

Det är absolut bra att någon blev dömd. Det hör ju tyvärr inte till vanligheterna. Om 20-30 personer deltar i ett våldsamt upplopp så är det dock alldeles för dåligt att bara en blir fälld för det. Sedan är det synd att det tar nära 2 år att få en dom.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-02-16 17:11
Bra att man kunde döma åtminstone en. Hur mogen är man när man är 52?
Örebro Bastard on Parade
2016-02-16 13:54
Målen med Kubanernas insamling är uppnådda. Tillräckligt med pengar har samlats in för 1000 biljetter.

Jag vet inte om tanken fortfarande är att skaffa årskort? Ur ett praktiskt perspektiv låter det ju smidigare att fixa lösbiljetter. Då kanske ÖSK kan få fram ännu fler biljetter till vissa utvalda matcher för samma pengar? Jag menar, det lär ju inte vara något jättetryck under semestertider och höstsäsongen.
Eyravallen Örebro
2016-02-16 12:00
@Nicknamn i ribban:

Spar ju säkert in en del pengar på det.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-16 11:26
Alla träningsmatcher i år spelas på hemmaplan. Tror ni det är någon tanke bakom det?
Örebro Vinnartradition
2016-02-16 10:00
@Nissesson:

Det är Forward som är hemmalag därmed betalar samtliga bortasupportrar (ÖSK-supportrar) fullt pris.
AIK Nissesson
2016-02-16 09:32
Vad gäller för bortasupportrar och livdtidskubaner ?
Örebro Vinnartradition
2016-02-16 09:13
@huggorm:

Kontant eller swish.
AIK Nissesson
2016-02-16 09:02
Planka, det blir fullsatt, fast en huggorm kan väl åla sig in ?

Väderprognosen ser mycket bra ut för att vara februari.

På med kepsarna, nu visar vi att vi är ÖSK:)
Örebro huggorm
2016-02-16 08:58
Någon som har koll på om inträde på söndag. Är det Cash som gäller eller tar dom kort, swish.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-02-16 08:54
På söndag är det start på tävlingssäsongen!

CUP'en startar och ett riktigt stadsderby:)

Hoppas att "staden" och klubbarna satsar, marknadsför och laddar i veckan.

PS det verkar vara så onödigt lungt ...

Äntligen, snart alla till BA
Örebro flesklepp
2016-02-15 21:33
@Lekiller:

jo, bra mycket mysigare så här kan man tycka
Länktips: nyaparken.se/
Örebro Vinnartradition
2016-02-15 21:02
@Chris P. Bacon:

Riktigt bra siffra. Det bör inte vara någon omöjlighet att nå det nya målet på 750 sålda. Jag räknar med att många köper vid nästa löning.
Örebro Lekiller
2016-02-15 19:19
[QUOTE=T8]Lekiller Intressant hur du fick mitt inlägg till att vi ska strunta i det. Jag skrev att jag inte tyckte det var någon överraskning. Örebroporten använder ju forumet här som referens så självklart ska vi skrika högt här och hoppas på igenbyggda hörn. ;) [/QUOTE] Sorry för den tolkningen då. :-) Men jag är inte överraskad att det inte blir nog inbyggnad om du tror det. Känns som det blivit en prestige sak det här med hörnen. Människan har ju liksom flugit till månen, så nog fan kan det inte vara så jävla svårt att få till någon form av inbyggnation av hörnen.
Örebro Broarn
2016-02-15 18:41
Det viktigaste med nya södra läktaren är att den inte försvårar eller omöjliggör en framtida inbyggnad av hörnen. Jag skulle vilja att BA blir som alla andra nya fotbollsarenor, sammanhållen och inte fyra "lådor" runt planen. Ett tecken på att man tänkt på det är väl att man planerar samma höjd på södra som på norra läktaren.
Belysningen kan väl i framtiden placeras på läktartaken.
Örebro T8
2016-02-15 18:32
Lekiller Intressant hur du fick mitt inlägg till att vi ska strunta i det. Jag skrev att jag inte tyckte det var någon överraskning. Örebroporten använder ju forumet här som referens så självklart ska vi skrika högt här och hoppas på igenbyggda hörn. ;)
Örebro Trivseltorsten
2016-02-15 18:28
amen
Örebro Lekiller
2016-02-15 18:15
[QUOTE=Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)]När det var tal om ny östra och norra läktare så var det belysningsstolparna som var bromsen för att bygga in hörnen. Tydligen väldigt dyrt att bygga nya/flytta dessa. [/QUOTE] Det skulle ju vara intressant att få reda på vad den faktiskt kostnaden är för att bygga in hörnen? Ska de ändå lägga upp 100 miljoner så vad gör säg 10-15 till.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-02-15 17:59
När det var tal om ny östra och norra läktare så var det belysningsstolparna som var bromsen för att bygga in hörnen. Tydligen väldigt dyrt att bygga nya/flytta dessa.
Örebro TommyS
2016-02-15 17:48
Som jag förstod Simon på uppesittarkvällen (tror jag att det var) ska man inte fästa mycket vikt vid detaljplanen när vi diskuterar mer precis utformning av arenan. Simon nämnde då att frågan om inbyggda hörn absolut var på tapeten. Så jag skulle inte ge upp hoppet. Däremot föreslår jag att ÖSK utverkar en enkät som alla som vill får svara på om hur vi helst vill se arenan baserat på den detaljplan som nu antas.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-15 16:53
631 årskort sålda till västra!
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-15 16:50
Ska vi gissa på att taket täcker ca 50% av läktaren, alternativt 20% om det blåser åt fel håll?
Örebro Trivseltorsten
2016-02-15 16:47
Jag är missnöjd med utformningen iaf, synpunkter på hörnen har ju funnits i åratal. Dom som arbetar med planering/design, har dom ens besökt arenan under matchdag? I övrigt ser det väl bra ut...
Örebro Lekiller
2016-02-15 16:30
[QUOTE=T8]Vad är du missnöjd med Lekiller? Man har väl sagt tidigare att det inte finns några planer på att bygga in hörnen tex. Så det var ju ingen överraskning. [/QUOTE] Det är väll den största biten ja. Men du menar alltså att eftersom de bevisligen bestämt sig för att inte göra det så ska vi bara glömma att det är det vi helst skulle vilja ha eller?
Annons: