/fotboll/osk/forum/7854.aspx/fotboll/osk/forum/7854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2007-08-23 16:00
Barsom vill säkert ha bra mycket mer i lön än vad ÖSK är villiga att erbjuda. Om så är fallet så behöver dock inte det hindra parterna från en överenskommelse.

Jag tror att man från ÖSK:s försöker vänta ut Barsom för att få ner hans månadslön så mycket som möjligt. Med tanke på att han har gått kontraktslös ett bra tag nu så kan inte intresset bland övriga klubbar vare så stort som det först förutspåddes.

Jag är därför övertygad om att allt hinner bli klart innan transferfönstret stänger. Det bör framförallt ligga i Barsoms eget intresse eftersom att hans marknadsvärde knappast skulle stiga om han tvingades gå klubblös till nästa övergångsfönster öppnar.

Väntar för övrigt med spänning på smaskiga rapporter från dagens träning.
Trelleborg Painter
2007-08-23 15:58
Välkomna till HELVETET på söndag. Vångavallen tar er i sin famn och tröstar er i borta fållan. Vi beklagar men ni får slåss med BP om att undvika nedflyttning. INGET STOPPAR TRELLEBORG
Örebro go_osk
2007-08-23 15:56
Roger Persson
2007-08-23 15:45
Ny förstärkning i TFF, Kristian Haynes är spelklar och ansluter från AIK direkt. :)

Ingen kross på söndag för ÖSK, alltså. Däremot så har nu TFF ett mittfält av mycket god allsvensk standard med Berg-Thylander-Bjurström-Haynes. Bollarna på Mensah och Sundin kommer att komma. Är Er backlinje redo? :)
Örebro timthorn
2007-08-23 15:09
Jag kan bara hålla med, jag tror det släpper framåt i matchen mot TFF. Nadim kommer att vara ruskigt het. 2 baljor blir det från hans fötter
Örebro Gummianka
2007-08-23 15:01
timthorn/ Har inte en susning. Jag hoppas verkligen att han gör det även om jag kanske inte tror det. Det är inte otroligt att förhandlingar kanske försenas någon dag pga ett tränarbyte. Vore annars en festlig vecka med tränarbyte, nyförvärv och sen första vinsten på bortaplan. Hoppas.
Örebro timthorn
2007-08-23 14:50
Gummianka// och det lutar det mot att han inte gör eller? För det måste till ett nyförvärv nu!!!
Örebro Gummianka
2007-08-23 14:45
timthorn/ Knappast. Laget åker ner på lördag och han skulle behöva minst en dag med laget före match, dvs imorrn, vilket nog kräver att allt skrivs under idag..
Örebro timthorn
2007-08-23 14:35
Är det teoretiskt möjligt att t ex barsom kan spela mot Trelleborg redan på söndag?
Örebro Joerny
2007-08-23 14:11
Ska bli spännande att bevittna, för min del, sommarens första träning. Räknar med att få se bra fokusering på träningen.
Örebro anderzon_
2007-08-23 14:07
Ne, en spelarförstärkning eller två nu!
Örebro FoOn
2007-08-23 13:59
Dagens träning ÄR på Trängen....
Örebro Matta
2007-08-23 12:56
Västbanken//
Hörde från en person på ÖSK: s marknadsavdelning att det såg bra ut så långt.
Örebro Aspen
2007-08-23 12:45
Barsom var är Du?
Örebro Klas ÖSK
2007-08-23 10:41
Ja i detta läge känns greppet OK.

Hardy//
14.30
Plats ska vara Örnsro enligt schemat. mend et skulle det igår med och då flyttades det till Trängen i sista sekund.
Örebro Gummianka
2007-08-23 10:05
Hammar har väldigt kort tid på sig och det är nog klokt i detta läge att bara koncentrera sig på a-truppen en stund. Det blir annat läge när det har lugnat ner sig.

Känns hoppfullt inför söndag. Upplagt för en krossmatch.
Hardy
2007-08-23 09:54
när o var är träningen idag?
Örebro deportivista
2007-08-23 09:38
Tycker att talangfulla ska få chansen att träna med a-laget någon/några gånger i veckan, men risken är annars att konsekvensen inte blir att de höjer sig utan att a-spelarna kan ta det lite lungt (och sen blir chockade över att det inte är samma promenadtempo i allsvenskan).

Långsiktigt vore det bra om de yngre var med på den individuella träningen, men inte på de sektioner som ska vara "match-lika", om de inte visar att de är bra nog att konkurrera om en plats i a-truppen.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-23 09:18
MERA//
De som nu skickades till ÖSK U var inte med i truppen från början för att de platsade i bemärkelsen "de tar när som helst en plats i startelvan" utan för att unga spelare behöver få känna på och skaffa rutin. De spelade ju redan matcher i U (inte Yunus förstås).
Att man bantar truppen nu är väl just för att kunna koncentrera sig än hårdare på de som är aktuella för speltid i detta utsatta läge och ska nog inte ses som någon traditionell petning.

Ska vi få fram unga spelare som kan arbeta sig in i truppen och startelvan ska vi självklart även i framtiden låta unga talanger träna med A-truppen. Men just nu kan den här renodlingen säkert vara bra.

Tror dock att det kan vara ett steg i sidled/snett bakåt i utvecklingen för lovande killar som Lovén och Green att inte dagligen få mäta sig med de bästa i stan. Självklart ska Hammar göra det han tror är bäst för ÖSKs A-lag nu på kort sikt, det är allt just nu.
Men på längre sikt ser jag det som enbart positivt att ha en grupp spelare i A-truppen som är där för att se och lära.
Örebro Västbanken
2007-08-23 09:05
Har det gått bra med uthyrningen av lokaler i den västra läktaren? Intäkter som förväntat?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-23 08:41
Stackars TFF som kommer råka ut för massaker på söndag,inte ett knä vill jag se hos dom som är helt efter matchen.
Örebro MERA
2007-08-23 08:36
Bravo Hammar...friskt vågat att få bort de spelare som ej platsade. Glöm inte bort att komplettera med K och R Walker.Riktigt och rättvist.
Örebro rirobban
2007-08-22 23:29
Planerna för Eyrafältet ser ni i mitt länktips. En underjordisk parkering mellan hockeyhallen och östra läktaren. För övrigt tror man väl att nya östra ska ta mellan 4500-5000 personer om det blir ståplats. Det har också talas om att både ha ståplats och sittplats på nya östra. Men att den blir större är nog något som redan är klart...
Örebro wurpa
2007-08-22 23:11
Ämne: Hur mycket publik sk....
Ingen som vet ännu,eftersom man avvaktar beslut från uefa(tror jag) angående att man inte kommer att få bygga nya läktare med ståplats.Det här beslutet tas i höst.Den nya läktaren blir betydligt större(högre) för att få rum med mera yta för uthyrning(typ kontor eller liknande).Blir det sittplatser så får färre plats ,...
Örebro Einar B
2007-08-22 21:42
Erki!
Klockrent, tack för hjälpen!
Örebro Erki
2007-08-22 21:40
Einar B// 1990! (se länk)
Örebro Einar B
2007-08-22 21:34
Tjena gubs.
När infördes trepoängssystemet i Sverige?
Tacksam för svar omgående!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-22 21:32
Ämne: ngn här som följer s....ja,jag följer matchen,måste säga att Usa spelar riktigt bra,får dom ett mål så tror jag att dom blir svårslagna.
Örebro Ösk tjejen
2007-08-22 21:12
ngn här som följer swe-USA?
det är en kul match händer saker hela tiden.
tycker ian jeffs ska komma tillbaka till laget vore roligt,han är en bra spelare.
forza svartvitt!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-22 20:26
BabyKladde//

Oki men jag tackar ändå. :)
Annons: