/fotboll/osk/forum/7838.aspx/fotboll/osk/forum/7838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2007-08-26 21:59
Matta//Henriksson såg ut att bli omplåstrad på något sätt vid bytet...skadad? eller en försiktighetsåtgärd pga någon känning.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-26 21:54
Real_TFF//
Tillsvidare sesongen ut!
Trelleborg Real_TFF
2007-08-26 21:53
Är Hammar en permanent lösning eller bara tillsvidare?
Örebro Matta
2007-08-26 21:50
Ämne: Vem tar över efter W....
Kuba_Via//
Håller med.
Örebro Kuba_Via
2007-08-26 21:47
Matta//
Nej det är sant, men visst stämmer det att ÖSK är riktigt dåliga på att knyta till sig lokala talanger! finns ju en hel drös av dom där ute =)
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-08-26 21:44
Kom igen nu Örebro!
Se till att fixa kontraktet innan den nästsista omgången spelas för då är ni gäster hos oss som troligtvis kommer ha Guldvittring och då är vi svårslagna. Vill inte att vi ska vara anledningen till att ni åker ut!

Spöa nu lag som Gais , kalmar , Gefle och se till att ni spelar Allsvensk fotboll nästa år med! Tror ni kommer avsluta starkt!

10:e plats!
Örebro Matta
2007-08-26 21:43
Även NA tror att Barsom presenteras i morgon.
Följande 11 när alla är friska och krya känns
helt ok tycker jag.

----PW----
PA-PH-MW-JR
--FN--SH--
-AB-LL-KN-
---JL-----
Örebro Matta
2007-08-26 21:39
Kuba_Via//
Förstår inte riktigt hur han kan skriva att vi missat talanger som Pelle Blom och Magnus Erlingmark. De fick båda sitt genombrott i ÖSK.

Är det någon som vet varför Henriksson fick utgå i första. Skadad?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-26 21:36
rirobban//
Om vi vinner mot gais,kalmar,gävle och lika mot helsingborg och förlust mot efsborg,malmö och djurgården. Då får vi ihopp 10 poäng till då slutar vi på 26 poäng. Det borde räcka! :)
Örebro Kuba_Via
2007-08-26 21:31
"- De har missat ett antal stora talanger genom åren som senare tagit chansen på annat håll. Barsom, Marino Ramberg, Pelle Blom, Magnus Erlingmark är bara några få. Lägg sedan till alla som inte kommit ut. Vad skulle du vilja ge ÖSK för råd?"

*Att det som är närmast ögat kan även vara det bästa. Så ta vara på talangerna som är i regionen.

Barsom säger nåt riktigt bra där
Örebro rirobban
2007-08-26 21:29
ÖSK KRILLE//
Visserligen är det jobbiga matcher, men matcher av det slaget väntar resten av säsongen för både BP och TFF. Vi har kvar Gefle i sista omgången exempelvis. Kalmar har vi också stor chans mot. Den stora anledningen till förlusten borta mot Kalmar hette Ari. Men matcherna mot Elfsborg, Malmö och Djurgården på bortaplan blir helt klart tufft...
Örebro rirobban
2007-08-26 21:27
Vångavallen börjar bli lite favortarena trots allt. ÖSK har väl inte förlorat där på 2000-talet i tävlingsmatcher?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-26 21:24
Efter Gais matchen har vi Malmö borta, Helsingborg hemma, Djurgården borta i september.
Känns som ett väldigt jobbigt schema!
Örebro Mattias69
2007-08-26 21:19
rirobban// För att inte nämna matchen mot IFK tidigare i år, dröm-mål av motståndarna och allt det där...
Örebro Kex Gunnar
2007-08-26 21:17
En pinne borta med hållen nolla måste väl ändå ses som ett steg i rätt riktning. Nu röker vi Makrillarna i nästa på Behrn Arena
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-26 21:16
ryktet placerar barsom på kansliet för ett par dagar sen *_*
Örebro rirobban
2007-08-26 21:09
"Så dåligt som vi spelade nu var det länge sedan.
....mycket länge sedan."

Hmmm, ja det var hela en vecka sedan. AIKmatchen är så grymt usel genomfört av ÖSK så jag vet inte vart man skulle ta vägen efter den... för övrigt första matchen jag går tidigare än slutsignalen.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-26 21:08
Grixx//
Nej mittfältet gladde inte mycket... särskilt inte framåt. Du har en god poäng att TFF kunde flytta fram för att de såg hur försiktiga vi var framåt.

Sen vidhåller jag att backlinjen skötte sig bra. Anttonen kan gärna få vara back om vi kan sätta in en bra högerytter framför honom.

Ett mittfält med Anttonen, Nordin, Larsen och Barsom skulle nog riskera att bli lite överkört även om de säkert skulle kunna spela väldigt snyggt när de har bollen.

Nordin kommer säkert få nya chanser i spel men efter vad jag sett på träning måste han fortfarande bli bättre på att värdera när han ska dribbla sig ur läget och när han ska bara slå en enkel pass samt att släppa iväg bollen i tid när han kommit igång med dribblandet. Då kan han bli en fin tillgång men jag tror inte vi ska ha alla teknikerna på plan samtidigt.Grovjobbarna är inte så "sexiga" men väl så viktiga för att ge de andra utrymme.
Örebro Mattias69
2007-08-26 21:07
Att hålla nollan är och förblir positivt. Det måste vi ändå ta med oss från matchen sen spelar det väl mindre roll hur dom gjorde för att hålla den intakt, det ger råg i ryggen och det är det viktigaste just nu.
Örebro rirobban
2007-08-26 21:06
Grixx//
Nu tror inte jag att Barsom, Larsen och Nordin är svaret på tre poäng, möjligen på noll poäng. Med dem som mittfältare så vet jag inte riktigt vart balansen ska läggas. Barsom kan jag köpa på högerkanten. I mitten är det svårt att peta Larsen (trots att han blir av med bollen vid kritiska lägen ofta) och Nordback...
Örebro Grixx
2007-08-26 21:00
Visst ska man vara glad över att ta poäng...men...

Så dåligt som vi spelade nu var det länge sedan.
....mycket länge sedan.

Hade det inte varit för sista 5-6 minuterna så hade det varit den sämsta jag minns.

Det var ett av de sämsta anfallen i AS och vi var större delen av matchen hårt tillbakapressade och en hårsmån från att ligga under med 2-0. Jag tycker inte alls att det var frukten av ett fantastsiskt försvarsarbete att siffrorna var nere.

Den stora missen handlar om ett uruselt mittfällt vilket varken är konstruktivt eller har bollkänsla. Anttonen har varit i kanonform och får spela back. Tillsammans med Nordin, Abgar och Larsen är vi vinnare nästa match.

Trelle hade inte varit i närheten av så många chanser som de hade om de sammtidigt varit rädda för vårt anfall.Nu såg de omgående att vi hade absolut inget anfall och ett URUSELT passningsspel. Efter 60 min passade vi varandra en stund...och det var möjligt pga att vi höll nere bollen och vårdade den.
Örebro rirobban
2007-08-26 21:00
Klas//
Du har nog rätt.
Hoppas i alla fall att dom fortsätter på den här vägen med mera offensivt spel såklart. Lite som de sista tio minutrarna ska de kunna spela hela matchen tycker man:) Men jag tror Urban är räddningen för ÖSK...

Walker ville för mycket och satsade för offensivt tror jag.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-26 20:59
Saker kan ju ha blivit bättre utan att för den sakens skull ha blivit riktigt så bra som vi vill ha dem.. :-)
Inställningen räckte iaf tilla tt kriga hem 1 poäng på bortaplan och det är ju en pinne mer än vad vi hade när man vaknade imorse. TjoHo!
Örebro Klas ÖSK
2007-08-26 20:57
rirobban//
Inställningen var överlag bättre än tidigare ja. Särskilt i början. Men jag tycker inte inställningen höll inledningsnivån hela matchen.

De får komma i våg efter våg en lång period eftersom vi inte vinner andrabollar och är tvåa eller trea på en radda bollar. När så TFF börjar komma i dessa vågor känns det som att våra spelare tappar i självförtroende (som ju är nära granne till inställningen).
Örebro rirobban
2007-08-26 20:51
ÖSKÖSK//
Visst vore det skönt... men det är absolut ingen måstematch eftersom vi tog poäng idag.

BP har nu närmast IFK Göteborg på bortaplan. IFK ser starka ut i år och tar troligen tre poäng mot BP. Därefter väntar formstarka Helsingborgs IF på Olympia för BP. Det är därför jag är så jäkla glad för poängen idag. Den poängen gör att inte pressen i nästkommande match kommer vara så stor som tidigare...
Örebro Mattias69
2007-08-26 20:50
Insåg just nu att en av mina förväntningar inför årets allsvenska kanske gick i uppfyllelse. Inför starten så sa jag vem som helst men inte Malmö FF som segrare av årets allsvenska. Torsk idag mot AIK och där gick nog tåget för MFF.
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-26 20:50
3 poäng mot GAIS är ett måste!
Örebro rirobban
2007-08-26 20:49
Tycker ni är lite fel ute där. För är det något som var bra hos spelarna idag så var det just inställningen och kämpartakten de visade. Annars är det just inställningen som varit totalt fel mot både AIK och BP i de två senaste matcherna.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-26 20:45
Tycker inställningen såg helt OK ut inledningsvis. Men efter en 10 minuter börjar de tappa i tändning och hamnar längre ifrån. Då kommer TFF loss en del och kan ta över matchbilden.

Det kommer ta lite tid att bryta mönstret och det krävs nog en eller flera matcher av den här typen där spelarna kan få känna att de bärgat poäng trots att de inte fått till spelet.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-26 20:41
Jag är glad över alla poäng vi tar men jag är inte glad över inställningen hos spelarna,rädda för att förlora tar över lusten för att vinna ser det ut som ända från början.
Annons: