/fotboll/osk/forum/7836.aspx/fotboll/osk/forum/7836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-08-27 09:31
Haha vilka skämtbetyg av spelarna i dagens NA. Dom flesta har en 2:a utom tre spelare. Westman och Samuelsson har 3:a och stackars Frempong har endast en 1:a. Detta är rena skämtbetygen, man kan undra ifall dom som sätter dem verkligen sett på matchen.

Wikström ska i alla fall ha 4:a. Han var strålande och nickade bort allt och var kung i försvaret. Resten av försvararna ska ha minst en 3:a. På mittfälet borde Frempong ha 2:a och Nordback en 3:a. I övrigt tycker jag att de satte rätt betyg på spelarna...
AIK Saywee
2007-08-27 09:31
Återigen några tankar inför hösten "sista" omgångar, bottenlagen kommer att kriga hårt och ta en hel del poäng i årets Allsvängska?

Topplagen kommer oxå att kriga och ta en hel del poäng eftersom det luktar guld?

Lagen i mitten kanske inte krigar för någonting?

God only knows!
AIK Saywee
2007-08-27 09:25
Har snappat att "The man in the middle" presenteras 11.00
AIK Saywee
2007-08-27 09:22
POWELL//
Nu börjar "striden om att undvika sista platsen" och TFF har förstärkt rätt skapligt och är inte busenkla att spöa på Vångavallen.

Det är nu inför höstspurten som det blir mycket blod, svett och tårar. Lagen längst ned i tabellen kommer inte att vika ned sig och de fuktiga, blöta leråkrarna (naturgräs) närmar sig.

Föreslår en ny typ av träning inför hösten, löpningar och bollspel på en vattnad leråker!

FORZA SVARTVITT!
Helsingborg POWELL
2007-08-27 09:08
Är det så Hammar ska rädda kvar er i as så kommer det att bli väldigt tråkigt att titta på och er tråkstämpel förbättras inte precis.
AIK Saywee
2007-08-27 08:40
Ursäkta, kan inte låta bli ...

"SOS/The man in the middle"

"Take a chance on me"

"Money, money, money"

För övrigt kommer P-Floyd till Örebro Konserthus och de är nästan lika bra som Pink Floyd?!

Med ett musikaliskt inlägg från Saywee

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2007-08-27 08:24
Vet inte om jag läst för dåligt, men den nye mittfältaren, när under dagen presenteras han?

Om det blir Abgar Barsom så blir han väl AbBa i de "förkortade" laguppställningarna, eller?

Får mig att tänka på "The winners take it all" eller något liknande .....

FORZA SVARTVITT!
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-27 00:12
Walker har så rätt, ledningen kan pengar, men de kan verkligen inte fotboll. Då skulle de ha vaskat fram pengar till spelarförvärv tidigare i våras. Det måste väl gå att få ihop en fotbollskunnig styrelse som kan pengar?
Örebro rirobban
2007-08-27 00:04
# brorzan//
Idag var nog intressantaste programmet på länge... och det säger nog allt om dess kvalité. Walker höjde dock kvalitén. Hoppas han kommer tillbaka som tränare nån gång i framtiden.

Tack åter igen Walker för dina tre år i ÖSK...
Örebro # brorzan
2007-08-26 23:57
rirobban //

Jag visste att det fanns minst en anledning till att jag undviker det programmet. :o)
Örebro rirobban
2007-08-26 23:42
# brorzan//
Dom filmar ju alltid på det sättet... vill ha sitt egna lilla speciella sätt med allt.
Örebro # brorzan
2007-08-26 23:41
Har Fotbollskanalen praktikanter från mediaprogrammet som kameramän och bildproducent?
Örebro pemo
2007-08-26 23:32
Tack ÖSK för nollan och en pinne i kväll. Ser fram mot GAIS-matchen.Måste citera Mats Olsson i Expressen i dag :" Halmstad gjorde två klipp när EMRA såldes till Lille. Det var inte bara 14 miljoner i kassan - rätt många i spelartruppen var förbannat trötta på honom." Killen ligger tydligen inte på plus i omklädningsrummen.
Blir verkligen Barsom den räddare vi behöver?
Örebro Walter Gigena
2007-08-26 23:29
Suck! Glädjen över 1 poäng känns långt borta, vi hade snudd på ordinarie lag och blev utspelade av ett annat bottenlag.. sista 10 mintuerna var väl knappt godkända.

Kul att Urban satsade på 4-5-1, synd att det inte fungerade alls, rodevåg var tvär-ensam i anfallsförsöken.

Kul dock att se alla spelare taggade och gå in i alla närkamper, hyser lite hopp om kommande matcher.

Just nu är jag så deprimerad över mitt älskade lag s spel att jag är riktigt nöjd om vi slutar näst sist..
Ses på Behrn den 3:e
Elfsborg Guldsvart
2007-08-26 22:37
Grattis till en bortapinne idag. Hoppas ni klarar er kvar. Det är kul om dom större lagen med publik hänger kvar. Ni vill väl ha lite heta derbymatcher mot Norrköping antar jag.
AIK Saywee
2007-08-26 22:13
Glad för en poäng borta mot TFF på den som vanligt blåsiga Vångavallen, men det svartvita spelet och spelarna skrämmer mig lite. Skärpning!
Örebro Aspen
2007-08-26 22:09
Walker i fotbollskväll i kväll 23.25
Örebro Grixx
2007-08-26 22:07
Ser inte att de spelare jag tidigare nämnde skulle innebära en försämring mot hur det är i dag. De spelarna är väldigt olika. Bollbegåvningar på olika sätt,konstruktiva likaså på olika sätt....men ovannämnda betyder inte att de kan inte bryta uppspel och vara bollvinnare. Som det är nu är det brist på mitten av dessa herrars styrkor.

Örebro Grixx
2007-08-26 21:59
Matta//Henriksson såg ut att bli omplåstrad på något sätt vid bytet...skadad? eller en försiktighetsåtgärd pga någon känning.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-26 21:54
Real_TFF//
Tillsvidare sesongen ut!
Trelleborg Real_TFF
2007-08-26 21:53
Är Hammar en permanent lösning eller bara tillsvidare?
Örebro Matta
2007-08-26 21:50
Ämne: Vem tar över efter W....
Kuba_Via//
Håller med.
Örebro Kuba_Via
2007-08-26 21:47
Matta//
Nej det är sant, men visst stämmer det att ÖSK är riktigt dåliga på att knyta till sig lokala talanger! finns ju en hel drös av dom där ute =)
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-08-26 21:44
Kom igen nu Örebro!
Se till att fixa kontraktet innan den nästsista omgången spelas för då är ni gäster hos oss som troligtvis kommer ha Guldvittring och då är vi svårslagna. Vill inte att vi ska vara anledningen till att ni åker ut!

Spöa nu lag som Gais , kalmar , Gefle och se till att ni spelar Allsvensk fotboll nästa år med! Tror ni kommer avsluta starkt!

10:e plats!
Örebro Matta
2007-08-26 21:43
Även NA tror att Barsom presenteras i morgon.
Följande 11 när alla är friska och krya känns
helt ok tycker jag.

----PW----
PA-PH-MW-JR
--FN--SH--
-AB-LL-KN-
---JL-----
Örebro Matta
2007-08-26 21:39
Kuba_Via//
Förstår inte riktigt hur han kan skriva att vi missat talanger som Pelle Blom och Magnus Erlingmark. De fick båda sitt genombrott i ÖSK.

Är det någon som vet varför Henriksson fick utgå i första. Skadad?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-26 21:36
rirobban//
Om vi vinner mot gais,kalmar,gävle och lika mot helsingborg och förlust mot efsborg,malmö och djurgården. Då får vi ihopp 10 poäng till då slutar vi på 26 poäng. Det borde räcka! :)
Örebro Kuba_Via
2007-08-26 21:31
"- De har missat ett antal stora talanger genom åren som senare tagit chansen på annat håll. Barsom, Marino Ramberg, Pelle Blom, Magnus Erlingmark är bara några få. Lägg sedan till alla som inte kommit ut. Vad skulle du vilja ge ÖSK för råd?"

*Att det som är närmast ögat kan även vara det bästa. Så ta vara på talangerna som är i regionen.

Barsom säger nåt riktigt bra där
Örebro rirobban
2007-08-26 21:29
ÖSK KRILLE//
Visserligen är det jobbiga matcher, men matcher av det slaget väntar resten av säsongen för både BP och TFF. Vi har kvar Gefle i sista omgången exempelvis. Kalmar har vi också stor chans mot. Den stora anledningen till förlusten borta mot Kalmar hette Ari. Men matcherna mot Elfsborg, Malmö och Djurgården på bortaplan blir helt klart tufft...
Örebro rirobban
2007-08-26 21:27
Vångavallen börjar bli lite favortarena trots allt. ÖSK har väl inte förlorat där på 2000-talet i tävlingsmatcher?
Annons: