/fotboll/osk/forum/7825.aspx/fotboll/osk/forum/7825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pencing
2007-08-31 14:24
Det måste ju finnas en lösning som gagnar både ÖSK och Forward. Känns ju som en klar konkurrensfördel att ÖSK har plantskolan Forward i samma stad. Det måste tas tillvara. Vi har ju alla chanser i världen att skapa nåt riktigt bra tillsammans.
Örebro One¨touch
2007-08-31 14:09
Fel Copy and paste.. :-(

Orkar inte skriva om inlägget.
Men det gick ut på att ÖSK och BK Forward måste ge och ta båda två. Om ÖSK betalar marknadsvärde på talangerna, kan man fråga sig vad ett sådant avtal igentligen är värt?

Ge och ta, som sagt. BK-Forward sänker priset, och ÖSK ger något annat till BK Forward.
AIK kribba
2007-08-31 14:09
Så Kevin Walker är klar för AIK då? Känner inte till han alls. vad är han för typ av spelare och vad kommer han lämna för spår efter sig i Örebro? Det verkar vara en intressant talang me n som gått lite i stiltje på sistone? Ja, kan nästan ingenting om han så jag frågar bara.

Riorobban har säkert många åsikter i frågan..

Lycka till i den fortsatta striden för allsvenskt kontrakt. Jag hoppas ni grejar det.
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 14:05
KRONBLOM---- Du vet vad du pratar om!
AIK Nordins högerdoja
2007-08-31 14:04
Fan vad det gnälls här inne.

RÅP fick gott om speltid, men mycket vill ha mer och han lämnade.

Bengtsson och Gerndt har kanske fått lite mindre speltid än jag trodde men sålänge de får spela i Väsby så utvecklas de.
Örebro Kronblom
2007-08-31 14:02
Ämne: Kronblom// AIK blir ....
Tror jag inte alls på,det lär inte bli ngn speltid i Gnaget iår,kanske inte nästa år heller men jag tror att han kommer få en uppåtstigande kurva i utvecklingen som han aldrig skulle ha fått i ÖSK eftersom han aldrig får spela.Felet med många i ÖSK både när det gäller ledning och supporters kräver att talangerna utvecklas bums.Hur många talanger har egentligen gjort dundersuccé i ÖSK?Enda namnen man kommer på är Mattias Jonsson och Rubarth men det var spelare som utöver det vanliga,en sådan som Wallinder var inte ordinarie de två första åren men han stannade och utvecklades vilket ledde till att han senare blev etablerad.
Sen kan man ta en sådan spelare som Djuric till exempel,tror jag såg honom första gången -02/-03 och då såg han inte mycket ut för världen och nu är han landslagsman;en spelare som utvecklats i lugn och ro och som snart är Halmstads nästa proffsexport.
Nä,ÖSK har mycket att lära sig av en klubb som HBK!
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:55
Om ÖSK betalar vad Forward redan får av andra klubbar - så får man ju ett samarbete och inga ekonomiska hinder finns.

Men det är som med hönan och ägget...
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:52
TILLY79

Enkel matematik om vart "skon klämmer" mellan ÖSK-Forward.

ÖSK vill gärna kontraktera spelare - på deras ekonomiska förutsättningar och villkor.

Forward vill gärna skriva avtal med ÖSK - men på marknadens villkor mao vad "andra" starka Allsvenska klubbar betalar för en viss talangkvalité.

Detta är en sanning med insyn i diskussionerna.
Örebro Tilly_79
2007-08-31 13:46

//Aspen

Jo det har du nog rätt i, finns väl dock en del som klagar på det mesta ändå.

Skulle vara guld om Ösk hade något slags avtal med Forward, undrar vart skon klämmer i det fallet egentligen?
Ser gärna att fler unga spelare kontrakteras som Michael Jidsjö.
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:44
ONE TOUCH Håller med dig. Man måste bli bättre på dessa moment och de är mer komplicerade en vad många här inne tror. Att binda alla talanger utan att ge dem speltid. Hur slutar det?

Att ge alla talanger speltid. Hur slutar det i ett lag som redan idag inte har ett starkt spelarmaterial?

Att kontraktera alla talanger. Vad kostar det i en klubb som inte har ekonomi?

Många frågor som inte är lätta att lösa.
Bulba
2007-08-31 13:43
förstår verkligen inte hur Kevin tänker.han kommer knappast få nån speltid i år.Aik satsar ju mycket hellre på utländska spelare än Svenska talanger.bara att kolla hur lätt dom skrämde bort Robert Åhman Persson som är en större talang än Kevin.sen hur mycket speltid Pierre Bengtsson har fått? nej jag tror att det kommer att gå åt helvete för han i Aik.
AIK Högra Ribbkrysset
2007-08-31 13:42
Ämne: pappa walker tränar ....
Jag vet inte riktigt vad ni tror här inne. men jag kan ju upplysa alla er som inte tror att Kevin kommer få någon speltid i AIK om att ni har helt rätt. Han kommer med största sannolikhet spela matcher med Väsby United men träna med AIK.

Over and out.
Örebro Mittåt
2007-08-31 13:41
Dejan är (precis som Oskar Jansson) rätt ointressant för ÖSKs del. Visst, han är en mycket duktig och lovande målvakt. Men hur många allsvenska klubar tror ni låter en målvakt under 20-21 år ens få chansen? Dejan är 16 i år.

Och i hans fall kan ÖSK inte ens locka med spel i ÖSK Ungdom, eftersom Dejan lär vara Forwards förstemålvakt om ett eller två år om han stannar kvar där.

Det är en helt annan sak med utespelare. Sådana kan man succesivt spela in, som ÖSK gjort med till exempel Näfver och nu senast med Frempong. Men den modellen funkar inte för målvakter. För dem finns det inga marginaler för att komma med och lära sig. De måste redan vara klara då de får platsen mellan stolparna.
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:39
Ribban är väldigt låg här inne ibland. Det är svårt att på förhand veta vad t ex en högriskaktie eller spelare (som inte får bra speltid idag) garanterat skall leverera för avkastning i framtiden.

Vi vet inte idag vad en spelare presterar om ett år. I ett annat lag med andra spelare omkring sig, annan organisation, ekonomi och ledning kan ge en godare utveckling med en sådan miljö. Ta Emra från Sturehov till exempel. Borde Sturehov stopppat hans vidaregång till ÖSK? Var Sturehov bästa utvecklingsmiljön för honom till dagsålder?

Detta gör att man i ÖSK bara kan fatta beslut utifrån dagens prestation och om denne har en potential att tillföra något senast nästföljande säsong. Tillför en seniorspelare inget i år och inte har potential att tillföra nästa år heller - Avyttra! Vi har inte råd att ha någon icke resultattillförande för dagen på lönelistan i vår situation. Detta är generellt - inte spelarspecifikt.
Örebro Tilly_79
2007-08-31 13:38
Ämne: Tilly_79 // Jeffs va....

Så du menar att Patrick lät Robert och Kevin vara med och spela enbart för att det är hans söner? Inte pga att de tex gjorde bra ifrån sig på träningar?

Vet inte riktigt vad jag ska tro angående Nordin, han har ju varit i Ösk en gång förut. Det slutade inte så lyckligt, och det hade inte med hans fotbollskunskap att göra.
Örebro Aspen
2007-08-31 13:30
Ämne: Hamad och Garaca är ....
Dröm eller mardröm att hamna i MFF?
När gör Hasse nästa värvning ute i Europa? När blir det speltid?
Örebro Aspen
2007-08-31 13:28
PÅMINNELSE:
Välkommen till Behrn Arena lördagen den 1 september.
Du som medlem i ÖSK Fotboll inbjuds tillsammans med barn och familj till ÖSK-dagen. Aktiviteten går av stapeln lördagen den 1 september mellan klockan 13.00-14.30. Vi träffas på innerplan, ingång sydvästra hörnet av arenan.

Ge ditt barn chansen att träffa just sin favoritspelare, följ med på en visning av arenan och få möjlighet att köpa utvalda souvenirer till ett exklusivt medlemspris.
Örebro One¨touch
2007-08-31 13:27
Fotbollsgud// Talanger kommer.. Den första frasen måste ÖSK bli bättre på. Att ha en helhet som får talanger på kroken.

Talanger går... Så är det för alla klubbar. Det gäller för klubben att utveckla talanghanteringen, så att man minimerar förlsusten av talanger som därefter blommar ut i andra konkurrerande Allsvenska klubbar.

När det gäller Barsom, så är det från en annan tid. Jag håller med om att det är ett bra exempel på hur fel det kan bli om man som ledande elitförening i distriktet inte har en fungerande talangverksamhet.

Örebro-SK består.. Klubben är på rätt väg enligt mig. Men jag hoppas styrelsen fortsätter att lära sig hantera en elitklubb.
Örebro Chipset
2007-08-31 13:24
Hamad och Garaca är snart förlorade till Malmö med största sannolikhet. Kommer Jeffs tillbaka till nästa säsong eller går hans kontrakt ut?
Örebro pemo
2007-08-31 13:23
jämför inte Kevin med Jeffs. Det är som att jämföra en ny BMW med en -02:a Golf. Det går att ta sig fram med båda bilarna, men i den ene är det nyare, fräschare och betydligt mer finesser.
Jeffs var en medioker div 1-spelare. Sådana finst det massor av i ÖSK-U
Bulba
2007-08-31 13:21
nån mer än jag som tror att Kevin kommer spela i Danmark om nåt år?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-31 13:20
till den som skrev till mig förut //

jag skiter i om han spelar i 89:landslaget... Jag skiter i vad det står på ryggen...
Det enda jag inte skiter i är prestationerna på planen och där har Kevin inte visat någonting förutom felpass...
hade hellre sett han utvecklas i ÖSK U än i AIK dock...
Örebro Aspen
2007-08-31 13:19
Ämne: //Aspen

Klart att....
Tilly_79//Det är väl olika personer som tycker och då kan det bli konstigt.
De flesta synpunkterna har väl varit på att vi har svårt att locka till oss talanger. Det tycker jag är en sak för våran klubbchef att jobba med (vilket han säkert gör). Tycker också man kan ha synpunkter på Forward hanering med avtal med DIF och ICA. För de flesta 16-åringar är det bra om man får utvecklar nära sitt hem.
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:17
Ämne: Talanger kommer, ....
Hmmm...blev lite mer tveksam till ditt inlägg nu! Detta är ett gammalt generellt ordspråk som inte passar på ÖSK.

Om klubben dissar talanger, så får vi allvarliga problem. Man behöver fånga upp talanger och för att lyckas i Allsvenskan skulle ett intimt samarbete med BK Forward i stan kunna gagna båda lagen. Forward är kända för sin plantskola och det är ofta andra Allsvenska lag som ger dem chansen. Barsom är ett av många tydliga exempel.

Forwards trupp i år är nog en av de bästa på länge och genomsnittsåldern är extremt låg! Många duktiga lokala talanger kommer lämna stan inom 1-2 år. Jiloan 8 mål i Div 1 på bara våren och blott 16 år gammal samt landslagspelare är ett praktexempel! Målvakten Dejan är en annan. Dessa två har också provspelat för Djurgårn, Halmstad och Malmö. Lägg också till Jimmy Touma som får sitt genombrott i år eller nästa säsong.

Samarbete med regionens klubbens där man kontrakterar spelarna så att de är bundna men får fortsätta att utvecklas i sina klubbar är en bra lösning. ÖSK har då option, Forward får ett fortsatt starkt lag, spelaren får en garanterad möjlighet när kvalitet levereras och möjlighet i ÖSK´s trupp uppstår.
Örebro Chipset
2007-08-31 13:17
ÖSKÖSK// Jag har aldrig sett Nordin dominera. Varken på träning, träningsmatch eller i sina allsvenska inhopp. Däremot har du en poäng i att han aldrig fick chansen på riktigt i förhållande till andra spelare. Det är också med största sannolikhet orsaken till att han slutade prestera i träningssammanhang. Tycker Nordin sett mycket piggare ut sen Hammar övertog tränarskapet.
Örebro One¨touch
2007-08-31 13:14
EbooT// Din fråga är otroligt intressant, och för debatten vidare. :-)

Örebro-SK är i fotbollssverige lika sexigt som en 70-åring i raffsett.

ÖSK har en stämpel på sig som klubb som är otroligt svår att tvätta bort (tråklag, tjonlag mm).
ÖSK har haft en djup, djup ekonomisk kris, som nu efter mycket bra engagemang av vår nya styrelse samt de inblandade i Örebro Spelarinvest AB, vänt röda siffror till svarta (minus till plus i bokföringen).

ÖSK har ofta tillhört de nedre skiktet i Allsvenskan.

Dessa parametrar påverkar de unga talangerna. Både de som ÖSK försöker locka hit, samt de som tillhör klubben.

Nu tycker jag att vinden vänt. Vi försöker och vill spela en annan fotboll.
Vi har ekonomi i balans.
Vi har Spelarinvest.
Vi har en styrelse som blir skickligare för varje dag som går.

Vi har en målsättning som känns relevant.
Vi har en arena som snart är en av Sveriges modernaste.
Medvetenheten i klubben om att vårda talanger har växit, och rekryteringen av Tomas Andersson som talangutvecklare är bara ett exempel på steg i rätt riktning.
Örebro Fang
2007-08-31 13:14
Att Robert fått speltid har jag förståelse för men i mitt tycke väger Kevin alldeles för lätt för allsvenskan. Det bästa man kunde gjort var väl att låna ut honom till något lag i någon lägre serie och låta honom träna upp sig där och samtidigt få en del speltid för potential det har han. Men nu slipper vi fundera på det mer.

Har man för många talanger i ungefär samma ålder kan man omöjligt ta vara på alla utan några försvinner till andra klubbar eller försvinner helt från fotbollen. Inte mycket att göra åt.
Örebro StårSjälv
2007-08-31 13:07
pappa walker tränar ju inte aik, så tvivlar på någon speltid...
Örebro Tilly_79
2007-08-31 13:06
//Aspen

Klart att man får tycka saker.

Men först klagas det på att Ösk är dåliga på att behålla unga talanger, sen jubel när en av dessa försvinner. Kan slå vad om att det blir ett jäkla liv om Kevin säljs för 20 miljoner om nåt år "varför behöll inte vi han bla bla bla"..

Åsikter ska man ha och dela med sig, men ibland går det lite till överdrift.

EDIT: OM han säljs, säger nu inte att det är så självklart.
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-31 13:04
Tilly_79 // Jeffs var mycket bättre än Kevin Walker och Patrick Walker lät sina sönder spela FÖR mycket. Varför tror du Nordin inte äns är på bänken? Av diciplinära skäll eftersom han blev arg att bli bänkad hela tiden fast han kan komma in och dominera.
Annons: