/fotboll/osk/forum/7821.aspx/fotboll/osk/forum/7821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One¨touch
2007-08-31 13:27
Fotbollsgud// Talanger kommer.. Den första frasen måste ÖSK bli bättre på. Att ha en helhet som får talanger på kroken.

Talanger går... Så är det för alla klubbar. Det gäller för klubben att utveckla talanghanteringen, så att man minimerar förlsusten av talanger som därefter blommar ut i andra konkurrerande Allsvenska klubbar.

När det gäller Barsom, så är det från en annan tid. Jag håller med om att det är ett bra exempel på hur fel det kan bli om man som ledande elitförening i distriktet inte har en fungerande talangverksamhet.

Örebro-SK består.. Klubben är på rätt väg enligt mig. Men jag hoppas styrelsen fortsätter att lära sig hantera en elitklubb.
Örebro Chipset
2007-08-31 13:24
Hamad och Garaca är snart förlorade till Malmö med största sannolikhet. Kommer Jeffs tillbaka till nästa säsong eller går hans kontrakt ut?
Örebro pemo
2007-08-31 13:23
jämför inte Kevin med Jeffs. Det är som att jämföra en ny BMW med en -02:a Golf. Det går att ta sig fram med båda bilarna, men i den ene är det nyare, fräschare och betydligt mer finesser.
Jeffs var en medioker div 1-spelare. Sådana finst det massor av i ÖSK-U
Bulba
2007-08-31 13:21
nån mer än jag som tror att Kevin kommer spela i Danmark om nåt år?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-31 13:20
till den som skrev till mig förut //

jag skiter i om han spelar i 89:landslaget... Jag skiter i vad det står på ryggen...
Det enda jag inte skiter i är prestationerna på planen och där har Kevin inte visat någonting förutom felpass...
hade hellre sett han utvecklas i ÖSK U än i AIK dock...
Örebro Aspen
2007-08-31 13:19
Ämne: //Aspen

Klart att....
Tilly_79//Det är väl olika personer som tycker och då kan det bli konstigt.
De flesta synpunkterna har väl varit på att vi har svårt att locka till oss talanger. Det tycker jag är en sak för våran klubbchef att jobba med (vilket han säkert gör). Tycker också man kan ha synpunkter på Forward hanering med avtal med DIF och ICA. För de flesta 16-åringar är det bra om man får utvecklar nära sitt hem.
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:17
Ämne: Talanger kommer, ....
Hmmm...blev lite mer tveksam till ditt inlägg nu! Detta är ett gammalt generellt ordspråk som inte passar på ÖSK.

Om klubben dissar talanger, så får vi allvarliga problem. Man behöver fånga upp talanger och för att lyckas i Allsvenskan skulle ett intimt samarbete med BK Forward i stan kunna gagna båda lagen. Forward är kända för sin plantskola och det är ofta andra Allsvenska lag som ger dem chansen. Barsom är ett av många tydliga exempel.

Forwards trupp i år är nog en av de bästa på länge och genomsnittsåldern är extremt låg! Många duktiga lokala talanger kommer lämna stan inom 1-2 år. Jiloan 8 mål i Div 1 på bara våren och blott 16 år gammal samt landslagspelare är ett praktexempel! Målvakten Dejan är en annan. Dessa två har också provspelat för Djurgårn, Halmstad och Malmö. Lägg också till Jimmy Touma som får sitt genombrott i år eller nästa säsong.

Samarbete med regionens klubbens där man kontrakterar spelarna så att de är bundna men får fortsätta att utvecklas i sina klubbar är en bra lösning. ÖSK har då option, Forward får ett fortsatt starkt lag, spelaren får en garanterad möjlighet när kvalitet levereras och möjlighet i ÖSK´s trupp uppstår.
Örebro Chipset
2007-08-31 13:17
ÖSKÖSK// Jag har aldrig sett Nordin dominera. Varken på träning, träningsmatch eller i sina allsvenska inhopp. Däremot har du en poäng i att han aldrig fick chansen på riktigt i förhållande till andra spelare. Det är också med största sannolikhet orsaken till att han slutade prestera i träningssammanhang. Tycker Nordin sett mycket piggare ut sen Hammar övertog tränarskapet.
Örebro One¨touch
2007-08-31 13:14
EbooT// Din fråga är otroligt intressant, och för debatten vidare. :-)

Örebro-SK är i fotbollssverige lika sexigt som en 70-åring i raffsett.

ÖSK har en stämpel på sig som klubb som är otroligt svår att tvätta bort (tråklag, tjonlag mm).
ÖSK har haft en djup, djup ekonomisk kris, som nu efter mycket bra engagemang av vår nya styrelse samt de inblandade i Örebro Spelarinvest AB, vänt röda siffror till svarta (minus till plus i bokföringen).

ÖSK har ofta tillhört de nedre skiktet i Allsvenskan.

Dessa parametrar påverkar de unga talangerna. Både de som ÖSK försöker locka hit, samt de som tillhör klubben.

Nu tycker jag att vinden vänt. Vi försöker och vill spela en annan fotboll.
Vi har ekonomi i balans.
Vi har Spelarinvest.
Vi har en styrelse som blir skickligare för varje dag som går.

Vi har en målsättning som känns relevant.
Vi har en arena som snart är en av Sveriges modernaste.
Medvetenheten i klubben om att vårda talanger har växit, och rekryteringen av Tomas Andersson som talangutvecklare är bara ett exempel på steg i rätt riktning.
Örebro Fang
2007-08-31 13:14
Att Robert fått speltid har jag förståelse för men i mitt tycke väger Kevin alldeles för lätt för allsvenskan. Det bästa man kunde gjort var väl att låna ut honom till något lag i någon lägre serie och låta honom träna upp sig där och samtidigt få en del speltid för potential det har han. Men nu slipper vi fundera på det mer.

Har man för många talanger i ungefär samma ålder kan man omöjligt ta vara på alla utan några försvinner till andra klubbar eller försvinner helt från fotbollen. Inte mycket att göra åt.
Örebro StårSjälv
2007-08-31 13:07
pappa walker tränar ju inte aik, så tvivlar på någon speltid...
Örebro Tilly_79
2007-08-31 13:06
//Aspen

Klart att man får tycka saker.

Men först klagas det på att Ösk är dåliga på att behålla unga talanger, sen jubel när en av dessa försvinner. Kan slå vad om att det blir ett jäkla liv om Kevin säljs för 20 miljoner om nåt år "varför behöll inte vi han bla bla bla"..

Åsikter ska man ha och dela med sig, men ibland går det lite till överdrift.

EDIT: OM han säljs, säger nu inte att det är så självklart.
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-31 13:04
Tilly_79 // Jeffs var mycket bättre än Kevin Walker och Patrick Walker lät sina sönder spela FÖR mycket. Varför tror du Nordin inte äns är på bänken? Av diciplinära skäll eftersom han blev arg att bli bänkad hela tiden fast han kan komma in och dominera.
Örebro EbooT
2007-08-31 13:03
One¨touch:
Du har en poäng, men det som är så förbannat irriterande är att så många bara försvinner. Varför är ÖSK så fruktansvärt oatraktivt för talanger? Vi ska se, inom 2 säsoner är Hagge, Frempong, Robert Walker, Näfver alla borta. Andra klubbar lyckas ju behålla sina talanger så länge att de iaf får en skälig ersätning för dem av nån klubb i Europa. Emra, Homén, Berg...
Alltså; det man reagerar på är ju att histrian upprepar sig.
Örebro One¨touch
2007-08-31 13:02
Talanger kommer, talanger går..

Men Örebro SK består.
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 13:00
Ämne: Sogen, EbooT m.fl.//....
Kloka ord kryddat med sunt förnuft!
Örebro Mittåt
2007-08-31 13:00
Kronblom// AIK blir nog en återvändsgränd för Kevins del. Hur mycket har Pierre Bengtsson fått spela? Eller för den delen Alexander Gerndt som ÖSK försökte värva i våras.
Örebro One¨touch
2007-08-31 12:59
Sogen, EbooT m.fl.// Nu har inte ÖSK något gammal dammigt slavkontrakt med Kevin, utan ett modernt kontrakt som efter en tid löper ut. Vill Kevin flytta på sig finns det naturligtvis en nivå i ÖSKs engagemang för att försöka få honom att stanna.
I den ålder Kevin är, och efter det som hänt för ett par veckor sedan med hans Pappa, är det inte konstigt att han söker andra gräsplaner i hopp om att de ska vara grönare.

Ingen (eller ytterst få) här inne har en aning om hur ÖSK hanterat situationen Kevin, och ej heller hur Kevin agerat.

Därför är det så korkat av flera här inne att totalt såga ÖSK för att Kevin söker sig härifrån.
Örebro Chipset
2007-08-31 12:59
Om vi nu skulle lämna Kevin utan ersättning till AIK så var det väl onödigt att han tog någon annans plats på bänken över en halv säsong.

Hur långt sträcker sig Frempongs kontrakt? Skriv ett nytt till 2015 oavsett.
Örebro Kronblom
2007-08-31 12:55
Är inte alls förvånad att Kevin försvinner,även Robert lär lämna Örebro så visst är det en spark i röven på ÖSK-ledningen som återigen visar en sådan fruktansvärt okunnighet när det gäller sina talanger.Nu får Kevin utvecklas hos råttorna och lär bli en storspelare där och så får ÖSK återigen stå med lång näsa!
Örebro Fotbollsgud
2007-08-31 12:53
Har vi någon bra ramsa att sjunga om Abbe på Måndag? Trängens Maradona blev "Abbe Barsom -Djurgårn´s Maradona"! -Nu...?
Örebro Mittåt
2007-08-31 12:52
ÖSKÖSK// Det finns inga fasta transfersummor. Du kanske blandar ihop det med det så kallade utbildningsbidraget. Men detta utgår bara första gången som en spelare skriver kontrakt som icke-amatör. För Kevins del skedde detta redan då han gick från ÖSK Ungdom till ÖSK Fotboll.
Örebro EbooT
2007-08-31 12:50
Fy fan va trött jag blir på ÖSK.s ledning.. va fan är detta?
Det har diskuterats å debatterats fan i 15 år i stan va i helvete ÖSK gör med talangerna.. å de bara fortsätter släppa de vind för våg. PINSAMT JÄVLA USELT SKÖTT! Fy fan.
Örebro Chipset
Mittåt//... och det är just det som möjligtvis lockar Kevin i AIK. De har ju nämligen den mellannivån i form av Väsby. Kanske skulle ÖSK U behöva avancera 1 el 2 divisioner för att de yngre skulle få ökad utveckling. Eller så skulle ÖSK göra ett liknande avtal med Forward som AIK gjort med Väsby.
Redaktionen
Intervjuer med Urban Hammar & Joel Riddez.
Örebro Mittåt
2007-08-31 12:47
Chipset// Ja, jag syftade på Lundholm. Nej, det gör det inte - grabben är ju bara 17 år. Dessutom tror jag att rekryteringsvägen U-trupp - A-trupp är fel. Det behövs en mellanstation typ Forward innan dessa killar är mogna att ta steget in i A-truppen - om de någonsin blir det.

För egen del skulle jag mest av allt se att Niklas Lönnqvist fick en ordentlig chans att ta en plats i A-truppen. På sin riktiga plats på det inre mittfältet och inte på en påhittad position som högerback. Niklas har nog de kvaliteter som behövs för att etablera sig på ett allsvenskt mittfält.
Örebro Tilly_79
2007-08-31 12:46
Ämne: Ni som hyllat Kevin ....
Visst grattis.. så det beror på att Jeffs var så lysande som han ej fick speltid?
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-31 12:44
Hur mycket ligger transfersumman på? Det är väl en fast summa för alla ungdomar? Och hur blir det med Robert Walker, får han förnyat kontrakt?

Och när förlänger dom med Anttonen? Frågorna är många ÖSK..
Örebro Aspen
2007-08-31 12:43
Väsby United i div 1 och Vialundsparken tycker jag inte låter lockande. Men det är Kevin som väljer.
Tips: 2007-09-29 16:00 BK Forward - Väsby United

Mycket gnäll om dom som gnäller. Man måste väl få tycka någonting, någon gång, om något.

Sjäv tror jag grabbarna Walker klarar sig bättre utan pappa som tränare.
Örebro Chipset
2007-08-31 12:41
Klas ÖSK// Ännu en 30-åring. Nej tack!
Annons: