/fotboll/osk/forum/7820.aspx/fotboll/osk/forum/7820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 23:23
Erik Hamren är han offensiv lagd? han är ju i Danmark nu!
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 23:20
Ämne: Vinnst mot Gais och ....
Håller med dig 3 poäng ett mnåste på mån!
forzza svartvitt
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 23:18
hammar skulle ju bara vara kvar sesången ut se till att dom håller sig kvar i allsvenskan, sen ska han gå tillbaka till sitt ordinarie jobb på fotbollsförbundet, har för mig att hammar sa så.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 23:18
jag vill ha nån offensiv Tränare om Hammar slutar. Har ingen tränare som jag kan komma på! Men någon som har någon ide?
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 23:16
Ämne: Ösk tjejen//
Låter ....
ok! kanske inte det bästa tränar paret,tror inte häller dom skulle vilja träna laget nu. men vet du ngn bra tränare?
Örebro rirobban
2007-09-01 23:14
Ämne: Sören Åkeby lär ju b....Usch...

Nämn det inte ens... sämre tränare kan vi inte hitta på den här sidan av jorden. Då är det bättre att ta tillbaka Walker!
Örebro rirobban
2007-09-01 23:12
Ösk tjejen//
Låter som ett väldigt tråkigt tränarpar. Om Hammar fixar detta bra så ser jag helt att han blir kvar. Annars vore inte en ny förmåga helst fel. Fast kanske inte läge att tala om tränarbyte än...
Örebro Gordon
2007-09-01 23:11
Sören Åkeby lär ju bli ledig. He he
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 23:03
vem ska ta över efter hammar då? vem passar bäst?
kanske danielson & thomas anndersson :-)
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 23:00
hur kan man ändra sina kanon & kalkon? måste göra det nu!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 23:00
Vinnst mot Gais och vi rycker ifrån bp och trelleborg!
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 22:58
heja ösk vi vinner lätt!
Örebro Ösk tjejen
2007-09-01 22:57
Nu gäller det att slå makrillarna på mån. då är vinna el försvinna som gäller. tror vi har en bättre & större chans nu känns det som.
forzza svartvitt!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 22:54
Marta//
Jag har förklarat det för de andra men de vi ju inte lyssna! Västerås (så kallade) fans är ju ett släkte man vill bli utan! men om någon gång de kommer hit när vi ska möte dom så hoppas jag polisen har elpisolerna med sig eller pepparsray mot västerås fans!!!!! kanske pistoler och automatvapen stoppar dom! hehehehe! (det sista med vapen ett skämt)
Örebro Bastard on Parade
2007-09-01 22:30
Vill passa på att ge lite cred till Kubanerna för att man kan köpa biljetten till bortamatchen mot Djurgården. Hoppas på bra respons bara!
Örebro Marta
2007-09-01 22:02
Ämne: JÄVLA VÄSTERÅS PACK!....Fan då var det de idioterna som jag såg när jag körde hem som kom springande fråpn Trängen. Ca 20 stycken som spridde ut sig vid Markbacken Centrum. Glöm att polisen hade koll och eskorterade dem till tåget...

EDIT: stavfel
Örebro rirobban
2007-09-01 21:22
Till matchen mot Malmö så är Jonatan Johansson avstängd efter att ha dragit på sig ett kort idag. Dagens match mellan MFF och TFF var bland det sämre jag sett i år. Trelleborg skapade de bästa målchanserna, men det berodde mer på att Malmö släppte igenom för enkelt. Trelleborg kan inte gör mål, vilket visades åter igen. Jag tror att det blir kamp mellan dem och BP där nere. Tror inte att ÖSK ska behöva oroa sig efter matchen på måndag:) Visserligen håller Trelleborgs försvar hög klass. Men dom kommer inte att ta någon mer trepoängare i år. Därför tror jag att ÖSK kommer att rycka via en seger mot GAIS:)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 20:38
Någon som vet om domarna i norge och danmark är proffs?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 20:32
Varför inte hyra in bra domare från andra länder?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 20:31
Domarna är kassa! Det vore en bra ide med proffs domare och bättre utbildning!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-01 20:17
Domarteamet. När ska vi få riktiga domare i Allsvenskan ?
Jag vill inte att mitt lag ska dömas av domare som har vit käpp, ledhund och bjällror på flaggan för att dom ska höra åt vilket håll dom viftar…

Håller med Mff:aren som skrev detta.

Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-01 20:15
Mff vill ha Tff kvar,mer inkomster publikmässigt,förståeligt men fult som fan.
Örebro 0REBR0
2007-09-01 20:02
BabyKladde:
om det handlar om ekonomi borde man ju jämföra publiksiffror i förhållade till entrépriser... Halmstad har lägre publiksnitt än oss men det är inte säkert att vi tjänar mer...
Örebro BabyKladde
2007-09-01 19:35
Saywee:

det är enkelt..
..ju mer publik man har ju mer ekonomiskt tjänar man på det.. räkna ut hur mkt ÖSk tjänat in på årskorten bara..
Örebro go_osk
2007-09-01 19:12
"Djurgårdens IF - Örebro SK
Lördagen den 29 september klockan 16:00

Sista chansen i år att se ÖSK spela fotboll i huvudstaden. För att fira detta och för att ge ÖSK allt stöd dom behöver har Kubanerna ett extra lågt pris på den här resan. Lördagsmatch dessutom så nu finns det ingen anledning att inte åka med och ge ditt stöd till dom svartvita hjältarna.

Som om detta inte vore nog introducerar Kubanerna en nyhet också. Vi startar nämligen biljettförsäljningen nu på måndag i samband med GAIS-matchen! Du läste rätt, du kan skaffa dej din biljett direkt av Kubanerna på Behrn Arena. Försäljningen kommer att ske i anslutning till Västra läktaren och skötas av Kubanerna.

Du som inte har möjlighet att vara på plats på Behrn Arena nu på måndag behöver inte misströsta. Biljettbutiken kommer att ta över biljettförsäljningen när matchen är slut och du kan på sedvanligt sätt boka/betala din biljett via Biljettbutiken och all anmälan/betalning görs antingen direkt i butiken eller via Biljettbutikens hemsida www.biljettbutiken.nu. Det går också bra att köpa sin biljett via www.ticnet.se och sedan hämta ut biljetten hos närmaste ATG-ombud.

Allmän information
Avresa: 12:00
Samling: 11:30 Behrn Arena - bakom Norra läktarn.
Hemresa: Direkt efter matchen
Kostnad för medlemmar: 99 kr + serviceavgift (10 kr)
Kostnad för ickemedlemmar: 125 kr + serviceavgift (15 kr)
Observera att serviceavgiften måste betalas oavsett om du köper direkt av Kubanerna eller via Biljettbutiken/Ticnet då det är Biljettbutiken som ansvarar för utskriften av biljetterna.
Frågor: Stefan 0702-249842, Mattias 0703-109258
Sista anmälningsdag: 26:e september"

99 pix för en resa till Stockholm har alla råd med, eller 125 om man inte är medlem för den delen. Anmäl dig redan på Gais-matchen.

Krossa Gais!

Edit: Märkte nu att info redan går att beskåda här på SF.
AIK Saywee
2007-09-01 19:08
Detta med publiktabellerna, har fortfarande inte riktigt fattat vad den går ut på, mer än möjligtvis statistik.

Varför använder SvFF hemmapubliken som det som anger rangordningen? Vad ligger bakom? Vem tjänar på att komma först?

Ni skriver om att "drabbas" av eller att "tjäna på" ...
... finns det någon ekonomi inblandat i detta?

Ursäkta, men jag vet inde bakgrunden, utom att det naturligtvis kan vara en intressant statistik.

Avslutar med

ALLA TILL BA! (på måndag kväll förstås)
AIK Saywee
2007-09-01 19:02
Skit oxå, MFF, guldkandidat en gång i tiden, kan inte vinna mot TFF!

Att Trelleborg kommer att blir luriga har jag redan varnat för, deras skånska derby´n brukar vara till fördel för dem. Vårt hopp står till att BP klenar ur.

Men, framför allt är det vi, vi svartvita, som "har bollen", vid våra fötter, vi måste bara vinna mot GAIS, annars vrider sig mina gummisnoddsnerver ut och in.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 18:45
Grixx//
ja det har du rätt i. Men vsk fans är väl rätt kända för att vara lite våldsamma! Skit samma vilka det nu var. Det hör inte hemma i fotbollen!
Örebro Grixx
2007-09-01 18:34
ÖSK KRILLE// Det är skillnad på att veta och att misstänka eller tro.

...och här hemma i Örebro gör vi aldrig något skit.
Örebro Chipset
2007-09-01 18:19
Mittåt// Snyggt koordinerade matchrapporter.
Annons: