/fotboll/osk/forum/7818.aspx/fotboll/osk/forum/7818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2007-09-01 10:34
Intressant när det gäller publiken är att ÖSK inte har haft ett bättre snitt sedan 1962!
Örebro joth
2007-09-01 10:30
Andy King//Tror att ÖSK har budgeterat 7.500.

För övrigt har Svenskafotbollsförbundet fel i sin publiksiffra. Rätt ska alltså vara 8964.
Örebro Andy King
2007-09-01 10:27
Tackar... Följdfråga. Hur mkt budgeterade ÖSK med?
Örebro StårSjälv
2007-09-01 10:23
vi är örebro o vi ska kämpa tills vi faller, och inte ens då ska vi sluta...
Örebro jocke.
2007-09-01 10:22
Andy King/

8783 (enl. svenskfotboll.se)
Örebro joth
2007-09-01 10:18
Andy King//Sportklubben.net vet allt... se länk. :-)
Örebro Andy King
2007-09-01 10:15
Någon som vet publiksnittet hemma i år?
Örebro Grixx
2007-09-01 10:06
Laget på svf kanske skulle behöva en uppdatering det händer mycket nu.....
Örebro Grixx
2007-09-01 10:05
Bra pass till Nedim och det blir oftast mål.

...men visst vore det bra om han vore tuffare i närkamperna.

Anttonen upp på mitten igen och givetvis till höger.Kör stenhårt och in sedan med Anton.
Örebro joth
2007-09-01 09:48
Nu går det att få en bra överblick över våra kära domare på Sportklubben.net. Tydligen är Fröjdfeldt en bra domare ur ÖSK ögon sett...
Örebro micro_42
2007-09-01 09:28
Kewin Walker ännu en blivande guldklimp till stockholm.
Kanske kan komma tillbaka som 30-åring som Abgar Barsom
Örebro in med Boniek
2007-09-01 09:15
KROSSA GAIS laget
RR
Antonnen haninge wikström riddez

Larsen Abdgar nordback Frempong
Rodevåg och lundblad

: tror tyvärr nedim är för tunn mot ekunde och tobiasson två stora mittbackar jobbiga att tampas med
Larsen på höger yttern bra mot halmstad borta
missade lita makeringarna med det plockar antonnen upp
se upp med friberg på högerkanten där måste riddez o frempong blocka bort

FORZA SVARTVITT
Örebro Grixx
2007-09-01 08:55
Bara att hoppas på det som Hammar sagt.
Djupledspel,snabbare bollar,bollen på marken, bättre mittfällt,anfallet har inte fungerat pga dåliga bollar fram. osv

Senaste matchen mot bottenkonkurrenten visade dock INGET av detta. Likaså att stärka försvaret, att vi inte förlorade hängde snarare på ren och skär röta....utspelade som vi faktiskt var.

Vi håller tummarna för att det berodde på att så kort tid gått från att Urban tog över och att idéerna inte satt sig rent speltekniskt.

Det måste bara fungera nu. Nyförvärvens teknik måste bara smitta över till laget och Barsoms positiva anda på träningarna likaså.....

Go GO GO Black and White!!!!!!!!
Örebro joth
2007-09-01 07:57
Lite onödigt vetande:
Jonas Eriksson dömer matchen mot GAIS.
Han har tidigare dömt 12 ÖSK-matcher varav 3 har slutat med vinst, 4 oavgjorda och 5 förluster.
ÖSK har gjort 14 mål och släppt in 18 i matcherna där Jonas har dömt.
Jonas har tilldömt ÖSK 66 frisparkar samtidigt som motståndarna har fått hela 110 frisparkar.
När det gäller korten har ÖSK fått 1 rött kort och 20 gula kort samtidigt som motståndarna har fått 13 gula kort.
Örebro Plingu
2007-09-01 05:50
hah drunk and alone. tjejerna vid baren gillar inte prata om larsens ersättare med mig. Solklart ämne "mina" flickor måste behärska för att få bli gungade i min lekplats.
Örebro Plingu
2007-09-01 05:48
Visst var uppflyttningen en stor revansch
för oss alla, ett långt uppsträckt finger i ansiktet på Lagrell & Co. Därför måste vi(ÖSK) bevisa att närkes stoltaste och största sportklubb tillhör allsvenskan.

men..men..
Jag vägrar men kan inte låta bli att fantisera om att anti-örebroaren Lagrell - svenska fotbollens enväldiga härskare - sitter bakom sitt tråkiga och byråkratiskt möblerade kontor med ett hån flin på sitt ansikte om ÖSK åker ur som det enda(!) allsvenska lag 2007.
Jag som ofrivilligt blev ösk:are, ty valfriheten är en överfödig & onödig tillgång för de fria när hjärtat redan bestämt sig lång före förnuftet blivit tillkallad. Det går inte komma bort från mina destruktiva fantasier om länshövdingen(?) som troligen vill utkröna sig till sveriges kung och sina avkommor till den nya monarkens kungafamilj. OO att han sitter och skrattar lagom lågt med bara ena sidan av munne öppen samtidigt som han gnuggar händerna likt de flesta onda fiender i de heroiska och förutsägbara hollywood filmer. Även de oförutsägbara filmer är förutsägbara eftersom det alltid i sådana bad-god filmer är bipolärt, antingen si eller så, vatten - eld. Om det är förutsägbart vinner den gode och om filmen är sk "oförutsägbar" (OOOO, spännande annorlunda) så vinner den onde - så här är det i stora drag förutsatt att kisar med ögonen.

Alla dessa tankar kommer regelbundet och är så jävla ofrivilligam de kommer oftast, självklart, så fort tankarna går till poängmiss och forsatt kräftgång i slutspurten. (hemsk tanke)Lagrell i mörkret i det ovan beskrivna kontoret med endast en liten bordslampa som med meningen tänts för att avskugga hans ohälsosamma fysik genom helvetets siluett på den gultapetserade väggen som lucifer - han själv. Mänsklighetens antagonist avbildad på den tråkigt pissfärgade väggen av plywood är bara EN av många negativa fantisier som ovälkommet, nähe, våldgästar mitt huvud, dessa kommer även(why god why?) när jag har annat än ösk nederlag i huvudet.

Som när min sällsynta sinnesro just hittat hem typ då den kommer när man åker i blåa länsbussen på en slät, rak väg utan massor av gupp och hållplatser. Ah, det finns ju inte ens i Örebro, såna vackra vägar och busslinjer utan hållplatser jag inte använder, hatar verkligen alla guppiga hinder på vägarna i stan som bussen bara äter upp som pacman i sin okontrollerade framfart, Det får inte mig att bara undra över om något kanske sprängs vid en lägre hastighet utan även om varför bussarna inte har bälten när man uppenbarligen har märkt att terrorister vill döda oss neutrala svenskar med bulor på huvudet genom al-qaidas planterade gupp. Då har jag inte ens gått in på kostnaden som skattebetalarna betlar för lagning av trasiga stöddämpare varje vecka.

Nåja, jag är flummig - trött, svenska fotbollsförbundets dikator, smålands-välgöraren, regionalisten som är mutad med lite 14 karats guld och lettisk vin - färsk pressad. Ah vill säga att han är tjockisen som med sin blotta närvaro i det offentliga rummet serverar orättvisans beska smak på alla oförpestade individer som han kommer i kontakt med.

Jag vill aldrig någonsin se han på Berhn Arena och skulle han utnyttja sin makt för att komma ska han välkomnas med busvissel som en judas, han klår med eftertanke sin tidigare kamrat runt nattvarden, judas förråde "guds son" som dog, Lagrell har gjort mer än så om du frågar mig. Den kostym klädde farmarbiffen agerade inte neutralt utan var oförskämt partisk och såg indirekt till att Örebro Sk fick spela superettan-fotboll som uppmärksammades med en lodrät och fem bokstäver bred spalt varje tisdag i sporttidningarna dock inte när elitserien är i gång. Trots stor tvivel och uppenbarliga misstag, som blinkade frenetiskt likt alla skyltar på "red line district" på kvällstid i Amsterdam , i Lagrell Teams argumenteringen mot örebro. Allt annat, allt annat än de ignonerade och självlysande bristerna i framförandet mot örebro var ju jääätte glasklart, eller hur(oh). Allt annat
Örebro Plingu
2007-09-01 04:54
fan vad tråkigt!
Örebro Plingu
2007-09-01 04:51

Örebro GT
2007-09-01 01:37
Kan nån fixa bredden på forumet ?
Örebro Gummianka
2007-09-01 00:01
rirobban// Tackar. Extraskitkul med bilder och filmer för en utflyttad. Ser fram emot GAIS-mtrl?
Örebro rirobban
2007-08-31 23:18
Välkommen in till Y-fronts hemsida:)
AIK Saywee
2007-08-31 22:49
Banus//
Helt rätt, den stämningen blir kanske oslagbar, tack än en gång till Patrick´s svartvita lag!
AIK Saywee
2007-08-31 22:47
Ämne: tror ju då inte att ....
Fantastisk stämning ,mot Assyriska, vilken fest hela kvällen och natten. Tack Patrick och alla svartvita krigare för denna fest! Vår revansch mot Lagrell och alla andra *****!

Bra jobbat! Fantastisk upplevelse!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-31 22:30
Mattias69/

okej. bra då vet jag!

skriv gärna här på forumet när du vet mer.
Örebro Pintorp
2007-08-31 22:21
Självklart är en DVD bättre. :D
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-31 22:17
Jag vill ha en Dvd:)
Örebro Pintorp
2007-08-31 22:07
Ämne: tror ju då inte att ....
Det var en enorm upplevelse att stå på Sektion K på Assyriskamatchen. Det finns några klipp på youtube därifrån.
Örebro Mattias69
2007-08-31 21:28
Banús// Kubanerna håller ju som bekant på att jobba fram en DVD från 2006, men av olika skäl dröjer den. Där finns garanterat det du söker.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-31 21:22
tror ju då inte att vi kommer upp i samma ljudnivå som mot Assyriska...
vill minnas att alla stod och hoppade och skrek sista 10 minutrarna...
undrar om det har varit bättre stämning någonsin på Behrn Arena?

är det någon som har filmmateriel från de sista 20 minutrarna från matchen föresten?
Örebro bleke
2007-08-31 21:14
det var värst vad alla verkar på:) jag kan troligtvis inte själv vara på plats på BA på måndag för att se segern, så ni andra får ta i för mig också...
Annons: