/fotboll/osk/forum/7802.aspx/fotboll/osk/forum/7802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2007-09-03 23:57
De två senaste rubrikerna på gais-avdelningen:
Örebro vann orättvist mot GAIS
GAIS åker till Örebro och fixar seger.

Dags för en liten reality check kanske?
Edddie
2007-09-03 23:55
Vilken frispark av Barsom!
Nu har ni klättrat upp ur slummen också ;)
Länktips: tabellen.nu/
Örebro rirobban
2007-09-03 23:52
Ämne: Dessutom är det fel ....
Man får anpassa sig lite till vad man möter. Malmö borta är något tuffare än GAIS hemma. Klart vi inte kan ha samma offensiva intställning på bortaplan mot ett av seriens bättre lag...
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-03 23:51
Dessutom är det fel att ändra ett vinnande lag.
Örebro rirobban
2007-09-03 23:51
ÖSK-Karl//
Anttonen har inte varit säkerheten själv. Visst i vissa matcher har han gjort det kanon. Men allt för många matcher har Anttonen varit rena konen som högerback. Anttonen ska vara högerytter, där trivs han bäst och skapar mest. Men om han får en bättre högerytter framför sig (Dedaj?) så kan det funka ändå. Det syns att Rodevåg inte spelat på den här positionen tidigare...
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-03 23:46
Nej och återigen nej. FreSa skall inte in på högerbacken mot Malmö. Låt han spela centralt i mitten, springa och mala sönder Daniel Andersson.

Anttonen måste vål få göra EN dålig match utan att petas (flyttas), han har ju varit säkerheten själv innan dagens match.
Wivallius
2007-09-03 23:37
Så här får det nog bli mot iffiff:

PeWe
FrSa-MaWi-GlHo-JoRi
PaAn-SeHe-NoGe-AbBa
JoLu-NeHa

Bänk: RiRi-PaHa-LaLa-StRo-AnDu
Djurgården lusen
2007-09-03 23:36
fan vad kul med Barsom. Grattis Abbe!
Örebro adam2222
2007-09-03 23:34
Asså Grymt drag på klacken !!,bästa denna säsong.Fan Till och med Rökbomber, snart är vi ikapp BajenFans :D.

Men kan nån skriva texten till den där Moonlight Shadow ramsan..
Wivallius
2007-09-03 23:32
Från B-sektionen var Riddez kanonskott från vänster i straffområdet i andra halvlek en riktig pärla. Var säker att den skulle smita in vid stolpen. Fan vet hur målisen hann ner!!
Wivallius
2007-09-03 23:30
Nordback har fem varningar och är avstängd mot MFF. Ingen idé att ni tippar honom i startelvan
Örebro masaboy
2007-09-03 23:27
Det var en äkta "Kalle-Anka" domare i dagens match, och det kändes tidigt att vi absolut inte kommer att bjudas på något, utan det kommer att kosta mycket svett att ta poäng, och en hel del tur!
-
Kan inte förstå hur P.Anttonen kunde göra så grova missar ikväll, gång efter annan!
Jag vet inte om det berodde på att han drällde med bollen tidigt i matchen, och ställde sina lagkamrater inför en svår uppgift i och med att hans slarv kostade 0-1 redan i 7:e min?
Då kanske han blev "färgad" av detta misstag resten av matchen?
Det håller inte, varken på denna nivå eller i Superettan!
Gör du en grov tabbe, bli inte paralyserad resten av matchen för den sakens skull, utan ansträng dig ännu mera för att det inte ska upprepas!
-
Jag har svurit många ggr. på Behrnebeau över FreSa´s passningsspel, men jag skulle nog ändå ta mig en funderare över en liten justering på höger-backen!
-
Äntligen har vi fått in en Lirare i laget!
En kille som inte är nöjd med en hedersam förlust, och som visar det genom att satsa kopiöst hårt på att få till en förändring i ett låst/motigt läge!
Välkommen "hem" Abgar Barsom!!!
Du har varit efterlängtad...
-
//masaboy
Örebro Grixx
2007-09-03 23:24
Vilka fantastiska hörnor. Alla var farliga!!!!
Örebro Grixx
2007-09-03 23:23
Vem var det som hade ett inlägg med att Barsoms bäste före datum hade gått ut :-)

Ska du inte träda fram och utveckla varför vi inte ska värva ABBE :-) :-)
Örebro Aspen
2007-09-03 23:21
Skulle föredrag att Barsom ersätter Larsen, Anttonen som höger mitt och FrSa in på backen.

Anttonen måste få göra en dålig match. Hoppas detta var åres sista.
Örebro pemo
2007-09-03 23:21
Tack ÖSK för den fina FÖDELSEDAGSPRESENTEN. Men varför i helvetet måste ni framkalla hjärtattacker på löpande band? Stackars Anttonen. Inte många passningar rätt i dag. Höll dessutom på att kladda till det med hörnan på övertid. Var det här sista matchen frän start för Nedim? Han visar ingen glöd alls längre. Något måste ha hänt. Haginge får vi nog behålla många år. Hans spel i dag har mycket övrigt att önska. Larsen kan börja på bänken mot MFF. Nordback får nog också skärpa till sig lite. Bäst i dag ( förutom Barson ) Joel och Westman. Visst, PW borde tagit första målet, men sen gjorde han idioträddningar. Att det inte var 0 - 3 i halvtid får vi tacka PW för. Tänkbar uppställning mot MFF
PW
Fresa, Hagge MW och JOel
PA , Barsom, Seb Nordback
Jon och Rode.
Fortsätt med 4-4-2 det kan killarna i sömnen.
God natt och tack än en gång för tre poäng.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-09-03 23:20
Mot Malmö skulle jag nog föredra FreSa på högerbacken och Anttonen upp på högermittfältet. Rodevåg kändes inte alltför het idag.
Örebro Marta
2007-09-03 23:18
Skön inställning Abgar verkar ha i Intervjun efter matchen på NA. Känns dessutom som att det han säger är genuint och inte skådespeleri för gallerian. Verkar vara en riktig lagkille trots allt... Fan va kul!
Örebro Blickarframåt
rirorobban//
joo, absolut håller jag med om att han har gjort sin bästa säsong någonsin i ÖSK-tröjan, men jag tycker fortfarande inte han är i närheten av att hålla allsvensk klass... Det här låter nog inte så roligt, men om rodevåg skulle få uppgiften att ha en mer defensiv roll så anser jag att han skulle klara sig bättre än Fredrik... Dock håller jag med om att Antonnen inte var bra idag.. Men ska i alla fall bli intressant och se hu Hammar tänker inför matchen.. MFF har ju inte direkt någon formtopp nu. Så minst en poäng är ju att vänta! På tal om annat, verkligen skoj med Mitt Andra Hem idag! Hoppas det fortsätter! :D
Djurgården Skaraberg
Abbe Barsom - Örebros Maradona
Wivallius
2007-09-03 23:16
//rirobban

Henriksson var bra idag. Det är riktigt. Tycker han fått lite väl dålig kritik på sistone. det finns andra som vikt ner sig, som annttonen och Larsen idag.
Örebro rirobban
2007-09-03 23:12
Blickarframåt//
Samuelsson har sett mycket vassare ut den här säsongen. Han har jobbat bort det att han får panik när han har bollen. Tror han hade gjort mycket bättre ifrån sig idag än vad Anttonen gjorde. Samuelsson behövs också för att stärka försvaret, något som kan behövas borta mot Malmö!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-03 23:10
Barsom höll bra klass! fan vad bra att vi vann!
såg mörkt ut ett tag men men....VI VANN!!!!
Örebro Blickarframåt
haha, inte en närking gnäller! :P det tror jag nog inte... Abgar Barsom topp 3-värvning i allsvenskan i år kanske? visst en match spelad, men tror nog ÖSK har hittat en mittfältsgigant som vi så saknat i år tack vare Larsens oförmåga att prestera... Hoppas bara vi kan förlänga efter säsongens slut =) Blir det samma startelva mot MFF eller får panik-FreSa hoppa in igen? =/
Örebro Mattias69
Jag trodde jag skulle få krupp p.g.a. domaren idag. Hur många tilläggsminuter blev det innan han insåg att GAIS inte fixar det här utan blev tvungen att blåsa av, blev det 6 minuter?
Örebro Aspen
Är förvånad att laget har ledigt fram till söndag. Nu har man två veckor spelledigt varför får inte Hammar chansen att träna in nytt spelsystem under en längre tid.
Man var ledig i också mån- och tisdags. När det är kris så får man jobba övertid. Bra att Barsom kör på egen hand, han anger tonen,
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-09-03 23:08
TV 4-sporten alltså..."Man kunde inte tro att vi har kollat närmare på den här matchen *skratt*...men det har vi!". Hmmmm?
Örebro Trivseltorsten
2007-09-03 23:08
sjuka mål som görs i den östra buren det här året...
Örebro klimaxx
2007-09-03 23:06
Ja skön seger idag. Jag skrev lite om matchen under rubriken "Händelserik måndag i Allsvenskan".

Läs den och stötta ÖSK i kommentarsfältet ;)
Örebro rirobban
2007-09-03 23:06
Barsom blev dessutom "grej of the day":) Vilken kanonstart för Barsom...
Annons: